Всички истински фенове на автомобилите добре познават марката Koenigsegg и знаят, че нейната продукция е единствената, която може да мери сили с вездесъщото Bugatti. Шведската компания обаче невинаги е била толкова силен играч във висшите автомобилни ешелони. Сега ще ви разкажем за нейната история, която всъщност съвсем не е дълга.
Всичко започва през 1994 година, когато Кристиан фон Кьонинсег решава да създаде компания, а целта му е една-единствена - да направи суперкар на най-високо ниво. И както се вижда, 22 години по-късно е на път да успее. Представянето на работата на шведските специалисти започва с доста прототипи, на които в течение на шест години инженерите интегрират различни технологии и се опитват да налучкат точната рецепта.
Той се появява на бял свят през 2002 година. Заедно с Koenigsegg CC8S дебютира и уникалния дизайнерски почерк, който присъства в моделите на марката до ден-днешен. Автомобилът проповядва централномоторна конструкция със задно предаване, а двигателят е 4.7-литров V8 от Ford. Мощността му е 646 к.с., а максималният въртящ момент - 750 Нм. Шасито, окачването и спирачната система са собствена разработка на Koenigsegg. Днес тези ТТ данни не са чак толкова впечатляващи, но за времето си Koenigsegg CC8S е един от най-мощните и бързи автомобили в света. Ускорението от 0 до 100 км/ч. CC8S прави за 3.2 секунди. Странният начин, по който се отварят вратите остава нещо като визитна картичка на компанията. От CC8S са произведени само осем автомобила.
След огромен интерес от страна на европейските, а и на световните медии, както и след позитивната реакция на публиката, през 2004 година в Женева дебютира наследникът на CC8S. Иновацията се нарича CCR и представлява всестранно подобрение на предшественика си. Автомобилът е с модернизирано окачване, с по-добра аеродинамика, както и с доста по-интересен екстериорен дизайн и с повишена мощност на двигателя. Благодарение на два нагнетателя Rotrex конските сили вече са 806, а пиковият момент - 922 Нм. От CCR са направени 14 екземпляра, като през 2005 година колата подобрява рекорда за скорост, принадлежащ до момента на уникалния McLaren F1. На италианската писта Нардо Koenigsegg CCR успява да постигне скорост от 388 км/ч. Малко след това Bugatti Veyron го подобрява, като достига скорост от 407 км/ч.
Това още повече мотивира специалистите от Koenigsegg и през 2006 година, в чест на 10-годишния юбилей на марката, се появява новата суперкола CCX. Тя за първи път се вмества в американските норми за безопасност, с което Koenigsegg получават достъп до един от най-важните за тях пазари. Хиперкарът CCX разполага с нов алуминиев петлитров двигател, който вече е собствено производство. Моторът има в наличност запас от 795 конски сили и същия максимален въртящ момент от 922 Нм. От 2006 до 2010 година на бял свят се появяват 49 различни модификации на CCX. 30 от тях са на стандартния CCX, а останалите са 9 CCXR, 6 CCX/CCXR Edition, 2 CCXR Special Edition и 2 CCXR Trevita.
Следващата голяма крачка от еволюцията на Koenigsegg се случва през 2010 година, когато шведите представят своя нов модел Agera. Моделът впечатлява с преосмислен и доста по-осъвременен дизайн, изразяващ се в интересните нови екстериорни линии. Agera получава и модернизиран двигател. Той е V-образен, осемцилиндров и е с работен обем от пет литра. Неговата мощност е 927 конски сили, а максималният въртящ момент е доста по-висок - 1 100 Нм. Шасито на Agera е изработено от карбон и алуминий, а каросерийните панели от въглеродни влакна и кевлар. Оригиналната Agera ускорява от 0 до 100 км/ч. за 2.8 секунди, а максималната и скорост превишава 418 км/ч. Това обаче се оказва недостатъчно за Кристиан фон Кьонинсег, защото впоследствие се появяват спец. версиите Agera R (2012) – 1 124 к. с. (на биоетанол), Agera S (2013) - 1 016 к. с. и накрая Agera RS - 1 160 к. с.
