Ръководството на BMW се е отказало от идеята да оборудва новото поколение на M3 с V-образен двигател. Новината е оповестил лично президентът на северноамериканското поделение на компанията Лудвиг Вилиш, съобщава BimmerPost.
Слухове, че баварците планират да "отрежат" чифт цилиндри от V-осмака на сегашната M-тройка и да монтират получения V6 на бъдещия седан F80 и купето F82, хвърлиха в потрес феновете на марката. Лудвиг Вилиш е признал, че подобни планове са съществували, но в Мюнхен все пак са се спрели на разработката на изцяло нов агрегат.
Моторът на бъдещото F80/82 ще бъде снабден с два или три турбокомпресора. Скорошни сведения, че BMW разработва електрически нагнетател, навеждат на мисълта, че поне един от компресорите ще работи на ток. Според запознати двигателят ще развива мощност около 450 к.с.
Следващото поколение на M3 трябва да се появи на пазара до година и половина-две. Към момента за автомобила със сигурност може да се твърди, че ще бъде по-лек, по-бърз, по-мощен и едновременно с това по-икономичен от предшественика си. Добра новина за почитателите на карането с вратите напред е и новината, че модификацията ще се предлага и с механична трансмисия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 асааа
13:45 23.05.2012
2 Ники Николов
15:01 23.05.2012
3 до Ники Николов
16:37 23.05.2012
4 Баварски глупости
И за сведение на пишещия преди мен 6 цилиндровия мотор не е по добре балансиран от 12 цилиндровия или от 8 цилиндровия редови да не говорим за 16 цилиндров.
Но и двата мотора не се използват широко поради ред причини.
Както всички добре знаем фирми като Нисан и Хонда правят V6 мотори от които БМВ могат само да се учат .
А М серията е просто смешна сравнена с GTR истинска екстремна машина с високи технологии , които БМВ още дълги години ще се мъчи да въведе.
17:06 23.05.2012
5 Ники Николов
17:12 23.05.2012
6 Минувач
И без това после ще се опитват да вкарат този двигател в коша на оригиналния по всевъзможни начини и да пускат клипчета в utube колко конски сили са докарали.
Така ще им остане само да си купят по един тунинг кит от интернет и колекторни тръби :)
17:24 23.05.2012
7 Hyundai/Mercedes
17:52 23.05.2012
8 Red
Верно ли? :))))) и какъв е двигателя?
18:16 23.05.2012
9 Джони
18:28 23.05.2012
10 Hyundai/Mercedes
Коментиран от #15, #17
19:54 23.05.2012
11 BMW
22:14 23.05.2012
12 520 зендер
22:44 23.05.2012
13 520 zender
23:17 23.05.2012
14 Speeder
Освен това редовия шестак е най-добрия редови мотор.
Няма никакъв смисъл V6, единствено го правят за да може да се събере в кола с малък кош, щото е по-къс.
Евала на баварците, по-добре да разработят нов редови мотор, отколкото да режат от стария. Скалъпените неща не са присъщи на БМВ и с този ход го доказаха отново!
23:56 23.05.2012
15 Prelude
До коментар #10 от "Hyundai/Mercedes":
@10 да се чуди човек на какво да се смее най-напред! На начина по който слагаш пълния член, на съдържанието или на ника.@14 от инженерна гледна точка редовия шестак е най простия шестак.
00:15 24.05.2012
16 малко факти
Що се отнася до изродски претоварвания никой шестак на БМВ не издържа форсиане като шестака на Нисан Скайлайн.
Просто свикни с мисълта че БМВ е кола за показност не за истински екстремни постижения.
А на колегата от коментар 10 само ще кажа че двигателя на GTR се прави в Йокохама а не във Франция.Що се отнася до останалите компоненти те не се използват в други коли а най малко в Рено.GTR изцяло се изработва в Япония.
А онази френска фирма която споменаваш е специализиран в изработка на състезателни автомобили и използва двигателя на GTR за да го вгради на Дачия за едно състезание в Америка.
Коментиран от #21
00:16 24.05.2012
17 Пламен Кисьов
До коментар #10 от "Hyundai/Mercedes":
10 .. 8 ... ся 6 ...00:20 24.05.2012
18 до 14
А БМВ ползват една и съща конструкция за този редови шестак от поне 30 години.
Сега не могат да се справят с V6 и правят по лесното да останат на стария редови шестак по лесен за правене.
Типично за тази фирма със скалъпени набързо решения които често се повреждат поради недомислие.
00:24 24.05.2012
19 Зайо
Аз не знам за М30B35 със спукана глава, дори и с налягане на турбото от 1,2 - 1.5 бара (650+ к.с.) по-скоро проблемите са в стоковата гарнитура ;)
p.s. И както са казали великите умове: "Шестака си е шестак"
01:58 24.05.2012
20 Джони
07:51 24.05.2012
21 520 зендер
До коментар #16 от "малко факти":
16-Какво да мечтая бе младеж..CSL-а биеше на писта тогавашния аналогичен модел на 911 ама му забравих абревиатурата.Но това се промени при Е92 -450кс -толкова и при 911 защото бумера беше много затлъстял и тромав в завои.И кво пак ми говориш за ГТ-Р като със М3 нямат нищо общо-нито в задвижването нито в техниката.Като се научиш да сравняваш тогава ще споря с теб.Засега само мога да се усмихна ехидно и да махна пренебрежително с ръка изразявайки с това че няма какво повече да си говорим..08:30 24.05.2012
22 читател
А що се отнася до Порше и БМВ Порше имаше кола която биеше CSL още тогава но ти нали обичаш да сравняваш коне с магарета си пропуснал.
И добре са ти го написали.Смотания шестак на БМВ НИКОГА не може да достигне мощноста на Скайлайн. Сети се сам защо.
Коментиран от #25
10:49 24.05.2012
23 до 20
Но дошло време в края на 50 -те когато хората заменили редовия осмак с V образен. Същото направиха сега и със шестака.
Но некадърниците от БМВ понеже не искат да си правят труда да правят по трудния технологично V6 мотор още се пънат със стария редови.
А едно блестящо доказателство за добри V6 мотори са тези на GT R . 550 коня от 3,8 л. и това е серийно. За качествата на колата няма да говорим само ще допълня че БМВ още няма такава кола в производство и както изглежда скоро няма да има.
10:57 24.05.2012
24 Минувач
1. Редови шест цилиндров двигател е най-добре балансирания 6 цилиндров двигател (клипчета показващи защо - има много).
2. Редови 6 е с много просто изпълнение.
3. Редови 6 е много надежден (виж т.2).
3.1 Вярно е също, че в началото е имал проблем с хармонични честоти при около 6к оборота, но това отдавна е преодоляно.
4. Редови 6 е по-надежден от редови 8, защото има по-къс разпределителен вал (виж т. 3.1).
5. Редови 6 е по-надежден от V6 защото има два пъти по-малко разпределителни валове.
6. Редови 6 позволява по-малък маховик => по-бързо развъртане на двигателя без нуждата от намеса на ECU за компенсиране на моментите.
Разбира се има и недостатъци:
1. Загрява по-бавно.
2. Има нужда от повече място (не става за кола с предно предаване).
3. Все по-трудно отговаря на всякакви екологични измислици.
Аз лично предпочитам редови 6 пред V6.
12:26 24.05.2012
25 520 зендер
До коментар #22 от "читател":
22-Чета редовно ауто билд.Там го пише това за Е46 CSL-а.Аз не си го измислям,така че ти на мене можеш и да не вярваш ама хората са ги сравнявали на времето както и последващите модификации и знаят повече от теб.Така че никога не казвай никога..15:09 24.05.2012
26 за минувач
Маховика на 8 цилиндров редови е по малък от 6 цилиндров и позволява по бързо развъртане .
По дългия разпределител вал на 8 цилиндров редови въобще не е по малко надежден от 6 цилиндровия.По твоята логика 4 цилиндровия е по надежден от 6 цилиндровия.
И по т3.1 хармоничните честоти са за 6 цилиндров не за 8.И този проблем е решен.
Проблема в тези мотори е мястото , което заемат.За това ги махат .
И мога само да ти кажа че V6 мотори на Хонда от 1990 монтирани на NSX са по издържливи от всичко което БМВ е правило като редови шестаци.
Така , че проблемите с V6 отдавна са преодолени.
Сега и във Формула 1 моторите ще са такива , а не редови ти си прави изводите.
15:12 24.05.2012
27 Грозната истина
Порше 911 GT2 има постижение 7.46 .00 през 2000 година.
Така че не знам кой Аутобилд си чел но това са показали часовниците на пистата.
Порше 911 GT3 RS има постижение 7,43 през 2003 година на същата писта.
Отново БМВ духа супата.В следващите години има още много примери как баварските смешници са задминати не само от порше но ит от много други.
Забележи Зендер , че това е писта а не разни фукльовци по магистралата дето се пънат на някой Опел или Хюндай с 8 цилиндрови мотори по 5 литра.
Когато излезе срещу истински спортни коли БМВ е на колене .
запомни това и спри да вярваш на всичко което пише в Ауто Билд.
И те са хора и те допускат грешки.
15:35 24.05.2012
28 Hyundai/Mercedes
Коментиран от #32
19:20 24.05.2012
29 Skyline
А това ,че някой може да е давал съвети не го прави конструктор и производител на този двигател. Има много примери в автомобилостроенето за това.
И както се писа по преди Sodemo Motors правят преработен такъв за Дачия. Както и тунинг на такива мотори.
Щом толкова настояваш намери къде е писано , че Содемо са направили този двигател.
Lexus LFA например ползва моторизация от Yamaha и никой не крие това .
