Last news in Fakti

12 Ноември, 2005 18:06 739 0

Frazer-Nash

  • frazer-nash-
  • tt/replica

Историята на марката Frazer-Nash започва със закриването на една друга английска компания, наречена GN. Фалитът на GN става през 1924 г. Тогава нейният главен инженер Арчи Фрейзър Наш решава да създаде собствена компания за производство на леки коли. С финансовата помощ на бизнесмена Пике, той разработва няколко нови модела, базирани на автомобилите GN. Малко по-късно гамата се допълва с копия на колите Deemster. Първоначално всички возила, произвеждани от Наш, са максимално опростени. Целта е да са здрави и евтини.

Постепенно Наш и Пике решават да се заемат с производството на по-престижни и мощни автомобили. Така се появява първият спортен Frazer-Nash. Оборудван е с 1.5-литров агрегат на фирмата Power Plus. “Спортистът” бързо става изключително популярен. Радостта на собствениците от добрите продажби обаче не трае дълго. За нещастие, фирмата производител на двигатели Power Plus фалира и така спира производството на успешния спортен модел. От това неприятно стечение на обстоятелствата компанията на Фрейзър Наш изпада във финансова криза. Налага се смяна на ръководството и начело на фирмата застава Ричард Планкет-Грийни. След доста трудности ръководството на компанията подписва договор за използване на модерните по онова време мотори Meadows. Те са много по-надеждни и издръжливи от всички монтирани до този момент. Естествено и по-скъпи. Политиката на компанията се променя коренно от първоначалния замисъл на Фрейзър Наш. От производство на евтини коли се преминава към изработка на скъпи, луксозни автомобили само по поръчка. Така през 30-те години на ХХ век марката Frazer-Nash се асоциира вече с производство на скъпи спортни возила. Най-известният модел от тях е TT/Replica. Формата на новия “спортист” е много различна от останалите модификации. Задната част на автомобила е подобна на обърната вана, под която се намира резервоарът. Отпред се монтира четирицилиндров двигател с горно разположение на клапаните и горен разпределителен вал. Диаметърът на цилиндъра и ходът на буталото са съответно 69/100 мм. Работният обем на двигателя Meadows е 1 496 см3, а мощността 60 к.с. Тези технически характеристики позволяват на автомобила да развива максимална скорост от 145 км/ч. Спирачките са барабанни и на четирите колела и са отлични за лекото, двуместно, открито купе. Скоростната кутия на роудстъра е четиристепенна, механична. Окачването е стандартно, като при повечето автомобили по това време - на четвъртелиптични ресори.

Единственият недостатък на TT/Replica е отсъствието на кардан. Вместо него се монтира остарялата верижна предавка. Впоследствие, заради факта, че колата се продава само по поръчка, клиентът получава възможност да избира различно оборудване, също и различен двигател. Монтират се агрегати на фирмите Mercedes-Benz, Anzani и Blackburne. Малко по-късно компанията предлага и агрегат, собствено производство, конструиран от Алберт Гау. TT/Replica спира да се произвежда през 1938 година. Дотогава са изработени само 90 екземпляра.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА