Last news in Fakti

20 Май, 2016 10:06 16 981 31

1.6-литров мотор с 400 коня от Koenigsegg

  • koenigsegg-
  • двигател
1.6-литров мотор с 400 коня от Koenigsegg - 1

Шведите от Koenigsegg започнаха разработка на интересен четирицилиндров двигател. Моторът е с работен обем 1.6 литра, снабден е с турбокомпресор и развива мощност от 400 конски сили.

Най-вероятно новата разработка е свързана с изявлението на Кристиан фон Кьонинсег, според което компанията му ще започне производство на отделен бранд, който ще предлага по-достъпни автомобили.

Още нещо любопитно е, че новият агрегат, който към днешна дата съществува само като прототип, се разработва съвместно с китайската компания Qoros, но въпреки това конструкцията му ще е сходна с агрегатите от Agera и Regera.

"Намалявайки диаметърът на буталата и увеличавайки техния ход, ние можем да намалим топлинните загуби на двигателя. Поради тази причина ще използваме ковани бутала и ковани мотовилки, а така също и клапани с най-високо качество.

Всичко това ще ни позволи да направим възможно най-ефективния мотор" - пояснява Кристиан фон Кьонинсег. Той подчерта още, че в новия двигател ще се използват и доста скъпи компоненти, но цената им може да се намали значително.

Това ще стане, след като агрегатите бъдат пуснати в масово производство, което пък е най-вероятната причина за сътрудничеството с китайците от Qoros. Ефективността на двигателя ще бъде повишена и с използването на технологията FreeValve.

Благодарение на тази технология, която принадлежи на Koenigsegg, ще може с невероятна точност да се контролира отварянето и затварянето на клапаните, независимо един от друг и в продължение на целия цикъл на изгаряне на сместа.1.6-литров мотор с 400 коня от Koenigsegg


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 xxx

    4 0 Отговор
    Правят огоромни крачки със всяка следваща година, не може да им се отрече.
    Чудно ми е какво ли означава "по-достъпни автомобили"...
  • 2 Koenigsegg:3

    1 0 Отговор
    За по един,два милиона :D
  • 3 Косматия

    1 4 Отговор
    Не мое да направят нещо смислено а се занимават с доусъвършенстване на една умряла технология.
  • 4 Емии

    1 0 Отговор
    Е такова моторче нали нисан правиха за 24 часа на люман
  • 5 Краси

    1 0 Отговор
    Малко не ми се връзва тая работа с намалените топлинни загуби при по-дълъг ход на буталото. Дългия ход означава повече въртящ момент, но по-ниски обороти, т.е. по-малко мощност. Мотористите най-добре знаят тази зависимост.
  • 6 Азз

    3 0 Отговор
    До някаква степен е така, но не е задължително. При добре балансирани колянов вал, биели и бутала, както и подхдящо съотношение биел/ход на буталото и дългоходов двигател може да се върти на високи обороти. В допълнение на това FreeValve технологията им помага много във възможно най-бързото развъртане на турбото, като в същото време им позволява да използват по-голямо турбо за по-висока мощност.
  • 7 гост

    3 0 Отговор
    Колкото е по-дълъг хода, толкова е повече пада температурата генерирана от триенето за единица мощност. Щом имат системи за произволно пределяне на отварянето на клапаните то нямат проблем с лаг на турбото или с оборотите на двигателя, могат да ги задават и определят според това как искат да реагира двигателя. Преди 20г това не беше възможно и трябваше да се избира между къс ход с високи обороти или дълъг ход с ниски обороти, затова спортните мотоциклетни двигатели бяха с къси ходове, а турърите с по-дълги и с ниски обороти. Но настройката на клапаните не можеше да се променя и оптималната работа е само при определени обороти, сегашната електроника трябва да елиминира това. Браво на тях, може да произвеждат и само двигатели за други марки, ако искат да печелят от масово производство както са БМВ, Ауди и Мерцедес, които продават двигатели на други производители.
  • 8 опонент

    2 0 Отговор
    алоооооууу !! размечтахме ли се ??? няма лошо ;-) но дотук с мечтите дица ...преди време имаше такъв експеримент - всички марки (не спортните) пуснаха коли с 1 литър моторчета - знаем каква бе съдбата им- няма ги по пътищата отдавна, а другите с по-голяма кубатура смениха по 3-4 собственика нали?? ако сте наясно (БИ) трябвало да знаете че най - хубавата мощност си идва от големият кубик и подреденият и перфектно балансиран мотор! верно - технологиите направиха голям скок последните години (особено с дизелите) !НО! малките изнасилени двигатели никога неса били , неса , и никога няма да бъдат по-добри и по-здрави от добре направените (кубатура спрямо мощност) агрегати ;-) замислете се само : 400 коня от 1,6 ?!? ами колко запас от издържливост има това моторче?? в тия 1,6 литра няма никакъв ресурс за 200 коня на тоя етап камоли за 400 (говоря не за светофарен драгстер , а за дву тонна кола която ще седи 2 часа на магистралата с 230 и ще пита за още, и няма да знае де е сервиза поне 100 000 км освен за смяна на масло, филтри и ремъци !!! всичко останало е в сферата на добрите пожелания и мокрите сънища ;-) поне засега ,господ здраве да ви дава и да ви пази от лукавия ;-) АМИН!

    Коментиран от #9, #14, #15

  • 9 Mailo

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "опонент":

    Добър коментар на "Опонент", напълно съгласен
  • 10 Гост

    1 1 Отговор
    Какво означава - ''ковани бутала и ковани мотовилки'' ?
  • 11 бай Мангал

    1 1 Отговор
    След като ще правят ковани бутала и мотовилки това ме радва.Ще има работа за нашите м...ли ще има да коват за цяла Европа и Китай.
  • 12 незнайко

    0 2 Отговор
    Колеги четете внимателно статията и обърнете внимание, най-вече на новата технология FreeValve. Всичко се крие в нея. Клапаните се отварят електрически невероятно бързо. По този начин променят газоразпределението при всеки режим на работа. Това може да се сравни, с електронните управления на запалването, когато навлязоха в употреба. Шведите измислят без да се хвалят. Помислете си за ВОЛВО и това е достатъчно.
  • 13 sososoos

    0 0 Отговор
    Ми че какво толкоз :-) Обичам мотоциклетните двигатели, като този. Kawasaki Ninja H2 - 998cc - 326к.с. и бззззззззз - излиташ. Технологиите са ясни - турбо компресор, супер компресор, електрически клапани, добър софтуер и т.н. Е - играчки за богати - минават 100 000 км и пристигат на Горубляне. :-) Ако имам безкрайно много пари само такива красоти ще пазарувам. Дотогава може да си драскам по форумите :-)
  • 14 3333

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "опонент":

    Пич, свери си часовника малко. Има мотоциклетни двигатели с над 160кс литрова мощност, атмосферни, и има екземпляри, които издържат по над 300, 350 хиляди километра. И ги има от преди 10, 15 години. Екобууст 1.0 на Форд го има в една интересна количка с мощност 160+ коня, същата я има и за състезания за формула форд с мощност над 200 или 220 коня, не помня. Версията с 163 мисля, че беше със стандартните карантии, които ги има във фиеста. Сервизния интервал на ремъка на ангренажа на тоя дигател е над 200 хиляди километра. Преди 80 години топ автомобилите са били с над 10000л двигатели. Света се развива, щеш не щеш. И аз обичам V8, ама вече има двигатели с маса 50кг, с мощност, съпоставима с V8, който тежи над 100, 150 кила повече. Кьонигсег не правят автомобили по два тона. По-лекички са.

    Коментиран от #16

  • 15 Бай

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "опонент":

    Не съм съвсем съгласен...могат да направят така, че да има по-пълно изгаряне на горивото в цилиндъра, а не да остава неОползотворено и да грее изпускателните кюнци...тогава вече ще е друга бира, дори за малолитражките...в момента нещата горе-долу стоят по този начин - все едно да изям едно доматче(например) и половината да го "изходя" както съм го погълнал, а само от другата половина да е извлечена "енергия" и да се чудя защо нямам достатъчно сили, като ям толкова много...еми-и-и не е нормално това...така, че ако някога възнамерят да направят близо 100% изгаряне в цилиндъра, защото можеха досега да го направят, щеше да има повече мощност и по-нисък разход и по-малко емисии и по-малко износване и.....
  • 16 опонент

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "3333":

    ае пич ! ти си свери будилника по-добре ... ти изобщо прочете ли всичко тук ??на всички е ясно че двигателите стават все по-ефективни и по-малки !НО! тук тия бастуни говорят за двигателче 1.6 със 400 коня ! 400 КОНЯ ОТ ЕДНО ТОЧКА ШЕСТ МОТОРЧЕ !?! за кви мотоциклетни мотори разправяш , кви 200 коня?!? това е двигател за КОЛА, кола която ще бъде зверски натискана! какви форд еко бууст намесваш?? тук не става въпрос за пазарска чанта а за ракета която постоянно ще вкарва оборотомера в лютеницата! и как ще стане схемата такъв малък мотор да движи автомобил - и то спортен, и колко ще устиска на побоя?? колкото до коментарите с изгарянето на повече гориво - иска ви се ама няма ;-) за да изгорите повече бензин ви трябва обем за самото горене, неможете да наливате бензин ейтака на аба , неможете вечно да обогатявате горивната смес- има си граници които и тая технология с клапаните неможе да прескочи -чиста физика ! поне на тоя етап технологията на д.в.г. не позволява такива порнографии. не случайно през втората световна луфтвафе измислят NOS системите - за да дадат още мощ макар и за момент на месерите да стигнат до високо летящите американски крепости , защото с още впръскано гориво не става ;-) опитвали са и с чист кислород ама резултата е бил още по-плачевен. така е драги - за голямата тенджера си има голям котлон . и като вземете най- яката балерина в стриптийз клуба няма да и гледате сметките за грим и маникюр ,ами ще си плащате и ще мълчите- NO PAIN NO GAIN ! ай наздраве момци ;-)

    Коментиран от #17, #18

  • 17 миседниш накура

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "опонент":

    браво пич,най-накрая някой който е в час...
  • 18 Бай

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "опонент":

    Е-е-е...това къде го прочете и защо го приемаш за чиста монета? Сравнението с тенджерата и котлона не е баш...и точно обратно - физиката не е чиста, или по-скоро на тези, които я диктуват и използват като оправдание за някои техни умишлени кусури. Горивната смес може да се пулверизира доста "финно" преди впръскването в цилиндъра...има и друг начин, но както и да е...така или иначе ДВГ-то си е отживелица и трябваше отдавна да е заместено с нещо много по-ефективно, но пак нещата опират до световната икономика, която се управлява от банда .... нали знаеш...а за това, да се съгласяваш да плащаш за нещо 5-орно повече, от реалната стойност и да си мълчиш - това е друга тема...нищо, че зад това стои същата банда....знаеш... та такива работи общо взето, взетото е общо :)
  • 19 3333

    1 0 Отговор
    Всъщност мощността на двигателя не зависи от това колко гориво слагаш вътре и колко е богата сместта, а от това колко въздух можеш да вкараш. Гориво лесно се вкарва, с въздуха е по-сложно. NOS системите освобождават кислород който подпомага горенето.
    На горивната смес не и трябва обем да гори, гори си прекрасно и в малък обем.
    Мотоциклетните двигатели не се различават от автомобилните особено. Разликата е там, че литров мотор може да има достатъчно мощност, ама не му стига въртящ момент, за да движи масата на кола. Освен това, автомобилистите предполагам не искат двигател, който да тръгва след 7000 оборота в колите си.
    Кьонигсег знаят какво правят, не се притеснявай за тях.

    Коментиран от #20, #21

  • 20 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "3333":

    А всъщност колкото и гориво и въздух , кислород или азотен окис да вкараш , според законите на термодинамиката (отдавна признати и доказани) 65-70% от енергията отделена при изгарянето се превръща в топлина и съответно през охладителната и изпускателна системи се изпарява в атмосферата , толкова относно ефективност . Така ,че колкото и литра обем да сложиш ДВГ е основно производител на пушек и жега , останалото са пубертетски мечти

    Коментиран от #22

  • 21 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "3333":

    А и забравих да ти кажа , всъщност този двигател ще се ползва за удължител на пробега , тъй като основното задвижване ще е електрическо , нарича се сериен хибрид , вече показаха прототипа миналата година , просто трябва да запълнят 3-4 години докато се появят достатъчно мощни батерии
  • 22 3333

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Превръща се в топлина заради триенето. Да, КПД на ДВГ не е много високо, ама, ако визираш Тесла за по-високо КПД, ще имаш да вземаш! Електродвигателите също загряват, и им пада КПД като загреят, батериите при голяма консумация също загряват, и им пада КПД. КПД на батериите хич не е от най-високите, също. Освен това са и тежки. Freevalve технологията позволява да се ползва двигателя като компресор в режим на спиране, и с 40л резервоар, който има да мине два километра само на въздух след това. Ей на това викам рекупериране на енергия аз. Резервоара вероятно тежи няколко килограма, FreeValve осигурява огромна редукция в теглото на двигателя, и освен това и доста намалени механични загуби заради липсата на механично задвижван газоразпределителен механизъм. В добавка към това, липсват тежки електродвигатели, и тежки батерии. Също така, управлението на газоразпределителния механизъм е без ограничаващи фактори. Всичко това се отразява на КПД на самата машина положително.
    Достатъчно мощни батерии няма да се появят за 3, 4 години. Хибрида на Кьонигсег май ще е пневмохибрид, с въздушно задвижване, благодарение на резервоар с въздух.
  • 23 Азззззз

    1 0 Отговор
    Само ще ти кажа да погледнеш 1.6 двигателя на БМВ от турбо ерата във формула 1 и после пак да говориш : )
  • 24 опонент

    0 0 Отговор
    такаааааммм образува се разговор скивам :-) . това е добре! - почвате да мислите ! а като почнете И да четете ихиии тя става разкошотия (някой от вас са чели веднага си личи :-) поздравления - радвам се!) за двг се разбрахме - а дано ама на дали . мокрият сън си остава сън (на тоя етап). колкото да гледам 1.6 на БМВ той е двигател за формула със определено друго предназначение и режими на експлоатация - не е за автомобил за пътя- едва го виждам- толкова е далече че май хич го няма представям си 1.6 двигател 400 коня да зарежда батерии и да движи кола?!? на какви обороти ще дава тая тяга?? тя луда работа... самият факт че всички супер автомобили са с определено големи агрегати (разбирай мощност спрямо кубатура) е особено показателно на тоя етап колко безсмислено е да се спори има ли полза изобщо да се обсъжда казуса 1.6 = 400 коня било то и спомагателен агрегат за ток (фолксваген между другото имаха идея за такъв мотор , само че ванкелов ако сте запознати, и идеята им също е интересна, ама умряла засега и тя )...
  • 25 опонент

    0 0 Отговор
    я да видим сега как сте подготвени и по въпроса с електричките :-) една друга тема.. вероятно малко от вас са се замисляли какво ще стане ако всички коли- от пазарските чанти за пачите та до изтребителите за отличниците минат на ток??? както вече знаете- (!!изхвърли на подходящо място!!) батериите са химически доста брутални устройства . ако имаме само коли с батерии представяте ли си каква тежка химия ще отговори на това производство?? ами като замине батерията (просто се износи или смените колата и не ви трябва) ще са ви нужни вече И сериозни заводи за рециклирането и унищожаването на ненужните батерии - !още брутална химия! да не говорим че автомобилите само на ток ще изискват и едно сериозно потребление на ток- произведен от електроцентрала която по принцип също замръсява (токът от вятър и кравешки лайна е много по-скъп от атома от който така елегантно се отказахме в полза на Румъния и продажните си политици ;-) чудя се : защо никъде никой не пише за това ?? тя турбо- ерата се завръща ,то е ясно -затова и вече не гледам формула 1 щото няма и какво да видя там няма звук ,няма емоция, няма битка на мъже! щом един негър стана шампион а както всички негри и той неможе да кара , какво да говорим? F1 is dead...
  • 26 опонент

