Шведите от Koenigsegg започнаха разработка на интересен четирицилиндров двигател. Моторът е с работен обем 1.6 литра, снабден е с турбокомпресор и развива мощност от 400 конски сили.
Най-вероятно новата разработка е свързана с изявлението на Кристиан фон Кьонинсег, според което компанията му ще започне производство на отделен бранд, който ще предлага по-достъпни автомобили.
Още нещо любопитно е, че новият агрегат, който към днешна дата съществува само като прототип, се разработва съвместно с китайската компания Qoros, но въпреки това конструкцията му ще е сходна с агрегатите от Agera и Regera.
"Намалявайки диаметърът на буталата и увеличавайки техния ход, ние можем да намалим топлинните загуби на двигателя. Поради тази причина ще използваме ковани бутала и ковани мотовилки, а така също и клапани с най-високо качество.
Всичко това ще ни позволи да направим възможно най-ефективния мотор" - пояснява Кристиан фон Кьонинсег. Той подчерта още, че в новия двигател ще се използват и доста скъпи компоненти, но цената им може да се намали значително.
Това ще стане, след като агрегатите бъдат пуснати в масово производство, което пък е най-вероятната причина за сътрудничеството с китайците от Qoros. Ефективността на двигателя ще бъде повишена и с използването на технологията FreeValve.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 xxx
Чудно ми е какво ли означава "по-достъпни автомобили"...
10:29 20.05.2016
2 Koenigsegg:3
10:52 20.05.2016
3 Косматия
11:58 20.05.2016
4 Емии
12:05 20.05.2016
5 Краси
12:40 20.05.2016
6 Азз
12:53 20.05.2016
7 гост
13:05 20.05.2016
8 опонент
Коментиран от #9, #14, #15
14:02 20.05.2016
9 Mailo
До коментар #8 от "опонент":
Добър коментар на "Опонент", напълно съгласен14:33 20.05.2016
10 Гост
14:47 20.05.2016
11 бай Мангал
15:12 20.05.2016
12 незнайко
16:54 20.05.2016
13 sososoos
19:27 20.05.2016
14 3333
До коментар #8 от "опонент":
Пич, свери си часовника малко. Има мотоциклетни двигатели с над 160кс литрова мощност, атмосферни, и има екземпляри, които издържат по над 300, 350 хиляди километра. И ги има от преди 10, 15 години. Екобууст 1.0 на Форд го има в една интересна количка с мощност 160+ коня, същата я има и за състезания за формула форд с мощност над 200 или 220 коня, не помня. Версията с 163 мисля, че беше със стандартните карантии, които ги има във фиеста. Сервизния интервал на ремъка на ангренажа на тоя дигател е над 200 хиляди километра. Преди 80 години топ автомобилите са били с над 10000л двигатели. Света се развива, щеш не щеш. И аз обичам V8, ама вече има двигатели с маса 50кг, с мощност, съпоставима с V8, който тежи над 100, 150 кила повече. Кьонигсег не правят автомобили по два тона. По-лекички са.Коментиран от #16
21:32 20.05.2016
15 Бай
До коментар #8 от "опонент":
Не съм съвсем съгласен...могат да направят така, че да има по-пълно изгаряне на горивото в цилиндъра, а не да остава неОползотворено и да грее изпускателните кюнци...тогава вече ще е друга бира, дори за малолитражките...в момента нещата горе-долу стоят по този начин - все едно да изям едно доматче(например) и половината да го "изходя" както съм го погълнал, а само от другата половина да е извлечена "енергия" и да се чудя защо нямам достатъчно сили, като ям толкова много...еми-и-и не е нормално това...така, че ако някога възнамерят да направят близо 100% изгаряне в цилиндъра, защото можеха досега да го направят, щеше да има повече мощност и по-нисък разход и по-малко емисии и по-малко износване и.....21:35 20.05.2016
16 опонент
До коментар #14 от "3333":
ае пич ! ти си свери будилника по-добре ... ти изобщо прочете ли всичко тук ??на всички е ясно че двигателите стават все по-ефективни и по-малки !НО! тук тия бастуни говорят за двигателче 1.6 със 400 коня ! 400 КОНЯ ОТ ЕДНО ТОЧКА ШЕСТ МОТОРЧЕ !?! за кви мотоциклетни мотори разправяш , кви 200 коня?!? това е двигател за КОЛА, кола която ще бъде зверски натискана! какви форд еко бууст намесваш?? тук не става въпрос за пазарска чанта а за ракета която постоянно ще вкарва оборотомера в лютеницата! и как ще стане схемата такъв малък мотор да движи автомобил - и то спортен, и колко ще устиска на побоя?? колкото до коментарите с изгарянето на повече гориво - иска ви се ама няма ;-) за да изгорите повече бензин ви трябва обем за самото горене, неможете да наливате бензин ейтака на аба , неможете вечно да обогатявате горивната смес- има си граници които и тая технология с клапаните неможе да прескочи -чиста физика ! поне на тоя етап технологията на д.в.г. не позволява такива порнографии. не случайно през втората световна луфтвафе измислят NOS системите - за да дадат още мощ макар и за момент на месерите да стигнат до високо летящите американски крепости , защото с още впръскано гориво не става ;-) опитвали са и с чист кислород ама резултата е бил още по-плачевен. така е драги - за голямата тенджера си има голям котлон . и като вземете най- яката балерина в стриптийз клуба няма да и гледате сметките за грим и маникюр ,ами ще си плащате и ще мълчите- NO PAIN NO GAIN ! ай наздраве момци ;-)Коментиран от #17, #18
23:16 20.05.2016
17 миседниш накура
До коментар #16 от "опонент":
браво пич,най-накрая някой който е в час...23:55 20.05.2016
18 Бай
До коментар #16 от "опонент":
Е-е-е...това къде го прочете и защо го приемаш за чиста монета? Сравнението с тенджерата и котлона не е баш...и точно обратно - физиката не е чиста, или по-скоро на тези, които я диктуват и използват като оправдание за някои техни умишлени кусури. Горивната смес може да се пулверизира доста "финно" преди впръскването в цилиндъра...има и друг начин, но както и да е...така или иначе ДВГ-то си е отживелица и трябваше отдавна да е заместено с нещо много по-ефективно, но пак нещата опират до световната икономика, която се управлява от банда .... нали знаеш...а за това, да се съгласяваш да плащаш за нещо 5-орно повече, от реалната стойност и да си мълчиш - това е друга тема...нищо, че зад това стои същата банда....знаеш... та такива работи общо взето, взетото е общо :)00:43 21.05.2016
19 3333
На горивната смес не и трябва обем да гори, гори си прекрасно и в малък обем.
Мотоциклетните двигатели не се различават от автомобилните особено. Разликата е там, че литров мотор може да има достатъчно мощност, ама не му стига въртящ момент, за да движи масата на кола. Освен това, автомобилистите предполагам не искат двигател, който да тръгва след 7000 оборота в колите си.
Кьонигсег знаят какво правят, не се притеснявай за тях.
Коментиран от #20, #21
12:20 21.05.2016
20 гост
До коментар #19 от "3333":
А всъщност колкото и гориво и въздух , кислород или азотен окис да вкараш , според законите на термодинамиката (отдавна признати и доказани) 65-70% от енергията отделена при изгарянето се превръща в топлина и съответно през охладителната и изпускателна системи се изпарява в атмосферата , толкова относно ефективност . Така ,че колкото и литра обем да сложиш ДВГ е основно производител на пушек и жега , останалото са пубертетски мечтиКоментиран от #22
12:30 21.05.2016
21 гост
До коментар #19 от "3333":
А и забравих да ти кажа , всъщност този двигател ще се ползва за удължител на пробега , тъй като основното задвижване ще е електрическо , нарича се сериен хибрид , вече показаха прототипа миналата година , просто трябва да запълнят 3-4 години докато се появят достатъчно мощни батерии12:37 21.05.2016
22 3333
До коментар #20 от "гост":
Превръща се в топлина заради триенето. Да, КПД на ДВГ не е много високо, ама, ако визираш Тесла за по-високо КПД, ще имаш да вземаш! Електродвигателите също загряват, и им пада КПД като загреят, батериите при голяма консумация също загряват, и им пада КПД. КПД на батериите хич не е от най-високите, също. Освен това са и тежки. Freevalve технологията позволява да се ползва двигателя като компресор в режим на спиране, и с 40л резервоар, който има да мине два километра само на въздух след това. Ей на това викам рекупериране на енергия аз. Резервоара вероятно тежи няколко килограма, FreeValve осигурява огромна редукция в теглото на двигателя, и освен това и доста намалени механични загуби заради липсата на механично задвижван газоразпределителен механизъм. В добавка към това, липсват тежки електродвигатели, и тежки батерии. Също така, управлението на газоразпределителния механизъм е без ограничаващи фактори. Всичко това се отразява на КПД на самата машина положително.Достатъчно мощни батерии няма да се появят за 3, 4 години. Хибрида на Кьонигсег май ще е пневмохибрид, с въздушно задвижване, благодарение на резервоар с въздух.
15:46 21.05.2016
23 Азззззз
16:38 21.05.2016
24 опонент
21:27 21.05.2016
25 опонент
21:30 21.05.2016
26 опонент
Коментиран от #27, #28
22:58 21.05.2016
27 Бай
До коментар #26 от "опонент":
Точно така! Законите на физиката! А не законите на човека за физиката! Щото много се лаеше, че не може до получиш повече енергия, отколкото си "вкарал", ама излезе, че може(както и за кпд>1). То и други неща се появяват, дето обръщат представата за света на 180 градуса и тея управляващи отгоре ги потулват и не дават гласност, щото искат те да държат кокала...така, че мокрите сънища не са никак сънища, а искат да си мислим, че са сънища...хайде дай БОЖЕ на всеки високо съзнание, че да сме свободни и да не се заблуждаваме :)14:14 22.05.2016
28 СДФГ
До коментар #26 от "опонент":
Брато ,заминавай за Харвард,ща напраат професор веднагическиКоментиран от #29
20:57 24.05.2016
29 опонент
До коментар #28 от "СДФГ":
време беше да затролиш ;-) не издържа... по-силно е от теб нали?? това че някой хора поназнайват не значи че са учили или непременно са унмици. има и такива които просто са патили , и такива на които тия неща са им интересни и просто си четат тук таме, ейтака за кефец- без да ги карат насила. като нети харесва статията (тя и без друго не струва) или коментарите към нея - иди пиши в сайт за бродерия или икебана, пак нищо не разбираш от ръкоделие и саксии, ама на кой му дреме нали? панаир да става. най-са ми странни тия дето пишат така- на аба. неса дали и стотинка за списания или книги някакви , ама от всичко разбират , че и попържат тоз оня просто така-за разкошотия - да видят какво ще стане. точно защото народа не чете, си купува проблемни и неподходящи или направо скапани коли , после пълни гушите на сервизи и пишман-майстори... купил си мазда 3 пича (щото готина), а двигател има на пежо- капризен с проблемчета ! купил сузуки гранд витара (щото СУВ фаца има)- а двигател има на рено и то доста проблемен! купил волво (голямата работа) а двигател пак рено и ходова част и трансмисии на опел вектра ли на какво там още?!?и що насипаха камара манги за тоз дето им клати гащите на терасата? за таралясници дето не струват?щото всичко знаят... ай наздраве момци! и в сервизите хората деца хранят , и лебец и на тях им трябва ;-)Коментиран от #30
03:40 27.05.2016
30 СДФГ
До коментар #29 от "опонент":
Земи се фани на работа,ще си полезен за държавата.Ръсенето на мозък по форумите всеки го може.Коментиран от #31
12:12 29.05.2016
31 опонент
До коментар #30 от "СДФГ":
аз си бачкам и без да ми казваш .немога да съм като теб- хем да зная всичко , хем да казвам на останалите кой какво да прави ... то и без друго много вождове се навъдихте , по-добре да си седя при индианците че да не ми турят и на мен пера в задника ;-)18:22 29.05.2016