Last news in Fakti

29 Март, 2010 11:40 5 443 13

Geely купува Volvo за $1.8 млрд.

  • volvo-
  • geely-
  • ford-
  • xc60-
  • s60-
  • китай

Ford обяви официално, че е постигнал споразумение за продажбата на Volvo с китайския производител Zhejiang Geely Holding Group Company Limited (Geely). Сделката на стойност $1.8 млрд.ще бъде финализирана през есента и включва всички активи и интелектуална собственост на шведската марка.

$200 млн. от сумата по продажбата ще бъдат преведени със запис на заповед, а основната част китайците ще внесат в брой. Условията по договора задължават Ford да продължи да сътрудничи за гладката смяна на собствеността. Американците ще доставят двигатели, заготовки и други компоненти и занапред, без да се конкретизират някакви срокове.

Разработените съвместно от Ford и Volvo технологии са обект на допълнителни споразумения, по силата на които шведската марка ще получи подлицензи за предоставяне на интелектуална собственост на трети страни, включително Geely. Клаузите вероятно касаят радарните технологии на Volvo, системата за двоен съединител PowerShift и технологиите за принудително пълнене.

Около бъдещата моделна гама на шведската марка под ръководството на Geely има неясноти. Наскоро шведите представиха кросоувъра XC60 и обновиха кабриолета C70. През тази година започват продажбите и на изцяло новия седан S60.

Източници, близки до Geely, съобщават, че китайците възнамеряват да разработят два или три големи и луксозни модела през следващите четири години. Амбициозният план цели достигането на продажби от 1 млн. возила срещу 400 000 сега. 200 000 от тях могат да бъдат реализирани на китайския пазар.

Скорошни сведения разкриват плановете на Geely да постои нова фабрика за производството на Volvo в провинция Гуандон. Шведската централа на марката обаче ще запази водещата си роля в продуктовото планиране, маркетинга и развойната дейност. В Китай ще работят инженерите на средно ниво. Производството също ще бъде пренесено там, което ще свие разходите с 30% в сравнение с Швеция.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 au

    11 4 Отговор
    misleh 4e ne moje po zle kogato gi kupi ford, ama mojelo ,volvo se prevurna v ena propadnala kola
  • 2 bezdarnost

    17 3 Отговор
    американците каквото са хванали са го сасипали винаги съм твърдял ,че американците освен пълни малоумници и бездарници са и една от най некадърните наций сасипаха една никак лоша кола и сега я продават на китайцита сигурно ще станем свидетели на коли от рода mg volvo или volwo како и колегите им от rover rower и mg rover звучи обнадеждаващо нали ?
  • 3 проба

    14 2 Отговор
    Производството ще бъде пренесено в Китай с голям шанс след 4-5 години автомобилите от марката да не покриват ЕС изискванията за безопастност и да няма Волво по улиците в Европа.
  • 4 AERO

    18 0 Отговор
    1.8 mlrd.,sus sigurnost shtiaha da dadat poveche pari svurzano s navlizaneto na GEELY na evropeiskia pazar,ami togava shto da ne si kupiat renomirana evropeiska marka s tradicii i kachestvo.........JALKO,MNOGO JALKO
  • 5 ТТТ

    17 0 Отговор
    Проба, те жълтите маймуни затова се натискаха толкова точно за Волво. Тия 1.8 млрд. долара отиват не за емблемата, а за ноу-хауто и технологиите за безопасност. Бас ловя, че до пет години китайците ще покриват и най-високите стандарти. В крайна сметка развойната дейност си остава в Швеция
  • 6 6emeta

    7 4 Отговор
    Към bezdarnost, Затуй пък руснаците каквото са хванали са го направили един път и са пълни гении!!!
  • 7 volvo for life

    12 3 Отговор
    Като собственик на Волво мисля следващият ми автомобил да е Сааб:) Имиджът на марката сериозно пострада от съвместната работа с Форд (имаше твърде много общи части и детайли с автомобили нисък клас), а след като ще работят с китайци, клиентите ще са още по- скептични.
  • 8 Ogi

    2 2 Отговор
    Абе какво толкова ги жалите тези Волво? Не е вярно, че американците са им виновни. Когато Форд ги купи вече буксуваха от години. Изобщо не успяха да намерят оптималното съотношение цена - качество и си въобразяваха, че моделите им трябва да бъдат скъпи, за да имат добър имидж.Да не говорим за резервните части, които дерат кожи. Откъде-накъде ще са толкова скъпи частите на европейски производител за Европа? Няма да забравя и рекламата на един от последните им модели - колата я бухват в басейн с вода, за да покажат колко е изолирана. Същата я видях броени месеци по-късно чисто нова закъсала в силен дъжд посред локватна пред баня Овча купел. Шофьорът гледаше вътре като плъх, щото излизане няма. Изтегли го друга кола, а почти всички други марки от стари и нови модели прецапваха без проблем. Пълен смях. Така че - китайците са им добре дошли, иначе спасение няма.
  • 9 Сава

    3 0 Отговор
    Виновни сме си ние- "развитите държави", след като си изнесоха Европа и САЩ цялото производство в Китай, сега ставаме свидетели на прецедента китайците с нашите пари да ни купуват. Светът се прекроява и скоро третият свят ще настъпи и на запад, за сметка на изтока...
  • 10 FIAT

    3 2 Отговор
    От хора който карат волво, не съм чул лоша дума за тях, не съм фен на марката, но по думите на на собственици волво си е класа. Надявам се волво да си запази имиджа като здрава и комфортна кола.
  • 11 raptor

    1 1 Отговор
    do FIAT... az puk sum 4uval. I nikoga ne sum gi vijdal da lidirat v klasaciqta po nadejdnost na TUV.
  • 12 koko

    0 0 Отговор
    Pichove....kakto vijate 1/4 ot evropeicite karat aziatski avtomobili. A 1/2 ot stokite v sveta sa s sushtiq proizhod?!?!?! E vie kakvo iskate.....nishto chydno sled 5 godini i BMW da mine natam! Volvo si e klasa i zatova durji i takiva ceni!
  • 13 [email protected]

    2 0 Отговор
    От 15 години насам иконите на качество, надеждност и дълголетие в автомобилостроенето започнаха съвсем умишлено да произвеждат коли с ограничен живот - нали трябва да продават и в следващите години... а и от резервните части и сервизно обслужване май се печели повече...
    Явно шведите не искат това да се върши и от тяхно име, но пазара го налага - затова ще си измият ръцете с китайците... Очаквайте от последните добри коли по познатите стандарти на Volvo, но вече не очаквайте да изкарат на пътя 30 или 50 години в зависимост от поддръжката.
    Ако искате автомобил който да карате всеки ден и да оставите в наследство на внуците - намерете си поддържан Mercedes до '95та(W126 или W124), още по-добре Jaguar до '97ма (XJ40, XJ81 или XJ6(X300), най-добре Saab до '97ма (9000)... или който и да е от досегащните модели на Volvo... по отношение на експлоатационния живот на серийните автомобили те ще отстъпят последни - 13-15 години след основните си опоненти!!!