13 992 66

Електромобилите не са решение

Радослав Славчев

Въпросът с какво ще се придвижваме в бъдеще става все по-актуален, защото е видно, че изкуствено или не, двигателите с вътрешно горене постепенно остават на заден план. Автомобилните производители залагат все повече на електромобилите, а техните решения за това са продиктувани от все по-ожесточаващите се екологични стандарти.

Големи страни като Германия и Франция даже взеха решение за забрана двигателите с вътрешно горене от 2040 година, а не са малко големите градове в Европа, където вече са въведени рестрикции за конвенционални автомобили. Дали обаче решението е в електромобилите?

Редица експерти в бранша вече се обявиха против електрифицирането на превозните средства, като опират твърденията си върху факти. Според една такава теза бензинов автомобил, който харчи гориво от порядъка на шест литра на сто километра пробег не замърсява повече околната среда от една Tesla, например.

И докато производителите на електромобили се хвалят с 0% вредни вещества при движението на тяхната кола, то запитвали ли сте се колко замърсяващ е производствения процес на акумулаторите. Батериите на един електромобил, тежащи почти 900 килограма се правят от литий и кобалт, при производството на които се отделят много отровни вещества и фини прахови частици.

А когато свърши животът на тези батерии, при положение, че болшинството превозни средства станат електрически? Тогава милиони батерии ще трябва да се рециклират по скъп и високотехнологичен начин. Защото в противен случай ще се превърнат в далеч по-вреден за околната среда отпадък. Така че най-вероятно електромобилите са само временно решение. Какво ще последва след тях?

Може би водородът ще се окаже ключът към "чистите" автомобили, а може би не. Към момента няма нито един автомобилен експерт, който да ви даде категоричен отговор за бъдещето на автомобилите. Такива със сигурност ще има, но с какво гориво ще се задвижват... Това ще покаже времето.



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Shmeker
    Отговор
    1 09:02  12.11.17
    Абе нали онзи ден писахте за еко-дизела, който е без вредни емисии, замислен от Ауди и започвали да строят завод в Швейцария?
  • Глупости
    Отговор
    2 09:05  12.11.17
    Я кажете колко замърсява процеса по преработка на нефта? А колко електроенергия гълта изработката на литър бензин?

    Коментиран от #18

  • no name no face no number
    Отговор
    3 09:09  12.11.17
    Е дизел правилно, що забравяте какво публикувате.
  • Антиелектрика
    Отговор
    4 09:27  12.11.17
    Това не може да е вярно! Тази статия е поръчкова :))))))) Тук има най-много разбирачи и сега ще обяснят на всички как бъдещето било в миксерите!

  • гост
    Отговор
    5 09:37  12.11.17
    При разни такива изчисления, независимо за какво точно, има доста "ако"-та!
  • БашГлупости
    Отговор
    6 09:39  12.11.17
    Автомобили на газ
  • Край
    Отговор
    7 09:46  12.11.17
    Глобално погледнато ел.колите са по-неекологини от тези с ДВГ. С тях обаче замърсяването се изнася извън градовете. Системата енергоизточник - ток - ел. двигател е с по-ниско КПД от системата енергоизточник - ДВГ.

    Коментиран от #8, #9, #10, #16

  • един
    Отговор
    8 10:39  12.11.17

    До коментар #7 от "Край":

    Не само че се изнася извън големите градове замърсяването, ами се изнася извън БОГАТИТЕ ДЪРЖАВИ и се пренася в страни от третия свят, където ще става мръсното производство. Отделно от това става невъзможно и неефективно да се ползват стари автомобили, което ще доведе до невъзможност такива като нас да картат дърти кошници и да възпрепятстват продажбата на нови, а от там и печалбата на големите концерни. Всичко е със супер дълбок замисъл и цел, която тепърва предстои да проумяваме.... Но в едно няма съмнение- държави като нашата винаги ще си останат на дъното и ще го ядат големия цял живот.
  • Driving pleasure
    Отговор
    9 11:28  12.11.17

    До коментар #7 от "Край":

    Да, замърдяването се "изнася"... много мило вместо буквално няколко града, в които има проблеми със замърсяването ние ще увеличим общото количество замърсяване като вместо само мегаполисите в които идиотите сами са си избрали да се тищят и да мрат ще замърсяваме цялата планета та всяка махла и паланка да усети ефекта от климатичните промени. Това е просто брилянтно мислене от страна на политическия елит и мръсата еко терорстична пасмина

    Коментиран от #43

  • Bate T
    Отговор
    10 11:29  12.11.17

    До коментар #7 от "Край":

    Точно обратното, двигателите задвижвани чрез ток са със много по високо КПД от ДВГ.

    Коментиран от #30

  • Марио
    Отговор
    11 11:38  12.11.17
    Електромобилите просто са непрактични.Това е.И батерийте,които ще се изхвърлят ще са по-вредни от дизела.Ще са все едно изхвърляш радиоактивни боклуци в природата.
  • Чурулик
    Отговор
    12 11:46  12.11.17
    Я карам на метан към 700 000км вече пък съм доволен само трябва по мощен мотор или такъв с турбо за да върви прилично иначе малка субатура не е решение щото чисто и просто не върви
  • Електрика
    Отговор
    13 11:51  12.11.17
    Засега няма проучване, което да доказва че електромобилите са по замърсяващи. Твърденията са, че МОЖЕ да са по замърсяващи, АКО батерията се произвежда САМО с мръсна енергия, АКО се зарежда САМО с мръсна енергия, и АКО батерията тежи 900кг. Освен това, Тесла щяла да е по мръсна, от малолитражен автомобил. При сравнение с същия клас бензинов автомобил, дори При тези обстоятелства е три пъти по-чиста! https://www.actualno.com/cars/elektromobilite-ne-sa-tolkova-eko-dori-mogat-da-zamyrsjavat-poveche-news_643404.html В реалността обаче, такова стечение на обстоятелствата няма. Батерията на Тесла се произвежда с зелена енергия, Тесла произвежда повече ВЕИ енергия, отколкото е необходимо за зареждане на електромобилите, а батерията и тежи 500кг, а не 900. Това е все едно да кажеш че е факт че Трабант върви повече от Ferrari, ако ферарито кара на първа с малък шрифт. Дори в това не съм сигурен обаче!

    Коментиран от #15, #19

  • незнайко
    Отговор
    14 12:14  12.11.17
    Решението е електромобили на горивни клетки.
  • той
    Отговор
    15 12:32  12.11.17

    До коментар #13 от "Електрика":

    Само помисли колко тона дизел са изгорили огромните минни камиони и багери докато изкопаят лития за великата Тесла дето е пълна с батерии АА.

    Коментиран от #25

  • Колев
    Отговор
    16 12:46  12.11.17

    До коментар #7 от "Край":

    КПД на съвременен бензинов двигател - максимално до 35%, и то термично (без загуби от триене в механиката), и то в лабораторни условия. КПД на съвременен дизелов двигател - до 45%, и то термично, пак в лабораторни условия. И в двата случая ако са използвани високи технологии, специални покрития, мехатронни системи и т.н. КПД на един прост тъп електродвигател за циркуляр - от 60 до 90%. А в електромобилите са правотокови безчеткови, с честотни регулатори - около 90 %. Така че провери си пак данните.

    Коментиран от #31

  • Танас
    Отговор
    17 13:06  12.11.17
    А от дека че доди токут.
  • 123
    Отговор
    18 13:12  12.11.17

    До коментар #2 от "Глупости":

    А тока дето се зареждат електромобилите от къде ? Ако всички са на ток какво ще се получи ? Всички електроцентрали по света за тях тряя да бачкат ! Ате са екологични всичките до една !!!

    Коментиран от #27

  • РУЪ
    Отговор
    19 13:17  12.11.17

    До коментар #13 от "Електрика":

    И колко Тесли има по света ве отворко ? Я си представи че всичко живо е на ток ! От къде ще дойде тая чиста енергия ??? От ветропоказателя на село ли ?
  • МТ Гонгаж
    Отговор
    20 14:08  12.11.17
    Бъдещето би трябвало да бъде такова , че и сегашните и бъдещите автомобили да се задвижат от био гориво без вредни емисии. След това плавно може да се премине към други технологии , но е чиста глупост да произвеждаш нещо сега , и след 15г да го забраниш ???
  • Вест
    Отговор
    21 14:21  12.11.17
    Имаше едно време опити супермаховици да се използват като акумулатори на енергия.......сложени на кола постигнаха не лоши резултати.....
  • Никата
    Отговор
    22 14:33  12.11.17
    Пичове, дърляте се за глупости без да мислите - Едните състезатели драпат към бензина, другите гъзари към тока - щото много готяно да сваляш мацки със светеща отвътре кола - истината е една - 70кг човек, пренесен на 200км за време е Работа "А", Иска енергия (Джаул, Ват, Hp t.n) както и да го сучете - Енергията Х е енергия Х - Дали ша гориш бензин, нафта, газ, батерия, слънчев колектор - Х си е Х и няма да стане 0.1% от Х никога. Ако гориш бензин - замърсяваш сега и веднага - Ако харчиш Li-ion - то някой вече е замърсил като го е произвел, при пренасянето на 70КГ на 200КМ имаш да харчиш много джаули, и по един или друг начин прилежаща им паразитна работа, допълваща процента КПД до 100% + the initial cost of power, used to produce the car and it's parts and batteries - не става дума за спорове и полемики - за чиста математика - ако не сменят типа източник на ток, а минат на стария тип Li-ion то целта е ясна - 0бр автомобили 2ра ръка, и нищо повече, да пратиш цяла кола на скрап за 5Г е бая замърсяване с много метали и пластмаси, от колкото да я караш 10г... защото говорим за милиони бройки, а не за едно село коли, така че все тая е :)
  • мошеник
    Отговор
    23 14:59  12.11.17
    разберете,всичко е заради парите,най-лесно се скубат водачите на леки коли,то са забрани,еко-фалшиви норми,ограничения,глоби и т.н. и всичко това е заради парата,когато направят самолети,кораби,тежки камиони на екологичния ел.ток,батерии и други,тогава аз специално ще ги призная,а пропо да сте чули самолет или танкер с евро 4,5,6 ,с катализатори ,с дпф-филтри,а?помислете,каква шашма е всичко това.
  • Гого
    Отговор
    24 15:14  12.11.17
    Последни напъни на автопроизводителите да ни предлагат остаряла технология на двигател с вътрешно горене!
  • Електрика
    Отговор
    25 15:15  12.11.17

    До коментар #15 от "той":

    "До коментар #13 от "Електрика": Само помисли колко тона дизел са изгорили огромните минни камиони и багери докато изкопаят лития за великата Тесла дето е пълна с батерии АА." Знаеш ли колко тона дизел са изгорели камионите, за да изкопаят морската сол, която слагаш в кацата със зелето? Имаш ли представа, колко морска сол се добива годишна в света и колко минимален процент от това количество се използва за добив на литий? Да, литият се добива от солена вода, за чието изпарение е необходимо колосално количество енергия. Слънчева енергия, която огрява солниците. Вероятно има някакво замърсяване, но най-голямото находище на литий се намира в пустиня, в която доказано няма наличие на живот. Пак си помисли дали си по-загрижен за замърсяването на пустинята или за замърсяването на детската градина, детската площадка и училището на децата ти, които се намират в града? Не бъдете лицемери и мазохисти, само за да докажете теорията си.
  • Край
    Отговор
    26 15:19  12.11.17
    Казах КПД на СИСТЕМАТА: енергоизточник - ток-ел. двигател е по ниска от КПД на СИСТЕМАТА: енергоизточник - ДВГ. Естествено че кпд на ел. двигателя е по-високо ама отчитате ли КПД на ТЕЦ/АЕЦ/ВЕЦ дето е направил тока, кпд на преноса на тока с ОГРОМНИТЕ му загуби и НЕВЪЗМОЖНОСТТА да се съхранява. Глобално погледното за да се движи ел. кола се харчи много повече енергия съответно се замърсява повече. Има логика ел. колите да са само чисто градски коли. За камиони, автобуси и кораби е АБСУРД.

    Коментиран от #28

  • Електрика
    Отговор
    27 15:19  12.11.17

    До коментар #18 от "123":

    Стига с този ток. Нито трябва много ток, нито е толкова трудно да бъде чист! За изминаване на 15 000 километра(средностатистическия пробег на автомобилите в световен мащаб) от всеки един електромобил на планетата днес са необходими 4,5 TWh енергия годишно, при положение, че всички са от най-лакомите Модел Х и се карат при минусови температури с разход 30kWh на 100км. Реалния разход на Нисан Лийф е 15, а по каталог 10kWh/100км Това е само половината, от енергията, която изнасяме всяка година. Следователно, само с изнасяната 10 TWh в добрите времена излишна енергия, бихме могли още днес да зареждаме 4 милиона Нисан Лийф, без да пипнем НИЩО в производствените мощности. Толкова електромобили ще има в целия свят най-рано след 5 години...евентуално Общата инсталирана мощност на вятърна енергия в страната през 2016 г. възлиза на 701 MW при годишно производство около 1 426 696 МWh. През 2016 г. инсталираната мощност на фотоволтаици (PV) възлиза на около 1 043 MW при производство 1 392 338 МWh. През 2016 г. инсталираната мощност на електрически централи, работещи с биомаса възлиза на около 69 MW при производство 296 007 МWh. Следователно само с българските слънчева и вятърна енергия произведена 2016-та година, сме могли да заредим всичките един милион електромобила които са се движили тогава по целия свят.
  • Електрика
    Отговор
    28 15:39  12.11.17

    До коментар #26 от "Край":

    КПД няма НИКАКВО значение, ако не кажеш КПД от какво. 20%КПД на фотоволтаик според тебе повече ли замърсява, отколкото 45% КПД на дизел? За рафинирането на един литър дизел, се изразходва 1,5~2 киловатчаса електроенергия. Хайде сега направи сметката, дали дизелът или електромобилът харчат повече енергия. В най-добрия случай, с 5 литра дизел можеш да минеш 100 километра. За тези 5 литра са изразходени 10 киловатчаса електроенергия. Подобен клас електромобил, ще се нуждае от 15 киловатчаса електроенергия за да измине 100 километра. Разликата е, че електромобилите обикновенно се зареждат с чиста енергия, или поне от микса, а електроцентралите на рафинериите, работят с отпадъчни продукти от рафинирането и бълват въглероден двуокис плюс прахови частици. Да употреби "зареждане на акумулатор" и "невъзможност за съхраняване на електрическа енергия" в една мисъл, е възможно само за човек с раздвоение на личността. ВЕИ и електромобилите са много добри партньори и работят в симбиоза. Излишната енергия може да се съхранява в акумулаторите на електромобилите, а да се ползва когато е нужно! Освен ако не предлагаш електромобилите да се движат като тролей завързан за жици, само когато пече слънце или духа вятър?
  • Zax
    Отговор
    29 15:59  12.11.17
    Не знам какви са тези "експерти" но ако някой от тах може да обори КПДто на електрическия двигател дето е до над 4 пъти по високо от това на ДВГ, може и да им повярвам.
  • guest1913
    Отговор
    30 16:22  12.11.17

    До коментар #10 от "Bate T":

    Прочети отново коментара на 7 и помисли с главата си. Човека пише за енергоизточник - ток - ел. двигател и система енергоизточник - ДВГ. Той не сравнява кпд единствено на двг с ел. двигател. Излизате от училищата абсолютно неграмотни, дори не можете да четете на български език.
  • guest1913
    Отговор
    31 16:25  12.11.17

    До коментар #16 от "Колев":

    Прочети отново коментара на 7 и помисли с главата си. Човека пише за енергоизточник - ток - ел. двигател и система енергоизточник - ДВГ. Той не сравнява кпд единствено на двг с ел. двигател. Излизате от училищата абсолютно неграмотни, дори не можете да четете на български език.

    Коментиран от #37

  • Stefko 88
    Отговор
    32 17:21  12.11.17
    За нас решението е: Всеки (без да се обиждате не го казвам с лоши чувства кък вас) да си отиде в роднот място , да живее е иработи там . Така в големите градове повечето хора мастни жители ще имат възможност да работят в квартала , в който живеят. Детските градини няма да са през пет квартаоа в дести и месторабатота няма да е на другия край на града. Автомобилите няма да бъдат така необходимост каквато са сега , нама да има такъв трафик , претоварване в транспорта и замърсяване следователно.... Жалко е ,че мъдрите ни управници принудиха хоратада напуснат питомното и да гонят дивото в големия град , където живеят в теснотия на квартира , работят в експлотация (защото работодателя се ползва от положението им) , оставят родители те си да се оправят кой как знае , обезлюдяват родните си места , не се решават да отглеждат деца и да създават семейства докато са млади и здрави и все такива "хубави" работи. Само така трафика ще намалее. Ако всеки работи и има всичко необходимо на близо. Тогава вече колата няма да е "колата" (онова животоспасяващото) , а ще буде "семейното возило" да си го пали човек 2-3 пъти в седмицата да си пазарува и да си ходи на разходки с хлапетата събота и неделя. Всичко останало глоби, такси това онова хибриди, електроавтомобили.... няма смисъл това не е решение.

    Коментиран от #40

  • onq s konq
    Отговор
    33 17:28  12.11.17
    Хич не ми дреме, жена ми като пържи картофки аз си събирам олиото и си правя БИОдизел. ТДС-а върчи като изтрибител.
  • Jack Bauer
    Отговор
    34 17:30  12.11.17
    Истината е в студения ядрен синтез, но дали ще сме живи да видим тази технология в действие, още повече за масова употреба в автомобили.
  • Радо
    Отговор
    35 17:47  12.11.17
    Истината е човек да си живее на село кат мене, и да ходи един път седмично до града с колата да си напазари, да платя гесеема, и да видя майка ми как е...през останалото време си гледам двора/лозето и пчелите, произвеждам си зеленчуци, кога имам време ходя и за реба - кефалчета основно...жената още се дърпа да сложим 15-ина кокошчици за яйца, а за козичка и дума не дава да обеля - разбирам я напълно....а другите да блъскат у градо за 800-1000лв, и после да ядат боклуците на кауфланда.
  • Аооо
    Отговор
    36 17:52  12.11.17
    Тези елекромобили до къто ги на помпа с ток електроцентрали те не изхвърлят ли вредни емисии .
  • Колев
    Отговор
    37 18:02  12.11.17

    До коментар #31 от "guest1913":

    Неграмотните сте вие, защото не правите разлика между ЕНЕРГИЙНА ПЛЪТНОСТ и КПД. Системата енергоизточник-ДВГ има много по-висока енергийна плътност, при същите габарити и маса. Затова и пробега е голям, въпреки по-ниското КПД. Научете се да се изразявате!
  • Фред Флинтстоун
    Отговор
    38 18:03  12.11.17
    Въртите, сучете, но накрая ще дойдете на моя двигател ;-)
  • ФАКТ
    Отговор
    39 18:14  12.11.17
    НОВОТО РОБСТВО ЩЕ СЛОЖИ РЕД, САМО ВЛАСТА ЩЕ КАРА КОЛИ
  • Антиелектрика
    Отговор
    40 18:18  12.11.17

    До коментар #32 от "Stefko 88":

    И какво ще правят на село или в малките градове? Да пасат крави ли? Никой няма да иска само храна и подслон. Прав си, че проблемът е в пренаселеността на големите градове по света. Обаче се мисли и в тази насока, като все повече хора работят от домовете си, вместо да се бутат до тесните офиси и в трафика. Измисли ли са и почасовото заплащане, но тук това няма да стане скоро, а може би и никога. Нали гледам какво разбиране имат повечето - може да не свършиш нищо на работа, но е важно да си висял като сопол 8-9 часа. Това е проблема. Показаха класация как България е на първо място в ЕС по продължителност на работната седмица - 40 часа. В Холандия е 30, а дори експерти препоръчват да се работи при 4 дневна работна седмица, защото така хората са най-продуктивни, но това комунистическо мислене у нас няма да се промени!
  • Morgoth
    Отговор
    41 19:32  12.11.17
    Бъдещето е с летящи автомобили с мини-термоядрен реактор. А използването им много по-ограничено заради офиси в домашни условия с много напреднала холографска връзка с останалите работещи. До тогава обаче ще мине много време ...
  • тъп
    Отговор
    42 19:37  12.11.17
    А как ще го зареждаш това нещо.С макара от 10ия етаж ли. Или цяла нощ на някоя зарядна станция. А лятото към морето сигурно трябва да си предвидиш преспиване някъде , щото ,,бързото,, зареждане е 40 минути и с 5 човека преди тебе на кабела....

    Коментиран от #45, #46

  • гост
    Отговор
    43 20:14  12.11.17

    До коментар #9 от "Driving pleasure":

    "Да, замърдяването се "изнася"... много мило вместо буквално няколко града, в които има проблеми със замърсяването ние ще увеличим общото количество замърсяване като вместо само мегаполисите в които идиотите сами са си избрали да се тищят и да мрат ще замърсяваме цялата планета та всяка махла и паланка да усети ефекта от климатичните промени" Значи според тебе замърсяването си стои само в големите градове и по никакъв начин не променя общото количество замърсяване? От друга страна, комина на един ТЕЦ трови няколко държави, а дори континенти. 1 милион тона въглероден диоксид отделен от автомобилите в града си остава в него, но ако са електромобили, отделените за същите километри 5 пъти по-малко отровни вещества и 200 хиляди тона въглероден диоксид са по-вредни и тровят повече хора, въпреки че и концентрацията във въздуха е по-малка?
  • Станислав
    Отговор
    44 20:19  12.11.17
    Производството на един електромобил е точно толкова замърсяващо, колкото производството на автомобил с ДВГ. Единствената разлика е, че електромобила не отделя вредни емисии в хода на самата си експлоатация и още по-важното - дава възможност на държава с напреднал електрически транспорт да стане независима от внос на петролни продукти. Конкретно при батериите - замърсяването при производството им не е по-голямо от замърсяването при добива и рафинирането на бензин и дизел. Да приключваме вече с тези тъпотии и да се насочваме към автономните електрички, защото докато другите уж ги плюят - също и усилено ги въвеждат, а ние накрая ще останем с гол г.з...
  • Прост
    Отговор
    45 20:44  12.11.17

    До коментар #42 от "тъп":

    И за зареждането е помислено: http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp;jsessionid=5160BD09E2CAA4DC84BE2E59170F10F8?idMat=113697 § 4. Създава се чл. 24а: „Чл. 24а. (1) От предвидените места за гариране и паркиране на ЕПС в нови сгради за обществено обслужване с повече от десет паркоместа, както и при реконструкция, обновяване, основен ремонт на съществуващи сгради за обществено обслужване най-малко едно от всеки десет паркоместа се оборудва със зарядна точка с голяма мощност (с възможност за пренос на електроенергия към електрическо превозно средство, като мощността е по-голяма от 22 kW), а останалите – с нормална мощност на точките (с възможност за пренос на електроенергия към електрическо превозно средство с мощност, по-малка от или равна на 22 kW, като се изключват устройства с мощност, по-малка от или равна на 3,7 kW). (2) Броят места за гариране и паркиране по ал. 1, които е необходимо да се оборудват със зарядни точки (колонки) за ЕПС, се закръгляват към по-голямото цяло число. (3) За нови жилищни сгради и жилищни сгради със смесено предназначение с над десет паркоместа, както и при тяхната реконструкция, обновяване или основен ремонт със заданието за проектиране на възложителя може да се предвижда съответстващото оборудване за зареждане на ЕПС, като делът на местата за ЕПС е 10 % от местата за паркиране и гариране, дадени в колона 3 на таблица 4а към чл. 24, ал. 1.“ Още сега има по 1 зарядна станция на всеки 10 електромобила. Ка
  • Прост
    Отговор
    46 20:45  12.11.17

    До коментар #42 от "тъп":

    Още сега има по 1 зарядна станция на всеки 10 електромобила. Каква е вероятността дори да се сасекат двама? Днешните електромобили е нужно да се зареждат веднъж на всеки 10 дни при средностатистически пробег.
  • Ташак булгаристан
    Отговор
    47 20:52  12.11.17
    Яхайте коньете българопитеци такива
  • гост
    Отговор
    48 21:53  12.11.17
    Колкото и да му е неприятно на "автора" , хората по света отдавна го решиха тоя въпрос в полза на електромобилите и връщане вече НЯМА !!! Къде по-рано , къде по-късно , но в рамките на следващите 15 години ДВГ ще заеме заслуженото си място в музея и вместо да търси под вола теле , по-добре да приеме реалностите и да не лъже като дърт циганин за неща които отдавна са доказани !

    Коментиран от #50

  • Я. Петров
    Отговор
    49 22:15  12.11.17
    Соларни панели с високо Кпд ще позволят дневно движеное без заряд на батерия .
  • Знайко
    Отговор
    50 07:56  13.11.17

    До коментар #48 от "гост":

    За хората които са го решили е следващата история: Държава Норвегия, интервю: - Какви превилегии ползвате като собственик не ел. автомобил? При закопуването му държавата ти дава субсидия + не плащам ДДС; Не плащам данъци за колата; Токът е безплатен; Безплатно паркиране в градовете; Ползване на БУС лентата. -Всяко нещо си има цена от къде идва цената за тези привилегии? -Да така е, Норвегия има многомилярден фонд с пари събирани от ПЕТРОЛА с тези пари се заплащат всички тези привилегии. -Добре но дали това е ОК за сметка на други държави вие да си изградите вашият зелен рай? -Другите държави имат нужда от нашият петрол и ние им го продаваме те да му мислят. Извод: Нека всеки да се замисли дали това е пазарна икономика и дали ако всички държави възприемат този подход тези привилегии ще останат в Норвегия. Ел. коли ще има както и такива с ДВГ субсидирането и подтискането за едните или другите е вредно, всичко трябва да става на пазарен принцип.

    Коментиран от #51

  • Незнайко
    Отговор
    51 08:28  13.11.17

    До коментар #50 от "Знайко":

    Знайко не знае как се отглежда дете! По твоята логика, ако искаш да отгледаш отговорно и самостоятелно дете със силен характер, веднага след излизането му от утробата, трябва да го оставиш да се оправя самО в този конкурентен свят. Икономията от мащаба е съвсем пазарен принцип. Кривата на опита, също е съвсем пазарен принцип. Спомняш ли си какви бяха техническите характеристики и цените на електромобилите само преди 7 години? Ако тенденцията се запази, само след 5 години, цената на електромобилите ще стане по-ниска от тези на бензиновите автомобили и тогава бензинови автомобили, ще купуват само богатите хора за удоволствие. Бедните също ще карат наличните бензинови и дизелови автомобили докато им се изчерпи ресурса.

    Коментиран от #53

  • вижся
    Отговор
    52 09:12  13.11.17
    Абе то идеи много ама само електричките до момента се изпълняват като реалност, както и г-трон на Ауди (газчица фирмена).
  • Знайко
    Отговор
    53 10:26  13.11.17

    До коментар #51 от "Незнайко":

    Знайко има ДВЕ деца и първото нещо на което ги учи е СПРАВЕДЛИВОСТ. Знайко им казва, че не е справедливо да са като циганите и общината да им купува жилища, както и да им плаща токът и водата. Знайко им казва, че не е справедливо всички хора да плащат за санирането на шепа превилигировани хора с панелки. Знайко им казва, че субсидията е отклоняване на пари на данъкоплатеца платени за определена услуга и наливането в нечии джобове. Знайко им казва, че въпреки че изглежда абсурдно данъците са полезно нещо. И накрая знайко им казва, че на тоя свят най-много мрази комунизма, плановата икономика и ТАРИКАТИТЕ. Да знайко можеше да бъде тарикат и като си купува колата да я регистрира на фирма и да не плаща ДДС, също да я регистрира N1 и да не плаща данъци, но после щеше да се чувства гузен пред децата си, явно ЗНАЙКО е ГЛУПАВ ИДЕАЛИСТ!!!
  • Незнайко
    Отговор
    54 11:03  13.11.17
    Е, значи Знайко е колега идеалист като Илон Мъск! С помощта на нищожни субсидии, успя: за 10 години да свали цената на батериите 10 пъти, което ще помогне за спестяване на милиарди тонове въглероден двуокис, защото вече е рентабилно да се съхранява излишната енергия от ВЕИ. 2. Да направи електромобилите желани, като покаже че може да са по-сигурни, по-бързи, с по-голям вътрешен обем от бензиновите си събратя. 3. Могат да бъдат по-евтини, в сравнение с автомобили в същия клас и мощност. 4. Изграждането на зарядна инфраструктура не е нищо сложно, щом дори частна компания, може да изгради 8000 супер бързи зарядни станции за четири години. 5. На последно но не и по важност място, да накара автомобилните производители да си размърдат задниците, а правителствата да забранят ДВГ, при положение че вече има алтернатива. За никой не е тайна, че Тесла не е спечелила и долар от това. Засега! Не може да се отрече обаче, че доста вдигна летвата за останалите производители. Целта никога не му е била да произвежда електромобили. Още в самото начало, влезе в партньорство с Mercedes и Toyota, с цел да им произвежда батериите, зарядните и двигателите за електромобилите им. До ден днешен, бордовите зарядни на Mercedes се произвеждат от Tesla. Започна да произвежда електромобили заради нежеланието на останалите да го правят.

    Коментиран от #56

  • гост
    Отговор
    55 12:09  13.11.17
    Електромобилите са бъдещето и решението на проблемите. Литиево-йонните батерии не са бъдещето. Ще направят алтернативни, евтини и чисти батерии, без скъпи редки метали, това е ясно, работи се в тази насока и до 2020г ще има годни прототипи. Тогава всяка една кола може да се преоборудва с таква батерия, настоящите може да се използват до 20г. преди да се наложи рециклиране. Поредната глупост изписана в статия, тенденциозно насочена срещу елетроавтомобилите.
  • Знайко
    Отговор
    56 12:21  13.11.17

    До коментар #54 от "Незнайко":

    Знайко не знае за тази нищожна субсидия???? Посочих ти всички субсидии в Норвегия. Факт е че на места където субсидиите се спират продажбите драстично намаляват. Знайко пожелава успех на Елон обаче без да ми дере кожата. Знайко иска когато даде едни пари да са за определено нещо. Знайко иска пътен данък да бъде за пътища тъй както здравни вноски за здравето му. Знайко няма против еко таксата да се разшири и да плаща повече ако кара дизел или бензин стига да му обяснят правилно за какво ще се изхарчат тези пари.

    Коментиран от #57

  • Незнайко
    Отговор
    57 13:25  13.11.17

    До коментар #56 от "Знайко":

    А Знайко знае ли, колко са загубите заради мръсния въздух и кой ги плаща? Икономическите загуби от мръсния въздух в България са около 3 млрд. евро на година. Става въпрос за разходи и пропуснати ползи от болести, свързани с лошото качество на въздуха. Заради такива заболявания се пропускат по 2 млн. работни дни на година, а над 13 000 души са починали преждевременно. Нужни са незабавни мерки за преодоляване на проблема, който засяга почти цялата страна. Това заяви представителят на генералната дирекция "Околна среда" към Европейската комисия (ЕК) Джордж Кремлис по време на форум за подобряването на чистотата на въздуха в София. Основните замърсители са фините прахови частици, а на места в страната и серният двуокис. Кремлис припомни, че Европейската комисия осъди България заради системното замърсяване на въздуха и добави, че следващата стъпка е Брюксел да поиска страната ни да плаща ежедневни санкции, докато не се справи с проблема.
  • LPG
    Отговор
    58 13:31  13.11.17
    Искат промени само и само автомобилната индустрия да върви ,да се купуват нови коли.Какво им е на старите коли.Една 20 годишна хонда или голф (няма значение) гори 6-7 литра било то бензин , дизел или газ .След 20 години какво имаме .Много модерни коли с куп малоумни екстри който да залъжат купувача ,че са му нужни и същия разход.Защо не правят коли на газ не мога да разбера .Евтина и не замърсява.Или един хибрид с двг на газ звучи много икономично.
  • шовинист
    Отговор
    59 13:59  13.11.17
    Момчета, статията не лъже. Наскоро публикуваха инфо, че еко пригодността на една Тесла е равна на тази на среден автомобил с даунсайз бензинов мотор. Форд Фокус, например е с три цилиндъра и е 1000 кубика, но е 125 коня и върви като че е със 150, а емисиите му са по-ниски от на първия смарт. Друга тема е, че най-новите пратеници на сатана- IT милиардерите мъск, безос, брин и сие искат да стават господари на света, за да станат такива не трябва да има друг бизнес и други богати хора. Само че, както винаги се случва, като искаш да лапнеш света пов. ръщаш кръв....

    Коментиран от #60

  • гост
    Отговор
    60 14:20  13.11.17

    До коментар #59 от "шовинист":

    Понеже Илон Мъск иска да завладее света, затова освободи всичките си патенти и разреши на който иска да прави копие на тесла. едни китайци даже започнаха да правят.
  • Toq
    Отговор
    61 14:32  13.11.17
    Бензина и дизела да не да ги пълните от водопада, тия също се рафинират... хора умират, войни се водят да горите петрол. Всички цецковци тука не са се качвали на тесла ама да говорят тъпотии. Аре дай газ на голфа.
  • СНиколов
    Отговор
    62 15:42  13.11.17
    Без да обиждам когото и да било искам да попитам всички тук коментиращи 1 Колко от вас са се интересували малко по подробно що то електромобил 2 Колко от вас са виждали на живо електромобил 3 Колко от вас са се возили в електромобил 4 Колко от вас имат електромобил Ако не отговоряте поне на една от горните точки се получава пак като аз разбирам от футбол и политика. Пак повтарям не обиждам никого всеки има право на мнение но поне да е на някаква основа а не голи приказки.

  • Коренак Софиянец
    Отговор
    63 17:26  13.11.17
    Напълно съм съгласен с 32 това е истината
  • необратимо е проумейто го
    Отговор
    64 05:01  14.11.17
    Жалки пропагандни "мнения" на заинтересовани е тая статия, но тя не може да спре електричките! Пишат глупости за наивниците, като лъжата, че батерията тежи 900 кг, а тя е на половина. Кой рециклира и произвежда батерии в центъра на града, където долните дизели си отделят канцерогенните сажди? За какви 6 литра говорят и ги сравняват с целия производствен процес на електрика? И умишлено спестяват вредните емисии от проучване, добив, транспорт, преработка на нефт за гориво, както и други консумативи като литрите масло, които се сменят периодично и изхвърлят от двг. Дори и да зареждат от мръсната ел.енергия, тя се произвежда на определени места (в близост до мините) и замърсява ограничени райони, а когато електричките я изразходват реално в градски условия не отделят абсолютно нищо. Да не говорим, че може да зареждат само от ВЕИ. Докато двг-то точно там в ежедневна среда на човека - населените места бълва тонове отрови, които се вдишват от упор. Всички приказки по темата са излишни.............
  • гощо
    Отговор
    65 07:37  14.11.17
    Не са решение много ясно!
  • Ники
    Отговор
    66 09:38  14.11.17
    Aз личнo миcля, чe e пo-дoбpe дa ce пoддъpжa "CTAP" aвтoмoбил в пълнa изпpaвнocт! ΠO-EKOЛOГИЧHO и пo-eвтинo e, зaщoтo нe ce пoдмeня, изxвъpля и пpoизвeждa цялo вoзилo! Haпpимep - мoятa e нa 30гoд., мaлъĸ двигaтeл (1.3) нa гaз - Иĸoнoмичнa и c мaлĸo CO eмиcии. Aĸo няĸoй нaиcтинa иcĸa дa пpaви EKOЛOГИЯ, нeĸa дa зaпoчнe дa CTИMУЛИPA yпoтpeбaтa нa ЧИTABO ΠPOИЗBEДEHИ MΠC и пpoизвoдcтвoтo нa cъвceм eвтини и мнoгo ĸaчecтвeни peзepвни чacти зa "CTAPИTE ABTOMOБИЛИ". Toвa cпopeд мeн cъщo e EKOЛOГИЧHO MИCЛEHE!

Напиши коментар:


Публикувай