Last news in Fakti

31 Май, 2008 14:24 1 576 0

Фокусирай кинетиката

  • ford-
  • focus

Дълги години моделът на VW, наречен Golf беше основният законодател в супер популярния компактен клас. Opel Kadett/Astra бе неизменният втори, а Еscort често слизаше от почетната стълбичка заради някой “Французин”. Немското подразделение на Ford обаче не се примири с позицията на догонващ. За да постигне целта си, обаче трябваше да минат повече от 30 години. Накрая ръководството на Ford взе мъдрото решение и направи нужната радикална промяна. Така се роди Focus, който доста бързо се утвърди като водач в класациите по продажби в много страни. След тоталния успех на пърния Focus се появи и второто поколение, което обаче не се задържа дълго на поточната линия. Новата тенденция, към която се стреми марката е наречена кинетичен дизайн и след изключително успешния дебют на новото Mondeo, беше пределно ясно, че и Focus ще тръгне по стъпките на по-големия си брат. Тъй като платформата все още се държи на ниво и е доказала своите качества, от Ford прибягнаха до един добре познат трик - дълбок рестайлинг, резултатът от който е силно променена екстериорна и интериорна визия. Новият Focus e вече на нашия пазар и както обикновено екипът ни направи обстоен тест. Автомобилът, който ни беше предоставен, беше оборудван с двулитров турбодизел и емблематичното за марката ниво на екипировка Ghia. Както очаквахме основните ни впечатления бяха предимно положителни. Ето всъщност за каво става дума

Екстериор

Новият Focus е със сериозни намерения да се превърне в един от фаворитите на европейското семейство Ford. Рестайлингът е фокусиран основно върху кинетичния дизайн, който се изразява чрез агресивните линии и триизмерна визия на предницата. Ефектът от това е, че автомобилът изглежда динамичен, дори когато е в покой. Силно изразените арки на калниците, както и плавно издигащата се странична линия са заимствани от Mondeo или по-скоро от представения през 2005 година във Франкфурт концепт Iosis. Основната и най-забележима промяна обаче идва от предните светлини. Именно те са основната отличителна черта на Focus от неговия предшественик. Те обаче строго се придържат към новия фирмен дизайн на компанията, като по този начин леко обезличават идентичността на автомобила. Долната част на радиаторната решетка също е променена по-драстично. Останалите детайли от екстериора са претърпяли леки корекции. Последните са доста на брой и точно на място. Стоповете също са различни, но отново са монтирани в горната чст на задницата. Така погледнат отзад новият Focus не може да бъде объркан с друг модел.

Интериор

Нови материали и по-добра сглобка са видимите различия в салона. Иначе интериорът е стилен, спортно насочен, като в същото време комфортът му е на необходимото за този клас ниво. Предимно аналоговите уреди са разположени на стандартното (пред водача) място, информативни са и не отвличат вниманието на шофьора от пътната обстановка. Както при всеки съвременен немски автомобил и тук наред с циферблатите присъстват и електронни дисплеи. В случая обаче, именно те се явяват един от основните минуси в салона. При слънчево време видимостта към тях не е от най-добрите. Нощно време пък, въпреки че осветеността на таблото се регулира, оранжевите светлини дразнят леко зрението на водача. Седалките са удобни, разполагат с нужните регулировки и макар да са малко по-твърди не изморяват при дълги пътувания. Багажното пространство не е променено - функционално е и същевременно конвенционално.

Двигател и ходови характеристики

Вече стана дума, че тестваният от нас автомобил беше оборудван с двулитров дизелов агрегат. Той съвсем не е нов, но пък от друга страна вече се е излекувал от т.нар. детски болести. Агрегатът е снабден с common-rail система трето поколение със соленоидно управляеми инжектори, позволяващи максимално налягане на впръскване 1,600 bar. В резултат на това съотношението между динамика и икономичност е много добро. Моторът е сравнително безшумен, а шестскоростната механична трансмисия укротява малко по-буйния му нрав. Воланът е силно информативен и ще допадне на онези, които са с предпочитания към по-спортна езда. Спирачките са добри, като единствено лошо впечатление прави прекалено ранното включване на ABS-а. За да се осигури по-добър контрол върху автомобила, инженерите използват подобрено свързване на задната стабилизираща щанга със специални, нискофрикционни, двойни ябълковидни болтове, подобни на тези, първоначално разработени за Focus RS. В резултат на това возията, освен че е по-мека, е и значително по-стабилна. Това се усеща най-точно при влизане в по-остри завои с голяма скорост. По отношение на пасивна безопасност е достатъчно да се спомене, че този автомобил получава максималните пет звезди на Euro Ncap.

Цена

Както е видно от таблицата с алтернативите има и по-евтини, но има и по-скъпи автомобили. Като цяло новият Focus оправдава леко завишената си цена с много прилично качество, съвременен дизайн и добра моторизация.

Радослав Славчев


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА