Кинетичният дизайн, върху който конструкторите от Ford работят тъй усилено, всъщност представлява енергия в движение. Тази разновидност на кинетиката бе показана в най-чист вид на изложението във Франкфурт с концептуалния модел на Ford, именуван Iosis. Ние обаче ще се занимаем с дял от реалното автомобилостроене, който включва т.нар. клас миниванове и ще се постараем да отчетем всички достойнства и недостатъци на един сериен автомобил, притежаващ максимална кинетика. Става дума за новото поълнение в гамата на Ford, наречено от създателите си S-max. Този, спортно изглеждащ, миниван е построен на базата на новото Galaxy, но има за цел да привлече спортно настроени клиенти с нужда от многофункционален и голям автомобил. S-max вече се предлага на българския пазар, а тестът, който направихме, засяга версията 2.0 Duratorq TDCi Titanium - миниван, притежаващ авангардни форми, атрактивна цена, перфектен дизел, но недотам качествена интериорна сглобка.
Екстериор
Според Клаудио Месале - главен дизайнер на S-max, това е първият сериен автомобил, който носи елементи от т.нар. кинетичен дизайн. Авангардният профил на S-max го прави лесно забележим. Стремителна линия на покрива, изразителните арки на калниците и внушителни въздуховоди индикират за един подчертано динамичен профил. Страничната линия на S-max също подсказва неговия нрав. Той е с 69 мм по-нисък и с 50 мм по-къс от своя брат Galaxy. Предницата на S-max се характеризира с ъгловат нос и характерни фарове, които му придават устремен вид. Фаровете за мъгла са високо в предната решетка и също издават спортния нрав на автомобила. В масивната предна броня се намира огромен въздухозаборник, който допълнително подчертава агресивния вид на спортно изглеждащия ван.
За разлика от някои аналози, задните врати на S-max не се плъзгат, а се отварят по общоприетия начин. Предният капак е силно скосен и плавно прелива в голямото ветроупорно стъкло. В задната си част ванът също се “снижава”, което създава усещане за динамична и перфектно изчислена аеродинамична форма.
Интериор
На пръв поглед салонът изглежда доста луксозен. Именно там обаче се крие и основният недостатък на автомобила. Материалите са качествени, но сглобката определено не е на нивото на конкуренцията. Странните луфтове и неприлягащите един към друг детайли обаче са забележими само за окото на доста претенциозен потенциален клиент. Иначе скърцане и шумове в купето няма. Седалките са доста твърди с прекалено изразена странична поддръжка, което ги прави недотам комфортни, но определено спортни. Обемът на багажния отсек може да варира в голям диапазон. Подът по цялата дължина на каросерията е равен, а и петте врати не са никак малки. Остъклената площ също е огромна, като придава усещане за простор на и без това немалкото купе. Като опция се предлага и стъклен покрив, състоящ се от два неотваряеми шибедаха. За разлика от останалите, третият ред седалки не се отличава с комфорт. За сметка на това можете да ползвате данъчен кредит и да спестите 20% от цената на вана. Това обаче важи само при условие, че притежавате фирма, регистрирана по ДДС.
S-max демонстрира гъвкавост дори при наличието на всички седалки. Това е т.нар. Fold Flat System (FFS). Тази система е иновационна за сегмента. Не е нужно демонтирането на втория и третия ред седалки, за да се освободи място за багаж. Седалките са проектирани за 32 различни комбинации и прибирането им, както вече споменахме, образува равно товарно пространство. Уредите са информативни и както при повечето съвременни автомобили са комбинация от аналогови циферблати и електронни дисплеи.
Двигател и ходови характеристики
За един семеен автомобил сигурността е от най-голямо значение, именно заради това започваме от нея. Инженерите от Ford са повишили своите критерии и в резултат на това S-max има изключително здраво шаси, което предпазва пътниците в случай на инцидент. IPS или интелигентната система за защита на Ford е подобрена, като към нея е добавена и още една въздушна възглавница за колената на шофьора.
Единственият недостатък на двулитровия дизелов агрегат е по-високото му ниво на шум. Иначе е изключително динамичен, характеризиращ се с перфектно ускорение, доускорение и не на последно място с икономичност.
Окачването е твърдо, като автомобилът е сравнително стабилен в остри завои. Единствено при излизане от завой с висока скорост кренът на купето е по-голям от обичайния. Останалите възли и агрегати са без забележка, като трябва да се отбележи още фактът, че шестстепенната механична скоростна кутия е сработена с основния агрегат много добре.
Цена
На фона на конкуренцията е доста атрактивна, като за нея получавате надежден, икономичен, динамичен и просторен спортен ван. И ако не се вглеждате в детайла, определено ще се заредите с енергия в движение.
Ford S-max 2.0 Duratorq TDCi Titanium
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
Редови четирицилиндров
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 997 куб. см.
|
Максимална мощност
|
103 Kw/140 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
320 Нм при 2 000 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, шестстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
17.9:1
|
Маса на единица мощност
|
12.4 кг/к.с. (19.3 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 768 1 884 1 658 |
Междуосие
|
2 850
|
Маса, кг
|
1 736 |
Допустимо натоварване, кг
|
769
|
Обем на багажника,л.
|
285 - 854 - 2 100
|
Вместимост на резервоара, л
|
70
|
Разход на гориво:
|
8.1 л/100км
5.4 л/100км 6.4 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
10.2
|
Максимална скорост
|
196 км/ч.
|
Гуми
|
225/50R17
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 56 217 |
Базово оборудване
|
ABS+EBD с активиране на аварийните светлини при внезапно спиране, ESP – електронна програма за контрол на стабилността, Двузонален климатроник, Биксенонови завиващи светлини, Темпомат, Паркинг асистент, Брони и странични лайстни в цвета на купето, Централна конзола с подлакътник и кутия за вещи, Поставки за чаши, Тонирани стъкла, Конзола над предното стъкло с държач за слънчеви очила, Отопляемо задно стъкло с чистачка, Отделения за вещи във всички странични врати, Ел. регулируеми и отопляеми странични огледала в цвета на купето, Хромирани вътрешни ръкохватки на вратите, Централно заключване с дистанционно управление, Стъпало за левия крак на водача, Капачка на резервоара, свързана с централното заключване, Имобилайзер, Странични мигачи интегрирани в огледалата, Регулируеми в 2 посоки подглавници за всички места - предните активни, Ел. регулиране на фаровете по височина, Регулирума по височина шофьорска седалка, Предни и задни фарове за мъгла, Джобове в гърбовете на предните седалки, Високо монтирана трета стоп-светлина, 3 индивидулани седалки на 2-ри ред, Фарове със забавено изгасяне, Регулиране осветеността на таблото, Борд компютър, Пакет за пушачи, Осветление отпред с индивидуални светлини отзад и в багажника, Въздуховоди в В-колоните за задната част на автомобила, Двутонов клаксон, Регулиране на волана по височина и в дълбочина, Триточкови предпазни колани за всички места - предните активни, Допълнителен отоплител, Девет въздушни възглавници, Детски ключалки на задните врати, Оборотомер, Система Isofix за закрепяне на детски седалки, Ел. стъкла, Кожена тапицерия на волана и на скоростния лост, Спортни предни седалки, Прагове на предните врати от неръждаема стомана,• Лети джанти, Автоматични фарове и автоматични чистачки, Отопляемо челно стъкло „Quickclear” и отопл. дюзи на умивателите, Радио-6CD-чейнджър в таблото, Електро-хромно огледало за обратно вижданеи др.
|
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Ford S-max 2.0 Duratorq TDCi Titanium
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
CITROЁN C8
|
|
Работен обем
|
1 997 см3
|
Мощност
|
80 кВт/109 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
270 Нм при об/мин 1 750
|
Габарити, мм
|
4726/1854/1856
|
Ускорение
|
14.6 сек
|
Максимална скорост
|
174 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.4 л/100 км 5.9 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
57 947 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 10 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
KIA CARNIVAL
|
|
Работен обем
|
2 903 см3
|
Мощност
|
136 кВт/185 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
343 Нм при об/мин 1 500 - 3 500
|
Габарити, мм
|
4810/1985/1760
|
Ускорение
|
10.6 сек
|
Максимална скорост
|
194 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
12.3 л/100 км 7.0 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
63 736 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 8 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
MITSUBISHI GRANDIS
|
|
Работен обем
|
1 998 см3
|
Мощност
|
100 кВт/136 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
310 Нм при об/мин 1 750
|
Габарити, мм
|
4765/1795/1655
|
Ускорение
|
10.8 сек
|
Максимална скорост
|
195 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.4 л/100 км 6.6 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
62 390 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 8 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА