Last news in Fakti

4 Юни, 2005 11:48 6 730 0

Ново Disco

  • land rover-
  • land rover discovery-
  • land rover discovery 2.7 tdv6 se

За изминалите 16 години от появата си до днес моделът Discovery си създаде репутация на един от най-сполучливите автомобили с повишена проходимост в света. Досега по отношение на недостатъци критиците обръщаха внимание единствено на недотам сполучливия дизайн. Днес на ход е и новото (трето) поколение на този автомобил, който е запазил ръбатите си форми, но е далеч по-агресивен и брутален от предшествениците си. Новият Discovery едва ли би могъл да има по-подходящо име. В превод названието означава “откритие” и много точно пасва на хибрида, който на практика представлява Disco 3. Всъдеходът всъщност се явава своеобразен мелез между спартанския Defender и луксозния Range Rover. Той вече се продава и у нас, а версията, която тествахме, бе с нов 2.7-литров турбодизелов шестак, богато базово оборудване и автоматична шестстепенна скоростна кутия. Впечатленията на екипа ни са предимно положителни, тъй като “Откритието” определено е мъжки автомобил, впечатляващ с бруталност, комфорт и отлични ходови характеристики.

Екстериор

От пръв поглед е видно, че новакът прилича учудващо много на топмодела на компанията Range Rover. Това до голяма степен определя външното излъчване на всъдехода, който се характеризира с използването от страна на дизайнерите на множество хоризонтални и вертикални линии, образуващи геометрически правилни фигури. Още с дебюта на возилото се оказа, че слуховете, предвещаващи изчезването на “стъпаловидния” покрив, съвсем не са били основателни. Благодарение на това и при третото поколение Discovery пасажерите в задната част на автомобила разполагат с достатъчно пространство, този път обаче без това да вреди на външния вид. Вече казахме, че Disco се намира някъде между Defender и Range Rover, но при новото поколение стъпката към топ-модела е осезаема. Грубоватите форми на екстериора контрастират отлично с модерните предни фарове. Радиаторната решетка също е стилна и завършва “страшната муцуна” на този брутален и същевременно луксозен всъдеход.

Интериор

Решенията в салона много точно следват външния вид на автомобила. На пръв поглед всичко изглежда грубо и масивно, но много бързо се усеща изтънченият стил, функционалността и луксът, който струи отвсякъде.

При новата версия на модела няма да откриете пластмаси, некачествена сглобка или евтини материали. Пред водача са разположени основните прибори - скоростомер, оборотомер, както и уреди за отчитане на нивото на горивото и температурата на охладителната течност. Между тях има интегриран дисплей, отчитащ част от работата на борд компютъра. По-интересен обаче е средният цветен сензорен дисплей, който много ясно показва режимите на работа на автомобила при различните електронни настройки на окачването. Той се контролира от водача само с докосване в различни точки на екранната площ. Седалките са удобни, снабдени са с всички необходими регулировки, като са амфитеатрално разположени. С други думи, всеки следващ ред е по-висок от предния. По този начин видимостта на всички пасажери е отлична. Третият ред седалки ефектно може да бъде сгънат и за секунди да се озове отдолу на равния под. Така багажният отсек, освен че впечатлява с габарити, става много функционален. Задната врата е асиметрично разделена по хоризонталата, като долната част (тя е и по-малка) се отваря надолу, до 90 градуса, улеснявайки по този начин прибирането и преноса на товари. Другата половина пък традиционно се повдига нагоре.

Двигател и ходови характеристики

Вече стана дума, че тестваният от нас автомобил бе оборудван с дизелов шестак. Според нашето субективно, но професионално мнение именно той е най- удачен за всъдеход от подобен тип. Турбото прави динамиката доста добра, мощността е дори в повече, а доускорението може да се сравни с това на аналогичен лек автомобил. Един от малкото недостатъци е недотам резкият старт. Този минус се дължи на по-късното включване на компресора и значителната маса на автомобила. Въпреки всичко това новото Disco се държи отлично както на магистрала, така и при градски условия (естествено ако се абстрахирате от твърде големите габарити, които доста затрудняват маневрирането по тесни градски улички). От създателите си “Откритието” получава нова интегрирана рама, както и независимо окачване на четирите колела, пневматично окачване, регулиращо клиренса и далеч по-усъвършенствана електронна система за предаване на въртящия момент в различни режими. Съчетанието на тези елементи гарантира наистина впечатляващ комфорт. За преодоляването на различни препятствия, по които се движите, се грижи специална система, позволяваща на водача да избира много точно настройките за съответния терен. Последните са пет на брой и включват движение по сух асфалт, в сняг, в кал, в пясък и по камъни. Всичко това става само със завъртане на един бутон, интегриран в задната хоризонтална част на средната конзола. От двете му страни се намират лостчета за изменение на клиренса и превключване на бързи и бавни предавки.

Също там е вграден и жълт бутон, включващ системата Hill Descent Control (HDC), която позволява уверено спускане по силни наклони с автоматично ограничена на 9 км/ч скорост. Ръчната спирачка е електро- механична, а автоматичната скоростна кутия има и ръчен режим за смяна на предавките. Трябва да се отбележи и работата на спирачките, които са дискови, вентилирани и на четирите колела и безпроблемно привеждат в покой двутонното чудовище. С други думи. Discovery e повече всъдеход, отколкото много от производителите на подобни возила само си мечтаят за топмоделите си.

Цена


Що се касае до необходимите средства, заключението може да се направи в едно изречение. Цената не e никак ниска, но каквато колата, такива и парите.

Land Rover Discovery 2.7 TDV6 SE
Плюсове
1. Новият дизелов двигател се справя с лекота с тежката каросерия и притежава отлична еластичност.
2. Мачизъм. Автомобил с такава външност не може да не забоде стрела в сърцето на всеки мъжкар.
3. Интериорът, ергономичните решения и изключителното качество на използваните материали наливат долъпнително вода в елитарната мелница на марката Land Rover.
Минуси
1. Заради габаритите и масата на всъдехода употребата в градски условия може да се превърне в истинско приключение.
2. Същото важи в пълна сила за цената на Discovery 3.

 

Land Rover Discovery 2.7 TDV6 SE
Технически характеристики
Двигател
V-образен шестцилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем
2 720 куб. см.
Максимална мощност
140 Kw/190 к.с. при 4 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
440 Нм при 1 900 об/мин.
Скоростна кутия
автоматична, петстепенна
Степен на сгъстяване
17.3: 1
Маса на единица мощност
13.2 кг/к.с. (17.9 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 835
1 915
1 841
Междуосие
2 885
Маса, кг

2 504

Допустимо натоварване, кг
726
Обем на багажника,л.
591 - 2 558
Вместимост на резервоара, л
90

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

13.8 л/100км
7.1 л/100км
9.4 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
12.8
Максимална скорост
180 км/ч.
Гуми
235/70R18
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови, вентилирани

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 98 078

 

Базово оборудване
ABS, EBD - електронно преразпределяне на спирачното усилие,
EBA - спирачен асистент, ETC - електронен тракшън контрол, DSC - динамичен контрол на стабилността, HDC - автоматичен контрол при спускане, серво усилител на волана, електронна ръчна спирачка, вградени метални греди във вратите, предпазни колани с пиротехнически механизъм, осем въздушни възглавници, аларма, централно заключване с дистанционно управление, ел. регулируеми отопляеми странични огледала с функция за ел. прибиране, лети джанти, би-ксенонови предни светлини, допълнителни фарове за мъгла, умиватели на фаровете, сензори за дъжд, пълноразмерна резервна гума, отопляемо задно стъкло с чистачка, заден паркинг асистент, ел. предни и задни стъкла, двузонален климатроник, борд компютър, електрохромно огледало за обратно виждане, CD-аудио система с шест високоговорителя, тонирани стъкла, оборотомер,
LCD - дисплей със сензорна настройка, регулируем волан, електронно регулируем клиренс, поставки за чаши, мрежа в багажното отделение, асиметрично делима задна седалка и др.
Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег
Цените са за България с включени мита, такси, акциз и ДДС

 

Land Rover Discovery 2.7 TDV6 SE
АЛТЕРНАТИВАТА
ISUZU TROOPER
Работен обем
2 999 см3
Мощност

117 кВт/159 к.с.
при об/мин 5 800

Максимален въртящ момент
380 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
4605/1835/1840
Ускорение
15.8 сек
Максимална скорост
145 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

12.4 л/100 км
7.4 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
93 000 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS+EBD
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатроник
серийно
SSANG YONG REXTON
Работен обем
2 874 см3
Мощност

87 кВт/118 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
255 Нм
при об/мин 2 250
Габарити, мм
4720/1870/1760
Ускорение
16.5 сек
Максимална скорост
157 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

12.5 л/100 км
7.2 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
61 500 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS+EBD
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатроник
серийно
TOYOTA LAND CRUISER
Работен обем
2 982 см3
Мощност

120 кВт/163 к.с.
при об/мин 3 400

Максимален въртящ момент
343 Нм
при об/мин 1 600
Габарити, мм
4850/1820/1875
Ускорение
12.7 сек
Максимална скорост
165 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

11.5 л/100 км
8.1 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
75 104 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS+EBD
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА