Last news in Fakti

22 Май, 2017 14:54, обновена 22 Май, 2017 14:54 20 788 35

Лъжат ли за мощността Audi, BMW и Porsche?

  • audi-
  • bmw-
  • porsche-
  • динамометричен стенд-
  • мощност
Лъжат ли за мощността Audi, BMW и Porsche? - 1

Отговора на този въпрос са се заели да установят от YouTube канала Drive Tribe. За да научи колко точно конски сили развиват Audi TT RS, BMW M2 и Porsche 718 Cayman S, водещата Вики Парът откарва трите бегачки в базата на едно от най-известните британски тунинг ателиета Litchfield. Там са измерени както мощността, така и разпределението на теглото между двете оси. Оказва се, че един от производителите разпространява откровено неверни данни и това надали се дължи на случайно недоразумение.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 112

    9 3 Отговор
    И кой лъже ?
  • 2 Бай Оня

    24 41 Отговор
    Да при ВАГ винаги получаваш повече коне и по добро ускорение от заявеното!!!Сеат Леон 2.0тди фр заводски 184 коня качен на диното на спорт мод изкарва 192-196!!! Благодаря ви ВАГ.... :)))))
  • 3 123

    30 36 Отговор
    За това ВАГ и се чупят толкова много

    Коментиран от #33

  • 4 някой

    19 6 Отговор
    Има разлика и в стандарта на измерване за всички автомобили. В Япония е whp - wheel horse power, т.е. мощност на колелетата. 100 конски сили са толкова на колелетата + загубите в съединител, скоростна кутия, и т.н. и двигателят реално е по-мощен. В Германия например е bhp - break horse power, т.е. мощност на спирачка, но не спирачката на колата:) Двигателят се поставя на хидродинамична спирачка, може и електрическа и се измерва мощността, която се посочва. И пак имаме загуби в трамсмисията и т.н. , като 100 кс минус загубите са по-малко на колелетата. Най- често е ел. спирачка, рабирайте генератор на ток закачен към двигателя и оттам дирeктно се измерва мощността в kW т.е. колко киловата произвежда двигателя.
  • 5 Morgoth

    31 2 Отговор
    Аз не видях на филмчето някой да го хванаха, че лъже - точно обратното, всички бяха в нормата и малко отгоре.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Корковата тапа

    38 17 Отговор
    Айде сега собствениците на вагонетките обратно при гишетата да си платят разликата между реалния данък и това което плащат. :P
  • 8 гост

    21 7 Отговор
    Да де, но така колите минават и за по-екологични, овърбуст на турбото може да се регулира по желание и да дава тези 22кс отгоре за период от 10-15сек. Но това е лъжа, както и да се погледне, сходна с тази на дизелгейт. Защото колите от дизелгейт са по-добри за каране и малко по-икономични, понеже не разходват гориво за пречистване на филтрите и двигателя отговаря по-добре на газта. ФВ лъжат, а само хората, които се радват, че са си изрязали егр, дпф и катализатор, само те се радват и на подобни лъжи. Това е неспортсменско, да пишеш колата по-малко коне и в пряк дуел с кокурентите тя да ги бие понеже тези 22кс наистина могат да са достатъчни за победа.
  • 9 Кольо Камиона

    18 7 Отговор
    Не съм голям любител на Аудито, но цифрите са впечатляващи. Резултатите от теста надвишават обявената мощност, какъв е проблема??? Не видях и БМВ и Порше да лъжат, така че заглавието е подвеждащо.

    Коментиран от #13

  • 10 гост

    12 13 Отговор
    100% е по-добре порше или бмв, а не ваг. Сравнението е доста удобно подбрано: Ауди е със средното тегло, със най-много кс, и то доста повече, и е 4х4, а останалите са със задно. Ако е с привод само на един мост друг път ще направи успорение то 3,5сек. Да ги замерват на обиколка на една и съща писта, не на драг, ясно е че ауди ще бие.

    Коментиран от #11

  • 11 до гост

    27 3 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Ти наистина ли си толкова тъп че не знаеш че и Порше е чат от VAG ?

