20 516 72

Защо електромобилите са вредни и скъпи

Радослав Славчев

Напоследък автомобилните производители силно залитат в посока електрически коли, но замисляли ли сте се какво ще се случи ако тези превозни средства станат масови? Първото, което ще се случи, е, че токът ще поскъпне. Но не това е основният проблем.

Става въпрос за лития, който е основен елемент за батериите, захранващи електромоторите на новите ел. превозни средства. Този материал в наши дни поскъпва непрекъснато и тенденцията е цената му да продължи да нараства.

Литият е невъзобновяем продукт и по данни на геоложката служба на САЩ от 2015-а, се добива основно в Австралия. След Австралия основните доставчици на литий са Чили, Аржентина, Китай и Зимбабве. Така че започне ли литият да се използва масово то той ще се превърне в новия нефт.

Проблемите съвсем не свършват до тук. Литият далеч не е единственият рядък метал в автомобилните батерии. Акумулаторните блокове за електромобилите използват и редица други редки минерали като диспросий, лантан, неодим и празеодим. Всички те към момента се добиват в доста лоши условия и определено вредят на околната среда.



Още по темата

  • Електромобилите не са решение

    Електромобилите не са решение

    Въпросът с какво ще се придвижваме в бъдеще става все по-актуален, защото е видно, че изкуствено или не, двигателите с вътрешно горене постепенно ...
    12.11.2017
    14 154
    66

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • турбо
    Отговор
    1 13:32  17.11.17
    Екоталибаните да кажат нещо

    Коментиран от #27

  • ТНТ
    Отговор
    2 13:37  17.11.17
    Подобни съображения имаше преди около четвърт век за батериите на мобилните телефони плюс това, че нямало кой да произведе такова огромно количество батерии...
  • Киро
    Отговор
    3 13:54  17.11.17
    Глупости, платени от хора с интереси сегашното статукво да се задържи! Все едно чета, как преди 1 век са говорили, че няма какво да замени конския впряг! Първо - батерии могат да се правят от различни материали. Ставайки по-масов електромобила, ще насърчи бум в откритията и иновациите; Второ - ток има от какво да се произвежда, без да се горят въглища, слънчевата енергия е основен източник! Трето - за да говориш неща по някаква тема, хубаво е и да четеш, не да цвилиш глупости, за "еко талибани", дето искат да спрат 20 годишното им дизелче, че не било толкова вредно... Бъдещето е в електричеството, водорода и подобни, свиквайте!

    Коментиран от #6

  • Радо
    Отговор
    4 14:17  17.11.17
    Ако и болидите от Формула1 минат на ток - тогава отивам да се самообеся!

    Коментиран от #7, #38, #39


  • гост
    Отговор
    5 14:22  17.11.17
    Очаквана статия от очакван АВТОР най-вече или коментатор ако искате ! И естествено по очаквана рецепта , малко факти и то преиначени и изопачени и мнооого лични пристрастия ! А иначе само ФАКТА , че батериите се РЕЦИКЛИРАТ 100% , което със сигурност не важи за нефта е достатъчен ! Но както са казали едни по-умни хора , кучетата си лаят , кервана си върви !

    Коментиран от #37

  • Антиелектрика
    Отговор
    6 14:25  17.11.17

    До коментар #3 от "Киро":

    Кирчо, колкото разбираш от политика, толкова разбираш и от коли, моето момче! Преди век конския впряг е бил сменен точно с електрички. Но ти откъде ли да знаеш, след като цялата дандания за уж екология и електрички, идва за да се срине руската икономика! Не, че съм русофил, но е толкова пошло! Колкото дизела е вреден, толкова е вредно и силното електромагнитно поле! Стига сте повтаряли като папагали едни и същи лъжи!
  • гост
    Отговор
    7 14:25  17.11.17

    До коментар #4 от "Радо":

    Ами можеш да почнеш със завещанието , защото всички специалисти предричат до три години Формула Е да надмине Формула 1 по всички показатели !

