13 956 42

Тествахме новото GLE 450 на Mercedes

Тествахме новото GLE 450 на Mercedes

Въпреки смяната на поколенията, Mercedes-Benz GLE запазва своята изначална концепция, но наред с това притежава и от всички дизайнерски решения, присъщи за новите SUV-та на марката. Стилът е модерен, но заложените още с дебюта на ML черти от преди 20 години са налице и тук. Новото GLE вече е и на нашия пазар, а екипът ни направи обстоен тест на най-мощната модификация 450, която се предлага на българския пазар. Ето и по-конкретно за какво иде реч.

Екстериор
Тествахме новото GLE 450 на Mercedes


На пръв поглед автомобила изглежда по-компактен. Няма ги вече острите разграничения в поясната линия, а фаровете и задните светлини са по-компактни. Ако обаче погледнете техническите характеристики на новото GLE ще останете удивени, че то превъзхожда предишния модел със 105 мм на дължина, с 12 мм на широчина и само височината е намалена с 24 мм. Коефициентът на въздушно съпротивление също е много добър за автомобил от този клас. Той е 0-29.

Интериор
Тествахме новото GLE 450 на Mercedes


Междуосието е почти три метра, като цялата "добавка" от 80 мм е предназначена за повишаване на комфорта на пътниците на втория ред. Диванът на втори ред е разделен в пропорции 40:20:40, като двете странични места се характеризират с доста повишен комфорт. Те почти не отстъпват на предните две кресла. Отпред също е работено върху повишаване на комфорта.

Тествахме новото GLE 450 на Mercedes

Инженерите са променили ъгъла на ветроупорното стъкло, което позволява да се увеличи пространството, през което влизат и излизат водачът и пасажерът до него. Що се отнася до багажното отделение, то е прибавило 135 литра и вече е 825 литра. Тестовият автомобил, който ни бе предоставен от вносителя на марката у нас, беше и с опционален трети ред седалки, които също са удобни, но когато са в разгънато положение, мястото за багаж е недостатъчно.

Тествахме новото GLE 450 на Mercedes

Като цяло салонът на новото GLE няма нищо общо с този на предшественика му. Вече няма никакви аналогови уреди, а вместо тях са налични новите огромни екрани на MBUX системата. Те включват приборен панел и сензорен екран на мултимедията. Около дисплея в средата са разположени огромен брой дефлектори на системата за вентилация, но въпреки това тази система е малко по-шумна. В тъмната част на денонощието колата впечатлява със своето амбиентно осветление, което променя цветовете си в зависимост от това какъв режим е избран.

Двигател и ходови характеристики
Тествахме новото GLE 450 на Mercedes


Едно от най-ефективните нововъведения, е хидропневматичното окачване E-Active Body Control (E-ABC), управляващо всяко от колелата на автомобила поотделно. Тази иновация, чрез системата Road Surface Scan, сканира пътната повърхност и настройва окачването предварително. Още една система, наречена Curve, ни впечатли с уникалната си работа да предотвратява крен в завоите.

Тествахме новото GLE 450 на Mercedes

Така колата вози изключително меко, но същевременно е стабилна и крен в завоите почти не се усеща. Автомобилът се представя отлично, както на магистрала, така и на планински път с много завои. Що се отнася до офроуд възможностите на колата, то и там изненади няма. Предвиден е специален всъдеходен режим Rocking mode, който обаче е опция и се предлага с пакета Offroad. Той е способен бързо да регулира автоматично клиренса на колата, както и да увеличава и намалява налягането в гумите.

Тествахме новото GLE 450 на Mercedes

Най-мощната версия към момента, която е налична нашия пазар и която имахме възможност да изпитаме, разполага с шестцилиндров бензинов агрегат, която е от типа на т.нар. меки хибриди - разполага с 48-волтова електрическа система. Шестакът на Mercedes-Benz GLE 450 е трилитров, а мощността му е 367 конски сили. Максималният въртящ момент е 500 Нм, които са напълно достатъчни за перфектно ускорение и доускорение. Моторът работи съвместно с деветстепенна автоматична трансмисия и с електрически стартер-генератор EQ Boost, който при ускорение добавя 22 конски сили към и без това немалката мощност.

Тествахме новото GLE 450 на Mercedes

Паспортните данни сочат, че ускорението до 100 е 5.7 секунди, което наистина е така. Колата е динамична, воланът - информативен, а возията - стабилна и мека. За някои може би ще е недостатък и по-големия разход на гориво, който след близо 1000-километровият тест, направен от нас, беше 14.7 литра на 100 км. Става дума за среден разход на гориво, при това в по-голямата му част, извънградско.

Тествахме новото GLE 450 на Mercedes

Иначе пълноприводната трансмисия на версията 450 е по-различна от базовата 4Matic. Трансмисия с многодискова муфа и включващи се при нужда задвижващи предни колела, управляващи се от прецизна и много бърза електронна система, както и пълноценен демултихрликатор (опция с пакета offroad) дават на GLE 450 доста предимства извън асфалта. Колата разполага и с приличен клиренс от 290 мм, което я прави отлична, дори и за по-трудни терени в пресечена местност.

Цена
Тествахме новото GLE 450 на Mercedes


Всичко, което казахме до тук, както и типичното прецизно немско качество на материалите и на самата изработка, предполагат и съвсем не ниска цена. Най-мощната версия 450 всъщност не е най-скъпата. Тя обаче не може да се определи и като евтина. Базовата ѝ цена стартира от почти 133 000 лв с ДДС. Ето и цялата ценова листа на новото GLE.

Тествахме новото GLE 450 на Mercedes

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 75 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Марто

    71 49 Отговор
    Отличен автомобил. Мерцедес винаги са били и ще бъдат Законодателят!

    Коментиран от #20

  • 2 Лекар БГ

    67 24 Отговор
    Една много хубава кола. Далеч непостижима по моите,предполагам и на повечето от нас,възможности. Направена,красива,перфектна.От тук насетне...гроздето е кисело,за хейтърите.

    Коментиран от #34

  • 3 Brabus

    45 17 Отговор
    Стилен и изискан
  • 4 Капитан Америка

    35 18 Отговор
    Фен на марката съм, но не мога да сктия, че сглобката и вложените материали изглеждат доста евтинко

    Коментиран от #10, #16

  • 5 Джуган

    10 14 Отговор
    Клиренс 290 мм??? Сериозна цифра, много повече от "приличен", моя офроуд пикап е 280 мм, но като гледам къде са праговете май е грешка.

    Коментиран от #7, #8

  • 6 SSSSSSSSS

    20 5 Отговор
    САМО ЧЕ ВЕЧЕ ИЗЛЕЗЕ И Е НА ПАЗАРА ГОЛЕМИЯ МУ БРАТ GLS КОЕТО ВЕЧЕ Е ДРУГА МАНДЖА ДЕМЕК ГУРМЕ.

  • 7 Зле

    19 0 Отговор

    До коментар #5 от "Джуган":

    Имат предвид с офроуд пакета, и ABC дигнато на макс. Снимката е на комфорт.

    Коментиран от #11

  • 8 МаКаТА

    21 0 Отговор

    До коментар #5 от "Джуган":

    Не е грешка. Пише, че клиренса е регулируем. Тоест макса му е 290 мм
  • 9 Тъпчо

    8 7 Отговор
    Защо използвате тъпизма - ЗА КАКВО ИДЕ РЕЧ?
  • 10 111

    43 4 Отговор

    До коментар #4 от "Капитан Америка":

    В ниските класи при Мерцедес всичко е станало кич и бутафория. Леки и твърди пластмаси, пластмасова имитация на кожа, издути 2.0 4-цилиндрови двигатели които се водят C300 или Е300, разни АМГ пакети с брони с вградени хромирани ауспухови накрайници които дори не са пробити, стърчащи таблети и джойстици. За хубав 6-цилиндров Мерцедес с истинска кожа, истинско дърво и звезда на капака трябва да се оръсиш поне двойно повече от базовата цена.
  • 11 До 7 и 8

    5 1 Отговор

    До коментар #7 от "Зле":

    ОК, благодаря
  • 12 Салито

    16 5 Отговор
    140 бона - изгодно!
  • 13 миро

    37 18 Отговор
    Таблет залепен с 'капчица' за табло.По идиотски дизайн трудно биха измислили за премиум автомобил!!!!
  • 14 Pesho

    20 6 Отговор
    Samo da popitam sas moite 1100lv zaplata 300 godini dali she moga sabera pari da go vzema

    Коментиран от #21

  • 15 тцт

    17 20 Отговор
    Който не му харесва винаги може да си кара нова хонда или нисан с технологии от преди 15г. и гаранция против корозия цели 5г.
  • 16 Друг фен на марката

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Капитан Америка":

    Интересно ми е с кого го сравняваш ?
  • 17 LADA NIVA 5 doors

    9 19 Отговор
    защо да си купувам този мерцедес като двигателя е същия като на КАПТЮР и ДЪСТЪР като стана бизнесмен ще си купя ДЪСТЪР с двигател на МЕРЦЕДЕС разработен от ТОТО ВОЛФ и СЪР ХАМИЛТЪН пък вие карайте стари Х5

    Коментиран от #26

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор

  • 19 Plameni

    9 6 Отговор
    Ало ,редактора средния разход от 14.7 е за над 4300 км. не е за 1000 км.който са направени от вас.Някой преди вас може да го е тествал офроуд примерно
  • 20 А има ли бутон викни трактор😂😂😂

    3 5 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Предлага ли се таз опция😂😂
  • 21 Определено не защото

    6 1 Отговор

    До коментар #14 от "Pesho":

    Боко първи ше ти ги открадне😂😂😂под предлог за твое добро😂😂
  • 22 Добре е 😂😂😂😂 ше си зема

    11 12 Отговор
    15 литра нафта извънградско😂😂😂супер е направо евро 10 му залепете етикет😂😂

    Коментиран от #24, #25

  • 23 Та това е страхотно😂😂😂

    11 5 Отговор
    14.7 литра на 100 км. Става дума за среден разход на гориво, при това в по-голямата му част, извънградско😂😂😂значи градско поне 30
  • 24 Коко

    15 0 Отговор

    До коментар #22 от "Добре е 😂😂😂😂 ше си зема":

    Бензин е това бе моето момче, ква нафта те гони.
  • 25 Коко

    9 1 Отговор

    До коментар #22 от "Добре е 😂😂😂😂 ше си зема":

    Бензин е това бе моето момче, ква нафта те гони.
  • 26 Plameni

    10 2 Отговор

    До коментар #17 от "LADA NIVA 5 doors":

    Само да ми кажеш кой Duster или Captur е с 367 кс.

    Коментиран от #29

  • 27 Дъстер Мен

    7 9 Отговор
    Туй нящо по високо от ливадата на'' Царско Село'' НЕ можете да го качите бе!!! Мани го тоя паркетник !!! Ела да се пробване у гората ! Аз ще бъда с Дъстера .... :) Автомобили за комплексари !!!
  • 28 Токо

    10 2 Отговор
    Бе какво си пробвал бе папарак ! Наснимал си го там у теменушките докато некоя мутреса е слезнАла да пикае в Царско Село
  • 29 Всеки дъстър е над 450кони

    1 6 Отговор

    До коментар #26 от "Plameni":

    Каптура е от 700 нагоре😂😂
  • 30 Гост

    10 5 Отговор
    Да ме извиняват заклетите фенове на Мерцедес,но истински SUV,който може да се използва пълноценно в градски условия,на магистралата,в гората и дори пред най-изисканите бизнес сгради е и винаги ще бъде Mercedes Benz G Klasse AMG G63/G65 Всичко останало от гамата SUV на Мерцедес е пластмасови боклуци за много пари!

    Коментиран от #31

  • 31 Granturismo

    4 18 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    Пластмасов е мозъка в главата ти. Карам всеки модел нов от магазина като семейна кола. За парите си е най-доброто, което може да се купи. Кара се леко, без усилия и е страшно маневрен. По отношение на качество и поддръжка няма аналог като цена. Изобщо можете да коментирате, но аз лично се надявам да си подаря новото купе за Коледа.

    Коментиран от #32

  • 32 Гост

    7 1 Отговор

    До коментар #31 от "Granturismo":

    Ако беше “пластмасов мозък” нямаше да имам възможност да карам G klasse и да имам преки наблюдения върху гамата на Мерцедес! Не ми се спори....Жив и здрав и успех с купето по Коледа :-)
  • 33 pipi

    6 1 Отговор
    смиях залата и това ако е кола с тоя смеешен таблет табло тия скоро немасе научат квое е кола
  • 34 Павел

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Лекар БГ":

    След 10-15г. ще е постижима за нас Българите.

  • 35 CL500

    3 0 Отговор
    Не ми се вижда реален този разход нещо. Прекалено е голям. Като съдя по моята - атмосферека, 5.5 реални литра, V8, 388 коня, двигател вече на над 10 години и 7-степенен автомат на магистрала ако не го изпъваш и караш лежерно с около 160 км/час разходът е 12-13 литра. Тук е по-съвременен двугател, малко по-малко коне, предполагам е с турбо, 9 степенен автомат, е вярно е че е автомат и има по-голямо възд. съпротивление, ама все пак ... Явно тестерите са го пънели на 2-лентов път я със много завои или трафик и само на газ-спирачка. А може и да са се отбили някъде да разцъкват менютата и го оглеждат, и да са оставили двигателя да работи, че за какво да се пържат без климатик :-)

    Коментиран от #37

  • 36 Гост

    5 2 Отговор
    Реално цената е надута до небето само защото е Мерцедес! Това нещо не може да струва повече от 40к евро с ДДС! Не е нито най-мощното,нито най-иновативното,нито най-върховното от към дизайн! Хубав градски SUV и до там!
  • 37 CL500

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "CL500":

    ...'вярно, че е автомат'' :-) - имах в предвид, че е 4х4 :-)
  • 38 Димо

    3 0 Отговор
    Среден разход 14,7 ,а по характеристика на производителя 8,8 ?!?!?Убийствена разлика,която няма да е в полза на продажбите!
  • 39 MIB

    2 0 Отговор
    Грешката е в редактора. На снимките се вижда разхода от 14.7,че е за 4320 км ,а не за 1000 км. които ги били навъртели предимно извънградско. Някой преди тях е тествал 3300км. за които няма данни как са изминати.
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор

  • 41 ML, ама не съвсем!

    3 0 Отговор
    Отвън е малко корейски, а отвътре малко китайски. При двигателите, нищо ново.. Дори прехваленият хибрид е абсолютно безмислен- за справка разхода и ускорението от таблицата по-горе. За липсата на 500 да не говорим. Осакатена 4×4 система с виско съединител. Добре, че демултипликаторът е останал за гъдел при лек офроуд. И без тъпотии на тема гроздето е кисело, колите, които карам имат повече от тези електронни глупости вкарани в този GLE. А икономията при материалите се вижда навсякъде, просто трябва да си карал по-добра кола, за да направиш разликата. За съжаление и MB тръгнаха по пътя на пластмасата...
  • 42 Той

    1 0 Отговор
    Диван отзад... Паспортни данни... демултихрликатор... Алоооууу, аланколу... Кви ги пишеш бре???

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.