Last news in Fakti

16 Май, 2016 11:49, обновена 21 Февруари, 2017 15:55 41 634 13

Еволюцията на Koenigsegg

  • koenigsegg-
  • история
Еволюцията на Koenigsegg - 1

Всички истински фенове на автомобилите добре познават марката Koenigsegg и знаят, че нейната продукция е единствената, която може да мери сили с вездесъщото Bugatti. Шведската компания обаче невинаги е била толкова силен играч във висшите автомобилни ешелони. Сега ще ви разкажем за нейната история, която всъщност съвсем не е дълга.

Първият прототипЕволюцията на Koenigsegg

Всичко започва през 1994 година, когато Кристиан фон Кьонинсег решава да създаде компания, а целта му е една-единствена - да направи суперкар на най-високо ниво. И както се вижда, 22 години по-късно е на път да успее. Представянето на работата на шведските специалисти започва с доста прототипи, на които в течение на шест години инженерите интегрират различни технологии и се опитват да налучкат точната рецепта.

Първият сериен автомобил CC8SЕволюцията на Koenigsegg

Той се появява на бял свят през 2002 година. Заедно с Koenigsegg CC8S дебютира и уникалния дизайнерски почерк, който присъства в моделите на марката до ден-днешен. Автомобилът проповядва централномоторна конструкция със задно предаване, а двигателят е 4.7-литров V8 от Ford. Мощността му е 646 к.с., а максималният въртящ момент - 750 Нм. Шасито, окачването и спирачната система са собствена разработка на Koenigsegg. Днес тези ТТ данни не са чак толкова впечатляващи, но за времето си Koenigsegg CC8S е един от най-мощните и бързи автомобили в света. Ускорението от 0 до 100 км/ч. CC8S прави за 3.2 секунди. Странният начин, по който се отварят вратите остава нещо като визитна картичка на компанията. От CC8S са произведени само осем автомобила.

Наследникът CCRЕволюцията на Koenigsegg

След огромен интерес от страна на европейските, а и на световните медии, както и след позитивната реакция на публиката, през 2004 година в Женева дебютира наследникът на CC8S. Иновацията се нарича CCR и представлява всестранно подобрение на предшественика си. Автомобилът е с модернизирано окачване, с по-добра аеродинамика, както и с доста по-интересен екстериорен дизайн и с повишена мощност на двигателя. Благодарение на два нагнетателя Rotrex конските сили вече са 806, а пиковият момент - 922 Нм. От CCR са направени 14 екземпляра, като през 2005 година колата подобрява рекорда за скорост, принадлежащ до момента на уникалния McLaren F1. На италианската писта Нардо Koenigsegg CCR успява да постигне скорост от 388 км/ч. Малко след това Bugatti Veyron го подобрява, като достига скорост от 407 км/ч.

Koenigsegg CCX - след 10 години работаЕволюцията на Koenigsegg

Това още повече мотивира специалистите от Koenigsegg и през 2006 година, в чест на 10-годишния юбилей на марката, се появява новата суперкола CCX. Тя за първи път се вмества в американските норми за безопасност, с което Koenigsegg получават достъп до един от най-важните за тях пазари. Хиперкарът CCX разполага с нов алуминиев петлитров двигател, който вече е собствено производство. Моторът има в наличност запас от 795 конски сили и същия максимален въртящ момент от 922 Нм. От 2006 до 2010 година на бял свят се появяват 49 различни модификации на CCX. 30 от тях са на стандартния CCX, а останалите са 9 CCXR, 6 CCX/CCXR Edition, 2 CCXR Special Edition и 2 CCXR Trevita.

Появата на AgeraЕволюцията на Koenigsegg

Следващата голяма крачка от еволюцията на Koenigsegg се случва през 2010 година, когато шведите представят своя нов модел Agera. Моделът впечатлява с преосмислен и доста по-осъвременен дизайн, изразяващ се в интересните нови екстериорни линии. Agera получава и модернизиран двигател. Той е V-образен, осемцилиндров и е с работен обем от пет литра. Неговата мощност е 927 конски сили, а максималният въртящ момент е доста по-висок - 1 100 Нм. Шасито на Agera е изработено от карбон и алуминий, а каросерийните панели от въглеродни влакна и кевлар. Оригиналната Agera ускорява от 0 до 100 км/ч. за 2.8 секунди, а максималната и скорост превишава 418 км/ч. Това обаче се оказва недостатъчно за Кристиан фон Кьонинсег, защото впоследствие се появяват спец. версиите Agera R (2012) – 1 124 к. с. (на биоетанол), Agera S (2013) - 1 016 к. с. и накрая Agera RS - 1 160 к. с.

Равни мощност и тегло - One:1Еволюцията на Koenigsegg

Шведите продължават своята работа, която логично води до нов модел. Той се прави на базата на Agera, но разполага с кардинални механични и визуални подобрения. Демонстрацията му стана през 2014 година, отново в Женева, а моделът бе наречен One:1. Както става ясно от названието, хипрекарът разполага с потресаващо съотношение между мощност и тегло, което е равно на единица. За целта мощността на петлитровия двигател е увеличена до 1 360 конски сили, а теглото на автомобила, обратно - намалено е до 1 360 килограма. Що се касае до т.нар. пърформънс, то той също е доста впечатляващ. Автомобилът може да достигне 400 км/ч. за точно 20 секунди, но според специалистите по-интересен и един друг рекорд, постигнат от One:1. Става дума за ускорение от място до 300 км/ч, след което привеждане на автомобила в пълен покой. Това упражнение One:1 прави за 17.95 секунди. Заради мощността си моделът One:1 се определя като първия в света мегакар, който се позиционира над суперкарите и хиперкарите. Компанията произвежда шест екземпляра, които са продадени на цена от 2.5 млн долара всеки. Първият обаче е запазен за тестове, като в момента цената му се определя на $6 млн.

Хибридният Regara или убиецът на ChironЕволюцията на Koenigsegg

Финалният, до този момент, продукт на Koenigsegg е уникалната кола, наречена Regera. Тя беше показана в Женева през 2015 година и представлява хибрид. Моделът е определян като най-радикалния завой от корпоративния стил на марката. Потресаващата предница и дългата "опашка" дистанцират доста Regera от Agera и откриват нова глава в дизайнерската философия на Koenigsegg. Иначе мегакарът Regera разполага с хибриден силов тракт, включващ три електромотора и V-осмак. Системната мощност е 1822 к. с.!!! Благодарение на системата DirectDrive, изобретена от самия Кристиан фон Кьонинсег, Regera не се нуждае от стандартна трансмисия. Колата разполага и с роботизираната система Autoskin, контролираща вратите на автомобила. Като цяло Regera е по-лека, по-мощна и по-луксозна от предшественика си. От компанията планират производството на 80 екземпляра, всеки от които ще се предлага на цена от $1.9 млн.

Еволюцията на Koenigsegg


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 КАЛОЯНОВ

    14 0 Отговор
    Това е едно доказателство че мечтите могат да станат реалност стига да се бориш за тях и да не се отказваш никога по пътя си!!!! Мечта превърнала се в легенда от неизвестност към безсмъртие

    Коментиран от #3

  • 2 Китанов

    7 1 Отговор
    Уникална статия!!!
  • 3 гост

    13 0 Отговор

    До коментар #1 от "КАЛОЯНОВ":

    Не , това е доказателство , че една шепа истински специалисти и ентусиасти струват много повече от цяла орда шапкари и бюрократи , които се занимават повече с реклама и собствените си "бонуси" , отколкото с автомобили . Завода на Koenigsegg се намира в преустроена стара ферма , а този на Bugatti в скъпарски район във Франция с милиарден бюджет и въпреки това шведите вадят по-добрата кола и то за разлика от губещото по 2,5 милиона на автомобил Бугати , те са на печалба

    Коментиран от #4, #9

  • 4 По скоро

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    имаш предвид че купувача на вейрон губи с покупката му, а не че производителя на прасенцето губи по 2.5 милиона на автомобил, нали

    Коментиран от #5

  • 5 Мишо

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "По скоро":

    Ми не, точно обратното. Производителят губи и те не го крият. Иначе, поздравления за увлекателното четиво на хората от факти

    Коментиран от #8

  • 6 Унчев

    5 0 Отговор
    Супер статийка, благодаря!!! :):):)
  • 7 MSux

    6 0 Отговор
    много добра статия. поздравления за автора!
  • 8 Истината

    2 2 Отговор

    До коментар #5 от "Мишо":

    Ако можеш да се аргументираш най-малкото с линк,който посочва че бугати продават на загуба ще е много добре,иначе просто говориш празни приказки.

    Коментиран от #12

  • 9 Никой

    3 3 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Чудя се как с висене по спирките и ходене всеки ден на училище с автобуса, разбра че Регерата е по-добра от Бугатито. Коли, които никой от нас няма да достигне. Но очевидно ти, ако не друго, си ги гледал на картинки.
  • 10 Vasik Atanasova

    2 7 Отговор
    ЕДИНСТВЕНО ДЕВИЛ МОЖЕ ДА СЕ ОПЪНИ НА БУГАТИТО

    Коментиран от #11

  • 11 аха

    3 5 Отговор

    До коментар #10 от "Vasik Atanasova":

    е кажи ти мъж ли си или жена, освен слабото самочувствие ЗАРАДИ КОЕТО ПИШЕШ С ГОЛЕМИ БУКВИ
  • 12 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #8 от "Истината":

    Всъщност 2,5 милиона са само преките производствени загуби , ако включим цялата инвестиция общата загуба на автомобил става дребните 6,27 милиона долара ( доста скъпичка реклама , явно голяма комплексарщина витае в групата ВАГ , но то си личи и по името ) , а относно по-добър ли е Koenigsegg , можеш да намериш хиляди примери в чичко Гугъл , само ще ти припомня ,че при еднаква мощност Бугати тежи 660 кг ПОВЕЧЕ https://auto.onliner.by/2013/09/30/bugatti-25
  • 13 Нов

    1 0 Отговор
    Ето линк, за тези които не разбират Руски език.
    Линк:http://www.autocar.co.uk/car-news/industry/smart-fortwo-and-bugatti-veyron-head-list-top-loss-making-cars