Last news in Fakti

6 Март, 2019 11:23 14 606 35

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч

  • koenigsegg-
  • jesko-
  • женева 2019
Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч - 1

На изложението в Женева Koenigsegg представи наследника на най-бързия автомобил в света Agera RS. Кристиан фон Кьонигсег е кръстил хиперколата Jesko на баща си.

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч

Новото шведско чудовище има доработен 5.0-литров V8 с усъвършенствани турбокомпресори, система за впръскване на горивната смес, по-точен контрол над налягането и "плосък" стоманен колянов вал. Той тежи само 12.5 кг, а шийките му са разположени под ъгъл 180 градуса, което осигурява по-бърза реакция при подаване на газ и звучен тембър. За снижаване на вибрациите, характерни за двигатели с такъв колянов вал, са използвани активни опори и свръхлеки мотовилки и бутала.

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч

Jesko разполага и с фирмената технология на Koenigsegg за подаване на въздух в турбокомпресорите, която развърта предварително лопатките за повече отзивчивост. Системата се състои от карбонов резервоар и малък нагнетател, който подава въздух с налягане 20 бара за кратко време.

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч

Мощността на мотора е 1 280 к.с. при работа с обикновен бензин и 1 600 с биоетанол E85. Пиковият въртящ момент 1 500 Нм, като хиляда от тях са достъпни в диапазона от 2 700 до 6 170 об/мин.

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч

Друга новост е деветстепенната роботизирана скоростната кутия Light Speed Transmission (LST), разработена самостоятелно от инженерите на Koenigsegg. Тя може да "прескача" на оптималната за ускорение предавка и разполага с механизъм за двойно превключване. Това означава, че първото натискане на перата зад волана повишава или намалява предавката, а второто избира най-подходящата за мигновено ускорение.

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч

LST тежи само 90 кг, докато традиционните DCT заковават кантара на около 140. Времето за превключване на предавките е 20-30 милисекунди. За сравнение при роботизираната трансмисия на ISR на Lamborghini Aventador процесът отнема 50 милисекунди.

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч

Каросерията на Koenigsegg Jesko е с 40 мм по-дълга и 22 мм по-висока от тази на Agera RS. Статичната устойчивост на усукване е 65 000 Нм на градус. Шведите са подсилили напречните носачи на окачването, а лагерите са най-големите използвани за пътнически автомобил.

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч

Адаптивните амортисьори Öhlins са снабдени с проектирани в Koenigsegg контролери и електроника. Задните колела завиват.

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч

При скорост 250 км/ч аеродинамичните елементи по каросерията генерират притискаща сила от 800 кг. Тази величина нараства до тон, когато скоростомерът достигне 275 км/ч - с 30% повече, отколкото при Koenigsegg One:1, и с 40% - от Agera RS. Дори страничните огледала създават притискане от 20 кг.

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч

Оборудването на Jesko включва електрохидравлична система Autoskin, която отваря вратите и капака, управлява клиренса и положението на активния заден спойлер, активните ламели под колата, безжичното зарядно за телефони, регулируемия педален възел и монтирания на волана приборен панел.

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч

Кристиан фон Кьонигсег планира да произведе само 25 бройки от Jesko. Цената е около $3 млн. (€2.65 млн.).

Koenigsegg Jesko: 1600 коня и 483 км/ч


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 3 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ezio

    27 10 Отговор
    машина
  • 2 Анонимен

    2 45 Отговор
    Не ме кефи
  • 3 Иванчо l-ви

    28 11 Отговор
    Брутални както винаги !!!
  • 4 АБВ

    3 26 Отговор
    Адска талига,шъ знайти!
  • 5 Tervel M bitcoin

    14 33 Отговор
    Много грозен отпред и отзад !!!!
    Още когато излезе Agera имах критики по дизайна
    Когато излезе Regera през 2017 си казах че koenigsegg няма как да направят по грозна кола
    Но тази просто ме потресе колкото е мощна и епична толкова и грозна и бутафорна

    Коментиран от #8

  • 6 българина

    14 8 Отговор
    първата им свястна кола откъм дизайн, а за вървенето регерата рс от нула до 400 и стоп за 35 сек, бугатито широна за 42! тази сигурно на 32 ще падне, абсолютно чудовище , по добре тази отолкото бугати
  • 7 Tervel bitcoin

    21 22 Отговор
    Само да кажа че тази кола няма къде да вдигне 482 км/ ч Първо гумите ще се спукат при над 460
    Второ трябва писта дълга поне 30 км без нито една дупка и наклон и Трето трябва да бъде без пилот за да не бъде по тежка

    Коментиран от #20, #23, #29, #32, #33

  • 8 Steks

    24 17 Отговор

    До коментар #5 от "Tervel M bitcoin":

    Критики към дизайна бил имал да рева ли да се смея ли 🤦‍♂️ И кой по точно беше ти че чак и критика да даваш сигурно си потенциален копувач на една от 25те бройки или даже 2
  • 9 hmhmhm

    6 5 Отговор
    Имам ! Две ! Едната за делници , другата за празници!
    Чудя се дали да взема и една на жената ...
  • 10 Stranger

    5 2 Отговор
    Оп опааа Криско влиза !! Много яка както винаги са се постарали браво!! Широни макарони биберони кастфони как спите сега аа
  • 11 Mark Haynes Rukaisho

    34 2 Отговор
    Koenigsegg са върховни
  • 12 Mark Haynes Rukaisho

    30 3 Отговор
    Много по добра кола от bugatti chiron нали
  • 13 Mark Haynes Rukaisho

    24 12 Отговор
    Но въпреки скоростта Ferrari пак са най- красивите и добрите коли

    Коментиран от #14

  • 14 Tervel bitcoin

    19 2 Отговор

    До коментар #13 от "Mark Haynes Rukaisho":

    Да обаче само laferrari aperta

    Коментиран от #15

  • 15 Mark Haynes Rukaisho

    21 9 Отговор

    До коментар #14 от "Tervel bitcoin":

    Всички ferrari са прекрасни
  • 16 Голям прос

    8 0 Отговор
    Ако и прикача един плуг, колко ли ще изоре за ден с тия 1600 коня?
  • 17 Голям прос

    6 2 Отговор
    Оня с коня да види колко коне имат хората, изостава ;-)
  • 18 Гъдю Гъдев

    3 2 Отговор
    Ъгъл от 180 градуса е права линия.

    Коментиран от #31

  • 19 сектант

    3 5 Отговор
    Да казвам ли за дъстърчето..

    Коментиран от #24, #28

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Ивайло

    8 0 Отговор
    От Кьонигсег за пореден път ни представят технологичен шедьовър!!! Браво!!! Кефи!!!
  • 22 Кьонигсег

    4 0 Отговор
    Брутален звяр! Уникална машина! Всеки, който може да си позволи това шведско чудо е за завиждане, но малцина ще имат този шанс! 🍺
  • 23 Гост

    7 12 Отговор

    До коментар #7 от "Tervel bitcoin":

    Брей, какъв велик конструктор сме имали тука във форума!!! Те хората, които са я произвели, няма да знаят ли колко вдига, та ще им кажеш ти??? Ми направи ти такава кола бе, пък да видим!!! Или единственото, което можеш да произведеш, е куп в тоалетната? Типично за българина - да завижда, да плюе и да намира кусури на всичко, което хората по света са произвели и постигнали като технология, зад което стоят години на разработки и тестове!!! Колата е супер!!!

    Коментиран от #25

  • 24 Ивайло

    4 4 Отговор

    До коментар #19 от "сектант":

    Пич, моля ти се, недей ... :)))
  • 25 Tervel bitcoin

    17 5 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Ех хеитърите са твърде много нали !
    Очевидно аз съм единствения тук във този форум който разбира от коли и е виждал десетки от тях Искаш ли да се хванем на бас че мога да направа по добра кола от тази даже и по скъпа

    Коментиран от #26, #30, #35

  • 26 Гост

    3 14 Отговор

    До коментар #25 от "Tervel bitcoin":

    Хахахахахаха...................... единствения, който хейтеше в случая, беше ти! Ние другите не сме виждали коли и не разбираме! Хахахахаха......... аре хващаме се на бас, като я направиш, ше си купя една бройка, обещавам! ;)
  • 27 Гост #2

    2 12 Отговор
    Българин да направи кола за над 3 милиона хахаха ! Базикаш се !
  • 28 Брат

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "сектант":

    Браво! Много ти благодаря. Това беше супер. Сподели моля те, дали Широн или този автомобил тук би избрал, в случай, че ти се наложи такъв труден избор :) Естествено, много ясно, то се знае, че само като втори автомобил ;) Ние си знаем вече, кой е номер едно :) :) :)
    Ей сектант, без лоши чувства. Благодаря отново, как разчупи
  • 29 АLFA Q 4

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Tervel bitcoin":

    АБЕ ТИ ВЕРНО СИ МНОГО ЗЛЕ
    ТВОЯ КИРЛИВ ГОЛФ ЛИ ЩЕ ВДИГНЕ 480
    Я СИ ЗАРЕДИ ПАТЛАКА ИИ ИИИИИИ
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 АLFA Q 4

    2 0 Отговор

    До коментар #18 от "Гъдю Гъдев":

    ДОБРЕ ДЕ ТЪПАЦИ ЩО СЛАГАТЕ МИНУСИ ЗА ЗА НЕЩО КОЕТО Е ЗАКОН
    , 180° СА ПРАВА ЛИНИЯ
  • 32 ГостЪ

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Tervel bitcoin":

    То шопа казал че и жирафа не съществува
    , ама надали някой му е повярвал .
  • 33 Cyka blyat

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "Tervel bitcoin":

    В грешка си , ще са и нужни 70 км писта за да вдигне тази скорост и като спука гума ще отбие и ще си я смени с резервната 15-ка в багажника. А ако и свърши горивото и ще си налее мало от бутлката която държи "за всеки случай"
  • 34 бай онзи

    2 0 Отговор
    технологично - много впечатляващо, визуално предницата го докарва на F430, а задницата на нещо средно между Boxster/Cayman и някой McLaren
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.