6 004 4

Дядото на Kodiaq стана на 50

Георги Касабов

На 2 декември 1966 г. в Нова Зеландия започва серийното производство на компактния всъдеход Skoda Trekka. Предшественикът на Kodiaq се сглобява в Отахуху, предградие на Окланд, и е разработен в сътрудничество с няколко местни фирми. Надеждната чешка джипка бързо става популярна сред новозеландските фермери с лесната си и евтина поддръжка.

През 50-те години на миналия век автомобилите от Млада Болеслав вече са добре познати в Земята на дългия бял облак. Продукцията на Laurin & Klement се внася от Чехия още от началото на столетието.

За да се пестят средства от мита и данъци, Skoda Trekka се доставя в Нова Зеландия в разглобен вид. Всъдеходите се окомплектоват от Motor Industries International, дотогавашен официален вносител на чешката марка.

Първите прототипи на Trekka се появяват през 1965 г. като резултат от съвместната работа на Йозеф Велебни и новозеландския дизайнер Джордж Тейлър. Автомобилът е построен на базата на популярната Octavia, но със скъсено от 2 389 на 2 165 мм междуосие и увеличено от 4.78 до 5.25 главно предавателно число.

Благодарение на гумите с размер 5.90×15 клиренсът на Trekka достига 190 мм. Като опция се предлага блокируем диференциал, който подобрява проходимостта на автомобила със задно предаване.

Четирицилиндровият двигател с обем 1 221 см3 развива 46 к.с. при 4 500 об/мин и 87 Нм при 3 000 об/мин. Синхронизираната скоростна кутия има четири предавки. Така въоръжена, Trekka развива 110 км/ч при разход 11 л/100 км.

Купувачите могат да избират между няколко варианта на каросерията. Предлагат се пикап с три врати и до 8 места, кабриолет с мек или пластмасов покрив, комби и плажна версия. Чешкият всъдеход е дълъг 3 590, висок 1 600 и висок от 1 785 до 2 040 мм. Теглото варира от 920 до 980 кг, а товароносимостта - от 450 до 500 кг.

SKOPAK, 1970 г.

Skoda изнася Trekka в Австралия, Фиджи, Самоа и Виетнам. Сходен модел е разработен за пазара в Пакистан, където през май 1970 г. започва производството на Skopak (SKOda PAKistan).



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гоуст
    Отговор
    1 12:23  08.12.16
    Чешки Дифендър

    Коментиран от #2

  • Драйвър
    Отговор
    2 18:55  08.12.16

    До коментар #1 от "Гоуст":

    Колега прилича на дифендър само по решетката но е чувствително по малък и нисък,а двигателите и ходовата част нямат нищо общо,този има двигател 1.2 и е предназначен за фермерите,докато Ленд Роувър марк 2(които се произвежда по същото време) има двигател 2.3 и е истински джип който се ползва от 50% от армиите по света по онова време,най малкото е почти два пъти по голям.Както винаги външния вид лъже!
  • John Gotti
    Отговор
    3 21:11  08.12.16
    Дизайна и идеята са взети от Дифендъра и дотук. Шкодата е със самоносеща конструкция което я прави пясъчно бъги а не офроудър, и то за Пигмеи, щото 8 места с 450-500 товароносимост
  • 123
    Отговор
    4 13:01  09.12.16
    Не знам за дядото, но внукът е супер. Вече успях да се повозя в него. Просторен, луксозен, пъргав, пълна с екстри базова версия и е почти на половина от цената на аналозите...

Напиши коментар:


Публикувай