През месец ноември ще бъде проведен търг за най-голямата колекция от мотоциклети с марка BMW, която дори е вписана в Книгата за рекорди Гинес. Нейн собственик е бил Вили Нюткенс, който е починал миналата година.
Цялата колекция на г-н Нюткенс включва 93 мотоциклета. В нея има екземпляри от зората на мотоциклетното производство на баварската компания, стартирало през 1923г., мотори използвани от нацистите за бойни действия и множество други модели произведени до 1996г.
В уникалната колекция се отличават такива редки модели като BMW R32 от 1924г., цели два BMW R42 от 1926-та и1927-ма, BMW R47 от 1927-ма, BMW R16 от 1930-та, BMW R17 от 1936-та, два BMW R75 от 1942 и 1943-та и BMW R68 ISDT от 1953г.
Баварската компания е била осигурила достъп на холандеца до нейните архиви, намиращи се в централата на концерна в Мюнхен, благодарение на което той е могъл собственоръчно да възстанови и поддържа прецизно всеки един експонат от колекцията си.
Търгът ще се проведе от аукционна къща Bonhams, на 29-ти ноември, в музея на BMW в град Мюнхен. Жалкото в случая е, че колекцията няма да се предлага цяла, а ще бъде разпродадена поотделно.
Списък на всички модели и техните начални цени
The Willy Neutkens Collection of Important BMW Motorcycles 28 November 2009 The BMW Museum, Munich |
Machine | Model | Auction Estimate |
1924 BMW 494cc | R32 | £30,000-40,000 |
1926 BMW 494cc | R42 | £18,000-22,000 |
1927 BMW 494cc | R42 | £17,000-20,000 |
1927 BMW 494cc | R47 | £20,000-25,000 |
1928 BMW 494cc | R52 | £15,000-18,000 |
1928 BMW 735cc | R63 | £18,000-22,000 |
1929 BMW 494cc | R52 | £15,000-18,000 |
1929 BMW 745cc | R62 | £12,000-16,000 |
1930 BMW 745cc | R11 | £12,000-16,000 |
1930 BMW 735cc | R16 | £15,000-18,000 |
1932 BMW 745cc | R11 | £10,000-15,000 |
1932 BMW 398cc | R4 | £3,500-4,500 |
1933 BMW 198cc | R2 | £3,000-4,000 |
1935 BMW 198cc | R2 | £3,000-4,000 |
1936 BMW 745cc | R12 | £7,000-9,000 |
1936 BMW 735cc | R17 | £12,000-16,000 |
1936 BMW 305cc | R3 | £4,500-6,500 |
1936 BMW 494cc | R5 | £12,000-16,000 |
1937 BMW 192cc | R20 | £3,500-4,500 |
1938 BMW 745cc | R12 | £10,000-14,000 |
1938 BMW 494cc | R51 | £8,000-10,000 |
1939 BMW 745cc | R12 | £10,000-14,000 |
1939 BMW 247cc | R23 | £3,500-4,500 |
1939 BMW 342cc | R35 | £3,000-4,000 |
1939 BMW 342cc | R35 | £3,000-4,000 |
1939 BMW 494cc | R51 | £8,000-10,000 |
1939 BMW 597cc | R61 | £4,500-5,500 |
1939 BMW 398cc | R4 | £3,000-4,000 |
1939 BMW 597cc | R66 | £12,000-16,000 |
1940 BMW 342cc | R35 | £3,000-4,000 |
1940 BMW 745cc | R71 | £10,000-14,000 |
1942 BMW 745cc | R75 | £20,000-25,000 |
