Last news in Fakti

9 Март, 2012 12:04 18 983 26

Евтини кросоувъри от Opel и SsangYong

  • opel-
  • mokka-
  • ssangyong-
  • xiv-2
Евтини кросоувъри от Opel и SsangYong - 1
SsangYong XIV-2

Автомобилен салон "Женева 2012". Наш екип от мястото на събитието.

Корейците от SsangYong не успяват да наложат добре в Европа своя модел Korando, но явно и те се ориентират към т.нар. бюджетни кросоувъри. От компанията все още не са готови със сериен модел, но това, което демонстрират в Женева, определено прави впечатление на специалистите.

 
Концептуалната им разработка носи странното оборзначение XIV-2, а самият модел представлява компактен кросоувър с дължина 4 186 мм. Прави впечатление, че автомобилът е по-дълъг само с 31 мм от Nissan Juke и разполага с мек сгъваем таван. Габаритите, материалите и оборудването обаче красноречиво говорят за бъдещ бюджетен SUV.

 
Opel също са насочили усилията си към този сегмент, но вече са готови със сериен модел. В Женева хората от Рюселсхайм представиха своето виждане за евтин субкомпактен автомобил с повишена проходимост. Той се казва Mokka, дължината му е само 4 280 мм.
 
Първият двигател с които ще се оборудва Mokka е 1.7-литров дизел с мощност 130 к.с.. и максимален въртящ момент 300 Нм. Бензиновите версии са снабдени с атмосферен 1.6-литров мотор с мощност 115 к.с. и с малък турбоагрегат с обем 1.4 литра и 140 к.с.
 
Въпреки че и от Opel целят ниска цена, всъдеходчето ще се екипира с доста екстри, най-впечатляващи от които са системата Opel eye, която разпознава пътните знаци, фирмената Flex-Fix уредба за закрепване на велосипеди и камера за задно виждане.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Атанас Радев

    5 1 Отговор
    Бюджетни, бюджетни, ама за чий бюджет става дума, за моя (като на повечето българи, дето и нова Дачия не можем да си купим, въпреки двете висши образования) или за бюджета на обикновените германци, австрийци и т.н.

    Коментиран от #2

  • 2 skier

    2 4 Отговор

    До коментар #1 от "Атанас Радев":

    @1 - става въпрос за бюджетите на обикновените германци, австрийци и българи като мен. Това че имаш две висши не означава, че си кадърен. Аре със здраве и аман от песимисти в тая държава. За това няма да се оправим.

    Коментиран от #13

  • 3 а са мааш

    2 1 Отговор
    кво са дуеш пък ти ве кой та знай къв си!
  • 4 Ts@r

    2 1 Отговор
    Първата ми кола беше Opel Vectra (1996г.) карах я 6 месеца, докато един ден спирчната система не отказа напълно и едва не ме уби, затова за Opel не мога да кажа нищо хубаво. НО инериорът и екстериорът на Ssang Yоng и изобщо целия дизайн е уникално свеж и напредничав. С други думи корейците са се справили превъзходно с модела !

    Коментиран от #5

  • 5 ддда

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "Ts@r":

    @4 Ще откаже ами,като си взел най издуханата морга от афтокъщата изхвърлен от европа всичко може да откаже!
  • 6 Ts@r

    1 1 Отговор
    Купих я февруари 98-ма година(с голяма финансова помощ от родителите), беше чисто нова и далеч не беше морга !

    Коментиран от #8

  • 7 М_SUX

    1 1 Отговор
    Уникален Опел... последно време Опел е една от най-проспериращите фирми... до преди 3 години.... имаха една Астра която ставаше за кола.... сега Ампер/инсигня/астра/мокка/зафира (новата)...... вижте последната снимка джипчето колко е красиво... няма го просташкото излъчване на VW.
  • 8 ддда

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Ts@r":

    @6 Трябвало да вземеш голф още штеше да го караш!
  • 9 hienata

    0 0 Отговор
    Това Орле е на базата на Корса и много ми харесва. Идеалния градски автомобил. Паркираш лесно, не се плашиш от по-високи бордюри и дълбоки дупки. Даже не му е необходимо двойно задвижване.
  • 10 hienata

    0 0 Отговор
    Надявам се Мока да е по-евтин от Тойота Urban Cruiser и Хюндай ix20 и сериозно се замислям за едно ново такова (без много екстри и само с предно)
  • 11 криза

    1 1 Отговор
    до 7, М_SUX: нищо против марката, но Опел е в криза. За някои причината е в GM, за други си е в Опел, но кризата е факт въпреки, че за миналата година GM отчита рекордни печалби като цяло почти 7 милиарда, но Опел е на загуба. Загубите от 1999 г. досега са за 14 милиарда долара. Говори се даже за затваряне на завода на Opel в Бохум, Германия. Ампера не е на Опел, а префасониран Шевролет Волт. Ако ги остави GM ще ги спасява немското правителство, но Опел няма ресурса да съществува като самостоятелен независим производител и трябва да е под нечия шапка. Споменаваш „просташкото излъчване” на VW, което е въпрос на вкус, но те са финансово стабилни и проспериращи и в Топ 10 за световните продажбите за 2011 г. имат 3 модела – Голф 3-то място, Поло 4-то място и Джета 10-то. Форд също са с 3 модела – Фокус – 2-ро място, Фиеста 5-то и F-серията на 9-то. Тойота Корола на 1-во място, Хюндай и Шевролет на 6-то и 8-мо място. Първия Опел се обажда едва от 14-то място – Корса, а Астрата е на 27-мо място. Така, че за какъв просперитет говориш не знам.
  • 12 Просто АЗ :)

    0 0 Отговор
    Нз ама за мен опел си остава един много добър автомобил,това че те са на 27..и не знам кое си място няма значение..Опел предлага лукс и добро оборудване на НИСКА цена .. Относно до този опел на мен лично много ми харесва .. Опел селед няколко години ще е самостоятелна компания и ще е на едоно от водещите места в тази класация !
  • 13 Атанас Радев

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "skier":

    @2 Радващо е, че има хора в тая страна, които са с европейски бюджети и най-вече, понеже са ги придобили, понеже са "кадърни". Не е радващо, че останалата част за тях са "некадърни". Наистина двете висши не те правят кадърен, още повече като си "прост инженер", а не софтуерен специалист или нещо, което се харчи успешно сега. Трудно е и когато си минал 50-те, тогава не те питат какво можеш. Извинявам се на всички във форума за "нетематичните" постове.
    А за колите, на мен лично ми харесва Опелчето. Изглежда страхотно, а и от моя Кадет (вече го карам 12 години без особени проблеми) сигурно са напреднали доста. А корейското ми изглежда леко тромаво в дизайна, но това си е мое мнение, иначе например новата КИА Оптима е готина.
  • 14 симеон

    0 1 Отговор
    да не мислите че онзи който може да си позволи нова немска кола в българия ще плаща с пари от заплата това са тези заради които сме на това дередже подкрепям палежите на коли но трябва да се ориентират към по скъпите да не говорим че на такъв дето е забогатял на гърба на стажа на родителите ни куршум в главата му е малко
  • 15 Predator

    1 0 Отговор
    Симеоне, от такива злобни глупаци като теб Б-я е на тоя хал!!! Аз точно от заплата съм си купил чисто нова немска кола!!! И гледай аз да не подкрепя някои други палежи!!!
  • 16 indieca

    0 0 Отговор
    За мен опелчето е ПРЕКРАСНО
  • 17 ОБИКНОВЕН ЧОВЕК

    0 0 Отговор
    АЗ ПЪК СИ КУПИХ ЧИСТО НОВА ЛАДА НИВА РИС С ПОРЪЧКА ! МОГА САМО ДА КАЖА ЧЕ СЪМ ПРЕДОВОЛЕН И ВЪОБЩЕ ТОВА ЖЕЛЯЗО НЕ ГО ИНТЕРЕСУВА КЪДЕ И ПО КАКВО ВЪРВИ ! ТЯ Е МНОГО ПО УСИЛЕНА И ПРОМЕНЕНА КАТО ХОДОВА ЧАСТ ПО НЯКОЕ ВРЕМЕ ЩЕ И СЛОЖА И МЕТАН И ТОВА Е ПОЛОЖЕНИЕТО ! ПОДРЪЖКАТА И НЕ Е СКЪПА ТАКА ЧЕ КАТО ДОЙДЕ ТОВА ВРЕМЕ НЯМА ОТ КАКВО ДА СЕ ПЛАША ! НАПРАВО СЕ Е УТРЕПАЛА ЗА НАШИТЕ ПЪТИЩА ! А ЗА ДРУГИТЕ МАШИНИ СИ Е БАЯ ВАДЕНЕ ОТ ДЖОБОВЕТЕ ! МЕНЕ ЛИЧНО НЕ МЕ УСТРОЙВА ЗАПАДНЯРСКИ ДЖИП ! А ПО ТЕМАТА : – КОЛИТЕ ПО-ГОРЕ СА СИ ХУБАВИ НО ПРЕКАЛЕНО БЪКАНИ С ЕЛЕКТРОНИКА ПЛАТКИ И ЧИПОВЕ КЪДЕТО СЕ БЪГНЕ ТАМ СИ И ОСТАВАШ НИЩО НЕ МОЖЕШ ДА НАПРАВИШ НА ПЪТЯ ЗА РАЗЛИКА ОТ НИВАТА А И СА СИ АСФАЛТОВИ КОЛИЦИ ДАЛЕЧЕ СА ОТ ДВИЖЕНИЕТО ПО ЧЕРНИ ПЛАНИНСКИ ПЪТИЩА А ПЪК КАМО ЛИ ЗИМАТА С ПРИЛИЧЕН СНЯГ !?
  • 18 медиатор алфа

    0 0 Отговор
    Predator, опитай се да живееш с 400 лева на месец и да видим как ще имаш скъпа кола. Тогава може да се окаже, че си "по-злобен" от него. С дълбоко учудване и потрес ще установиш, че си "по-злобен", когато поживееш като мнозинството честни българи.
    А той не е злобен, както примитивно се изказваш, просто не е глупак и му е омръзнало всичко. И на мен.
  • 19 М_SUX

    0 0 Отговор
    До криза: приятелю ти от това ли се ръководиш, че опел нямали пари а Vw били фрашкани.... ако е така, това е жалко.... vw са фрашкани защото, колите им струват колкото дачия, а се продават като за класни коли. В 80 % добрите марки не са много богати с малки изключения. Не съм фен на опел но мокка е страхотен
  • 20 Петър Сидеров

    0 0 Отговор
    SsangYong XIV-2 Имам чувството ,че тази кола излиза от STAR WARS
  • 21 @ медиатор

    0 0 Отговор
    Аз пък сам съгласен с хищника. Моята нова немска кола също е от заплата. Само, че тая заплата не пада от небето, както мнозина си мислят. Тя идва след сериозни амбиции и учене - още от първи клас, през най-доброто училище в града, най-добрия университет в БГ и желанието да си най-добрия. Докато другите пиеха и се биеха, мен не ме мързеше да използвам мозъка си. Затова сега моята заплата е в пъти над техните. Но всеки сам си постила чергата. Всеки има глава на раменете си и трябва да я ползва по предназначение - едни за мислене, други да си закачат шапката.

    Коментиран от #25

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Учител.

    0 0 Отговор
    По принцип си прав, ужасно прав, но само по принцип. Всички, които наистина са положили труда да използват потенциала си заслужавата високо заплащане и уважение. Но! Масата нямат твоя потенциал и голямата част от тях не са се напивали, докато си учил. Ти не си свръх човек и не можеш без тези, които просто заваряват железа, карат влакове или чистят тоалетните, където си благоволил да се из.....реш. Те също са хора и имат нужда от нормален живот. Помисли си за учителите, които са те учили и за тези, които учат децата ти, колко им плащат, как живеят. За тях (нас) става дума. Ние също даваме много от себе си и след нас не остават гениални открития, но на 10 деца, едно да подтикнем към стремеж за развитие сме щастливи. Щастливи от техните успехи и тяхната реализация. Нищо, че после, като излязат над казана с ла..та, почват да смятат, че мястото на останалите е там.
  • 24 Бай нуй

    1 0 Отговор
    Мда. И аз да се похваля, че само със заплати си вземам втора нова кола. И то не с кой знае каква заплата. По-скоро малко по-висока от средната. Все пак има разлика от кола до кола. Цените почват от 10-12000 и стигат до... Ако тия пари се разхвърлят на 5 години, сумата е по силите на много. Учудвам се на колеги, теглили заеми за какво ли не и завиждащи, че аз карам нови коли. Ами карам, защото така съм решил. Те плащат заеми, дето са теглили за ремонт, деца и така нататък, аз плащам заеми, дето съм теглил за кола. В крайна сметка плащаме долу горе еднакво количество пари на банките. Така, че който има желание, има и евтини нови автомобили за него. Друг е въпросът, че много от нас предпочитат да теглят 20-30 бона, да дадат част от тях за глупости, някоя стара бракма и останалото да изядат и изпият. Ей затова ще си карате моргите. Иначе съм съгласен със @Атанас Радев. В България не се ценят хората. И аз съм с висше, но работя някаква мръсна работа, дето никога през живота си не съм учил. Все пак, там плащат доста повече отколкото по многото ми специалности. За бизнес и дума не може да става, защото нямам никой зад гърба си. Лесно е на някои да плюят "инженерния ум", след като тати навремето е крал от държавата, бил е комсомолски секретар и се е докопал до мръсните парички, които впоследствие е узаконил. Ние обаче, дето бяхме най-обикновени хора по време на комунизма какво да правим? Така, че не приемам от никой обиди от сорта на това, че с две висши човек е некадърен, та затова и карал стара кола. Лично аз съм тръгнал с 0 стотинки в джоба си и хляб и сол през 1997 година, за да си взема две нови коли и то не от най-евтините. Не съм откраднал и лев за тая цел. Всичко е черно на бяло, записано на фиш за заплата. плащал съм всички данъци и осигуровки, защото съм осигуряван на пълната сума от заплатата си. Това е положението. Който има желание, го постига. Който няма, си крета със старата кола и ползва парите си за други неща, от които пък аз съм се отказал. А за това, на кого да режем главите...много хора си го заслужават. Това няма да реши проблемите ни.
  • 25 Do mediator

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "@ медиатор":

    @21
    Много жалко , че не си поживял като студент.
    Аз например като студент си пииваш, учех само по - време на сесия и успях да завърша неквалитетен университет. После обаче ми се наложи доста да чета и чета... Мисълта ми е , че живота си е цял живот борба и това , че си старал е похвално, но е достатъчно.
    А що се отнася до заплатите - потвърждавам че със заплата може да се купи кой ва опел, vw, ситроен и т.н от тоя клас.
    Стига да исках де.... готино е да караш нов автомобил , ама него пара на въздуха....
    Аз съм в средата на 30те и такава ми есредата , но предполагам че ако си над 50 играта става трудна и груба(по-скоро съм сигурен де , особено ако става въпрос за жени).
  • 26 veli

    0 0 Отговор
    ako moje 4oveka s nivata ris :ddd da si kaje telefon da razpitam kak se pora4va koi gi vnasq i tn :DDD 4E ot dosta vreme se rovq po saitove i ne moga da otkriq kak da si kupq ris