Започваме с уговорката, че определението "достъпни" е доста променлива величина. За повечето от нас и тези автомобили са недостъпни, но на фона на други бързи коли със сходни характеристики изброените по-долу са направо евтини. Иначе ще си говорим за сравнително масови модели на известни марки, които неочаквано за мнозина доставят удоволствие от шофирането.
Тук ще прескочим всеизвестните BMW-та и други премиум марки, както няма да се спрем и върху новите "американски мускули", въпреки че и от тях има прилични в ценово отношение автомобили. Ще стане дума за два модела от среден клас, за две градски резачки и за две малки купета. Ето ги.
След като Subaru прекрати производството на WRX STI, за своеобразен крал в класа на достъпните хечбекове с двойно предаване бе избран Golf R. Този автомобил е бърз и универсален. В него има достатъчно място за оборудване за къмпинг, има 4х4 система, за да не се притеснявате от снега, и наред с това е достатъчно добър и на писта. По-слабият му събрат GTI не е 4х4, по-маломощен е, но пък е значително по-евтин и предлага сходно удоволствие от шофирането.
Новият WRX безусловно е най-добрият в цялата история на модела. Освен подобаващата мощност този автомобил притежава уникална управляемост. Subaru WRX впечатлява с боксер с турбокомпресор и традиционното постоянно задвижване на всички колела Symmetrical All Wheel Drive.
Въпреки че не е популярно у нас, това купе едва ли се нуждае от сериозно представяне. Изключително леката конструкция в съчетание с ниско разположения боксер на Subaru са мечта за истинския автомобилист. Тази кола ускорява до 100 за седем секунди, но производителят не залага на това. Акцентът е феноменална управляемост.
Този лек като перце кабриолет е изключително драйвърски ориентиран. Любопитното е, че въпреки всички възможни мерки за безопасност, новата генерация тежи 1 057 килограма, което е съвсем малко повече отколкото оригиналната MX-5, появила се на бял свят преди 25 години. Според мнозина специалисти това е най-забавният сравнително евтин кабриолет.
Тази "въшка" разполага със 160 коня и тежи само 1 134 килограма. Благодарение на съвкупността от динамика и габарити модификацията 500 Abarth може да се определи като градски снаряд, а още по-хубавото е, че звукът ѝ е почти като на Ferrari.
Когато се говори за т.нар. хот-хечове, хората много често забравят за Mini. В тази насока това е един от най-недооценените автомобили от т.нар. премиум клас. А всъщност наточените изпълнения, обозначени с индекси S и JCW, предлагат страхотна управляемост, много як турбомотор и удивителна практичност.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 BMW be BMW
07:45 16.08.2016
2 6скоростнаголфиня
09:19 16.08.2016
3 karam golf
11:03 16.08.2016
4 GTE
11:03 16.08.2016
5 АМИ
11:17 16.08.2016
6 ВУНДАБА
Швабските чупливи кенефи,да го д...т.
Коментиран от #7, #18
12:01 16.08.2016
7 Селянина с Колелото
До коментар #6 от "ВУНДАБА":
Хаха.....японски викаш....лелееее....е така е, като нямаш пари за "ШВАБСКИ"! Да вярно е японските и другите посредствени автомобили за 5 лв. правиш 500к.с. и си първия качил се на някое дърво. А хората които правят автомобили...тея швабите те са едни такива тъпаци че като направят някой М- power, AMG, Brabus, ABT, Alpine, Shnizer, Lorinser, Carrera GT1-2-3 и т.н. такива като вас очите им стават по големи от гъзъ, и понеже няма кинти, почвате да плюете какви каруци са направили ШВАБИТЕ. Така че карайте си кошниците с яйца и не гледайте в паницата на класните автомобили от Швабско!Коментиран от #8
12:39 16.08.2016
8 LEX
До коментар #7 от "Селянина с Колелото":
Швабите са толкова добри, че за да се конкурират с един семеен японски автомобил (GTR), махнаха всички екстри и задните седалки на 911.Коментиран от #10, #12, #17
13:16 16.08.2016
9 гост
13:19 16.08.2016
10 лекса
До коментар #8 от "LEX":
Лекс, прочети какво си написал! Как може ГТ-Р да е семейна кола?!14:10 16.08.2016
11 драйвъра
14:45 16.08.2016
12 Ярослав Станчев
До коментар #8 от "LEX":
Да бе,глей колко народ си кара Житиерите като семейни коли.Ходят на пикник и до пазара с тях.Мани ми и децата си карат на училище с ГТР.Направо разбиха Пасат,Астра,Авенсис,Акорд,все модели с комбита и типично семейни коли с тоя "семейния" ГРТ.Много мъка има по тоя свят.Мноооого.
Коментиран от #14
16:01 16.08.2016
13 хехе
16:30 16.08.2016
14 LEX
До коментар #12 от "Ярослав Станчев":
Идеята ми е, че има 4 места, комфортен е, има много екстри и голям багажник в сравнение с 911 GT2 RS и GT3 RS. В същото време Поршетата нямат нищо от горе споменатите неща, само за да може да се сравняват с GTR на пистата.16:44 16.08.2016
15 Д'Мин
Споменат е,но кой да чете.
19:56 16.08.2016
16 Драйвъра
11:19 17.08.2016
17 То60
До коментар #8 от "LEX":
Ади бе! Освен това Александър Македонски е македонец, нали?14:28 17.08.2016
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 ВУНДАБА
Японците са в пъти-добри в технологиите.
Евтините им коли както казва мангалската ти уста,са в пъти по-добри от турско-швабските боклуци,коити са сервизни автомобили.Да не говорим за комфорта в японския автомобил,а немската возия,твърда и дискомфорта.Имаш хляб да ядеш,вземи книжка излез от махалата на село и ще говорим.
Когато японците преди 20-30 години правеха спортни автомобили,немците се чудеха дали да бъдат комунисти или капиталисти
14:50 17.08.2016