Last news in Fakti

1 Ноември, 2008 20:09 2 035 1

Ford Kuga се превърна в оазис на сигурността

  • ford-
  • kuga-
  • ford kuga

Спомняме си прототипа iosis X от автоизложението в Париж през 2006 г. Тогава Джон Флеминг, президент и изпълнителен директор на Ford-Европа, обеща, че до две години на пазара ще излезе сериен модел, вдъхновен именно от този концепткар. Дванадесет месеца по-късно, но във Франкфурт, на щанда на компанията видяхме как ще изглежда кросоувърът. След още година по-късно, благодарение на официалния вносител на марката у нас, имаме възможност да се убедим в неподозираните офроуд възможности на този автомобил.

На пръв поглед возилото грабва с

елегантния си външен вид

Неговата изисканост обаче не пречи на спортното му излъчване и поведение на пътя. Пъргав, динамичен и стегнат - това са част от определенията, характеризиращи Kuga.

Но дали е високопроходим?

Организаторите на тест-драйва бяха се погрижили за отговор на този въпрос. Скептично потеглих към маршрута “офроуд”. С преминаването на няколко дълбоки рова и отвесни наклона без дори да ми спре дъха започнах да променям гледната си точка. Наглед кокетният кросоувър не спря с изненадите дотук. Огромните бабуни по необработения път, прояден от дълбоки канали, не успяха да разколебаят увереността на автомобила. Возилото се движеше спокойно, стабилно и сигурно. Сякаш се надсмиваше на препятствията пред него, които веднага оставаха отзад в прахта.

Засрамена от предварителната си неправилна нагласа се опитах да се насладя на гледката отвън. Погледът ми беше ужасен от това, което ме заобикаляше. Пейзажът около Банско е достоен за декор на филм на Алфред Хичкок. Ако Кралят на ужаса беше жив, нямаше да се поколебае да снима поредния си смразяващ кръвта касов шедьовър в новопостроеното селище наблизо, спечелило си вече прозвището “Мъртвия град”. Автомобилът, в който се движех, беше единственият

оазис на сигурността

който сякаш проговаряше: “Спокойно, аз съм с теб!”

Високото разположение на седалките осигурява простор и достатъчно светлина за пътниците. Те са конструирани така, че пътуващият има усещане за удобно кресло в домашна атмосфера. Седалката така обгръща тялото, че и няколкостотин километра пробег на ден не биха затормозили хората в него. Пътуващите отзад имат допълнителна “екстра” - масичка по подобие на самолетите. Това удобство може да се използва не само за хранене или пиене на ободрителна напитка, за отмятане на бележки в тефтера, а защо не и като поставка за преносимия компютър. Под краката на пътниците отзад има допълнително пространство за багаж.Материите в салона са меки и приятни за допир. Изчистеният и ергономичен дизайн на арматурното табло преминава в централната конзола с отделения за различни вещи.

“Kuga е автомобил, който винаги следва принципа: “Мога да го направя!” Неговата мощност и динамика са ясно доказателство за това”, заявява Гунар Херман, директор автомобили от сегмент С за Ford-Европа. Кросоувърът се задвижва от

2.0-литров двигател Duratorq TDCi

с мощност 136 к.с. Агрегатът работи в комбинация с 6-степенна механича предавателна кутия. Автомобилът разполага със специаална защита срещу кал и мръсотия, която му позволява да запази своята високопроходимост и при дълбочина на настилката от 450 мм.

Започнах с поведението на Kuga в трудни пътни условия. Разбира се, возилото е проектирано, за да доставя удоволствие и по стандартните, асфалтирани пътища. И го прави без усилие. Това го дължи на многобройните стабилизиращи и осигуряващи безопасност и сигурност системи, внедрени във возилото.

На финала на моето двудневно пътуване с последния представител на Ford, достъпен на българския пазар, се убедих, че докато националните ни пътища приличат на офроуд писти, Kuga е кросоувър, с който лесно и приятно ще се придвижвате. Това е автомобил, който не позволява нелицеприятната реалност отвън да наруши комфорта на пътуващите в него.

Мария Минкова


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 gele

    1 0 Отговор
    Formata e dobra,nai ve4e kato vizia...no ako nee avtomatik suediniteliat se skapva za 40 60000km...dvigateliat si go biva...bezshumen i uskoriava kato lek avtomobil ...s prilizen razhod...