Volvo и Uber представиха първия сериен автомобил, снабден със система за автономно управление без нужда от каквато и да било човешка намеса. Той е построен на базата на кросоувъра XC90 с хибридна силова установка.
Автопилотът на всъдехода функционира с помощта на сложен комплекс от радари и камери, управлявани от софтуер на Uber. Автомобилът е снабден с резервна батерия и специална система, която го спира автоматично в случай, че някой от електронните компоненти излезе от строя.
Volvo и Uber работят съвместно над автономни автомобили от 2016 г. До момента на базата на XC90 са построени около 250 прототипа, които преминават изпитания по пътищата на САЩ. Миналата година един от тези автомобили прегази пресичаща жена, която по-късно почина в болницата.
След инцидента Uber преустанови тестовете и проведе разследване. В крайна сметка властите в Аризона, където се случи нещастието, разрешиха на компанията да възобнови изпитанията по пътната мрежа на щата.
Volvo планира да достави на Uber около 24 000 всъдехода, които ще бъдат оборудвани със системи за автономно управление. В началото на миналата година властите в Калифорния взеха решение да позволят движението на напълно безпилотни автомобили, в които няма дори подсигуряващ оператор.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Крали Марко
17:58 13.06.2019
2 Сатаната
18:01 13.06.2019
3 Йозеф
18:02 13.06.2019
4 Сатаната
18:02 13.06.2019
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Внимание
18:02 13.06.2019
7 гост
Коментиран от #10
18:05 13.06.2019
8 Гост
18:12 13.06.2019
9 ал Мусака
18:58 13.06.2019
10 запознат
До коментар #7 от "гост":
Главната негативна последица от автономните автомобили ще бъде милиони безработни по света. Второ, че компа може да се хакне и да катастрофира умишлено колата.Коментиран от #13
19:01 13.06.2019
11 Изумен
19:12 13.06.2019
12 фючър
19:39 13.06.2019
13 гост
До коментар #10 от "запознат":
Дам, както всеки един компютър може да се превземе, така и всяка една кола ще може. То и сега новите коли са дотолкова свързани, че може да се манипулират, а какво остава когато цялото движение и управление на колата зависи от един компютър. И кому е нужно това? Да не би да е имало подписка, че повечето хора искат да се откажат да управляват кола? Аз не съм видял такава. Никой не иска да има такова нещо, но всяка компания работи над подобен продукт, защо?Коментиран от #16
19:50 13.06.2019
14 Радо
20:08 13.06.2019
15 на 2 гуми
20:41 13.06.2019
16 Lele
До коментар #13 от "гост":
Стига рева бе. Никой не те кара на сила да се возиш. Като ти се кара толко ще я караш няма да активирал автономния режим и толко. Все едно колите нямат педали и волан вече ами само джойстикКоментиран от #21
23:05 13.06.2019
17 Julio
Коментиран от #25
23:11 13.06.2019
18 Бай Шиле
Коментиран от #19
00:11 14.06.2019
19 Пръч
До коментар #18 от "Бай Шиле":
Почваш ги от Uber един по един, докато кръвното не спадне, ако ли не продължаваш с тия от Волво, ако че са ми любимци :)10:11 14.06.2019
20 Дианн
Коментиран от #22
11:48 14.06.2019
21 оажг
До коментар #16 от "Lele":
Ако питаш пловдивския гост и останалите утописти от дружинката им, точно това искат да стане - колите да са без волан и педали. Всичко да е "умно" и автономно.13:47 14.06.2019
22 яажог
До коментар #20 от "Дианн":
Само Юбер евентуално знаят колко пъти през тези години се е налагало надзирателя да се намесва, че да не стане сакатлък, така че не бързай да обясняваш кой бърка по-често.13:49 14.06.2019
23 Особняк
17:17 14.06.2019
24 Особняк
17:18 14.06.2019
25 Йййй
До коментар #17 от "Julio":
Леле какъв умник!!???? То тая технология я има от двайсет години ама заради такива умни тапаци като тебе*“†"""'':--&&@#№№#*???? Да го духаш!!!12:52 15.06.2019
26 Subaru
08:28 18.06.2019