Удържайки на своето обещание, дадено преди година, Aston Martin представи изцяло електрически суперкар, наречен RapidE. Този автомобил украси все още бедната колекция от електрически суперколи и именно в негова чест решихме да ви покажем още няколко примера за това, че електромобилите могат и да не са толкова скучни.
Porsche Mission E
Потенциалният носител на титлата "крал на електрическите суперкари" е концепцията Porsche Mission E. Именно този прототип се превърна в главния шоу-стопър на тазгодишното изложение във Франкфурт. Оформен в стил 918 Spyder, електрическият хечбек с мощност от 600 конски сили се изстрелва от място до 200 км/ч за 12 секунди.
Mercedes-Benz SLS AMG E-Drive
Днес такъв електрически SLS може да се види само в някой от уютните гаражи в Афалтербах, където е позиционирана щаб квартирата на придворното тунинг ателие на Mercedes-Benz. Електрическият шедьовър на AMG струва половин милион евро и разполага с мощност от 750 конски сили, генерирани от четирите електромотора. От 0 до 100 този суперкар ускорява за 3.9 секунди.
Audi R8 e-tron
Все още не знаем колко ще струва серийната версия на R8 e-tron, но се очаква електрическият суперкар на Audi да е доста по-близо до народа, отколкото SLS E-Drive. В същото време възможностите на R8 са същите, та дори и по-големи от тези на електрическия Mercedes. Ускорението до 100 е аналогично - 3.9 секунди, но автономният пробег е цели 450 километра.
Renovo Motors
Компанията от Силициевата долина нескромно оцени своето електрическо ретро купе на сумата от $500 000. За тези пари се предлага ексклузивен електромобил с въртящ момент от 1 356 Нм, който може да ускори от място до 100 км/ч за 3.4 секунди. Има обаче едно "но". Въпреки колосалната сума, този електрически суперкар не може да измине и 200 километра с едно зареждане.
Tesla Model S P90D
Не така стоят нещата при обновената Tesla Model S. Най-наточената нова модификация на калифорнийския електромобил, обозначена с индекс P90D, изпълнява упражнението от 0 до 100 км/ч за 2.8 секунди. С едно зареждане този автомобил може да измине 400 километра, а на всичкото отгоре е и значително по-евтин от продукцията на Renovo Motors. В САЩ ориентировъчната цена на Tesla Model S P90D е $150 000.
Thunder Power
Новосъздадената тайванска компания се появи с гръмки обещания във Франкфурт, като заяви, че именно тя е реалният конкурент на Tesla. Според хората от компанията серийната машина ще се появи след година в Китай, а през 2017-а ще започнат продажбите и в Европа. Ще има две версии - с 308 и с 428 конски сили. Последната ще ускорява до 100 км/ч за под 5 секунди и ще изминава 650 км с едно зареждане!
Aston Martin RapidE
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Еди Кой Си
Коментиран от #12
10:46 23.10.2015
2 оня същия
10:58 23.10.2015
3 бай Пет
10:58 23.10.2015
4 Фактите
11:03 23.10.2015
5 Krasun
Хърватският младеж Мате Римац си ги слага в малкия джоб всичките тези :)
Коментиран от #7
11:43 23.10.2015
6 гост
Производителите виждат вече, че Тесла ще им отмъкне позиции и се опитват да противодействат, но само стават за смях. Впрочем те се присмиваха допреди успеха на Модел С и се подиграваха на заявката на Елън Мъск, но уви, сега те са смешните.
11:50 23.10.2015
7 Електрик
До коментар #5 от "Krasun":
Къде ги слага Римак, мой. Милионера преди 2-3 изглеждаше, че ще има супер електричка, но за цена над 1милион$ малко няма смисъл. Неслучайно още не я пусна в продажба, защото няма и много смисъл. За двуместна с мощност 1088кс 2,8сек до 100км/ч е зле. Че Порше 918 с 887кс го прави за 2,2сек и Вейрона с 1001кс за 2,6сек. Tesla Model S P90D Ludicrous струва 9 пъти по-малко от Rimac Concept One, но характеристиките им се различават само с 8-10%. Харесвам електромобили, но не робувам на марка, затова много ми беше интересно какъв ще е е-tron, но в крайна сметка няма първи да е А3, а R8 ще е чисто електрически. Интересното е че шасито на Porsche Mission E е точно копие на Модел S. Засега Тесла моторс не са доставили повече от 90000 автомобила, но имат резервации за 30000 Модела Х. Тесла моторс в следващите 5 години ще е капка в морето и няма да се усеща отнемане на позиции. Хубавото е че усърдната им работа отваря много работни места.13:38 23.10.2015
8 Електрик
Коментиран от #10
13:58 23.10.2015
9 Дядо поп
14:11 23.10.2015
10 Krasun
До коментар #8 от "Електрик":
Имам предвид показаните в статията електромобили.Повечето дори не се доближават до половината на характеристиките на ConceptOne. Най-вече пробега, който тук е около 600 км средно.Вярно, че това е относително, и че ако го караш с над 200 ще минеш 3-4 пъти по-малко, но все пак досега няма електромобил с 600 км реално възможен пробег. Батериите издържат 650 цикъла зареждане/разреждане, което теоретично по 600 км колко прави? Къде са топ марките тука? За цената-имаш право, но аз се концентрирам в/у технологиите, а той някакси ми се струва най-напред там.Коментиран от #11
14:12 23.10.2015
11 Електрик
До коментар #10 от "Krasun":
Батериите на Модел S P90D(използваеми 82kWh) и Concept One 92kWh(в сайта пише използваеми 82kWh) са с миниатюрни разлики, но Римака е с 200кг по-лек. Тази разликата в теглото няма да се отрази с повече от 2-3% в разхода. Ако бяха с еднакво тегло щяха да ускоряват еднакво до 100км/ч. Преди 2-3 години и аз си мислех, че Concept One е уникален, но Тесла вече показа обратното.Някои литиеви батерии издържат няколко пъти повече от 650 цикъла. Виж крива capacity/cycle life на Panasonic 18650 каквито използва Тесла моторс. С какво Римак ти се струва най-напред? С електрическите велосипедите които прави, да. Електромотор с еднаква мощност на Римак тежи 2 пъти повече от този на Тесла.
Най унизително е обаче сравнението между Tesla Roadster sport 2.5 и Mercedes SLS AMG electric. И двата правят 0-100км/ч за 3,9 сек, въпреки че Tesla е с 300кс, а мерцедеса с 751кс. Елекктрическия Мерцедес е произведен след Роъдстъра, но пробега му е с 150км по-малък и е 3 пъти по-скъп.
14:49 23.10.2015
12 Дошо
До коментар #1 от "Еди Кой Си":
Абе кърти, кърти ама на картинки.Къде се продава тоя батал да отидем да го видим.Истината е една и тя е Тесла.Всичко друго е пропаганда на некадърните шваби.Астън не ги и броя.15:00 23.10.2015
13 Електрик
16:03 23.10.2015
14 гост
Модел 3 се очаква да е на цена от 30х. долара и пробег от 400км за седан, за сравнение БМВ и3 е по-съпа и не може да мине повече от 160км. Нямат конкуренция, но за сметка на това не се държат хищнически както са другите производители без конкуренция, а го правят с повече идеални цели- доказателство са предоставянето на всички техни документи, без патент.
