Last news in Fakti

17 Декември, 2005 16:27 1 582 0

С дизел към Льо Ман!

  • audi-
  • r10

Едва ли има смисъл да се обяснява точно на граждани на бивша социалистическа държава (като нашата) какво е това лозунг и има ли то почва у нас. Само преди едно десетилетие и половина безумни подкани от страна на властта към трудовите хора можеха да се зърнат на всяко що-годе по-забележимо местенце. Хубавото на посланията беше единствено това, че дори тези, които ги сътворяваха, не очакваха те да бъдат спазвани или пък да се възприемат като мотивация от някого. През последната седмица обаче стана ясно, че германците от Audi също си падат по лозунги, но по такива, в които има смисъл и някой е решил да следва. Именно по този начин се ражда темпераментният герой на настоящия материал, носещ иначе сухото обозначение R10.Всъщност с него инголщатци си поставят за цел да спечелят следващата надпревара на Льо Ман. При това за целта екипират R10 с мощен... нафтов двигател, а девизът, който конструкторите от развойния отдел на Аudi избират да следват е: “С дизел към Льо Ман”.

Някои скептици биха казали, че начинанието е обречено на неуспех, но в този случай е може би по-добре да се запознаят с техническите данни. Така например при R10 инженерите от Инголщат монтират V-образен дизелов мотор с дванадесет цилиндъра и два турбокомпресора. Работният обем на гиганта също е повече от внушителен - цели 5.5 литра. Шефът на екипа, който го създава е Николай Барецки, като именно последният гарантира, че изработеното от него “животно” мобилизира 650 к.с. и още по-впечатляващите 1 100 Нм въртящ момент. Всъщност от Audi твърдят, че няма технически пречки тези параметри да бъдат допълнително завишени, тъй като двигателят разполага с огромен потенциал, но това едва ли би било целесъобразно по отношение на сигурността... В оборудването място ще намери и петстепенна секвенциална скоростна кутия.

Шасито

на атлета, също както и това на предшественика R8 е изработено от въглеродни нишки в завода в Инголщат, докато олекотената каросерия е поверена на специализираното в направата на подобни “чудеса” ателие Dallara в Италия. Благодарение на съвместната италиано-германска манифактура се ражда прототип, чието тегло е повече от респектиращо - едва 900 килограма. Разработва се и уникална система за управление и завихряне на въздушните течения, така че в максимална степен да се гарантира съприкосновението на автомобила с пътната настилка и едновременно с това да се осигури перфектна динамика.

В дизайнерско отношение R10 доста наподобява излъчването на своя предшественик, който между другото записа във визитката си цели пет триумфа на пистата Льо Ман. Естествено конструкторите внасят и доста промени, както с оглед на осъвременяване на визията, така и с чисто практични цели. Предната част на R10 например e още по-заострена и съвсем отчетливо кореспондира с болидите от Формула 1. Правят се корекции и в задната част за постигането на по-добра аеродинамика. Окачването също е подобрено.

Засега от Audi отказват да разкрият по-пълни подробности около своя пистов звяр, но пък и последното е разбираемо предвид факта, че основният им конкурент от Peugeot също възнамерява да покорява пистите с дизелов хищник. Появата на французина обаче е планирана едва за 2007 година.

Aвтопазар


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА