Last news in Fakti

30 Юни, 2007 13:49 1 650 2

Шампион по Кемпо

  • ssang yong-
  • actyon sports-
  • ssang yong actyon sports-
  • ssang yong actyon sports 2.0 cdi

От производител на предимно евтини автомобили с компромисно качество, Корея постепенно се превърна в гигант, с който вече се съобразяват всички. Марки, с произнасянето на чието име изпитваха трудности дори специалистите в бранша, вече диктуват много от правилата в автомобилната промишленост. Едно от тези названия обаче все още звучи странно. Става дума за SsangYong - компания с все по-силно присъствие на българския пазар, дължащо се на много добро качество и атрактивна цена.

Всъщност тази марка произвежда всъдеходи от доста години и е със сериозни традиции в тоза бранш. У нас името SsangYong е познато най-вече покрай нашумелия в последните няколко години модел Rexton. Сега обаче ще стане дума за един шампион по кемпо. Между другото кемпо е древна азиатска техника за самоотбрана. Заражда се като противодействие на невъоръжените селяни срещу кървавите самурайски мечове. Тестваната от нас модификация се нарича Actyon Sports - малък пикап за активни развлечения, който много успешно би могъл да противодейства на самураите Navara, Hilux и L200.

Actyon Sports е разновидност на кросоувъра от паркетния клас Actyon. Основните разлики са в габаритите, отворената каросерия и доста удълженото междуосие. Малкият пикап няма пряка алтернатива на българския пазар, но спокойно може да се причисли към по-горния клас, където напоследък властват гореспоменатите японски пикапи, производство съответно на Nissan, Toyota и Mitsubishi. Ето и преките ни впечатления от петдневния тест, който направихме.

Екстериор

Подобно на името, и външният вид на Actyon Sports е доста нетипичен. Дизайнът може да се определи като спорен, тъй като някои го намират за доста екстравагантен и привлекателен, докато други въобще не го харесват. Тук всичко е въпрос на вкус. Иначе е безспорен фактът, че Actyon не прилича на никой друг автомобил - акулообразна предна част, раздути калници в стил ретро, груби и същевременно плавни линии. Всъщност точно предната част на автомобила го прави различен от останалите. Муцуната му определено е агресивна и нетипична. Фаровете са с доста неправилна форма, а издутият преден капак умело ги подчертава. Назад нещата се поуспокояват. Задницата не е толкова нестандартна. Като цяло визията е иновационна, а обликът - аеродинамичен.

Интериор

Отворите ли вратата на всъдехода, ще останете приятно изненадани от комфорта, който струи отвсякъде. Креслата не са меки, но са много удобни, като същевременно са снабдени с прилично изразена странична поддръжка. Място за краката на водача и пасажерите не липсва, а високото разположение на тавана и голямата остъклена площ създават усещане за простор. Позицията на водача е доста висока, което е предпоставка за отлична видимост. Уредите, разположени на арматурата, са аналогови и са информативни. Недостатък се явява долната част на прозрачната пластмаса, покриваща циферблатите на таблото. Там тя става доста полегата, в същото време козирката над приборите е малка и при силно слънце отразяването на светлината пречи на видимостта към основния панел. Иначе интериорът е приятен, но не блести с авангардните решения, присъщи за външния вид. Всичко е стандартно и конвенционално. Впечатление прави качеството на сглобката и използваните материали. Първото е на много високо ниво, а що се отнася до материалите, те не изглеждат скъпи, но не са и евтини. В салона липсва присъщата за автомобил от този клас натрапчива неприятна миризма, идващата от евтина пластмаса. С други думи при избора на материали не са правени компромиси. В заключение можем да кажем, че салонът е просторен, функционален и сравнително комфортен, но не блести с лукс и разточителност. Усещането от наличните екстри (стандартен климатроник, настройки на креслата, сведени до оптималния минимум, липса на борд компютър и т.н.) напомня на съвсем нормален автомобил от среден клас.

Двигател и ходови характеристики

Двулитровият дизелов агрегат е сравнително икономичен, но по-малкият му обем оказва влияние при скоростно каране. Всъщност този автомобил въобще не е предназначен за такова, но много хора си купуват подобен род возила само за имидж и искат те да притежават завидни динамични характеристики. Тук нещата не са такива. Турбокомпресор, Commоn rail система и два горни разпределителни вала предават момента през стандартна петстпенна трансмисия към задните колела. Така освен по-високия център на тежестта и респективно малко по-лошата стабилност в завои при висока скорост, имате усещането, че се намирате в седан от среден клас със задно предаване. Когато нещата опрат до пресечена местност обаче, Actyon Sports навлиза изцяло в свои води. Каросерията лежи на цяла рама - обстоятелство което дава значително предимство на всъдехода пред почти всички “паркетни джипки”. Предаването 4х4 е наречено Part time, включва се с бутон от таблото и разполага с бързи и бавни предавки. Без да навлизаме в подробности, трябва да отбележим, че проходимостта му е много добра и е почти съизмерима с именитите си алтернативи от по-горния клас.

Цена

Ако се сравнява с японските пикапи, е доста по-атрактивна. А защо да не се сравнява. Всъщност не са от един клас, но единствено минимално по-малките габарити и обем на двигателя, както и все още недостатъчния имидж на марката работят в ущърб на Actyon Sports. Ако обаче не страдате от подобни комплекси, живеете активно и естериорът ви харесва, не се замисляйте много.

Ssang Yong Actyon Sports 2.0 CDI
Технически характеристики
Двигател
Четирицилиндров редови
четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 998 куб. см.
Максимална мощност
104 Kw/141 к.с. при 4 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
310 Нм при 1 800 - 2 700 об/мин.
Скоростна кутия
механична петстепенна
Степен на сгъстяване
17.5:1
Маса на единица мощност
13.6 кг/к.с. (18.4 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 965
1 755
1 900
Междуосие
3 060
Маса, кг

1 912

Допустимо натоварване, кг
750
Обем на багажника,л.
н.д.
Вместимост на резервоара, л
75

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

11.1 л/100км
6.3 л/100км
8.1 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
14.1
Максимална скорост
161 км/ч.
Гуми
255/65 R18
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 44 500

 

Базово оборудване
ABS, EBD, лети джанти, подгряване на чистачките интегрирано в предното стъкло, предни чистачки с променлив интервал, фарове за мъгла, ел. регулируеми странични огледала с функция прибиране, размръзител на задното стъкло, “вана” в товарния отсек, защитен бар срещу преобръщане в товарния отсек, трети стоп, боя металик, две въздушни възглавници, регулиране на предните светлини от мястото на водача, аудио подготовка - окабеляване, антена и четири високоговорителя, климатроник, филтър за пречистване на въздуха в купето, предни предпазни колани с пиротехнически механизъм, ел. стъкла, кожено покритие на волана и скоростния лост, мултифункционален волан, централен подлакътник, пепелник, автоматично заключване на вратите при скорост над 30 км/ч, усилващи греди във вратите, пълноразмерно резервно колело, оборотомер, поставки за чаши и др.
Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег
Допълнително оборудване
Парктроник.....270 лв.
Аларма.....468 лв.
Автоматична трансмисия.....2005 лв.
Цените на модела и алтернативите са за България с включени такси, акциз и ДДС

 

Ssang Yong Actyon Sports 2.0 CDI
АЛТЕРНАТИВИТЕ
NISSAN NAVARA
Работен обем
2 488 см3
Мощност

126 кВт/171 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
403 Нм
при об/мин2 000
Габарити, мм
5220/1850/1884
Междуосие
3 200
Ускорение
11.8 сек
Максимална скорост
170 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

11.8 л/100 км
8.6 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
54 333 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
серийно
MITSUBISHI L200
Работен обем
2 477 см3
Мощност

100 кВт/136 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
314 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
5075/1800/1800
Междуосие
3 000
Ускорение
14.6 сек
Максимална скорост
167 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

10.7 л/100 км
7.4 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
55 990 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
серийно
TOYOTA HILUX
Работен обем
2 192 см3
Мощност

88 кВт/120 к.с.
при об/мин 3 600

Максимален въртящ момент
325 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
5255/1835/1810
Междуосие
3 085
Ускорение
15.0 сек
Максимална скорост
155 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

10.9 л/100 км
7.2 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
52 543 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 DBS

    0 3 Отговор
    Шампион по грозотия.
  • 2 sladurka

    1 0 Отговор
    sladur4e, osobeno za nas jenite e idealen variant....