Last news in Fakti

29 Октомври, 2019 10:33 7 494

Култови "слепи" автомобили (ЧАСТ I)

  • прибиращи се фарове-
  • слепи автомобили
Култови "слепи" автомобили (ЧАСТ I) - 1

Автомобилните фенове нерядко спорят на теми от сорта на: Каква е най-удачната каросерия за Skyline, сбъркали ли са от Toyota с новата Supra, слагайки ѝ мотор от BMW, доколко оправдано е рестайлинг решението с двойни фарове за Skoda Octavia и на още редица подобни казуси от автомобилната промишленост. Но в едно, болшинството от авто маниаците са единодушни - скриващите се фарове са един от най-емблематичните детайли, създавани някога от ръцете на дизайнерите. Първите такива автомобили се появяват на бял свят много отдавна.

Култови "слепи" автомобили (ЧАСТ I)

Това се случва през 1935 година, когато на автосалона в Ню Йорк е представена колата Cord 810. Този автомобил не успява да спаси марката от банкрут, но пък се превръща в първата кола с такива фарове.

Култови "слепи" автомобили (ЧАСТ I)

Следващият етап от развитието на "слепите автомобили" е появата на електрически механизъм, който отваря и затваря фаровете. За първи път подобна иновация се появява на Buick Y-Job - първият концепткар в историята на автомобилостроенето.

Култови "слепи" автомобили (ЧАСТ I)

Настоящият бум на прибиращите се фарове е през 70-те години на миналия век. Именно през този период много от автопроизводителите започват да правят модели с такива фарове. Модата на "слепите" коли започва от САЩ, но е особено добре развита в Япония. Тя обаче не подминава и марки, като BMW Lamborghini и Ferarri.

Toyota Celica V поколение, 1989 година

Култови "слепи" автомобили (ЧАСТ I)

"Потайните" фарове се появяват на Celica две поколения по-рано - през 1981 година. Но именно петата генерация влиза в историята като рали легенда и се превръща в мечта за много от автолюбителите, като с нея и скритите фарове добиват огромна популярност.

Mitsubishi 3000GT, 1990 година

Култови "слепи" автомобили (ЧАСТ I)

Ако някога се играли Need for Speed, то няма начин да не сте обърнали внимание на двувратото японско купе, което всъщност помага изключително много на Mitsubishi, за да се конкурира успешно с култовите спорткари на Nissan и Toyota.

Honda NSX, 1990 година

Култови "слепи" автомобили (ЧАСТ I)

Легендарната Honda със средноразположен двигател и скриващи се фарове за първи път в историята започва да използва платинени запалителни свещи и титанови мотовилки. Настройките на шасито са правят от самия Аертон Сена, като това са само малка част от фактите за този изключителен модел.

ЧАСТ II