16:35 23.10.2015
15 разбирач
Коментиран от #16, #17
17:06 23.10.2015
16 гост
До коментар #15 от "разбирач":
Всичко което си изредил се отнася точно за петролните автомобили и е точно обратното за електромобилите . Ако си мислиш , че хората са тъпи и не могат да видят разликата и с проста демагогия и откровени лъжи ще ги убедиш , не си познал . А когато някой от любимите ти петролни производители предложи безплатно доживотно зареждане и 8 години пълна гаранция без ограничение на пробега , тогава ела да се пениш и да се правиш на разбирач17:42 23.10.2015
17 Електрик
До коментар #15 от "разбирач":
Да и електричките са вредни няма спор, но не като автомобилите с ДВГ, които концентрират мръсния въздух в градовете. Двигателя с вътрешно горене не стига, че замърсява с гориво, ами и с масло което много хора горят или изливат по каналите. В стотици уреди се използват литиеви батерии - телефони, фото апарати, четки за зъби, самобръсначки, лаптопи, ел. отвертки и др. Толкова ли е мръсно производството на литиево-йонни батерии? В скоро време светът може да види малки плазмени генератори или почти вечни генератори с постоянни магнити, които да осигуряват енергия за автомобила и батериите да са по-малко и нужни само за допълнителна мощност.Електромобила използва електричество за чието производство се замърсява природата, а какво да правят норвежците с тяхното, което идва само от водни електроцентрали. При тях замърсяващото може да е само производството на батерии.
Защо поддръжката на електричките да е скъпа? Тесла моторс дава 4год или 80000км гаранция на автомобила и 8 години на батерията, електромотора и инвертора. Ето приблизително колко идва поддръжката на подобен автомобил с ДВГ. За 8 години някои собственици ще минат по 1 милион км.
Примерно смяната на масло и филтър за 1 мил.км ще е на всеки 12000км, което е 83 пъти. За нов автомобил с двигател над 400к.с. смяната ще е около 400лв с труда, защото надали някой ще си налее от 8-10лв/литърa на такава кола. И какво стана 83х400=33200лв. Горивния филтър на 20000км са 50 пъти по 100лв ще е 5000лв. Данъка МПС и той 1300лв на година за 410кс или 10400лв за 8год. Смятам още 3000лв на 120хил.км за ремъци, ролки, стартер, клапани, дюзи, свещи, турбини, гърнета, скоростна кутия, смяна на гарнитури и друго квото дойде по двигателя(за 8год са 24000лв). В тези ремонти не включвам окачване защото и при Теслата се чупи. А нужния бензин за 1 милион км ще е над 100 000литра, което на сегашни цени ще е минимум 200 000лв. В крайна сметка за автомобил с ДВГ и 410кс за 1мил.км разходите излязоха над 270 000лв, но не вярвам двигателя да издържи толкова. А колко ще добави към сметката един нов двигател? Поддръжката и изхранването на такова возило излязоха двойно повече от цената на автомобила.
Въпреки че горивото в САЩ е 2 пъти по-евтино от Европа, защо там ги купуват толкова? Дори някои семейства си купуват по 2.
Хайде сега ми кажете за луксозен седан с ДВГ (примерно най-евтиния с тази мощност Мерцедес Е500 408кс за 69000€) кой ще ви даде 8 години гаранция на двигателя и безплатната му поддръжка за тази цена?
17:58 23.10.2015
18 бмв е61
Коментиран от #20
19:21 23.10.2015
19 бмв е61
19:23 23.10.2015
20 Електрик
До коментар #18 от "бмв е61":
Ако говорим за двигатели с водород от вода за гориво трябва да споменем Стенли Майер и Стефан Найденов.Амариканците си карат и мускулести коли защото горивото е мизерно евтино за стандарта им. Не съм казал, че американците са еколози и природозащитници, а попитах защо купуват електрички като бензина им е толкова евтин.
Коя марка продава надеждни коли? Защо тогава този кореец си разпила мерцедеса за 200к$? Човека е казал че постоянно се чупела и не искат да му е заменят. Е тогава я пробвал дали ще се опре на голф стик.
https://www.youtube.com/watch?v=13mSi7SYBSI
Как може един толкова сложен двигател със стотици движещи се части да се нарече надежден.
