Догодина G-Klasse навършва 30 години. В историята на марката Mercedes-Benz няма друг пътнически модел, който да се е задържал в производство по-дълго. Още по-забележително е, че ръбатият всъдеход продължава да се търси не въпреки липсата на дизайнерско развитие, а заради нея.
От 1979 г., когато Mercedes-Benz поръчва на Magna Steyr производството на G-Klasse, от конвейерите в Грац са слезли близо 200 000 екземпляра. За това времекултовият джип успя да спечели ралито “Париж-Дакар”, да стане папамобил и да се превърне в любимата играчка на мутрите. Статутът на автомобилна икона обаче не бе резултат само от неповторимия дизайн. През годините съдържанието на G-Klasse бе модернизирано постоянно. Ъпгрейд бе направен и преди юбилея. Mercedes-Benz представи обновения всъдеход и както може да се предположи, промените не са никак много. В крайна сметка именно консервативният подход на дизайнерите гарантира на модела такова дълголетие.
Във външността на G-Klasse ‘08 се забелязва на първо място новата радиаторна решетка с три ребра и 18-цоловите джанти. Както и досега, всъдеходът ще се предлага в три разновидности с къса и дълга база и кабриолет. Разпространените снимки не показват задницата на автомобила и за разликите със сегашния є вид може само да се гадае.
Истинските промени в освежения класик се намират под ламарините. Нов 5.5-литров V-образен осмак с мощност 388 к.с. и въртящ момент от 530 Нм ще заеме място под предния капак на G 500. Освен него ще се предлага и икономичният V6 CDi (224 к.с., 540 Нм). Бензиновият вариант ускорява грамадата от 0 до 100 км/ч за 5.9 секунди.
Значителни подобрения търпи оборудването на модела. G-Klasse вече ще разполага с мултимедиен Bluetooth интерфейс, с който ще могат да се контролират почти всички бордови функции. Топмодификацията ще бъде екипирана със система COMAND APS за забавления и навигационна информация с гласово управление LINGUATRONIC, за което не се налага предварително програмиране. Озвучаването е поверено на уредба Harman Kardon Logic7 с 12 говорителя и мощност 450 вата. Списъкът с опциите е направо безкраен.
Обновената G-Klasse вече може да се поръча в Германия на базови цени от 68 425 до 86 156 евро за късото междуосие, 73 542 до 91 392 за дългото и 74 494 до 92 344 за кабриолета.
Димитър Димитров
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 toni
15:48 08.09.2011
2 G300E
15:48 08.09.2011
3 gosho ludiq
15:48 08.09.2011
4 Haidut
15:48 08.09.2011
5 venelin
15:48 08.09.2011
6 Златев
15:48 08.09.2011