9 260 9

Първата "цивилна" кола с Twincharger мотор

Радослав Славчев

Автомобилите с двигатели, разполагащи и с турбокомпресор, и с механичен нагнетател не са много. Такива обаче съществуват, като най-известните от тях в последните години са дело на Volkswagen. Заради сложната поддръжка обаче производителите почти изхвърлиха от поточните линии тази технология, но знаете ли коя е първата "цивилна" кола с Twincharger мотор?

Това Lancia Delta S4 - автомобил, разработен заради хомологирането на рали легендата S4 Stradale. Lancia пуска за първи път тази технология в рали колата си от WRC. По закон, за да участва рали колата в шампионата производителят трябва да произведе поне 200 цивилни екземпляра от нея. Lancia прави точно толкова, като те нямат нищо общо със стандартните модификации на Delta.

Естествено са и много скъпи, а моторът, разполагащ с Twincharger система е дефорсиран до 250 конски сили. Колата обаче лежи на пространствена рама, каросерийните панели са от стъклопласт, а пълноприводната система е с три диференциала. Lancia Delta S4 е струвала пет пъти повече от тогавашния топ вариант Delta HF Turbo. Днес цената ѝ е далеч по-висока, въпреки че Twincharger системата не е актуална към днешна дата.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 556
    Отговор
    1 10:46  03.09.18
    Италианците са били ТОП строители на автомобили от края на 19в до средата на 20, когато немци и французи завладяват пазара
  • цистит
    Отговор
    2 10:47  03.09.18
    абе факти, питайте ни кое е по яко мерцедес или бмв

    Коментиран от #3, #6

  • 556
    Отговор
    3 10:53  03.09.18

    До коментар #2 от "цистит":

    По принцип ГЛУПАКА купува Мерцедес или Бмв, ТОЙ няма вкус и затова "залага на сигурно" - Lacoste, Adidas, Nike ...... инак има ПРЕКРАСНИ автомобили от други марки

    Коментиран от #7

  • моторко
    Отговор
    4 11:02  03.09.18
    Уникат

  • Borislav Popov
    Отговор
    5 11:14  03.09.18
    Назрява и „бензингейт”: Милиони собственици на коли от Volkswagen, Audi и Porsche са супер прецакани! С програмите на автоматичните скоростни кутии можели да се манипулират данните за изгорелите газове Автомобилният гигант Volkswagen може да е манипулирал данните за изгорелите газове не само на дизеловите си автомобили, но и на бензиновите в колите Volkswagen, Audi и Porsche. Това пише изданието Bild am Sonntag, като се позовава на материали на мюнхенската прокуратура.
  • Алфа Ромео
    Отговор
    6 12:21  03.09.18

    До коментар #2 от "цистит":

    Ферари, Алфа Ромео, Мазерати.....
  • Алфа Ромео
    Отговор
    7 12:23  03.09.18

    До коментар #3 от "556":

    Щях да ти сложа 150 плюса ама няма как
  • МАК
    Отговор
    8 16:17  03.09.18
    Въпреки че съм скрит голфаджия няма как да отрека колите икони на италианците!!
  • липса на факти
    Отговор
    9 02:06  06.09.18
    Към автора на статията, Радослав Славчев, пълно разминаване с реалността. Въобще някакви "ФАКти" прочели ли сте за този автомобил или са общи измишльотини от типа чул-недочул? 1. Lancia Delta S4 Stradale е цивилната версия на рали легендата Lancia Delta S4, а не обратното. 2. Хомологациата не е за WRC, а за група Б (Group B). 3. С въпросната технология от 2 турбокомпресора и суперчарджър вадят около 800 к.с, далеч повече от описаните в статията 250. 4. И още доста неща.... Практически автомобилът е създаден за да господства в група Б, но не успява, защото през 1986г. от FIA спират този шампионат като го обявяват за много рисков след поредната смърт в състезание. Точно през същата 1986г. първите 5 кръга от шампионата са спечелени от Хенри Тойвонен с Delta S4. Параметрите на автомобила са впечатляващи, а именно 2.0 сек. от 0 до 100 км/ч на асфалт и 2.3 сек. на фракция(макадам). И до ден днешен това си остава най-бързо ускоряващото многообемно шаси. След забраната на група Б, от Lancia решават да "преправят" колата за WRC, като създават Lancia Delta Integrale. Но това е вече съвесм друг автомобил. Въпреки това, Интегралето печели 6 поседователни титли във WRC преди да бъде застигнато от конкуренцията. Резултат, който не е надминат и до днес. Въобще Ланча имат серизни победи в свтовния рали шампионат и до ден днешен са смятани за легенди.

Напиши коментар:


Публикувай