Така ,че докато не намериш ясно доказателство за думите си по добре не се изказвай .
20:24 24.05.2012
30 520 zender
22:05 24.05.2012
31 520 zender
Коментиран от #33
23:42 24.05.2012
32 Prelude
До коментар #28 от "Hyundai/Mercedes":
@28 би трябвало да знаеш че това е абсурдно. (независимо кой ти го казва)Двигателя на ГТР е наследник на VQ серията която Нисан използва от началото на 90те и се произвежда в Йокохама
http://www.youtube.com/watch?v=zta0skI9J4c
А общото със Sodemo е че са взели двигател от ГТР донапомпали са го и са го бутнали в тази Дачия
http://www.youtube.com/watch?v=PFnyaow_wok
04:27 25.05.2012
33 Име:
До коментар #31 от "520 zender":
@31 Изобщо не знаеш колко издръжлив е редовия шестак на старите GT-R-и. Освен това е с турбо и много по-лесен за тунинг. Нз дали знаеш но първия Скайлайн ГТР е 1969та година и е 2.0 редови 6 атмосферен 160к.с. А най-успешния от всички ГТР-и до сега е R32, който размазва всички коли от неговото време дори и суперкари по-скъпи от него. Печели всички състезания в японския пистов шампионат и т.н. А това за магистралата са пълни глупости. Бързата кола не се определя на магистралата, а на пистата и по планинските пътища. Там където ATTESA-та на R32 e ненадмината. Е30 М3 е мнооого далече от технологичното ниво на R32. Това че не си виждал и си знаеш 320ките колко вървят и тук таме ако си карал някоя М-ка далеч не означава че няма или не е имало по-бързи коли. Виж в България - Да рядко ще срещнеш кола на магистралата по-бърза от М-ка, но това не доказва абсолютно нищо.Коментиран от #34
17:25 25.05.2012
34 520 зендер
До коментар #33 от "Име:":
33 Ма все ми е тая колко е издръжлив шестака на японските коли.Мен си ме интересува с какъв мотор ще излезне новото М3.За мое съжаление преди години излезе с осмак.Ще се радвам отново да излезе със редови шестак.16:09 26.05.2012
35 читател
Няма да коментирам глупостта за това как на магистралата изпреварваш москвичи.БМВ само срещу такива противници може да се пъне.
Както колегите казаха технологията на GTR е несравнимо по добра от БМВ. И най хубавото е , че плащаш същите и дори по малко пари.
А че не си помирисвал V6 мотор и за това говориш глупости от далеч е видно.
Нека Prelude ако има търпение да ти обясни за мотора на NSX V6 , който е по здрав от всичко ,което БМВ е правило.Но ти от къде да го знаеш това в автокъщите в България само щайги 525 и 530 дизел на БМВ е пълно.
За това няма да ти се сърдим за невежеството , но поне чети малко в този форум има хора , които разбират мисля , че няма нужда да назовавам имена.
17:04 26.05.2012
36 читател
Няма да коментирам глупостта за това как на магистралата изпреварваш москвичи.БМВ само срещу такива противници може да се пъне.
Както колегите казаха технологията на GTR е несравнимо по добра от БМВ. И най хубавото е , че плащаш същите и дори по малко пари.
А че не си помирисвал V6 мотор и за това говориш глупости от далеч е видно.
Нека Prelude ако има търпение да ти обясни за мотора на NSX V6 , който е по здрав от всичко ,което БМВ е правило.Но ти от къде да го знаеш това в автокъщите в България само щайги 525 и 530 дизел на БМВ е пълно.
За това няма да ти се сърдим за невежеството , но поне чети малко в този форум има хора , които разбират мисля , че няма нужда да назовавам имена.
17:05 26.05.2012
37 520 zender
18:12 26.05.2012
38 BMW NEVER
Високите технологии не са за хора като теб .
Коментиран от #41
12:13 27.05.2012
39 330i
14:04 27.05.2012
40 BMW NEVER
Има няма 27 секунди по бавни.
А за Формула 1 не ми говори защото БМВ там от 20 години участия нямат една отборна титла.Който ги хване ги рита Рено,Мерцедес,Ферари,Форд,Хонда,Порше.и т.н
БМВ са пълни нещастници само правят двигатели с големи кубици за улиците защотото ако са малки съвсем няма да издържат.
Знаеш ли кога от БМВ ще направят 2000 кубика мотор с 250 коня серийно който да мине 300 000 километра и да няма дефект.
НИКОГА.
И Тойота като е по богата от БМВ значи е по хубава.Тогава си купувай Тойота бе отворко щом за теб е важно на колко и се оценяват акциите.
Поредният високоинтелигентен фен на баварските коптори се изцепи да ни покаже какъв паралия е с 15 годишния си таралясник.
Евала бате много си напред с матрияла.
Коментиран от #42
14:34 27.05.2012
41 520 зендер
До коментар #38 от "BMW NEVER":
38-Аз не живия с илюзии.ПОВТАРЯМ ЗА ТАКИВА 20 ГОДИШНИ БЕЗРАБОТНИ КАТО ТЕБЕ.Имам фирма женен съм имам дете кола и апартамент.На 36 години съм и съм постигнал всичко в тоя живот.Не виждам що да живея с илюзии..тук пиша за разтоварване,ако ме питаш що съм в тоя саит всеки ден...16:46 27.05.2012
42 330i
До коментар #40 от "BMW NEVER":
@40бмв правят кола с по-малко коне от 240 коня, която въпреки по-голямата си маса "пердаши" таз S2000 както си иска, че даже и на разход е по-добре, ама тез подробности не са важни- важно е 2000 кубика - 240 коня, то и бмв имат 2400 кубика - 750 коня - атмосферка, ама то е друга тема
21:25 27.05.2012
43 330i
нали са на светлинни години...
http://bimmer.bg/2010/05/30/24-te-tchasa-na-nyurburgring-sabrani-v-19500-kadara/
е за тва говоря, купуваш м3-ката и гтр-а - нови - пуска6 ги да обикалят на макс на някоа писта, и познайте кой ще изпуши първи ?
22:13 27.05.2012
44 ха ха ха
А онзи мотор на Хонда е толкова здрав че баварските никога не са можели да се доближат до такова качество.
Ами купи ги нови да видим кой ще издържи повече.
Като знам БМВ какви са трошляци не бих се обзаложил че ще издържи повече.
Едно съм сигурен БМВ то ще диша праха на нисана .
Карай си таралясника по пътя и свикни с мисълта , че БМВ не може да се мери с такива високо технологични коли.
Добре ги видяхме и във формулата какви са смешници.
Ако искаш да видиш коли които по всяко време ще наритат БМВ влез на този сайт
http://supergt.net/
Айде лека и да сънуваш как изпреварваш GTR на живо няма да ти се случи.
01:01 28.05.2012
45 Speeder
Абе колега, не мога да разбера защо сравнявате ПОДЧЕРТАНО спортен модел (без каквито и да е комфортни и практически качества) на Нисан и времето, което е постигнал на някаква си писта, било то и Норда, с коли, които са направени да се карат на дълги разстояния и да си возиш семейството с тях?
БМВ винаги са били лидер във високите технологии и не вярвам Нисан да са по-добри от тях, въпреки че имат един модел (САМО!) който е нещо много добро на писта.
Всеки един модел на БМВ последните 40 години е изпреварил времето си по отношение на безопасност, надеждност и комфорт, а това не важи за Нисан. Нито са най-надеждните в класа си, нито са най-безопасните. За комфорта - много са зле.
12:01 28.05.2012
46 Speeder
12:05 28.05.2012
47 R34
Нито една технология не са въвели първи.
И нисана е нормална 4 местна кола която вътре е по широка от баварския кош 3 серия.Най хубавото е че по широкия и по тежък Нисан е много по стабилен на пътя от смотаното баварско произведение.
Който не е карал Скайлайн мисли БМВ за кола.
14:07 28.05.2012
48 Speeder
X-drive, I-drive, Efficient Dynamics да ти говорят нещо? Сигурно не са ги измислили BMW?
Колкото до Нисан - това е една фалирала марка - не ми я хвали толкоз. Няма как да се впишат в здравината на баварците...
Японци? Е39 примерно е конструирана от японец. Като нещата не са били орязани от към бюджет, както е при масовите нисани.
Скайлайн може и да е хубав модел, но е само един. След това става GT-R. Освен това моторите на скайлайн са редови шестаци, по идея от баварците ;)
Коментиран от #49
14:46 28.05.2012
49 520 зендер
До коментар #48 от "Speeder":
48-Ма то тука става въпрос за двигатела на М3 ве човек.Не се манипулирай от феновете на японските коли.То се вижда и какъв интерес има към японските коли щом почти няма статии за тях.Не разбираш ли че на хората им се говори за ГТ-Р.Ама няма статии за него и те затова го намесват.20:45 28.05.2012
50 330i
как изобщо може да си помисли6 4е 2 литра мотор от хонда може да се доближи до 3 литра на бмв, едното е еднодневка, другото е изчислено да те надживее, едното е пластмаса, другото е встествена кожа от избрани материали, едното е от хора които са измислили двигател и автомобил, и какво от това 4е не е сериен мотора от 750 коня, нали става въпрос за това че са "смешници" и не могат да правят мощност от малка кубатура, а колкото до серииния хондов 2000 кубиков 240 коньов - представям ПО-СТАРИЯ мотор от бмв 231 коня, който има по-малък разход и по-висока макс. скорост, ускорението до сто е "еднакво" но хондата след малко припада с по-високата си мощност и по-малко килограми, и това на вас ако не ви говори нищо, за мен означава едно -- БМВ СИ Е БМВ
21:11 28.05.2012
51 one
Хонда въведе променливите фази на разпределение много преди БМВ и го направи качествено.
X-drive на БМВ е копиран от Хонда.Останалите глупости на БМВ също са въведени от други фирми много преди тях.Като не знаете не се излагайте.
Тук говорим за други неща.Говорим как Нисан показва на жалките баварски нещастници как се прави кола която кърти всяко тяхно произведение.И какво ми говорите за 750 коня като такова БМВ не се произвежда.Ако вървим в този ред има коли с 1600 коня от по малки мотори от баварските.Не се напъвайте нямате достатъчно знания за да спорите.
Учете се от зендера купуваш баварски кош с 3000 кубика и после гледаш да изпреварваш някой с опелче или москвич и внимаваш да не те среща някой яонски спортист по пътя защото ще те резне без замисляне.
И БМВ може да се учи как се прави редови шестак от Скайлан , толкова здрав и позволяващ форсиране мотор БМВ не е имало и няма да има.
Айде много здраве аматьорчета.
22:41 28.05.2012
52 330i
23:14 28.05.2012
53 Име (не съм логнат)
23:39 28.05.2012
54 Prelude
http://www.youtube.com/watch?v=00QG0VAWrdI&feature=player_embedded
02:46 29.05.2012
55 Speeder
А от всичките коли само БМВ-то си беше 4+1, демек седан и се движеше доста добре като за такава кола.
Коментиран от #58, #69
08:25 29.05.2012
56 2 в 1 ?
Примера за S2000 който има 2 литра мотор и издържа повече от 3 литровите баварци е показателен.
БМВ не може да прави здрави мотори и за това прави големи кубици за да компенсира това.
А за линията на Nissan GTR която води началото си от 60-те всеки запознат по навътре с автомобилите знае , че БМВ не може въобще да се сравнява въпреки че струва колкото него и дори повече.
6 цилиндровите мотори на тези нисани са пример за изключителна издържливост на форсиране.БМВ за да даде подобна мощност използва 8 цилиндрови.Това е още един пример за това как баварците ползват повече обем защото иначе моторите им се трошат.
Просто всеки да си знае мястото.БМВ е кола която се опитва да събере спортно с уж луксозно.Но това е като всесезонната гума.Уж била за всичко но всяка друга гума я бие.
Това става и с БМВ при спортните коли само присъства а при луксозните сравнено с S класа е слабо.
Това е момчета 2 в 1 при колите не е най добрата комбинация.
Коментиран от #70
09:53 29.05.2012
57 Speeder
Колкото до моторите на хонда, повечето още от завода си ядат маслот.
10:23 29.05.2012
58 Име:
До коментар #55 от "Speeder":
@55 Никой не казва че М3 е лоша кола. Но в никакъв случай не е най-бързата.12:47 29.05.2012
59 Speeder
А Хонда S2000 са направили мотор, който е по идея на първото M3. Дет се вика открили са топлата вода след като са си купили немски бойлер :D
Коментиран от #60
13:55 29.05.2012
60 Име:
До коментар #59 от "Speeder":
@59 Зависи за кой клас говориш точно. Защото R32 е по-бърза. Овен това impreza 2005 година е само секунда по-бавна от м3 на ринга:BMW M3 8:05.00 153 '07 420 / 1619 ////
Subaru Impreza STI Spec C MK.II 8:06.01 153 '05 280 / 1370
Виж за каква разлика става въпрос 4 литра срещу 2 литра 8 цилиндъра срещу 4, 420 коня с/у 280, предаване само на една от осите срещу двойно, което на дългите прави на ринга е сериозна пречка. Да импрезата има предимство откъм тегло и откъм цена, доста по-евтина е. Според мен 1 секунда за 20км дистанция не е чак толкова сериозна разлика. Mazda rx7 също е 2 врато купе, която добре направена побеждава GTR R35 на touge и time attack. Колите са твърде различни за да се причисляват само към един определен клас. А като стана дума за импрезата мисля че все още е най-бързата 2 литрова серийна кола на северната дъга.
14:05 29.05.2012
61 Speeder
БМВ се опитват да правят комфортни автомобили, които се карат по много и целта им е да вземат клиенти от Мерцедес, Сааб, Волво, Ауди и от Порше примерно. Субита, нисани и други кашони, в които главата ти става мека като тръгнеш за морето са ги оставили на японци, французи и т.н.
Много ясно, че след като си се доказал в моторните спортове, направил си мотор 1500 кубика, способен да развие 1400 коня и който е станал шампион по времето когато се е състезавал, направил си веднъж кола за LeMans и тя печели безапелационно.
Идеята на японците е да имат в моделната гама една добра еднодневка-турбо-резачка, ако може и да постави някой рекорд на ринга и по този начин да си промотират конфекцията на пазара, предимно с мотори от 1.3 до 2.3 . После правят зарибяване чрез PS2/3 на келешите и всичко заспива :D
Не че не бих покарал някоя японска бегачка, но искам като пътувам да не се изморявам, а когато реша да бързам и да цедя колата - да има какво да дава. Да не влиза в сервиза на всеки 10 000 км. и да не и вдигам капака за да гледам маслото на всеки 300 км. Защото като тръгна на някъде минавам по 1000 - 2000 км. за няколко дни. А, да и в същото време да има къде да сложа да седне жената, детето, детската количка и т.н.
Като сметнеш всичко това - отговорът е БМВ 5-ца туринг или БМВ X5.
14:31 29.05.2012
62 Име:
15:09 29.05.2012
63 Speeder
Коментиран от #64
15:11 29.05.2012
64 Име:
До коментар #63 от "Speeder":
@63 Стига глупости. Най-добре балансирани са Поршетата и Субарутата. Боксер мотор нисък център на тежестта. Нищо не е по-балансирано.15:16 29.05.2012
65 Speeder
Сега ако наистина разбираш от коли, кажи ми кои модели на порше са наистина балансирани?
При баварките моторът е възможно най-изтеглен назад, и като цяло центърът на тежестта на самия мотор е зад предния мост. Шестаците са от магнезий или алуминий от доста време, точно за да олекотят нещата. Като цяло колите им са 50:50 weight ratio.
BMW ползват боксер при мотоциклетите, това им е от едно време, там наистина има значение. Щото редовия шестак от инженерна гледна точка е много по-добър за един автомобил с голям ресурс, отколкото боксера, който хем е капризен, хем няма как да даде комфорта и балансираната работа на редовия шестак.
Що иначе редовите шестаци са най-продаваните БМВ-та??
Коментиран от #66
16:00 29.05.2012
66 Име:
До коментар #65 от "Speeder":
@65 Виж какво Порше са едни от най-балансираните коли. А не ми говори за боксеровите мотоциклети на БМВ, защото са ужас. Питай който моторист искаш. В завойте всеки друг мотор различен от боксера накланя купето много повече. За целта се използва по-твърдо окачване - откъде идва и по- кофти возия. Що се отнася до разпределение между предна и задна ос 50 на 50 е много добре и М3 са горе долу така. Но ляво- дясно няма по-добър баланс от боксера, главно заради центъра на тежестта. Освен това като двигател боксера е изключително балансиран. Можеш да прочетеш малко повече. За разлика от v6 и редоваците той няма нужда от балансиращи валове. Едиственото му отклонение е по оста на коляновия вал.Коментиран от #67, #76
18:23 29.05.2012
67 520 зендер
До коментар #66 от "Име:":
66-БМВ-Няма нищо общо с гт-р.Намесвам се малко късно в разговора но мислех да не пиша.Сто пъти съм го казвал.Не можеш да сравняваш 3.8 турбо със 3.2 или 4.0литров без турбо мотор.Не можеш да сравняваш двойно срещу само задно задвижване.Не можеш да сравняваш лънч-контрол срещу автомобил който изобщо не е снабден с такава техника.И не си мисли че ГТ-Р вади голяма мощност.Можеби не са надули достатъчно мотора но всеки аматьор ще го тунингова до 520-560кс.Колко ще изкара двигатела на БМВ ..Гледам че всички го знаете тоя отговор.Аз като човек който е притежавал бмв с редови бензинов шестак ще ти кажа че е много издръжлив.Е не е задължително да ми вярваш.Разбрах че обичаш леките и малки коли зада си бърз в завоите.Пич когато създадеш семеиство или когато евентуално ти се наложи да караш всеки ден и да изминаваш големи разтояния ще заобичаш и големите коли.Да ти кажа ли минал съм през много малки коли.Отначало просто нямах нужда от голяма кола.Голямата кола има по-големи разходи но от както съм в София смених едно Мондео и една Вектра за кратко.Но вече ми се налага да карам всеки ден или почти всеки ден.Минавам големи разтояния-боря се с времето постоянно.За това предпочитам голямата кола.Лично аз се спрях на динамиката и комфорта на БМВ5.На теб можеби не ти харесва но след години ще ме разбереш.Пич всеки обича да се състезава по крастовищата но когато си минал в живота си примерно около 400 000-500 000километра вече не ти е до това.Незнам ,можеби с годините се променям.Сега повече ми харесва теглителната сила на доускоряването на магистралата.Но определено вече не правя простотиите които на времето съм правил с ГСИ-то или с 205цата..19:17 29.05.2012
68 видял
БМВ НИКОГА не правило по здрави двигатели от Хонда и почват да бутат масло много преди японците.Освен че бутат течове от гарнитури започват много по ранопри баварците.Само като отвориш капака на Хонда и виждаш разликата.
А аз лично съм брал доста ядове с с редова Е34 шестица.Като почнеш от бобини и стигнеш до водни помпи и лесно кривящи се глави.