    0 0 Отговор
    законите на физиката са железни! абсолютно всичко е взаимно свързано . точно както казах за котлона и балерината ;-) и аз искам балерина ама нямам толкова войска приятелю ! затова тя си ходи с дядото с куфар вместо портфейл и я боли курабията за наща тема тука . колкото и да се правят гимнастики - обема на мотора си остава основен фактор за ресурса и чистата мощност в един двигател!докато несе измисли принципно съвсем нова схема -двг неможе да предложи нищо смайващо занапред... каквито и клапани да измислят , каквито и други чалъми да правят - едно е ясно и всеки от вас (запознатите) знаят : колкото повече- толкова повече , така е казал и Мечо Пух нали ;-) е , аз несъм мечо ви Пух , ама си знам - НИКОГА! няма да сменя един редов или ве- шестак или осмак с 3литра чисти атмосферни кубика за един педалски 1 литров боклук със същата мощност !! АМА НИКОГА!! само малък пример :мойта баба Яга е с 1.6 мотор -900 кила без мойте 85 . ако сте ходили или си знаете Варна :морска градина след последна буна стръмният баир който извежда плажната алея горе. е , на въпросната стръмнина баба ви Яга ме изкатерва на !ТРЕТА! скорост доста под 2000 оборота при условие че лютеницата на оборотомера почва от 7 000 нагоре . и като я натисна почва даже да набира . за това говорим - за мощност без никакво усилие или ненужно високи обороти . за мен няма по-хубаво нещо от чистата тяга , без усилия , без ръмжене. това са фактите засега . а дали ще се променят нещата -а дано, ще поживеем ,ще видим . ай наздраве на всички и дай боже всекиму куфар и балерина преди да сме станали дядовци ;-)

    Коментиран от #27, #28

  • 27 Бай

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "опонент":

    Точно така! Законите на физиката! А не законите на човека за физиката! Щото много се лаеше, че не може до получиш повече енергия, отколкото си "вкарал", ама излезе, че може(както и за кпд>1). То и други неща се появяват, дето обръщат представата за света на 180 градуса и тея управляващи отгоре ги потулват и не дават гласност, щото искат те да държат кокала...така, че мокрите сънища не са никак сънища, а искат да си мислим, че са сънища...хайде дай БОЖЕ на всеки високо съзнание, че да сме свободни и да не се заблуждаваме :)
  • 28 СДФГ

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "опонент":

    Брато ,заминавай за Харвард,ща напраат професор веднагически

    Коментиран от #29

  • 29 опонент

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "СДФГ":

    време беше да затролиш ;-) не издържа... по-силно е от теб нали?? това че някой хора поназнайват не значи че са учили или непременно са унмици. има и такива които просто са патили , и такива на които тия неща са им интересни и просто си четат тук таме, ейтака за кефец- без да ги карат насила. като нети харесва статията (тя и без друго не струва) или коментарите към нея - иди пиши в сайт за бродерия или икебана, пак нищо не разбираш от ръкоделие и саксии, ама на кой му дреме нали? панаир да става. най-са ми странни тия дето пишат така- на аба. неса дали и стотинка за списания или книги някакви , ама от всичко разбират , че и попържат тоз оня просто така-за разкошотия - да видят какво ще стане. точно защото народа не чете, си купува проблемни и неподходящи или направо скапани коли , после пълни гушите на сервизи и пишман-майстори... купил си мазда 3 пича (щото готина), а двигател има на пежо- капризен с проблемчета ! купил сузуки гранд витара (щото СУВ фаца има)- а двигател има на рено и то доста проблемен! купил волво (голямата работа) а двигател пак рено и ходова част и трансмисии на опел вектра ли на какво там още?!?и що насипаха камара манги за тоз дето им клати гащите на терасата? за таралясници дето не струват?щото всичко знаят... ай наздраве момци! и в сервизите хората деца хранят , и лебец и на тях им трябва ;-)

    Коментиран от #30

  • 30 СДФГ

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "опонент":

    Земи се фани на работа,ще си полезен за държавата.Ръсенето на мозък по форумите всеки го може.

    Коментиран от #31

  • 31 опонент

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "СДФГ":

    аз си бачкам и без да ми казваш .немога да съм като теб- хем да зная всичко , хем да казвам на останалите кой какво да прави ... то и без друго много вождове се навъдихте , по-добре да си седя при индианците че да не ми турят и на мен пера в задника ;-)