Ако на някой му се повреди макар и 2 пъти по-евтината Тесла от този мерцедес ще дойдат да му я вземат и оставят заместваща докато я ремонтират.
При електричките с двойно задвижване, ако ти откаже единия електромотор го разкачаш и продълваш с един. Докато автомобилите с ДВГ като се развали нямаш резервен в багажника.
С какво им е добре на БМВ сапунерката i3 за 44к$ и 110км пробег. Само за 50% повече над цената за Модел S70 взимаш 3 пъти по-смислен автомобил с 3,5 пъти по-голям пробег.
Явно в електромобилите има смисъл щом и най-скъпата марка - Apple усилено работи по проект за такива и учевидно наема кадри от Тесла моторс, А123, Mission electric bikes и други топ автопроизводители.
Да светът не е говот за безплатна енергия, но трябва да се полагат основите за прилагането й.
21:05 23.10.2015
21 кожа и гости
23:14 23.10.2015
22 дрън дрън
Коментиран от #23
09:54 24.10.2015
23 Електрик
До коментар #22 от "дрън дрън ":
Нищо не ти пречи или ти не обичаш да си на кирия. Разбира се това безплатно зареждане си го платил с 2-3к$ в цената на Модел S или X.10:56 24.10.2015
24 Електрик
Ето малко повече за копието на Тесла Модел S от Порше.
http://www.porsche.com/microsite/mission-e/international.aspx#/reveal
508км пробег, 0-100км/ч за 3,5сек. Малко ме съмнява да вдига 200км/ч за под 12 сек. Все пак седаните на Мерцедес с тази мощност и 1765кг правят 0-200км/ч за 13-14сек. Не го знам това Mission E каква батерия ще използва, но сигурно няма да е много голям хечбег, за да смъкнат теглото.
11:48 24.10.2015
25 Vasik Atanasova
ПЪРВИТЕ 3 МАРКИ СА СУПЕР
Коментиран от #27
12:02 24.10.2015
26 mediator37
А там как ще пробият ел. коли ?
Коментиран от #28, #29
03:03 25.10.2015
27 Prosta si Vaske
До коментар #25 от "Vasik Atanasova":
Василка ли си, каква си, не те знам, но си виновна, че си необразована. Първо прочиташ статията поне 3-4 пъти и тогава коментираш!!! Как така си съгласна с първите 3 марки след като нито един от тук показаните техни електромобили не си виждала. Само мерцедеса се продаваше, но тъй като явно е "много търсен" от една година не се произвежда.11:51 25.10.2015
28 гост
До коментар #26 от "mediator37":
Със закони за вредни емисии и забрана за достъп на ДВГ в населени места .21:59 25.10.2015
29 Електрик
До коментар #26 от "mediator37":
И в дъжавите където петрола е най-евтин смятат да се откажат след 25год.http://asia.actualno.com/Do-2040-g-Sauditska-Arabija-se-otkazva-ot-petrola--news_474541.html
Сега електромобилите се развиват активно и след 5-6 години ще имат пробег 800-900км колкото се изминават извънградско с един резервоар гориво. И туко виж след 10год плъзнали компактни генератори с безплатна енергия, каквито има измислени преди много години.
http://krasen.markov.website/bg/novini/mehran-keshe-free-energy-plasma/
https://www.youtube.com/watch?v=InC9kyKOcq0
Има и много други творения.
Допълнително върху автомобилите фотоволтаични панели с ефективност 50% усвояващи 3-4кW от цялата площ на автомобила. Дори батериите може да се окажат ненужни и колите да са напълно енергийно независими.
Коментиран от #31
22:03 25.10.2015
30 Електрик
http://free-nrg.blogspot.bg/2009/03/testatika-machine.html
22:57 25.10.2015
31 гост
До коментар #29 от "Електрик":
Генератори на Тесла се продават свободно в Русия от около година , макар , че цените могат да слязат поне наполовина , ако има повече производителиhttp://tesla.galaxysss.ru/
18:47 27.10.2015