    Коментиран от #8, #16

  • Антиелектрика
    Отговор
    8 14:31  17.11.17

    До коментар #7 от "гост":

    Днес си яко в джаза май?! Леко да не се опущиш само. Но това беше поредната ти тъпа лъжа! Ето, гледай как Формула 1 със "смотания" 1,6 литров ДВГ, прави за смях жалката ти Формула Е - с цели 8 секунди на обиколка изостават прехвалените миксери, които са без ограничения: https://www.youtube.com/watch?v=Q3Olj6auKC8
  • Електрика
    Отговор
    9 14:43  17.11.17
    Цялата статия е мнения на автора без нито един факт! Не смятам нужно да коментирам мнения. Мнението е като задника, всеки го има и всеки има право на него. Ще поживеем и ще видим.
  • Радо
    Отговор
    10 15:00  17.11.17
    Това изказване на всички специалисти, че Формула Е щяла да измести Формула 1 по всички показатели - направо счупи всякви тъпомери!!...представяте ли си болиди с еднакви по мощност ел.двигатели, със заредени напълно батерии с еднакъв капацитет...и къде ще е тръпката на това състезание - единствено в уменията на пилотите да шофират, и ще гледаме едни и същи пилоти на почетната стълбица....навремето Бенетон-Рено със Шумахер бяха път на убият интереса към Ф1, но Рено се отказа - платиха ли им или нещо друго стана не разбрахме....неизвестните във Ф1 са много, и това е най-интересното и философията във Ф1, спомням си как двигателите мерцедес на Култард и Хакинен изпушиха в една и съща обиколка, когато бяха първи и втори, или стратегиите на Шумахер с 3 влизания в бокса и с по-малко гориво в резервоара...времето ще покаже все пак, и най-вече любовта на феновете към автомобилните състезания.
  • Четящ между редовете
    Отговор
    11 15:16  17.11.17
    Статията е добра, но не посочва точния проблем при електромобилите. А той е, че докато те зареждат от електрическата мрежа са по-вредни отколкото всеки един друг двигател с вътрешно горене. И ако днес просто ей така от раз всички автомобили станат електрически ние ще замърсяваме планетата с СО2 с поне два пъти по-бързи темпове. За да разберете какво искам да ви кажа направете си труда и потърсете колко СО2 се отделя в атмосферата за производство на един киловат час електрическа енергия от европейската или световната енергетика. Да съгласен съм че електрическите автомобили са бъдещето но само след като възобновяемите източници надхвърлят 50% от производство на електрическа енергия. А това няма да е скоро.

    Коментиран от #28

  • Географ
    Отговор
    12 15:19  17.11.17
    Аз ще се хвана за нещо друго в статията. Г-н автора, не да е ходил там лично, виждал ли е дори на карта как изглежда "Зеления континент" Австралия? Да не говорим пък кой всъщност е Зеления континент...неграмотни ли са тези "журналисти", мързеливи ли са, тъпи ли са...?
  • ЯЯЯЯ
    Отговор
    13 16:14  17.11.17
    Да видя ТИР на ток и Ви вярвам

    Коментиран от #46

  • ШмОткам се
    Отговор
    14 16:34  17.11.17
    Aз личнo миcля, чe e пo-дoбpe дa ce пoддъpжa "CTAP" aвтoмoбил в пълнa изпpaвнocт! ΠO-EKOЛOГИЧHO и пo-eвтинo e, зaщoтo нe ce пoдмeня, изxвъpля и пpoизвeждa цялo вoзилo! Haпpимep - мoятa e нa 30гoд., мaлъĸ двигaтeл (1.3) нa гaз - Иĸoнoмичнa и c мaлĸo CO eмиcии. Aĸo няĸoй нaиcтинa иcĸa дa пpaви EKOЛOГИЯ, нeĸa дa зaпoчнe дa CTИMУЛИPA yпoтpeбaтa нa ЧИTABO ΠPOИЗBEДEHИ MΠC и пpoизвoдcтвoтo нa cъвceм eвтини и мнoгo ĸaчecтвeни peзepвни чacти зa "CTAPИTE ABTOMOБИЛИ". Toвa cпopeд мeн cъщo e EKOЛOГИЧHO MИCЛEHE!
  • Driving pleasure
    Отговор
    15 16:41  17.11.17
    А това е даже най-малкият проблем - всичката тая електрика, ел. мотори и тн. създават магнитни полета около себе си. Замърсявнето с всевъзможни електро вълни в градска среда особено ще е убийствено. При няколко милиона електроавтомобила в голям град ще си буквално като яйце в миктовълнова!!! Но на еко-терористите не им пука щот те мозук, който да се изпече и без това нямат...
  • Знайко
    Отговор
    16 16:47  17.11.17

    До коментар #7 от "гост":

    Най интересното във Формула Е е как шофьорът влиза в бокса и..... не сменя гуми не пълни батерията просто сменя колата :)))) А дори и в момента с хиляди ограничения Формула 1 е по-бърза от Е.
  • гост
    Отговор
    17 16:54  17.11.17
    Щели да поскъпват, пък последните две десетилетия всяка година цената им намалява. Нещо логиката на "изследването" се дъни някъде.

    Коментиран от #19

  • ШмОткам се
    Отговор
    18 16:58  17.11.17
    СО емисиите и страха от тях се използват за контрол на общественото мнение за желание за въвеждане на това и онова... Истината е че дори атмосферата НЕ е буркан, който да напълниш и край. 99% от СО емисиите се преработват от световния океан като се превръщат в скали (варовикови). Каквото и да правим не можем да се мерим с вулкан, например, който изхвърля СО или пък гниенето на дървесината в обширната тайга. Но друго си е да има от какво да ни е страх и да се налагат нови правила и ограничения за движение и използване... Всичко това се прави заради икономически политики и контрол, а не за опазване на каквото и да е друго, пък камоли екология.
  • Политика
    Отговор
    19 17:00  17.11.17

    До коментар #17 от "гост":

    Цената е конюктурна, след като петрола падна близо 3 пъти колко падна цената на бензина в България? И още един въпрос знаеш ли колко е цената на бензина: 1.България 2.САЩ 3.Русия 4.Венецуела 5.Катар Колко е цената на тока 1.Германия 2.България 3.САЩ 4Дубай
  • ШмОткам се
    Отговор
    20 17:06  17.11.17
    Бъдете спокойни! И да знаем истината - НИЩО НЕ МОЖЕМ да променим!
  • onq s konq
    Отговор
    21 17:13  17.11.17
    Казано е/макар и от дебили/- "На едни пари не слагаш ли отгоре,те свършват"!Е СЪЩОТО Е И С НЕВЪЗОБНОВЯЕМИТЕ ИЗТОЧНИЦИ НА ЕНЕРТИЯ.Затова и правенето на бензин,нафта и газ от ток Е ВРЕМЕННО,...но пък има и царевица,пшеница и кравешки л.йна за тая работа.
  • 22 17:29  17.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 23 19:04  17.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 24 19:10  17.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Към Радо
    Отговор
    25 19:14  17.11.17
    И защо болидите да не минат на ток? Знаеш ли, че новият roadster - tesla набира до 100 за 2 секунди? Като концепция как ще им се налива ток или ще се сменят батериите не знам, но със сигурност болида ще стане по-лек.

    Коментиран от #29

  • Не е !
    Отговор
    26 19:47  17.11.17
    Идеята е да се намали замърсянето в градовете, информирайте се малко преди да пишете глупости.
  • EVangelist
    Отговор
    27 19:53  17.11.17

    До коментар #1 от "турбо":

    Дизел талибанинът да не се изказва за неща, които не разбира! В батериите НЯМА ЛИТИЙ а литиеви фосфати/ оксиди/ карбонати, които се добиват от пресушени езера в Южна Америка (Чили, Аржентина, Боливия) и Китай. Налице са технологиите за извличане на литий от солена вода. Произведените вече батерии се рециклират напълно, след като са работили 10 години в автомобил и още 5 в стационарно приложение. Най-малко! http://www.ecars.bg/blogs/833-sven-bauer-razliki-baterii-tesla-model-s-bmw-i3 След това вече няма тези разходи за добив и няма такова извличане на нови и нови ресурси. И още - те не съдържат тежки метали като оловните А БЪДЕЩИТЕ батерии няма да са литиеви, а на базата на никел и цинк, по-натам вероятно "въздушни" батерии (с газ вместо електролит)или графенови, нанобатерии, а още по-натам няма и да са батерии, а ултракондензатори.
  • Хахаа
    Отговор
    28 20:01  17.11.17

    До коментар #11 от "Четящ между редовете":

    Ам ти четеш между редовете, затова ги бръщолевиш тея! Чети самите редове, бе колега, те хората не пишат с бяло, а с черно! Доказателствата ти къде са? Щото аз веднага ти плесвам това https://youtu.be/n0WNZU3Q_8g?t=3m2s Хич не ми говори за замърсяване, за да не почна да говоря за милионите филтри по деретата и храстите и за емисиите по добив, транспорт, рафиниране и дистрибуция на петрола, щото с тях общите емисии на ДВГ кола стават м/у 300-500 г/км CO2, а тези на ел. кола, зареждана с ток предимно от ТЕЦ - 80-100г.!
  • Антиелектрика
    Отговор
    29 20:09  17.11.17

    До коментар #25 от "Към Радо":

    Ще стане по-лек - буахахахахаха Ти mай ме знаеш къде се намираш? Болидите от Формула 1 имат изискване да 642 кг, а миксерите са 800: https://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_car#Acceleration https://en.wikipedia.org/wiki/Formula_E_car Защо не четете, а пишете подобни глупости?
  • Ни съ мисли за много умен
    Отговор
    30 21:21  17.11.17
    Никой нема да ти налива акъл, момченце, оди си трови децата

    Коментиран от #31

  • Антиелектрика
    Отговор
    31 21:26  17.11.17

    До коментар #30 от "Ни съ мисли за много умен":

    Ти по-голяма тъпня не можа ли да измислиш? Оди си облъчвай децата в трафопоста тогава!

    Коментиран от #32

  • Не бербам на ошота си
    Отговор
    32 22:22  17.11.17

    До коментар #31 от "Антиелектрика":

    Едва ли си даваш сметка каква глупост си написал, пък и подигравателно? честно, не бях чел толкова голяма глупост

    Коментиран от #33

  • Антиелектрика
    Отговор
    33 22:32  17.11.17

    До коментар #32 от "Не бербам на ошота си":

    Ами как ще си чел по-голяма глупост, като сигурно не си прочел и един учебник през живота си? То такива като теб невежи, вярват в безопасността и безвредността на електричките и кълнат като прости цигани за тровене на деца!
  • сойкаПрисмехулка
    Отговор
    34 00:47  18.11.17
    В днешно време, ако имаш пари за бензин си караш колата, ако ли пък не, то може да си ходиш пеша. Ако ел. автомобилите станат масови, токът ще поскъпне драстично, а ако нямаш пари за ток, даже и една манджа не може да си сготвиш, нито пък да си запалиш лампата вкъщи. Тогава ще ми е много интересно каква глупост ще измислят еко кратуните... Всички приказки за замърсяването на въздуха от автомобилите са чиста пропаганда, която стартира след като един конкретен производител на ел. автомобили стъпи на пазара, имайки зад гърба си цяло правителство, което да поддържа версията, карайки и други държави да се включат в тоя абсурд. И преди това са се появявали електрически коли на различни марки, но никога не са успявали да пожънат успех, тъй като най-вероятно това не е изгодно. Сега явно някой се опита да преразпредели финансовите ресури и то в световен мащаб, завъртайки машината за пари в обратна посока. Ако до сега парите са ги прибирали хората в бизнеса с горива, то сега ще ги прибират тези, които са в бизнеса с ел. енергия. Не мисля, че проблемът е в конкуренцията между автомобилните производители, тъй като компаниите, произвеждащи ДВГ, само за няколко години могат да се преориентират и да започнат масово производство на електромобили. Проблемът се корени именно в това кой да държи бизнеса с големите пари, а именно кой да продава електроенергия с огромна печалба.
  • 35 08:27  18.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Zakos
    Отговор
    36 08:47  18.11.17
    Много коментари ,но и аз да слкажа нещо дизелови автомобили до няколко години в европа а и по света няма да има ,плразровете се и сами ще се уверите дори има влезнали наредби вече по вапроса в няколко държави.Второто което е нефта ке сварши рано или сасво ни формула едно ни две а на какво ще са колите само може да предполагаме дали ще да батери или зруго гориво енергия предавана от дистанция ще разберем всички ;)
  • 37 08:56  18.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Марио62
    Отговор
    38 09:50  18.11.17

    До коментар #4 от "Радо":

    Ами те вече са хибриди
  • 39 10:05  18.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • медиатор
    Отговор
    40 10:24  18.11.17
    Единствената алтернатива е автомобилите и камионите,както и градския транспорт да минат изцяло на метан или LPG. Също така да се ограничи замърсяването от търговските и пасажерски кораби. Има един процес наречен СУТ БЛОУ(sootblow),при който се изчиства изпускателния тръбопровод (ауспуха) на кораба.При този процес се замърсява околната среда хиляди пъти повече,отколкото изгорелите газове от автомобилите. Погледнете клипчето по долу. https://www.youtube.com/watch?v=gl6o_2R31nM

    Коментиран от #41

  • медиатор
    Отговор
    41 10:32  18.11.17

    До коментар #40 от "медиатор":

    Забравих да напиша че sootblow операцията се прави всяка вечер след полунощ, когато кораба е на повече от 12 мили от най-близкия бряг. Направете си сметка,колко тона сажди изхвърля един кораб с размери 20000 тона водоизместимост и мощност на двигателя от 13500kW. Това са 18000 к.с
  • гощо
    Отговор
    42 10:39  18.11.17
    Водорода е истината още Дизел навремето го е измислил! И реално дизелови автомобили трябва да се наричат тези на водород!!!!
  • Факти
    Отговор
    43 10:54  18.11.17
    Дали цената на тока ще се вдига? Пълна либерализация след 4 години. Възможност за лично производство на ток. С решение на Комисията за енергийно и водно регулиране №Ц-19 от 01.07.2017 г. бяха утвърдени регулираните цени за електрическа енергия за предстоящия ценови период. Цените са както следва. ПРОИЗВОДИТЕЛИ АЕЦ Козлодуй ЕАД: цена за енергия - 54,92 лв./MWh без ДСС ТЕЦ Марица изток 2 ЕАД: цена за енергия - 46,85 лв./MWh без ДДС; цена за разполагаемост - 28,23 лв./MW*h без ДДС Per a press release from the Centro Nacional de Control de Energía (Cenace) of Mexico, the department received bids for 3TWh of solar electricity, with the lowest bids being 1.77¢/kWh coming from Italian multinational ENEL Green Power. This record low price of electricity on earth, just beats out the 1.79¢/kWh from Saudi Arabia, and is part of a pattern marching toward 1¢/kWh bids that are coming in 2019 (or sooner). The world has seen solar power fall from a record price of 8.3¢/kWh in 2013 in the USA, to 5.84¢/kWh in 2014 in the UAE, then 4.97¢/kWh in Saudi Arabia in 2015 before settling at 2.42¢/kWh in 2016. So far in 2017 we’ve seen seven bids below 2016’s record price. Partial data for this chart came from this CleanTechnica research Машинен превод: Според съобщение за пресата от Централното национално звено за контрол на енергетиката на Мексико, отделът е получил оферти за 3TWh слънчева енергия, като най-ниските оферти са 1,77 ¢ / kWh, идващи от ит
  • Факти
    Отговор
    44 10:55  18.11.17
    Според съобщение за пресата от Централното национално звено за контрол на енергетиката на Мексико, отделът е получил оферти за 3TWh слънчева енергия, като най-ниските оферти са 1,77 ¢ / kWh, идващи от италианската мултинационална ENEL Green Power. Тази рекордна ниска цена на електроенергията на Земята просто изпреварва 1.79 ¢ / kWh от Саудитска Арабия и е част от модел, който се движи към 1 ¢ / kWh, които идват през 2019 г. (или по-рано). Светът е видял слънчевата енергия да пада от рекордна цена от 8.3 ¢ / kWh през 2013 г. в САЩ до 5.84 ¢ / kWh през 2014 г. в ОАЕ, след това 4.97 ¢ / kWh в Саудитска Арабия през 2015 г., преди да се установи на 2.42 ¢ / kWh през 2016 г. Досега през 2017 г. сме виждали седем оферти под рекордна цена от 2016 г. Частични данни за тази диаграма идват от това проучване на CleanTechnica
  • Антиелектрика
    Отговор
    45 12:08  18.11.17
    Боже колко мъка има по света! Жалко е хора скарани с математиката, да се излагат по толкова гротестен начин като сравняват данни на MW/h с kW/h и цени от лева в евро, без да осъзнават, че повечето хора са учили математика и могат да сметнат, че дори в данните на този човечец, цената на тока от ТЕЦ е по-ниска!

    Коментиран от #52, #54

  • Гост
    Отговор
    46 12:21  18.11.17

    До коментар #13 от "ЯЯЯЯ":

    http://m.dnevnik.bg/skorost/2017/11/17/3080324_tesla_pokaza_elektricheski_kamion_s_probeg_800/ :)
  • Факти
    Отговор
    47 12:23  18.11.17
    Да приемем, че съм скаран. Би ли ги сметнал за останалите?
  • опсс
    Отговор
    48 13:35  18.11.17
    Големият проблем в цялата схема е как да се акумулира енергията от слънчевите електроцентрали за да можем да си зареждаме екологичните колички през нощта пред блока. А тази енергия ще изисква акумулатори с колосален капацитет, поради което фотоволтаиците ще бъдат основен потребител на батерии. След тях ще са електромобилите, лаптопи, телефончета и пр..
  • Некомпетентен
    Отговор
    49 15:34  18.11.17
    Някъде Четох че една Тесла замърсява повече от едно Mitsubishi Colt бензин
  • Diesel
    Отговор
    50 15:45  18.11.17
    Дизела бил вреден?! 5 години пия дизел и нищо ми няма... A Лития не е маТриял а хич.елемент.
  • 4ефо
    Отговор
    51 18:19  18.11.17
    Хибридните автомобили са по добри защото имат два вариянта на задвижване а на електромобилите още не име дошло времето осбено в България.
  • гост
    Отговор
    52 19:30  18.11.17

    До коментар #45 от "Антиелектрика":

    Наистина много мъка има по света , божее ! Някои даже не различават символите за долар и ЦЕНТ !!! И даже се напъват да дават акъл на другите , божеее !!

    Коментиран от #55

  • Антиелектрика
    Отговор
    53 19:31  18.11.17
    Нека мислещите хора се запитат дали е случаен превратът в Зимбабве - една от 5-те държави добиващи литий.

    Коментиран от #56

  • гост
    Отговор
    54 19:34  18.11.17

    До коментар #45 от "Антиелектрика":

    Поне успя ли да прочетеш , че очакваната цена за 2019 е 10 ДОЛАРА за МЕГАВАТ или още ще си обясняваме символи и мерни единици ??

    Коментиран от #57

  • Антиелектрика
    Отговор
    55 19:37  18.11.17

    До коментар #52 от "гост":

    Ти първо си забърши пяната от устата, после вземи един учебник по математика за 2-ри клас и сметни какво имах предвид! Ако не можеш, ще ти дам жокер - енергията добивана в нашия ТЕЦ Марица, е по-евтин от най-евтината енергия от фотоволтаици в пустинята! Сега дано осъзнаеш колко жалък изглежда коментарът ти! И изобщо какви долари сънуваш? Ама щях да забравя, че ти не правиш разлика между MW/h и kW/h - бухахахахахахахаха

    Коментиран от #59

  • гост
    Отговор
    56 19:40  18.11.17

    До коментар #53 от "Антиелектрика":

    Зимбабве даже не е в десетката по добив на литий , да не говорим , че само залежите в Боливия биха стигнали за десетки години на света , а много преди това ще има други видове батерии ! Престани да си мислиш , че хората са прости като тебе ! http://greentech-bg.net/?p=4497

    Коментиран от #58

  • Антиелектрика
    Отговор
    57 19:40  18.11.17

    До коментар #54 от "гост":

    Пич, нали знаеш къде да си завреш стъкленото кълбо и всичките глупости за гадателства и прогнози за фотоволтаици в пустинята?
  • Антиелектрика
    Отговор
    58 19:44  18.11.17

    До коментар #56 от "гост":

    Ако аз съм прост, то ти какъв ли трябва да си - може би психично болен ултрас електрофил? Що не ходиш да копаеш малко етер, че явно в друго не те бива?

    Коментиран от #61, #62

  • гост
    Отговор
    59 19:48  18.11.17

    До коментар #55 от "Антиелектрика":

    Пак повтарям , научи се да четеш преди да се опитваш да смяташ , щото и в двете си пълна трагедия !! Та да видим , 1,77 ЦЕНТА /квч ще рече 1770 ЦЕНТА за Мвч , ще рече 17,7 ДОЛАРА за Мвч , ще рече по днешен курс 29,2 ЛЕВА за Мвч !!!! Сега остава да ни обясниш математиката в която 46,85 ЛЕВА са ПО-МАЛКО от 29,2 ЛЕВА ??? Чакаме с голямо нетърпение !!

    Коментиран от #63

  • Да да
    Отговор
    60 19:54  18.11.17
    Тук има хора с много ограничен кръгозор. Значи лития се копа трудно и замърсява , а петролните сондажи са екологично чисти!!! Даже сте на път да обявите фракинга за природно необходим процес,щото газта е много чиста!!! Освен фотоволтаици,за ВЕИ се смятат и ветрогенераторите както и Водно-електрическите централи. Идеалния микс от енергия е слънце,вятър и вода. Да се коментира КПД на нафта и бензин с такова на ток е смешно. В момента ДВГ имат едно единствено предимство пред тока - по-дълъг пробег и все още по-бързо зареждане. До 2-3 години това ще се промени както и процента на ТЕЦ в енергийния микс(всяка година спада).А ако сте истиски еколюбители - ползвайте велосипеди когато можете - 5 км. до работа се изминават за 15-20 мин. спокойно и няма задръствания
  • гост
    Отговор
    61 19:54  18.11.17

    До коментар #58 от "Антиелектрика":

    А още по-интересно ще стане 2019 когато цената на фотоволтаиците от 16,5 ЛЕВА за Мвч ще сравняваме с цената от над 100 ЛЕВА за Мвч на ТЕЦ и то ако дотогава не се вдигнат още кредитите за емисии !!!
  • гост
    Отговор
    62 20:44  18.11.17

    До коментар #58 от "Антиелектрика":

    Също така за твое голямо съжаление преди няколко дни след много шикалкаване най-после признаха , че цената на АЕЦ Белене НЯМА как да бъде под 160 ЛЕВА/ Мвч , за да не бъде на загуба от първия ден !!! И това пак е цена БЕЗ разходите за преработка и съхранение на отработеното гориво !!! Как ти се виждат изгледите за "традиционната" енергетика ?
  • Антиелектрика
    Отговор
    63 21:04  18.11.17

    До коментар #59 от "гост":

    Ти нямаш ли умора с лъжите? Какви 46 лева те гонят? Аз ли не мога да чета или ти? Ето нагледен пример: "За последния регулаторен период от 1 юли, 2014 г. до 30 юни, 2015 г. КЕВР е определила следните изкупни цени на енергията: - от АЕЦ - 2,97 ст/kWh (това е средно претеглена цена); - от ТЕЦ МИ-2 - 6,8 ст/kWh; - топлофикационни и заводски централи - от 9 до 28,5 ст./кWh; - от малки ВЕЦ - до 23,7 ст./кWh; - от вятърни централи - до 13,8 ст./кWh; - малки фотоволтаични централи - до 22 ст./кWh; - централи на битови отпадъци - до 25 ст./кWh; - централи на биомаса - до 45,3 ст./кWh и т.н. http://www.kznpp.org/index.php?lang=bg&p=about_aec&p1=company_profile Спри се, не осъзнаваш ли, че си пълен лъжец и вече никой не ти вярва на простотиите? Казах ти - ходи бери етер!

    Коментиран от #65, #66

  • Електрика
    Отговор
    64 21:35  18.11.17
    Абе знаех си аз че живееш в миналото, ама си мислех че е само когато спориш с мен. Я пак си погледни календара и виж коя година сме?
  • гост
    Отговор
    65 22:00  18.11.17

    До коментар #63 от "Антиелектрика":

    Бравооооо , достигаме нови висоти , просто невероятно , откриваме нови науки !!! С поредното велико прозрение : 6,8 ст/квч = 68 ЛЕВА/Мвч е ПО-МАЛКО от 46 ЛЕВА/Мвч , което пък със сигурност е ПО-МАЛКО от 29 ЛЕВА?Мвч !!!!!!!!! Обичам я тая математика , как още не я преподават в училище , веднага да се организират протести пред МОН !!!

    Коментиран от #68

  • гост
    Отговор
    66 22:08  18.11.17

    До коментар #63 от "Антиелектрика":

    Не , това явно е много сложно за тебе , извинявай , дай да опростим нещата !!! Значи внимавай , имаме 1,77 ЦЕНТА /квч ( 2,92 ст/квч) срещу 6,8 ст/квч ??? Сега поне можеш ли да сметнеш или още е сложно , ако искаш на сметалото да ги отмятаме , така ще схванеш ли вече ??
  • Електрика
    Отговор
    67 23:03  18.11.17
    Отдавна съм установил, че има функционална неграмотност. Не му се вързвай! Сега като няма доводи и аргументи, ще го обърне на личностни обиди. Тези сметки съм му ги правил отдавна - не ги схваща, дори когато му ги сдъвчеш, но продължава да спори. Малко по темата и от мен: Консорциум с участието на германския гигант Сименс е спечелил търг за проект за използване на вятърна енергия. В консорциума са още турските холдинги Тюркерлер и Кальон, информира турският печат днес. Германско-турският консорциум е предложил на държавата най-ниската цена за киловат час от 3,48 щатски цента. В търга на 27 юли за строеж на централа с мощност 1000 мегавата и вятърни турбини оферти внесоха осем консорциума, сред които четири германски гиганти. А ние искаме да им продаваме ток от Белене на 8 цента.
  • Антиелектрика
    Отговор
    68 00:01  19.11.17

    До коментар #65 от "гост":

    Наистина нямам думи! Първо ми говориш за долари и центове, после ми вадиш цени на тока от фотоволтаици на 3000 км от тук, които се дотират от държавата. Аз ти вадя РЕАЛНИ цени у нас, ти ми се пениш със 100 поста простотии. Що не видиш колко е бензина там, а? Извърташ неща като в онази теза за Fisker - аз ти пиша за официален доклад на американска агенция за токсичността на батерията на Тесла, ти ми пишеш за някакъв самосвал! Сега ти вадя данни за РЕАЛНИ цени на тока от различните централи в България, ти ми пишеш за Саудитска арабия! Същия си като оня, който освен функционална неграмотност, друго малкото му мозъче не може да изака! Съберете се двама и ни лишете от присъствието си, както вече десетки потребители тук ви призовават!

    Коментиран от #70


  • Електрика
    Отговор
    69 00:42  19.11.17
    Абе ти на малоумни ли ни правиш? Реални цени вадел...ама от КОГА? "За последния регулаторен период от 1 юли, 2014 г. до 30 юни, 2015 г. КЕВР е определила следните изкупни цени на енергията:" Да беше дал цени от тошово време, а? Енергията от АЕЦ беше евтина, но поскъпва и ще поскъпва с всяка година. От ТЕЦ също. От слънцето и вятъра поевтинява с всяка година БЕЗ субсидии. Цените са на ТЪРГ. Който предложи най-ниска цена, печели. Познай дали ТЕЦ и АЕЦ имат шанс? Ето ти реални цифри: http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2017/08/21/3028271_aec_kozlodui_prodade_tok_za_100_mln_lv_burzo_na_tumno/ Постигнатата цена на сделките от малко под 70 лв. за мегаватчас е основното, което смущава търговците и създава усещането, че по стар тертип отново са се облагодетелствали определени фирми. Според председателя на Асоциация свободен енергиен пазар и изпълнителен директор на "Енерджи съплай" Соня Кадиева аргумент за това е, че в края на юни са сключени сделки за доставка на енергия за срок от една година на цена от 73-74 лв. (което се вижда и от сайта на борсата). Това по думите й означава, че при положение че пазарът е дал индикации, че би купил на тази цена, а спорната сделка е сключена за под 70 лв., това е индикация за дъмпинг.
  • гост
    Отговор
    70 01:20  19.11.17

    До коментар #68 от "Антиелектрика":

    Ще ти се да са субсидирани , налииии ??!! Ама свърши тая , макар че ако говорим за субсидиите за изкопаеми горива , свят ще ти се завие ! Или пък да говорим за цените на офшорните вятърни централи зимно време , какво ще кажеш , а ?? Или ще решиш , че зимно време ток не ти трябва , щото не е от ТЕЦ и АЕЦ , налииии !!! https://www.investor.bg/sviat/6/a/g-20-harchi-blizo-4-pyti-poveche-za-izkopaemi-goriva-otkolkoto-za-vei-205879/
  • ooofff
    Отговор
    71 20:18  19.11.17
    По тъпа статия отдавна не бях чел... Морската вода е основно пълна с литийтиеви съединения, това е 3тия елемент от химичната таблица... За големите химици тук.. които са много наясно с електромобилите... това значи че има практически неограничени количества литий на нашата малка планета. И как да не е по мръсен от изгорелите газове, баш е по мръсен..
  • 72 20:56  19.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай