Руският всъдеход Lada Niva е добре известен със своите високопроходими умения, но той никога не се е славел с икономичност. Сега обаче от АвтоВАЗ подготвят една нова версия, която според представители на марката, ще може да изминава разстояние от 1000 километра, без да се налага презареждане.
По-конкретно става дума за версия с метанова уредба, която ще постъпи в дилърските центрове на марката още от следващата година. Стандартният 1.7-литров мотор на Niva е леко дефорсиран. Мощността му е намалена от 83 на 75 конски сили. Това води и до по-слабо с две секунди ускорение от 0 до 100 км/ч.
Ако стандартната Niva прави упражнението за 19 секунди, то метановата версия ще ускорява до 100 за 21 секунди. Максималната скорост също е по-ниска с 14 км/ч. Lada Niva на метан ще може да развива 123 км/ч. Според експертите от АвтоВАЗ всичко това се прави с цел икономичност.
Новата версия ще е по-бавна, но комбинирано и на бензин, и на метан ще може да изминава разстояние от 1000 километра. Руснаците се надяват тази версия да има успех на местния пазар, основно заради големите разстояния в страната. Цената на метановата Niva ще е по-висока от тази на стандартната със 100 000 рубли, което е приблизително 1500 евро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Реалист
Коментиран от #9, #13, #17, #19, #69, #73
10:42 27.12.2016
2 Киро
Боже, прибери си вересиите!
Коментиран от #5, #7, #15, #29
10:48 27.12.2016
3 Hahaha
10:51 27.12.2016
4 гост
10:51 27.12.2016
5 Тик так Тик так
До коментар #2 от "Киро":
На мен в гората хич не ми трябват 100 км/ч....А ти като че ли на Бентли си возиш перфорираният г.з........10:53 27.12.2016
6 гост
Коментиран от #68
10:57 27.12.2016
7 релито е такова
До коментар #2 от "Киро":
Киртаки,че то и Форд-150 (знамето на американската индустрия) вдига 100км/ч за 19,4 сек....дори и с огромният си двигател...-така че не се пеняви тук.Когато искаш да имаш мнение-поне мисли с кратунделата...Коментиран от #24, #25, #61
11:03 27.12.2016
8 Миро
11:06 27.12.2016
9 MasterBoy
До коментар #1 от "Реалист":
Те и VW правят същото ама гледам много добре се продават11:08 27.12.2016
10 Тошибиян
11:11 27.12.2016
11 onq s konq
Коментиран от #12
11:30 27.12.2016
12 шруум гъбков
До коментар #11 от "onq s konq":
дори и някой да прояви желание да ти обяснява едва ли ще имаш възможност да го разбереш...11:36 27.12.2016
13 шруум гъбков
До коментар #1 от "Реалист":
първият дизелов двигател вложен в автомобил, с минимални подобрения е бил влаган до 80-те години (това е в мерцедес)11:39 27.12.2016
14 Shmeker
Ако стандартната Niva прави упражнението за 19 секунди, то метановата версия ще ускорява до 100 за 21 секунди. - ХАХАХА
Максималната скорост също е по-ниска с 14 км/ч. Lada Niva на метан ще може да развива 123 км/ч. - ХАХАХА
Развеселих се с тази новина
Коментиран от #16
11:48 27.12.2016
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Грую
Коментиран от #22
11:54 27.12.2016
19 До реала
До коментар #1 от "Реалист":
Щот не ги интересува ве реален бег,там те имат нефт ко ги и.е колко гори.12:04 27.12.2016
20 Lexus RX400
- Хрей е със новите мотори 1.6 106 коня и 1.8 122 коня на Нисан-Рено Груп?
Само 4х4 трябва да му сложат!
Нали Рено - Нисан Груп купи 30% от Лада.
Или на фейслифтираната Нива с ново име Урбан да и сложат малък турбо-дизел Комън рейл 1.5 дци 115 коня и 6 ст. кутия от Нисан Кашкай.....може да стане 17-18 000 евро с акциза и митото в Евро съюза - НО само така Лада Урбан ще стане така съвременен автомобил!
Съмнява ме някой да се мръщи - ако Лада Урбан е със съвременно турбо-дизелче и 6 ст. кутия пък макар и с цена 17 000 евро с включено мито за ЕС.
Коментиран от #74
12:08 27.12.2016
21 Косматия
12:24 27.12.2016
22 Косматия
До коментар #18 от "Грую":
Да бе бате ама сметаш ли как един западен моторий му даат сто илядо килметра докат смениш ремъко.На русийский синжирен мотор на сто илядо километрий му се прай осноен ремонт штот има по два пръста луфт у буталата веки!!!! И немой и най малкио баир да качи!!!!
Кат турнеш и разликата у разходя на гориво май наопъки ке излезнува сметкята ми съ чини!!!!!
Коментиран от #44
12:28 27.12.2016
23 Мършата
12:33 27.12.2016
24 Викито
До коментар #7 от "релито е такова":
Брат, объркал си се с врмената на форда! Няма модел на F150, кйто да ускорява до 100 за НАД 10 сек.http://www.zeroto60times.com/vehicle-make/ford-0-60-mph-times/
Имал съм лада нива при това чисто нова, и на 2000 км я карах за съединител.
13:02 27.12.2016
25 Ал Купоне
До коментар #7 от "релито е такова":
Я, ако може за 19.4 секунди до 100 отКоментиран от #27
13:25 27.12.2016
26 T 34
Коментиран от #70
13:25 27.12.2016
27 Ал Купоне
До коментар #25 от "Ал Купоне":
до 100 от F-150 c огромния двигател, малко по подробно.13:28 27.12.2016
28 без претенции
13:32 27.12.2016
29 Голфа е друго нещо
До коментар #2 от "Киро":
Кирчо, Кирчо ... Лада Нива е доказан в цял свят високопроходим автомобил и като такъв, ускорението е последното нещо, което има значение. Ама друго си е голфа ти ... и ускорява, и вози меко, а в гората изобщо няма проблеми с бутането, и особено когато някоя Нива го дърпа от калта или снега!!!14:02 27.12.2016
30 обяснение
14:13 27.12.2016
31 Lexus RX400
Лада Нива не пали на минус 10 за по-надолу да не говорим.
Който е бил в Сибир знае че днешно време рядко се виждат дори там руските таралясници. Руски коли там отанаха Камаз....и понеже не палят на минус 30 не ги гасят нощем. Като угасаснат ако им свърши горивото се налага с бензинава горелка да им се награвят тръбопровидете.
В Русия към днешна се продава дизел навсякъде. Имат си зимни добавки.
Преди няколко месеца бях в малко градче в русия и по спомен на бензиностанциите имат 86 октана - 92 октана и дизел....високооктанови бензини 95 и 100 имат само в големите градове.
14:58 27.12.2016
32 jump
15:03 27.12.2016
33 Ниваджия
Коментиран от #34
16:01 27.12.2016
34 СИБИР НЕ Е ЗА БМВ И ПОДОБНИ
До коментар #33 от "Ниваджия":
ПРОДАЖБИТЕ ГОВОРЯТ ЗА ДАДЕН ПРОДУКТ. ЩОМ СЕ ТЪРСИ ПИ ЦЕЛИЯ СВЯТ ША Я ПРАВЯТ ДО СКЪСВАНЕ.САМО БЪЛГАРИТЕ СТЕ ГОЛЕМИ БАЛАМИ И ТАРИКАТИ ДЕТ СЕ РЪСИТЕ ЗА ЕВРО КЕНЕФИ ДЕТ ПРИ ЕЛЕМЕНТАРЕН ПРОБЛЕМ СИ АБОНАТ СЕРВИЗИТЕ КОЖОДЕРИ.ЛАДИТЕ СА ЗА КРЕАТИВНИ ХОРА ДЕТ СИ ГИ РЕМОНТИРАТ САМИ С КЕФ С ПОДРЪЧНИ СРЕДСТВА ДОРИ И НА ХИЛЯДА КМ.ОТ ПЪРВИЯ СЕРВИЗ.Коментиран от #35
16:22 27.12.2016
35 BMW
До коментар #34 от "СИБИР НЕ Е ЗА БМВ И ПОДОБНИ":
Само да ми кажеш, ти лада ли караш?Коментиран от #36
16:41 27.12.2016
36 БМВ НЕ Е ЗА СИБИР
До коментар #35 от "BMW":
ДА ИМАХ 316 НА КОЯТО ДВА ПЪТИ И ГЪРМЯ НА МАГИСТРАЛАТА РАДИАТОРА СЛЕД ДВА ШЛАЙФА НА ГЛАВАТА.НАКРАЯ Е БАРТЕРОСАХ 2004 ЗА 15 ДК НИВА.17:04 27.12.2016
37 Мааалиииййййй
Като го заярат тава инженерно чудо некви дечурлига, и да сакат, с повече от 120 нема ка да са плеснат у неко дръво. Та мое и да оцелеят.
А според мене и некак не искат да ги продават тия коли, кой че ти даде повече пари за по-бавна каручка?! Според мене 30 годишниу гоуф е по-оферта, ръгай на промишлена нафта и те боли. А има и такива каде са 4х4 ама комбита, па па си гори 5-6 дизел.
17:08 27.12.2016
38 Лаик
Остава да направят и такава, която да изкара 1000 км без ремонт .
Коментиран от #39
17:11 27.12.2016
39 КУЧЕТТА СИ ЛАЯТ А КЕРВАНА СИ ВЪРВИИИИ
До коментар #38 от "Лаик":
ХОРТА СИ ГИ ПРОДАВАТ И СИ ПРАЯТ КИНТИТЕ ВАС КО ВА БЪРКА ШМАТАРОЦИ НЕЗЕМНИ.17:26 27.12.2016
40 abv
Това с метановата уредба е голяма измислица. Получаваме спъната кола с допълнително повишаване на собственото тегло и намаляване на товароносимостта.
18:11 27.12.2016
41 Факта
18:11 27.12.2016
42 Зоро краваря
18:23 27.12.2016
43 БАЙ ГАН4О
18:26 27.12.2016
44 Факта
До коментар #22 от "Косматия":
22-ри, безспорно двигателите на повечето неруски фирми издържат по-дълъг пробег преди ремонт. Проблема не е фатален. Руските двигатели издържат на по-непретенциозно лашкане, визирам каране с гориво през няколко октана включително - кюфкат, но вървят. Също така, като му правиш на около 200-250 000 основен ремонт, според карането, ремонта му излиза под 700 лева основен, ако не се налага смяна на колянов вал, а главно лагери и дреболии. За тези пари не можеш си оправи двигателят на повечето други автомобили. Но да се радваме, че има ИЗБОР - това показва свободата на хората да си изберат каквото искат и могат. Затова разпнообразието е нещо полезно. Русските автомобили са част от него. И естественно е да си имат критикари и привърженници. повечето хора закупили нови коли ги лашкат до 150 000 и ги пуснат на автокъщи и морги, откъдето търговците ни ги мъкнат повечетос превъртени километражи и ни препродават. Реално ако караш тази Нива 150 000 км и я хвърлиш, ти си карал един високопроходим джип, без висок лукс, но практичен за калта. Естественно е, че има и Дъстър, Втора употреба разни. подбери си според твоите нужди! Това е нов джип, с не особенно икономичен двигател, но яко работно муле и с добри проходими качества. Купи си Пук, или Муссо или Паджеро като не ти харесва, но поддръжката е по-скъпа!Коментиран от #45
18:44 27.12.2016
45 Факта
До коментар #44 от "Факта":
Ето един любопитен факт, който не зная дали повечето електронномоделирани и управлявани ДВГ могат? Преди да ми се сдуха двигателят на Жигулката - гръмна поради пластмасови шлизи на масленна помпа - неоригинал, сменяна в сервиз, неподавала масло на двигателни части, двигателят е работел през годините на А71 до А98 Еко. С малки настройки на карбуратора и върви. Едва ли повечето други биха го сторили? Което показва, че и руските автомобили, въпреки по-високият разход и не особенно високият лукс-качество са нелош работен автомобил. за лимузините на политици не зная какви са? Говорим за обикновенна кола... Оказа се, че двигателят, на Жигулата може да смъкне разхода си с цели 2 литра на сто, ако се постави 5-6 степенна скоростна кутия и се пипнат някои настройки. Тогава минимално пада над 5 на сто и под 9 на сто при форсирано градско... Е, не е Сузуки Марути нито рекорд, но говорим за стар модел...Коментиран от #46
18:55 27.12.2016
46 бати
До коментар #45 от "Факта":
Всъщност ладите с 5 степенни ск. кутии и подобрена аеродинамика дават съвсем приличен разход. При използване на хубави масла и бензини издържат доста време и са достатъчно надеждни. Нивата си е кола за офроуд, съобразена с тежките руски условия, харчеше се много добре и в Европа, предполагам че все още е така, въпреки санкциите. Все пак основния пазар за нея е Русия, бившите й републики и някои "по-непретенциозни държави".19:45 27.12.2016
47 ооооооо
това го могат само мурзилките.
скоро ще има снимки, като ония в ЗиЛ.
19:47 27.12.2016
48 високопроходим 2121
Коментиран от #75
20:15 27.12.2016
49 Ники
123км/ч няма място на асфалта в цивилизования свят от много години,но според мен е идеална за ловци,рибари,гъбари и пияни руснаци
20:27 27.12.2016
50 Minielectro
21:25 27.12.2016
51 Гост
21:36 27.12.2016
52 1234
21:40 27.12.2016
53 1234
21:51 27.12.2016
54 Гнида
23:43 27.12.2016
55 бай Ангел
С пълни резервоари - бензин 800 км + газ 400 = 1200 км. минимум при нормално /80-120 км/час каране/.
С тази статия се опитвате да ми кажете, че някой иска да измисли топлата вода ??? Стига де. Смешно е.
Коментиран от #57
00:25 28.12.2016
56 onq s konq
01:09 28.12.2016
57 КЪТ ЧЕТЕШ ПРОУМЯВАЙ ЗА КО ПИШАТ ХОРТА
До коментар #55 от "бай Ангел":
БАЧО ЯЗЪК ЧЕ СИ БАЧО .ТУКА СТАВА ВЪПРОС ЗА ЧЕТИРИ ПО ЧЕТИРИ С РАЗДАТКИ БЛОКАЖИ БЪРЗИ БАВНИ И Т.Н. НЕ ГОВОРЯТ ЗА ЛАГЕРНИ КОЛЧКИ КЪТ АУДИТО.05:53 28.12.2016
58 Бай Тошо
11:35 28.12.2016
59 бббббб
12:06 28.12.2016
60 Puti n
12:49 28.12.2016
61 Puti n
До коментар #7 от "релито е такова":
Да, с екубууст двигатела сигурно за толкова ускорява. само дето форда и тегли и носи и е комфортен, а тая шляпавица трака и се троши като за 100 форда12:50 28.12.2016
62 JJIvanov
Допустими за движение са само тези с Доказано безопасни класически фарове..
Всички с бели скенери вкл led ,lazerni i Xenonovi трябва да се блокират за движение..нанасят зверски жестоки непоправими увреждания на Земята .. активирали са вече милиарди аномални зони..
14:34 28.12.2016
63 гост
Гледайте колко струва, какви са му заводските данни за разход и ускорение. Това е кола със здрава 4х4 система, алтернативите на 4х4 автомобил започват от 36х.лв нагоре, а Ладата струва 16х.лв. Да, те имат екстри, но както е казал народа нямаш екстри, нямаш проблеми. И моята кола е 4х4, но 10г струва колкото нова Лада и ако бях фермер и ми се налагаше да газя кал по нивите със сигурност щях да се насоча към просто и евтино като Нива или ГУ5, истински 4х4 с шаси и допотопна техника.
15:11 28.12.2016
64 румен
19:07 28.12.2016
65 стоян георгиев
21:32 28.12.2016
66 турбо
22:32 28.12.2016
67 Сап
00:16 30.12.2016
68 обективен
До коментар #6 от "гост":
Не забравяйте,че "Ханса"е двутактов...Тук "конете"нямат значение,за пъргавината на двигателят!!!17:14 14.07.2017
69 русняк
До коментар #1 от "Реалист":
базовия модел беше преди 1.6 с карбуратор ,а сега ги правят с двигател 1.7 инжекцион ,и няма нищо общо с предишната версия, с гниенето на ламарините за една календарна година , сега лада урбан се прави с по качествени ламарини , ако не занаеш да ти изясня факта .21:46 04.02.2019
70 ловджия
До коментар #26 от "T 34":
абе по скоро твоя танк 34ката може да я качьт на влак /ешалон/ за да не хвьрлиш верига пьрвите 100 километра ,а за новата нива не бери грижа ,я да я имам да си одим на лов снея и да возим глигана у ремаркето отзаде ,па ме мани ти.22:02 04.02.2019
71 годечанин
22:09 04.02.2019
72 Лвке
21:05 13.02.2019
73 Стуци
До коментар #1 от "Реалист":
Само питам ние нормална държава ли сме,а може би и техническа.21:01 08.05.2019
74 йьйь
До коментар #20 от "Lexus RX400":
на -40 какъв дизел.13:47 24.05.2019
75 888
До коментар #48 от "високопроходим 2121":
високопроходим 2121 - гледам пишеш за торсион в Нивата. Явно си им голям познавач.Споделяш супер професионално мнение.Може пък някое дете от детската градина да ти повярва. Този преразказ чут от някой неграмотен неудачник нещо не хваща декиш.Пиши по нещо по сенокоса или напояването на тръстиката - там можа пък да се справиш малко по - добре. Нищо лично,но искрено се посмях на
"завидните" ти технически познания относно руската техника, в часност - Нивата.
00:11 11.09.2019