    Коментиран от #15

  • 12 Трът

    18 8 Отговор
    Лъжата е в това, че VAG претендират за динамични характеристики на двигател с обявена мощност "X", а реално тези характериситки се постигат от по-мощен двигател от официално обявените конски сили. Или иначе казано сравняваме два автомобила с еднаква мощност и единият автомобил е GOLF. GOLF-a в теста се оказва по-бърз въпреки еднаквата мощност, но реално излиза, че той просто е по-мощен, а не че двигателят им е по-производителне при едни и същи коне.
  • 13 гостенче

    27 7 Отговор

    До коментар #9 от "Кольо Камиона":

    Коле,
    ти бате като типично нашенско чадо считаш за лъжа само ако са те ударили в грамажа надолу. Но ако са ти дали повече значи не те лъжат.
    А я сега се замисли ако беше шеф на някоя конкурентна компания и твоя автомобил се бори с аутито какво щеше да излезе ? Еднакви клила, еднакви коне, един калибър, а се оказва че Аудито на 400м. лети с 15 метра преднина.....
    И ти започваш да се блъскаш в главата как нещо не е наред, започват проверки по всички възли на колата, от вентилите на гумите до скоростната кутия и мотора. И всички започват да си викат " Абе Аудито си е изпипано, механизмите му са така синхронизирани, че резултатите спрямо другите са потресаващи".
    А то какво било??? Форсирали мотора още 5% (Нещо което всеки може да постигне) и видиш ли ти страшно е...!
    Същото е и килограмите... "тия братче как са оптимизирали всичко направо нее истина" а то какво.....??? 70 кила нагоре..... МНОГО СА!! 5%!!!

    Так че не гледай само че кочината ще върви повече отколкото пише....!

    Коментиран от #27, #29, #32

  • 14 Vasik Atanasova

    10 16 Отговор
    най хубавите коли са това
  • 15 гост

    13 12 Отговор

    До коментар #11 от "до гост":

    Порше може и да е част от групата, но като се има предвид, че преди 10г. Порше бяха собственици на ФВ, то картинката е доста по-различна. Порше разработва спортните си коли отделно от ФВ, Ауди, Сеат или Шкода, които от своя страна са конфекция с различна марка и цена. Ауди е най-доброто от ВАГ (за теб пояснявам, изключвайки Порше), но и Ауди няма общо със спортните коли на Порше (пак пояснявам, че СУВ моделите може да делят общи платформи и части, но спортните модели са напълно самостоятелни като двигател, шаси, конфигурация и дори вътрешно обзавеждане).
  • 16 Име като гост

    21 10 Отговор
    Концернът ВАГ си служи с лъжи,не е само с дизелгейт,а и с много други лъжливи машинаций.Преди години тяхното подразделение производител на камиони МАН ,издаде на разследващите всички конкуренти за картелното споразумение,което имаха и по този начин оттърваха солената глоба.
  • 17 Алфа Ромео

    8 15 Отговор
    Тук видях само една кола която заслужава внимание и това е Порше.
  • 18 Тъпаци

    7 7 Отговор
    Тия от видеото опитват да заблуждават. Измерват конски сили на колелата. От тях може да се сметнат конски сили на двигателя само приблизително но не ТОЧНО.

    Коментиран от #28

  • 19 Shmeker

    7 9 Отговор
    VAG винаги се застраховат с повечко коне и въртящ момент в ниски обороти.
  • 20 Бай Иван

    8 6 Отговор
    Не разбрахте ли че от немските и японските коли по хубаво няма

    Коментиран от #21

  • 21 ФРАНСЕТО

    4 16 Отговор

    До коментар #20 от "Бай Иван":

    По добри от френските няма !

    Коментиран от #22

  • 22 Бай Иван

    6 5 Отговор

    До коментар #21 от "ФРАНСЕТО":

    Оди се Пери некъде

    Коментиран от #24

  • 23 Алфа Ромео

    11 8 Отговор
    Циганията на ВАГ-конфекцията е безгранична.

    Коментиран от #25

  • 24 бай Иван

    7 0 Отговор

    До коментар #22 от "Бай Иван":

    Вярно че не пиша под това име вече, ама това не значи че е свободно...
  • 25 Shmeker

    6 5 Отговор

    До коментар #23 от "Алфа Ромео":

    Фиатовете са най-добрите
  • 26 onq s konq

    7 4 Отговор
    Трябаше да има и Пеугеот
  • 27 Кольо Камиона

    8 10 Отговор

    До коментар #13 от "гостенче":

    Тъй като говориш за "нашенско чедо", най-нашенския страх е да не настинеш и да не се минеш. Ако отидеш на пазара и кантара покаже че ряпата която си си избрал струва пет и шейсе, но продавача ти вземе само пет кинта, кво правиме тогава? И ти започваш да си блъскаш главата как нещо не е наред, и се почват едни проверки по всички възли на ряпата, от дръжката до корените, а ние си викаме, брех, много изпипана тая ряпа... С други думи, аз като нашенско чедо си казвам: ако колата е с 10% по мощна отколкото е по каталог и цената е същата, дайте я насам, а на чуждите чеда нека живота им минава в страх да не вземат да настинат, пардон, да не се минат.
  • 28 Георги

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "Тъпаци":

    Че то това е много по-важно. Иначе накрая ще се оправдаваме, че ферарито е с изпушил съединител и затова ония трабант ни е задминал
  • 29 Random

    3 2 Отговор

    До коментар #13 от "гостенче":

    Много се вживяваш/филмираш
  • 30 GPlllllll

    9 1 Отговор
    За мощност винаги се е лъжело. Това, че всички се замисляме чак сега е отделен въпрос. При малолитражките се завишава мощността масово, за да може да се бият в гърдите производителите как вадят по 500 коня на литър. При мощните пърформънс версии на премиум автомобилите се занижава мощността, отново за да си мерят пишките производителите, тоест кой ще постигне по-добро ускорение при по-малка мощност, въпреки колосалната маса на автомобила... Работата е там, че производителите винаги могат да си измият ръцете казвайки, че замерената мощност е на гумите, а не на маховика и обратно...
    Типичен пример за занижаване на мощността е E63 amg 5.5 битурбо, който по официални данни "прави" 575к.с. на маховик. След измерване на дино се оказва, че мощността е над 590к.с. на колела, което прави с около 20% процента повече на маховик, имайки предвид трансмисионните загуби.
  • 31 Андре

    9 4 Отговор
    Тука колко инженери и икономисти има...направо на моменти си мисля, че работят за повече от една автомобилна компания едновременно ! Много са ви ясни нещата ей...и се извинявам ако съм забравил да спомена и някой брокер 😂
  • 32 загрижен

    0 3 Отговор

    До коментар #13 от "гостенче":

    Гошко, Коя е тая фирма производител дето се поне, пъти и чуди как така конкурента е по-добър без причина?
    Дано се занимаваш със земеделие, туризъм или нещо такова!
    Иначе си за обжалване...
  • 33 гощо

    4 5 Отговор

    До коментар #3 от "123":

    Точно ВАГ не се чупят! Явно само си лалаш тука без да имаш преки наблюдения! Не се изказвай неподготвен!
  • 34 Измамници

    4 0 Отговор
    Аз не купувам стационарен двигател а автомобил. Така както в бакалията пише нето тегло на пакетираната стока, така трябва и данните за мощността да са на гумите. Купуваш колата, отиваш на най близкия дино стенд и мериш - ако лъжат им я връщаш. За ЕС регулаторите обаче са по важни гей парадите и правите краставици
  • 35 Spec b

    0 0 Отговор
    Цялата работа е че заради евро стандартите и "джентълменските им картелни" споразумения всички дойчовци занижават на хартия мощността и емисиите... Всичко с цел да се ебнат азиатските производители... И работи... Вижте колко мощни японски коли се продават в ЕУ примерно ... Монополи етц... И правилно пазят си пазара иначе следва европейски детроит..;) убави колички иначе, дал бог всеки му:)