Last news in Fakti

14 Декември, 2015 08:26 34 403 36

Най-добрите двигатели според Ward’s Auto

  • двигател-
  • ward’s auto
Най-добрите двигатели според Ward’s Auto - 1

Американското издание Ward’s Auto изнесе резултатите от своя ежегоден конкурс за най-добър двигател на годината. Надпреварата определя 10 най-добри мотора и се провежда за 22-и път. Специалистите от Ward’s Auto оценяват агрегатите според тяхната производителност, разход на гориво, динамика, както и според нивото им на шум и вибрации.

При оценката влияние оказват и използваните нови технологии и още куп други фактори. Още нещо интересно е, че сред десетте отличени двигателя, три са хибридни. Ето и челната десетка на най-добрите двигатели според Ward’s Auto, подредени по азбучен ред.

3.0 R6 - BMW 340i
3.6 V6 - Chevrolet Camaro/Cadillac ATS
1.5 R4/120-киловатов електромотор - Chevrolet Volt
5.2 V8 - Ford Shelby GT350 Mustang
2.0 R4/50-киловатов електромотор - Hyundai Sonata PHEV
3.5 V6 - Nissan Maxima
3.0 турбодизел V6 - Ram 1500 EcoDiesel
2.0 турбо H4 (опозитен) - Subaru WRX
1.8 R4/53-киловатов електромотор - Toyota Prius HEV
2.0 R4 с турбо компресор и механичен нагнетател - Volvo XC90

За участие в конкурса се допускат модели, базовата цена на които не надхвърля $61 000. Още нещо любопитно е, че заради скандала "Дизелгейт" от участие са изключени двигателите на Volkswagen, както и тези на всички марки, контролирани от немския концерн.

През тази година в борбата бяха включени 21 нови агрегата, както и десетте победителя от миналата година. В топ 10 попаднаха три хибридни силови установки - традиционният хибрид на Toyota Prius и plug-in хибридите на Hyundai Sonata PHEV и Chevrolet Volt, където двигателите с вътрешно горене се използват само в ролята на генератори, които зареждат акумулаторите.

В тазгодишната десетка попаднаха и два от победителите от миналата година. Това са моторите на Subaru WRX и Ram 1500, които са съответно двулитров турбо боксер и трилитров турбодизел.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 европеец

    3 3 Отговор
    Американци ше ми правят класация на двигатели. Не мерси.

    Коментиран от #2

  • 2 Мишо

    4 4 Отговор

    До коментар #1 от "европеец":

    Американци или не, пак баварските мотори са най-добрите. Айде пак хейтърчетата да кажат нещо. Къде са ВАГ, Хонди-монди, а?

    Коментиран от #5, #15

  • 3 1234

    3 1 Отговор
    Немските двигатели са най-хубави до като не навъртят 100 000 км. След това ставаш първи приятел със сервиза.

    Коментиран от #6, #20, #32

  • 4 некойси

    2 0 Отговор
    никъде не прочетох Хонда, странна статийка
  • 5 бай Пет

    1 3 Отговор

    До коментар #2 от "Мишо":

    По-горе пише,че са по азбучен ред.А като цяло статията е смукана от пръстите.Първо 61000 $е доста висока цена за САЩ,от 34000 започват луксозните коли.Второ ел двигатели на фирми,които не могат да се доближат до Тесла.Трето Хюндай и двигател,са несъвместими понятия,Четвърто Рам е на Додж,Додж е на Крайслер,Крайслер е на Фиат,а американците не съм чувал да правят дизели за автомобили.........и т.н.

    Коментиран от #7

  • 6 Читател

    5 0 Отговор

    До коментар #3 от "1234":

    Да, прав си! Писна ми с да ходя с моята 16 г. Астра до сервиза на всеки 60 000 км. за смяна на ролки, ремъци и др. консумативи. Вече 3 пъти го правя за няма 6 години! Повече никога Опел!
  • 7 Караиванов

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "бай Пет":

    Смукан си ти. Статията е едно към едно с оригинала на Ward’s Auto, а това, че нещо не ти харесва в класацията е друг въпрос.

    Коментиран от #18

  • 8 госта

    1 2 Отговор
    Хамериканците трябва да правят класации само от тип 'от глупав по-глупав' или тъпак номер едно .))))))))))))
  • 9 Румен Янев

    2 3 Отговор
    Тъпите хамериканци не правят разлика между ДВГ и електромотор и си ги сравняват накуп!!!Както затъпяват прогресивно догодина може да включат и велосипедите ... безшумни...екологично чисти...

    Коментиран от #11

  • 10 спирт

    2 0 Отговор
    Bayerische Motoren Werke! ;)
  • 11 тъпизъм

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Румен Янев":

    Случайно да видя, че до електромотора има и ДВГ? Пример: 2.0 R4/50-киловатов електромотор - Hyundai Sonata PHEV. Имаш 2.0л. четири цилиндров, редови + 50 киловатов електромотор!
  • 12 Косматия

    3 0 Отговор
    Ама големи глупости има писани. Що се не вземете да се образовате най накрая?