Така че не ми говорете колко били здрави.Новите са още по зле.
БМВ направи променливите фази на газоразпределение след Хонда и още не може да си изглади проблемите там.
Въобще не правете сравнения по такива показатели.
NSX е обявена за най здравата спортна кола правена някога и до ден днешен държи цена минимум 30 000 евро.БМВ 850 вече можеш и за 4000 евро да намериш.
Това показва колко по добри коли прави Хонда.
Що се отнася до GTR БМВ е много далеч и като технология и като възможности от тази кола.
Много показателна беше излагацията на БМВ във Формула 1.
Те са фирмата с най много участия и без нито една отборна титла.
На времето в турбо ерата точно Порше и Хонда ги наритаха . Там се видя че баварците не вървят срещу такива противници.
Иначе на реклама го докарват.Самият факт че пишете такива неверни неща тук показва , че пропагандата ви е заблудила.
19:56 29.05.2012
69 Prelude
До коментар #55 от "Speeder":
@55 постнах това да се види значението на баланса за една кола. Не е нагласено, силата на колите НА ТАЗИ ПИСТА е такава каквато се вижда на видеото. Да, вижда се че олекотеното Ферари е по бързо, но това няма смисъл да се отбелязва. Това което си струва да се отбележи е какво може NSX само с 280 коня. Мощност се прави лесно, баланс не.20:45 29.05.2012
70 BMW N1
До коментар #56 от "2 в 1 ?":
@56 Абе младеж на BMW не им трябва да са номер 1 в луксозния клас там номер 1 са Ролс-Ройс , която е част от "БМВ груп няма S-класи няма Мецедеси.... нали разбираш за какво ти говоря че няма смисъл да си правят сами конкуренция .21:27 29.05.2012
71 ха ха ха
Фолксваген като притежават Бентли,Бугати,Ламборгини са най спортни и луксозни по твоята логика.
Тата като притежава Ягуар е страхотна луксозна и спортна фирма.
Направо изби рибата с тия простотии дето ги написа.
Точно заради това БМВ купува фирма с история в лукса защото си няма своя , както го правят индийци,китайци и кой ли още не.
23:00 29.05.2012
72 330i
сто пъти съм писал че бмв е изнасяло уроци за това как се дългове4ен двигател, за дизел какво да говоря -- там е вездесъщата е46 320д със 136 коня от дале4ната 1998 г. - тогава когато дизела никой не го е броял, тогава когато "великите" японци в хонда не бяха помирисвали нафта понеже не признаваха дизела за двигател, и им се наложи да се поу4ат за сетен път от бмв .... и в един момент великите учени от хонда зарязаха великото си изобретение за променливите клапани и бяха принудени да правят дизел, щото видиш ли таз 320д от 1998 г оставя зад себе мноооого бензинови хонди с променливо отваряне на клапаните НА ДВОЙНО ПО-НИСЪК РАЗХОД, та така, сега пък се учат пак от бмв - как да правят кола с 164 кс и разход извън града - около 3.5 л/100
00:22 30.05.2012
73 Име (не съм логнат)
00:55 30.05.2012
74 Speeder
Още не съм срещал на пътя субару или друго японче дето да може да се опре на баварката ми, т.е. реално съм по-бърз от 80% от всичко японско дето се движи в България.
А който не вярва, че мотор на БМВ на 400 000 км и още не пипа маслото - мога да му го покажа. Естествено колата се е обслужвала с добри масла и когато трябва.
Коментиран от #77
08:07 30.05.2012
75 330i
08:57 30.05.2012
76 Speeder
До коментар #66 от "Име:":
@66Редовия шестак няма никакви отклонения колега. Още в казармата на старите ЗИЛ 159 бях изумен от плавния ход на мотора му, при положение, че 131 работеше като трактор в сравнение с него. Просто редовия шестак е най-балансирания мотор след V12.
Боксерите съшо са балансирани, но тук може да се спори дали 4 цилиндров боксер (Субару) е по-балансиран от 6 цилиндровия (Порше) ;)
Както си и знаех - не знаеш нищо за поршетата. С най-добър баланс са 924/944/928, Бокстер, Кайман, Карера GT. Просто защото моторите им са монтирани така, че да се запазва разпределението на масите най-добре. Иначе си прав - боксерите са с най-нисък център на тежестта, въпросът е защо не ги правят толкова, колкото редоваците и редовите шестаци ;)
То дори и V моторите ги правят повече...