Шведите продължават своята работа, която логично води до нов модел. Той се прави на базата на Agera, но разполага с кардинални механични и визуални подобрения. Демонстрацията му стана през 2014 година, отново в Женева, а моделът бе наречен One:1. Както става ясно от названието, хипрекарът разполага с потресаващо съотношение между мощност и тегло, което е равно на единица. За целта мощността на петлитровия двигател е увеличена до 1 360 конски сили, а теглото на автомобила, обратно - намалено е до 1 360 килограма. Що се касае до т.нар. пърформънс, то той също е доста впечатляващ. Автомобилът може да достигне 400 км/ч. за точно 20 секунди, но според специалистите по-интересен и един друг рекорд, постигнат от One:1. Става дума за ускорение от място до 300 км/ч, след което привеждане на автомобила в пълен покой. Това упражнение One:1 прави за 17.95 секунди. Заради мощността си моделът One:1 се определя като първия в света мегакар, който се позиционира над суперкарите и хиперкарите. Компанията произвежда шест екземпляра, които са продадени на цена от 2.5 млн долара всеки. Първият обаче е запазен за тестове, като в момента цената му се определя на $6 млн.
Финалният, до този момент, продукт на Koenigsegg е уникалната кола, наречена Regera. Тя беше показана в Женева през 2015 година и представлява хибрид. Моделът е определян като най-радикалния завой от корпоративния стил на марката. Потресаващата предница и дългата "опашка" дистанцират доста Regera от Agera и откриват нова глава в дизайнерската философия на Koenigsegg. Иначе мегакарът Regera разполага с хибриден силов тракт, включващ три електромотора и V-осмак. Системната мощност е 1822 к. с.!!! Благодарение на системата DirectDrive, изобретена от самия Кристиан фон Кьонинсег, Regera не се нуждае от стандартна трансмисия. Колата разполага и с роботизираната система Autoskin, контролираща вратите на автомобила. Като цяло Regera е по-лека, по-мощна и по-луксозна от предшественика си. От компанията планират производството на 80 екземпляра, всеки от които ще се предлага на цена от $1.9 млн.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 КАЛОЯНОВ
Коментиран от #3
12:04 16.05.2016
2 Китанов
12:06 16.05.2016
3 гост
До коментар #1 от "КАЛОЯНОВ":
Не , това е доказателство , че една шепа истински специалисти и ентусиасти струват много повече от цяла орда шапкари и бюрократи , които се занимават повече с реклама и собствените си "бонуси" , отколкото с автомобили . Завода на Koenigsegg се намира в преустроена стара ферма , а този на Bugatti в скъпарски район във Франция с милиарден бюджет и въпреки това шведите вадят по-добрата кола и то за разлика от губещото по 2,5 милиона на автомобил Бугати , те са на печалбаКоментиран от #4, #9
12:50 16.05.2016
4 По скоро
До коментар #3 от "гост":
имаш предвид че купувача на вейрон губи с покупката му, а не че производителя на прасенцето губи по 2.5 милиона на автомобил, налиКоментиран от #5
13:16 16.05.2016
5 Мишо
До коментар #4 от "По скоро":
Ми не, точно обратното. Производителят губи и те не го крият. Иначе, поздравления за увлекателното четиво на хората от фактиКоментиран от #8
13:50 16.05.2016
6 Унчев
15:58 16.05.2016
7 MSux
16:35 16.05.2016
8 Истината
До коментар #5 от "Мишо":
Ако можеш да се аргументираш най-малкото с линк,който посочва че бугати продават на загуба ще е много добре,иначе просто говориш празни приказки.Коментиран от #12
20:31 16.05.2016
9 Никой
До коментар #3 от "гост":
Чудя се как с висене по спирките и ходене всеки ден на училище с автобуса, разбра че Регерата е по-добра от Бугатито. Коли, които никой от нас няма да достигне. Но очевидно ти, ако не друго, си ги гледал на картинки.21:07 16.05.2016
10 Vasik Atanasova
Коментиран от #11
23:36 16.05.2016
11 аха
До коментар #10 от "Vasik Atanasova":
е кажи ти мъж ли си или жена, освен слабото самочувствие ЗАРАДИ КОЕТО ПИШЕШ С ГОЛЕМИ БУКВИ01:47 17.05.2016
12 гост
До коментар #8 от "Истината":
Всъщност 2,5 милиона са само преките производствени загуби , ако включим цялата инвестиция общата загуба на автомобил става дребните 6,27 милиона долара ( доста скъпичка реклама , явно голяма комплексарщина витае в групата ВАГ , но то си личи и по името ) , а относно по-добър ли е Koenigsegg , можеш да намериш хиляди примери в чичко Гугъл , само ще ти припомня ,че при еднаква мощност Бугати тежи 660 кг ПОВЕЧЕ https://auto.onliner.by/2013/09/30/bugatti-2511:20 18.05.2016
13 Нов
Линк:http://www.autocar.co.uk/car-news/industry/smart-fortwo-and-bugatti-veyron-head-list-top-loss-making-cars
13:34 19.05.2016