    2.0 R4 е мотор монтиран от Volvo на модела 480 произвеждан преди 30 години.

    Нищо лошо ама Volvo имат къде по добри мотори в днешно време.

  • 13 Vasik Atanasova

    1 0 Отговор
    В ЕВРОПА
    ЩЕ Е ДРУГА КЛАСАЦИЯТА
  • 14 Vasik Atanasova

    1 0 Отговор
    В ЕВРОПА
    ЩЕ Е ДРУГА КЛАСАЦИЯТА
  • 15 дивия

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Мишо":

    2.5tdi (душегуба) е най добрият, и то за всички времена!!!!!
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 qws

    2 0 Отговор
    Американците имат право да си направят каквато си искат тяхна класация. Направете си Ваша -- всеки има право. Тъпи били. 99% от Вас никога не са стъпвали там, не знаят как живеят, какви коли карат и т.н. Нищо, че са тъпи, сигурно повече от половината иновации в каквато се сетиш област са направени там. Любимите Ви X5/X6 и т.н. също се правят там. И не е само да ги сглобяват. Има си огромни развойни центрове, които правят разработки. Мерцедес и другите големи също имат -- него поне съм го виждал наживо. Там са по една проста причина -- голям пазар и изобилие от кадърни инженери. Пък Вие си говорете, че били тъпи. Ние пък като сме много умни, та голяма работа. Егати! Срамно е да се говори така във времена, в които цялата инфомация е на два клика разстояние.
  • 18 Хари

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Караиванов":

    Статията не едно към едно с оригинала
    Има грешка в класацията тук.

    за 2015та БМВ и Крайслер са с по 2 двигателя. VW също участва, а НИСАН не.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ward's_10_Best_Engines

    http://wardsauto.com/2015-wards-10-best-engines

    Коментиран от #25

  • 19 шофьорът

    1 0 Отговор
    Колеги, всеки има право на свое мнение но аз в момента карам Пежо 405 1.9 дизел без грам ръжда и като редови гражданин му се радвам на паленето от четвър оборот и зимен разход не повече от 6 л. нафта граддско.

    Коментиран от #35

  • 20 макя му и прасе - цел шопар ти ка'ам

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "1234":

    Не съм съгласен с думите ти. Баварската ми тройка е 15-годишна и с над 400 хил. км изминати, от които 268 хил. съм я търкалял аз. В сервиз бях за последно преди два месеца заради дясно електрическо стъкло - просто не знаех дали е моторчето или самият механизъм за сваляне. Иначе никакви проблеми откакто я карам отпреди 5 години, продължавам да си я шофирам всеки ден по 100 - 150 км, често ходя до Германия с нея, а и брутално я жуля по магистрали с по 210-220.

    Различните фирми правят добри двигатели, а сега можеш да избираш между много марки и модели. Като не харесваш баварските от Мюнхен, пробвай баварските от Инголщад, нещо японско, китайско и тогава говори.

    Коментиран от #30

  • 21 дядо поп

    1 0 Отговор
    Критериите са определени от производители на ДВГ
    а не от потребители,според мене на първо място
    трябва да е надеждност,време между обслужване,
    пробег и чак тогава производителност, разход,шум и др.
    Всеки ще се съгласи,че не му трябва нова кола с голяма
    производителност качена на пътна помощ.
  • 22 Gost

    1 0 Отговор
    Е по тъпа статистика не бях чел... "оценяват агрегатите според тяхната производителност, разход на гориво, динамика, както и според нивото им на шум и вибрации."............ами аз слагам на първо място "ИЗДРЪЖЛИВОСТ и НАДЕЖНОСТ" ,иначе горните критерии губят всякакъв смисъл!!!
  • 23 Крис

    0 1 Отговор
    Е много си ограничен, умствено при това. Става дума за двигатели излезли тази година. Кой може да определи колко ще издържат. Аман от лаици, изказващи се като крайна инстанция.

    Коментиран от #27

  • 24 jambazina

    0 0 Отговор
    Който е отварял двигател добре знае, че няма по-фин и качествено изработен от немските.

    Коментиран от #31

  • 25 тъпизъм

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Хари":

    Нереален си! КЛАСАЦИЯТА Е ЗА 2016 ГОДИНА!
  • 26 фен

    1 0 Отговор
    Здравей,
    Какво в немските двигатели те кара да смяташ, че са "по-фин и качествено изработен"? Като КПД немските ДВГ не са на нищо особено. Като не подценявам немските инженерни постижения в автомобилостроенето.
  • 27 Gost

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "Крис":

    повечето от тези двигатели не са произведени ДЕКЕМВРИ 2016!! Имали са предостатъчно време да тестват....
  • 28 Юли

    1 0 Отговор
    без значение от каде идва всеки един двигател е фин и качествено изработен като нов друг е въпроса че вече след определен пробег и фактора поддръжка които е решаващ в какво състояние е
  • 29 диан

    0 0 Отговор
    тия какво пишат?
    че най скъпите са наи хубави
    аз не видях кола до 30 000
  • 30 минавам случайно