1943 BMW 745cc | R75 | £20,000-25,000 |
1950 BMW 247cc | R24 | £2,500-3,500 |
1950 BMW 247cc | R25 | £2,500-3,500 |
1950 BMW 494cc | R51-2 | £5,000-6,000 |
1952 BMW 247cc | R25-2 | £3,000-4,000 |
1952 BMW 494cc | R51-3 | £6,500-7,500 |
1952 BMW 594cc | R67-2 | £6,000-7,000 |
1953 BMW 594cc | R68 ISDT | £17,000-20,000 |
1953 BMW 494cc | R51-3 with Steib | £8,500-10,500 |
1953 BMW 594cc | R67-2 | £6,000-8,000 |
1954 EMW 342cc | R35 | £2,800-3,200 |
1954 BMW 494cc | R51-3 | £6,500-7,500 |
1955 Simson 250cc | AWO 425 | £2,000-3,000 |
1955 BMW 247cc | R25-3 with Steib | £4,000-6,000 |
1956 BMW 494cc | R50 | £5,500-6,500 |
1958 BMW 247cc | R26 | £2,000-3,000 |
1960 BMW 494cc | R50 | £5,000-6,000 |
1961 BMW 594cc | R60-2 | £6,000-7,000 |
1962 BMW 247cc | R27 | £2,000-3,000 |
1962 BMW 494cc | R50-2 with Steib S500 | £7,000-10,000 |
1963 BMW 247cc | R27 | £2,000-3,000 |
1964 BMW 494cc | R50-2 | £4,500-5,500 |
1966 BMW 594cc | R69S | £8,000-12,000 |
1968 BMW 594cc | R60 US | £5,000-6,000 |
1970 BMW 496cc | R50-5 | £1,200-1,800 |
1970 BMW 745cc | R75-5 | £1,200-1,800 |
1971 BMW 599cc | R60-5 | £1,200-1,800 |
1972 BMW 496cc | R50-5 | £1,200-1,800 |
1973 BMW 898cc | R90 S | £6,000-10,000 |
1974 BMW 599cc | R60-6 | £1,200-1,800 |
1974 BMW 745cc | R75-6 | £1,500-2,000 |
1974 BMW 898cc | R90-6 | £2,200-2,800 |
1975 BMW 898cc | R90 S | £6,000-10,000 |
1976 BMW 980cc | R100RS | £2,200-2,800 |
1976 BMW 745cc | R75-7 | £1,200-1,800 |
1977 BMW 980cc | R100S | £3,500-3,800 |
1977 BMW 599cc (Ghana) | R60-7 | £1,500-2,500 |
1978 BMW 980cc | R100-7 | £1,800-2,200 |
1978 BMW 473cc | R45 | £1,200-1,800 |
1979 BMW 980cc | R100RT | £2,000-3,000 |
1979 BMW 980cc | R100T | £2,000-3,000 |
1979 BMW 599cc | R60-7 | £1,600-2,000 |
1979 BMW 649cc | R80-7 | £2,200-2,800 |
1980 BMW 797cc (Pol) | R80-7 | £1,500-2,500 |
1981 BMW 980cc | R100CS | £3,500-3,800 |
1982 BMW 980cc | R100RT | £1,600-2,000 |
1982 BMW 797cc | R80RT | £1,600-2,000 |
1983 BMW 649cc | R65LS | £2,500-2,800 |
1983 BMW 797cc | R80GS | £3,000-4,000 |
1983 BMW 797cc | R80ST | £1,500-2,000 |
1983 BMW 797cc | R80T | £1,500-2,000 |
1984 BMW 987cc | K100 | £1,800-2,200 |
1979 BMW 798cc | R80 | £1,500-2,000 |
1987 BMW (Pol) | R80GS | £1,500-2,000 |
1987 BMW 740cc (Resto) | K75 | £500-800 |
1988 BMW 980cc | R100GS | £2,500-3,500 |
1990 BMW 987cc | K1 | £2,500-3,500 |
1992 BMW 980cc | R100GS PD | £3,500-3,800 |
1996 BMW 980cc | R100 CLASSIC | £5,500-6,000 |
BMW Stationary Motor | £500-1,000 | |
URAL sidecar | £1,500-2,500 |
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА