Last news in Fakti

21 Март, 2009 12:42 1 104 1

Wiesmann MF4/MF4-S

  • wiesmann-
  • mf4-
  • mf4-s

Основатели на немската компания Wiesmann са братята Мартин и Фридхелм Висман. През 1985 година те решават, че е крайно време да започнат да произвеждат собствени спорт-кари. Странното е, че преди това те не са обвързани професионално с автомобилите. Мартин е инженер, занимаващ се с разработка на помпи, а Фридхелм е управляващ директор на фабрика за дрехи. Първият им автомобил става факт през 1993 година и е наречен Wiesmann Roadster. Външността му е коренно различна от тази на останалите конвенционални съвременни автомобили и точно поради тази причина веднага привлича вниманието на специалистите. Днес фирмата има 9 салона в Германия и още 25 в различни страни от Европа и Азия, включително и у нас. Въпреки това марката Wiesmann си остава екзотика. За година от немската фабрика излизат не повече от 50 готови автомобила. Моделната гама включва четири модела, като последният е тема на материала ни. Индексът му е MF4. Той както и по-мощната разновидност S, бяха показани по време на тазгодишното изложение в Женева.

Сама по себе си колата е доста интересна, но всъщност новостите в нея са малко. На практика тя представлява открит вариант на купето GT MF4. Заради липсата на твърд таван се налага усилване на каросерията. Рамата е алуминиева и благодарение на това кабриото тежи само 1 310 кг. (версията S е с 50 кг повече). Сравнен с външния вид, интериорът е опростен до безобразие. Единственото, което се набива на очи, са многото отделни прибори, разположени в централната част на арматурното табло.

Стигаме и до същината на въпроса. Какво се крие под капака на този екзотичен кабриолет? MF4-S е оборудван с V-образен осемцилиндров двигател с обем четири литра и мощност 420 к.с. Въртящият момент е 440 Нм. Ускорението до 100 км/ч, става за 4.4 секунди, а максималната скорост е точно 300 км/ч. По-слабата версия на кабриолета - MF4 се комплектова с атмосферен V-осмак и е с мощност 367 к.с. Всъщност и агрегатите, и скоростните кутии са заимствани от BMW. Предлаганите трансмисии са стандартна шестстепенна механична и роботизирана седемстепенна, разполагаща с два съединителя.

Логото на компанията представлява стилизиран Гекон, който съвсем не е избран случайно. Идеята е колите да са “залепени” за пътя, подобно на гущер, пълзящ по отвесна скала. Основна роля в тази философия играе доста усъвършенстваната стабилизираща система, която е включена в базовото оборудване на автомобила. Очаква се тези модификации да се появят съвсем скоро в дилърските центрове. Цената на MF4 ще е 128 000 евро. По-мощната версия S ще струва 137 900 европейски парични единици.

Радослав Славчев


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 razbira4a

    0 0 Отговор
    za tie pari 4ovek kakva kola moje da si kupi v pati po dobra i po barza