Last news in Fakti

1 Март, 2012 10:40 3 544 16

Ferrari вдигна покривалото на F12 Berlinetta

  • ferrari-
  • f12 berlinetta-
  • женева 2012

Наследникът на 599 GTB Fiorano ще носи името F12 Berlinetta, а не F620 GT, както се говореше. Скудерията представи новия си флагман и пряк конкурент на Lamborghini Aventador LP700-4 дни преди женевския автосалон, където ще се състои официалният дебют на суперколата.

Най-бързият сериен модел в историята на култовата марка от Маранело ще се оборудва с атмосферен V12 с ходов обем 6.3 литра. Моторът развива 740 к.с., което отговаря на специфична мощност от 117 к.с. на литър.

80 процента от максимума на въртящия момент (690 Нм) са достъпни още при 2 500 об/мин, а F12 Berlinetta развърта до 8 700. Тягата се предава на задните колела посредством трансмисия с двоен съединител и близки предавателни числа.

Автомобилът ускорява до 100 км/ч за 3.1 секунди, а отметката 200 "пада" след 8.5 секунди. Максималната скорост достига 340 км/ч.

Макар да разполага със 120 коня повече от 599 GTB Fiorano, новият модел харчи 30% (!) по-малко от неговите 16.7 литра на 100 км. Емисиите на въглероден двуокис пък са съкратени от 415 на 350 г/км.

F12 Berlinetta е дълъг 4 618, широк 1 942 и висок 1 273 мм. Това го прави 47 мм по-къс, 19 мм по-тесен и 63 мм по-нисък от предшественика му. Италианците не съобщават точна цифра за междуосието, но споменатават, че е по-малко.

Благодарение на изцяло новата пространствена рама и каросерията от 12 различни вида сплави теглото на F12 Berlinetta е едва 1 575 кг или 70 по-малко от 599. Масата е разпределена между двата моста в съотношение 46:54 в полза на задната ос.

Новият суперкар от Маоранело ще се оборудва с последно поколение въглеродно-керамични спирачки (CCM3), активно окачване с магнитен контрол (SCM-E) и цял куп електронни помощници (E-Diff, ESP Premium, F1-Trac и т.н.).

Дизайнът на F12 Berlinetta е съвместно дело на Ferrari Styling Centre и Pininfarina. От компанията твърдят, че силата на притискане е увеличена със 76% (123 кг при скорост от 200 км/ч), въпреки че коефициентът на въздушно съпротивление е намален до 0.299 благодарение на активни аеродинамични елементи като Aero Bridge, който използва предния капак, за да генерира натиск върху предницата, и въздуховодите за охлаждане на спирачките Active Brake Cooling.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ML 320 CDI

    0 2 Отговор
    740 коня апък е бързо почти колкото едно бугати.бугатито дето е 1001 коня ускорява от 0 до 100 за 2.5 а ферарито за 3.1,бугатито от 0 до 200 за 7.5 а ферарито само със една секунда по бавно за 8.5.единствено само дето максималната му скорост е по малка.на бугатито 407 а на ферарито 340 км/ч
  • 2 Wow

    4 0 Отговор
    Браво, много добре изглежда. Не съм много голям фен на марката, но модели като този доставят голямо удоволствие за окото.
  • 3 кОФТИ

    1 4 Отговор
    оТЗАД ВЪОБЩЕ НЕ МИ ХАРЕСВА :(
  • 4 Веско

    2 1 Отговор
    Що бе?! Дупето прилича на Alfa Romeo 8C Competizione. Доста приятно
  • 5 nikito_blend

    2 4 Отговор
    За техническите характеристики няма смисъл да говоря, но що се отнася до дизайна ... напоследък ми стават все по антипатични. За сметка на това Lamborghini се развиват в правилната посока.
  • 6 .........

    3 1 Отговор
    до ML 320 CDI - да ама бугатито е на 12 години, а ферарито на 2 дена и ми го сравняваш.....
  • 7 Evolution

    3 0 Отговор
    Меко казано - ПЕРФЕКТНО!!!
  • 8 Нема Бира

    3 0 Отговор
    Талянците немат стигане на дизайн..
  • 9 мъди

    3 0 Отговор
    Ферари .......... каквото и да кажа все ще е малко . Просто един мокър сън за всеки естет обожаващ високите скорости
  • 10 Bobi

    1 0 Отговор
    Уникално ! Дори да се окаже по-бавно от годзила , пак бих гласувал за него . Ферари си е Ферари
  • 11 Клаус Лешке

    0 0 Отговор
    Агресивен и същевременно елегантен дизайн..... Истинска мечта
  • 12 Клаус Лешке

    0 0 Отговор
    @4 Има прилика....Alfa Romeo 8C Competizione е божествена кола. Пускам си от време на време по youtube звука от двигателя и се наслаждавам. Истинска симфония.... Немска или японска кола никога няма да има аурата на италиански супер автомобил. Немците станаха комерсиални и занемариха качеството, а японските са супер качествени но нямат традицията. А ферари... има качество, дизайн, традиция. Т
  • 13 Клаус Лешке

    0 0 Отговор
    Ако не можеш да си позволиш класен италиански или британски автомобил, немските са приличен компромис.... спестете си разясненията коя марка на кой била собственост.
  • 14 Николай Радославов

    0 1 Отговор
    Стефан Петров нещо маи си прекалил с книгите нема такова нещо като "А ферари... има качество" какво качество на фият на стероиди а относно "Немците станаха комерсиални и занемариха качеството" искрено ти си смея
  • 15 Клаус Лешке

    0 0 Отговор
    @14 Обратното на сложен си и слушаш чалга, затова и вкусовете ти за автомобили са такива.
  • 16 Клаус Лешке

    0 0 Отговор