Колкото до представянето на BMW във Формулата - нещата около стария тим не ми харесваха, но не ми харесва и цялата формула. Не може един цех за лимонада да бие концерни като Мерцедес, Ферари и т.н. С БМВ се отказаха и Хонда, явно има защо. Явно не е изгодно да поддържаш отбор в Ф1 и да не ти излиза пасианса всяка година, за сметка на лимонадения отбор :D
При шампионският им двигател от 80-те нещата са интересни до там, че моторите, които ползват са 4 цилиндрови M10, 1500 cc, стандартни, ползвани в серийното производство, които успяват да форсират до 1400 коня. И да печелят с тях. Никой не е инвестирал милиони, както е правил примерно Форд за да печели. При Хонда никога не е ползван сериен блок, нито при Порше ;)
09:45 30.05.2012
77 Име:
До коментар #74 от "Speeder":
@74 Положението в България не е показателно изобщо.13:07 30.05.2012
78 видял
За Формула 1 както вече казахме БМВ никога не е печелило отборна титла.Дали защото не са направили мотор като хората или по други причини е отделен въпрос.
Факт е че Хонда е символ на турбо ерата във формула 1 и баварците са се учели но така и не са се доучили как се правят толкова надеждни и мощни мотори.
И великите японци направиха дизели за да влязат не евро пазара защото както знаеш в Америка и Япония дизел е мръсна дума.И още с първия опит Хонда направи двигател за пример със здравина и икономичност и спечели награда за това.
А БМВ естествено на японския и американския пазар продават символично защото никой не иска да плаща скъпо за кола която стои по сервизите.
А за баланса е от ясно по ясно, щом GTR дава 27 секунди по добро време от М3 на обиколка прави си сметката къде е баланса.
И между другото V6 вече толкова се развиха че баланса им е последна грижа.Ако отвориш капака на V6 Хонда ще видиш че работи по плавно от редови шестак на БМВ.Как са го направили само те си знаят.Но за сега БМВ още се учат на това , както се учеха и на torque Vectoring от Honda която още през 2004 го въведе масово в 4х4 системите си.На БМВ им трябваха години за да въведат копие на тази система в X drive моделите си.Учеха се и на VTEC технологията въведена първо от Хонда в NSX на V6 мотор който дори след 20 години експлоатация не мръдва.БМВ 850 от онова време вече се разпада и струва 4000 евро а тази Хонда е поне 30 хиляди.
Основното в което Хонда превъзхожда е НАДЕЖДНОСТ.
Който е карал двете коли по дълго време знае за какво говоря.
А за състезания по пътищата и как никой не можел да изпревари БМВ то на Speeder е смехотворно въобще да се говори.
Има достаттъчно коли които го могат , въпрос е да попаднеш на колата и човека желаещ да ти покаже колко слаби всъщност са БМВ срещу истински силни противници.
13:36 30.05.2012
79 Speeder
Колкото до глупостите ми - вярно, трябваше отдавна да спра да пиша, понеже при вас положението е трагикомично.
Сега ще кажа колко много се е объркал на един колега японец, който си мисли че мерцедес и БМВ са върха и си взе Е-класа вместо някоя хонда. Много ще ти се смее :D
15:00 30.05.2012
80 ;))))))))))))))
В България са най добрите експерти по БМВ . В цял свят класациите сочат БМВ като дефектиращо и проблемно само в тук вървяло по милион километра без повреда.
21:53 30.05.2012
81 Prelude
Едното и другото нямат общо. VTEC продължава да се използва в бензиновите двигатели, а дизели се включват в гамата за Европа -само тук се намират разбирачи дето ги купуват (що да не им се взимат парите)
"моторите, които ползват са 4 цилиндрови M10, 1500 cc, стандартни, ползвани в серийното производство...При Хонда никога не е ползван сериен блок"
Когато си доставчик на двигатели клиентът ти не се интересува, че са ти евтини двигателите защото били серийни. Сериозните отбори могат да си плащат и искат най-доброто, затова Уилиамс и Макларън караха с Хонда. И Хонда им донесе 6 поредни титли.
Коментиран от #82
02:06 31.05.2012
82 Speeder
До коментар #81 от "Prelude":
@81Така е, прав си. Всичкото това което казах за М10 иде да покаже колко корави блокове имат баварките. И как с малко пари са направили шампионски мотор. При хонда положението с инвестирането беше различно, телеметрията се гледаше в Япония със сателит и можеха да коригират режимите на мотора по време на състезание от там......
Нямам нищо против Хонда, от японските са ми най-любимата марка, след това са купетата на Нисан.
@80
Пич, не говори глупости, дай да видим кои класации гледаш. Масово баварките в България са на над 500 000 км., освен това през 2000 година ADAC беше класирал Тойота, БМВ и Форд като най-безпроблемни и надеждни марки.
Тойотата основно заради Ярис и Корола, които са доста опростени модели. БМВ-тата от тия години всичките са като космически кораби.
08:30 31.05.2012
83 някой
Що се отнася до блокове в състезанията се вижда кой какви блокове прави.БМВ благодарение на здравия си блок няма нито една отборна титла.Това са фактите.
12:41 03.06.2012
84 Speeder
08:21 04.06.2012
85 Този коментар е премахнат от модератор.