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "макя му и прасе - цел шопар ти ка'ам":

    Как ти се занимава да им обясняваш?Неслучайно казват,че шестака на БМВ открай време си е номер 1
  • 31 JAP

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "jambazina":

    Няма да,другия път - докога ще се молите пред всичко немско!Времената се промениха,това не са ти 80-те години,сега здравината и перфектната сглобка идват от Страната на Изгряващото Слънце!За КПД просто няма какво да говорим ,130 японски коня = 140 немски !
  • 32 Jap

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "1234":

    Много вярно!
  • 33 Benz GL450

    0 0 Отговор
    Всичко по двигателя трябва да е балансирано, иначе ако искаме супер двигател той ще бъде скъп и непродаваем. В последните 10г тенденцията е за производство на двигатели , на които трябва да се подменят части които бяха немислими за смяна на по старите двигатели.Например верига на разпределителните валове.Намалиха също и пробега на отделните компоненти.
  • 34 PlimP

    0 0 Отговор
    Chevrolet Volt - Opel Ampera
  • 35 Oпелофоб

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "шофьорът":

    Докато в България е за хвалене че колата ти гори малко пък бил той и 20 годишен кантърмак какво сме седнали да коментираме чисто нови коли.Гроздето е кисело това е.Който не е чел тази приказка да я прочете.То е срамно да кажеш че караш 405 аз я имах тази кола преди 15 години,за времето си беше добре,но сега да са хвалиш че караш 405 и е супер!!!!!Хората говорят за хибриди той за 405 дето горяло еди колко си.На село е така.

    Коментиран от #36

  • 36 Трифонов

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Oпелофоб":

    Ха, ха, ха... Нали?! И аз преди петнайсет години започнах с Пежо 405. Карах го четири години и го продадох, като беше на 10 години и на около 180 хил.км. Т.е., през 2015г., очевидно хората не виждат нищо странно или лошо в това да карат коли по на 25 години... че и на много повече. Истината е, че това е недопустимо! От всякаква гледна точка. Автомобилите са общоопасно средство. Точно като огнестрелните оръжия. И трябва да се контролират на по-малко строго. Недопустимо е да се използват автомобили по на повече от 10 години от датата на производството им. 90% от колите в България не отговарят на никакви стандарти за замърсяване на околната среда, не разполагат с необходимите системи за сигурност и безопасност, както на пътниците, но така и на пешеходците... А това е абсолютно неприемливо! За моя автомобил, модел 2014г. с мощност от 184 к.с. и цена от 84 хил. лв., който отговаря на Евро 6, ми събират данък от близо 800 лева. На жена ми колата, модел 2015, със 110 к.с. и отново Евро 6, данъкът е близо 500 лева. В същото време, пича с Пежото 405... дизел, което не отговаря на никакво Евро, което няма и санитарен минимум от системи за безопасност, което е възможно дори ABS да няма (моето преди 15г. например нямаше. Даже въздушна възглавница за водача нямаше), но ако все пак има, това е всичко от системите за безопасност, което би имало. Автомобил, който ако, не дай Боже, удари пешеходец с 50 км.ч. ще го контузи брутално, но най-вероятно би го убил... На този 25 годишен дръгел, който изхвърля в атмосферата въглероден диоксид, азотни окиси и сажди, колкото Икарус от преди 1989г., плаща... 15 лева данък годишно. И това в момент, в който Светът решава нещо си във връзка с ограничаването на замърсяването и глобалното затопляне и в държава - член на ЕС. Безумие някакво! Нямали пари хората. Ами, като нямат, да се придвижват с градски и междуградски транспорт. Кой обясни на хората, че всеки трябва да има кола? И аз искам да се придвижвам по море със собствена 35 метрова яхта, ама... нямам пари да поддържам такава. Та затова, се придвижвам по море по друг начин - с обществен превоз. След това, имало много катастрофи. Как няма да има? Всичко живо се качило в двайсет годишни счупени катафалки и се прави на пилот от Формула 1. Какво точно, освен "страшна трагедия", "война на пътя", "кървава баня" и т.н., се очаква да се случи, когато въпросното Пежо 405 на 25 години, с 90 км. ч. по междуградския път, се шибне я в някое дърво, я в друга кола, я просто литне от пътя на някой завой, понеже стабилността на тая кола е... като на кола от този клас, на 25 години? В същото време, в един съвременен автомобил почти нищо съществено не би се случило при описаните условия. Любо от "Те" катастрофира на "Тракия" с над 140 км.ч. с няколкогодишното си БМВ Х5 и аз не видях на следващия ден и синина да има. И не звучеше никак стресиран. Истината е, че новите коли замърсяват околната среда несравнимо по-малко, че пазят живота на пътници и пешеходци и стимулирането на хората да карат под десет годишни автомобили, по възможност до пет-шест годишни, би направило транспорта много, много по-сигурен, чист и безопасен. И със сигурност би преустановило "войната по пътищата"... каквато и страшна простотия да е този драскачески израз.