След като в края на миналата година по време на автомобилното изложение във Франкфурт от Huyndai изумиха посетителите с атрактивната студия CCS, в началото на тази корейците решиха отново да поднесат впечатляваща изненада. На пръв поглед зад безличното обозначение HCD8, с което се “сдоби” в заглавието си новата гордост на азиатците, никой не би могъл да прозре за какъв автомобил в действителност става дума. Посетителите, които имаха възможността да го разгледат отблизо обаче, веднага разбраха, защо Hyundai е на път да се превърне в един от сериозните вносители на автомобили на северноамериканския пазар. Атрактивното спортно купе е една от
първите разработки
на дизайнерското студио на Hyundai в Ървайн, Калифорния. Според създателите си (и естествено за ужас на конкуренцията) жълтата “стрела” е представител на новото поколение автомобили в този клас, като предлага на клиентите на Hyundai максимално усещане за комфорт, качество и бързина.
При външния дизайн впечатление правят типичните за расова бегачка пропорции на возилото. Максимално издължената предница, в съчетание със заоблените форми и внушителните осемнадесетцолови джанти определено подчертават бурния нрав на азиатеца и предвещават високи скорости и много адреналин...
В унисон с външната визия е изработен и интериорът. При него впечатление прави качеството и перфектното съчетание на използваните материали. Всъщност салонът на автомобила представлява екзотичен коктейл от естествена кожа в сив цвят, алуминий, хром и качествена имитация на дърво, като отпред няма начин да не бъдете впечатлени от елегантните спортни седалки. Когато се заговори за спортен автомобил обаче всеки закономерно пита за
потенциала на двигателя
а Hyundai HCD8 и на това място има с какво да ви заинтригува. Под предния капак на атлета е монтиран V-образен шестцилиндров агрегат, чийто работен обем е 2 656 см3. Монтирани са четири клапана на всеки цилиндър и електроннорегулируема система за директно впръскване на горивото. Добавеният към оборудването турбокомпресор позволява на двигателя да мобилизира мощност от над 200 к.с.Благодарение на това ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва за около шест секунди. Педалът на газта “отказва” да се подчинява при достигането на максимална скорост от 250 км/ч. В оборудването е използвана и шестстепенна механична скоростна кутия, а задвижването се осъществява от задните колела. За допълнително удоволствие от управлението на Hyundai HCD8, конструкторите решават да заложат и на пневматично регулируемо окачване, което гарантира перфектна динамика и стабилност на спортната хала.
Засега съдбата относно серийното производство на студията все още не е докрай изяснена. Предвид радушния прием от страна на публиката обаче е доста вероятно в обозримо бъдеще на пазара да се появи още един атрактивен автомобил в съчетание и със също толкова атрактивна цена...
Станислав Гавазов
[email protected]
24 Януари, 2004 19:30 1 136 1
Корейски атлет
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 stefan
15:42 08.09.2011