YouTube-каналът Petrolicious, известен с едни от най-изпипаните видеа на култови автомобили, посвети епизод на истинска съветска капсула на времето. В клипа молдовецът Чезар Ботнари разказва за своя ВАЗ-2103, който открил под дебел пласт прах и мръсотия в гаража на дядо си след 41 години.
"Тройката" била зазимена през 1977-а, две години след като слиза от конвейера в Толиати. Когато Чезар се натъкнал на съкровището, погребано под кашони, щайги и бохчи, километражът сочел пробег от 148 км.
Автомобилът се намира в напълно оригинален вид. След като се престрашил да го изкара на светло, Чезар само го измил и сменил работните течности.
ВАЗ-2103 се произвежда от 1972 до 1984 г. и се смята за една от най-красивите съветски коли. За 12 години от поточните линии слизат 1 304 899 бройки от модела, но добре запазените днес са малко.
Миналата пролет консервирана "тройка" с пробег 109 км бе продадена за 3 500 000 рубли (€55 000).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 реалист
Коментиран от #17, #19
14:16 21.03.2018
2 тасс
Коментиран от #5
14:19 21.03.2018
3 Алфа Ромео
Коментиран от #4, #6
14:25 21.03.2018
4 мн добър силует
До коментар #3 от "Алфа Ромео":
Даже е още Жигули.Перфектна е !
14:33 21.03.2018
5 гаражни иманяри
До коментар #2 от "тасс":
Дядо му явно не е бил от Простаквашино и най-вероятно са го возили в бяла волга, щом може да забрави какво е оставил в гаража.14:38 21.03.2018
6 до Алфата
До коментар #3 от "Алфа Ромео":
Просто чувстваш роднинската връзка - това е Фиат на практика. Но внимавай и не се увличай, кръвосмешението е грях.Коментиран от #16
14:42 21.03.2018
7 бай Тодор
14:44 21.03.2018
8 Майтап ли си правите
ХА ХА ХА ХА ХА ХА
15:56 21.03.2018
9 Не мерси
Коментиран от #21, #42
15:59 21.03.2018
10 Д-р Бръкнипутев
Коментиран от #26
16:42 21.03.2018
11 1234
17:22 21.03.2018
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Вуйчо
Коментиран от #14, #22, #38
18:24 21.03.2018
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 АУАУ
19:10 21.03.2018
16 Алфа Ромео
До коментар #6 от "до Алфата":
Така е, има италианска жилка в нея...19:28 21.03.2018
17 РЗС
До коментар #1 от "реалист":
Русофилче, ти освен руското нещо друго виждал ли си? В сравнение с кое това е било красив автомобил, с друга руска талига?Вземи се разтърси 77ма година какви коли са произвеждали извън Русия и тая кочина ще ти изглежда по-зле от кокошарника на баба ти. Абсолютно всички марки имат много по красиви и надеждни коли от това нещо,така че да наричаш тая барака красива е възможно само ако сравнението е с кон с каруца.Коментиран от #47
19:37 21.03.2018
18 незнайко
Коментиран от #36
19:56 21.03.2018
19 555
До коментар #1 от "реалист":
Автомобилът е страхотен20:05 21.03.2018
20 Георги
:)
20:31 21.03.2018
21 Клувтунь
До коментар #9 от "Не мерси":
Кошник е на баба ти кошника...Хората тук говорят за класика,която е трудно да оцениш.Коментиран от #28
21:07 21.03.2018
22 айтозлия
До коментар #13 от "Вуйчо":
на снимките е точно 2103-или лада 1500.2106 -лада 1600 е с други стопове има разлика и решетката на фаровете.мигачите на предните калници са по- големи и с правоъгълна форма .а вътре има подглавници на предните седалки.21:14 21.03.2018
23 бай Иван
Коментиран от #30
21:38 21.03.2018
24 ник
Коментиран от #32, #33
22:27 21.03.2018
25 vasik atanasova
БЯХА СТРАХОТНИ
01:38 22.03.2018
26 vasik atanasova
До коментар #10 от "Д-р Бръкнипутев":
ВЯРВАМ ТИЧЕРВЕНИТЕ БЯХА ЛИМКИ
МНОГО КРАСИВИ И МНОГО ГИ ХАРЕСВАХА ЖЕНИТЕ
01:43 22.03.2018
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 АУАУ
До коментар #21 от "Клувтунь":
Клувтунь,Хайде остави всеки да определя сам за себе си кое е класика и кое не.Вкарваш едни 1500 лева депозит,чакаш 15 години и наричаш това класика-не мерси.07:58 22.03.2018
29 Понк
09:29 22.03.2018
30 бай Иван
До коментар #23 от "бай Иван":
АРЕ НЕ МИ КОПИРАЙ НИКА !!!10:13 22.03.2018
31 Stefko88
10:14 22.03.2018
32 бай Иван
До коментар #24 от "ник":
Айде да не пишеш тъпни.Вземи и потърси в гугъл "History of Fiat-based Ladas" и виж в carthrottle има една статийка.
10:15 22.03.2018
33 незнайко
До коментар #24 от "ник":
На първо място ако не знаете е това, че двигателя на Лада има 5 основни лагера а на фиата са 3, което е слабото място на коляновия вал ! Но Вие сигурно не знаете и какво е това "чудо" ?Коментиран от #39
10:41 22.03.2018
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 БАЙ ГАН4О
11:31 22.03.2018
36 Русофил
До коментар #18 от "незнайко":
Кочина.12:07 22.03.2018
37 Нико
14:14 22.03.2018
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 НАТО ВЕЦ
До коментар #33 от "незнайко":
Точно така. Освен това, двигателите на ВАЗ са с горен разпределителен вал, а фиат 124 е с долен разпределителен вал и повдигачи. В купетата и окачването също имат доста разлики.След ЗАЗ, Жигули (ВАЗ 2102) имах Лада 1600(ВАЗ 2106), която е по-кукла от тази. Червено зверче.
На тази не и работи равномерно двигателя. Клати обороти. Моите не мърдаха и на Жигулата и на Ладата.
Коментиран от #40
14:42 22.03.2018
40 Като гост
До коментар #39 от "НАТО ВЕЦ":
Имал съм 2103 и 2106. 2106 гореше 2 литра на 100 повече почти без ефект. 2103-то заводски излизаше с жигулови скорости(по-къси) и по-лесно поднасяше задницата. Много години по-късно го кръстиха дрифт.Коментиран от #43
00:45 23.03.2018
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Zxc1
До коментар #9 от "Не мерси":
Едва ли си бил роден, когато тези автомоболи са били произвеждани за да даваш мнение!08:17 23.03.2018
43 НАТО ВЕЦ
До коментар #40 от "Като гост":
Нямаше никакъв проблем с разхода. Вярно е, че четвърта предавка не можеше да разтовари двигателя и ако я настъпиш яко, имаш чувството че ще побегне пред колата, но в онова време не само Лада 2106 беше така.Най-оптимални бяха скоростите на Жигулите, за относително малкия двигател.
На Ладата и сложих след време петстепенна кутия от 2107 и направо заспа.
13:17 23.03.2018
44 Трифонов
10:48 24.03.2018
45 Трифонов
10:50 24.03.2018
46 Доц. ЛАПНИЧУРКОВ
13:04 24.03.2018
47 Франс
До коментар #17 от "РЗС":
Този модел действително беше хубав не друса пъргав приятен за управление.Таблото кожа меко безшумна и с мокет.Доста продадени има във Белгия и Франция и други държави.За парите и качеството си беше супер.19:27 24.03.2018