Last news in Fakti

2 Януари, 2020 17:32 9 311 40

Електрическа суперкола от... Шри Ланка

  • vega innovations-
  • evx-
  • женева 2020
Електрическа суперкола от... Шри Ланка - 1

Шриланкската компания Vega Innovations се готви за дебюта на първия си автомобил на салона в Женева през март. Електрическият суперкар EVX има два мотора с пикова мощност 300 кВт/408 к.с. и въртящ момент 720 Нм, които му позволяват да ускорява до 97 км/ч за четири секунди.

Електрическа суперкола от... Шри Ланка

Шри Ланка не е точно център на световната автомобилна индустрия, но и Vega Innovations не е случайна компания. Тя влиза в състава на CodeGen Group, чиято специалност е софтуерът. Главният изпълнителен директор Харша Субасингхе има научна степен в областта на изкуствения интелект, а стратегическото планиране е поверено на Бешан Кулапала, бивш технически директор в Intel.

Електрическа суперкола от... Шри Ланка

Високотехнологичният профил на компанията обяснява новостите във Vega EVX. Инженерите ѝ се хвалят, че са разработили сложни алгоритми за управление на силовата установка, акумулаторния блок, системата за контрол на захранването и софтуера. Шриланкската суперкола разполага и с функция за полуавтоматично управление с контрол на движението в лентата и разпознава знаци и пешеходци.

Електрическа суперкола от... Шри Ланка

Vega EVX има литиево-желязофосфатна батерия с водно охлаждане и енергийна плътност 220 ватчаса на литър обем. Капацитетът на акумулатора не се съобщава, но според компанията запасът от енергия стига за изминаването на 240 км.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Японеца

    53 12 Отговор
    В БГ измислихме чушкопека! Русия ни дава газ през Южен поток, ние не искаме! Взехме същата руска газ от Турция!

    Коментиран от #8, #34

  • 2 А ние, ше правим гоУф дизел у Търка

    24 5 Отговор
    Изкълвали са предницата, като нещо м/у ферари и ламборгини, но пък е поправеимо, иначе похвално за ентусиазма!
  • 3 Красота

    8 2 Отговор
    Дизайна е уникален но щом не се посочва цената вероятно ще е непосилна дори за купувачите готови да плащат скъпо.
  • 4 CL500

    8 6 Отговор
    И Шри Ланка започнаха коли да правят...Е, вярно, че ка краднали не малко, особено от Ферари като фаровете, а това удължение на маската под емблемата е бая неуместно, за рег. номер ли е, какво е, ама е бая грозно. Иначе слаби характеристики, но и цената предполагам няма да е кой знае каква.
  • 5 вин бензин

    19 6 Отговор
    много красива кола само и липсва един хубав V8 и ще стане работата
  • 6 Хасан

    35 7 Отговор
    Щом турците от производство на ибрици преминаха на ел.коли ,значи не е толкова сложно.България беше водеща сила по производство на електрокари и мотокари през ковунизма още

    Коментиран от #9, #10, #11

  • 7 1944

    6 14 Отговор
    расия прави само цапцарап. така вика един плешив кремльоски педик. мозги нету. но вы держитес.
  • 8 Електрошок

    15 9 Отговор

    До коментар #1 от "Японеца":

    Личи си,че си лаик в тази сложна материя-чушкопеците!След гениалното откритие-конична дупка в огнеупорна пръст,беше разработено ново 3G поколение чушкопеци с три дупки.Не съм виждал на запад такъв аналог!Шопската салата казват също е голямо постижение-да смесиш домати,печена чушка,краставица и сирене-откритие,сравнимо с откриването на динамита от Нобел!

    Коментиран от #22, #40

  • 9 Да де

    12 11 Отговор

    До коментар #6 от "Хасан":

    Но у нас все още ни натякват, колко са вредни електрическите коли. Даже все чакаме да фалират. А те нови производители излизат.
  • 10 Инджинерин

    10 10 Отговор

    До коментар #6 от "Хасан":

    България и електронни часовници правеше, проблемът беше къде да стоят батериите в куфарите

    Коментиран от #12

  • 11 Димов

    33 3 Отговор

    До коментар #6 от "Хасан":

    Май после стана ясно, че ги купуваха заради оловото. Но пък сме били водещи в асинхронните двигатели. Имали сме институт за разработката им, чиито постижения са били ценени в цял свят. Минало бешело. Днес сме водещи по затъпяване, простащина, наивност и селения.

    Коментиран от #13

  • 12 Електрошок

    12 6 Отговор

    До коментар #10 от "Инджинерин":

    Часовниците ги внасяха от Япония.В Правец правеха само кутиите и ги опаковаха!
  • 13 Инджинерин

    9 2 Отговор

    До коментар #11 от "Димов":

    Да, доста сме били напред поне с теорията и знанията. Добри инженери сме имали! Старото поколение инженери е било и сега е на светлинни години от сегашното поколение, което следва заради старата истина: "Учи мами за да не работиш". За напредъка ни при асинхронните двигатели не бях чувал, но се сетих за миналото в мой си весел вариант: "Тази година асинхронни, догодина - синхронни"! :)

    Коментиран от #14, #39

  • 14 Димов

    22 0 Отговор

    До коментар #13 от "Инджинерин":

    Имаме доста умни хора, измислили доста полезни неща. Но тук, в днешно време, всячески се пречи на такива. Като пример: инж.Антонов и инж.Недев. Тук не се допускат хора, които искат да развиват производство, което ще пречи на нечий внос.

    Коментиран от #15

  • 15 Erdogan

    10 10 Отговор

    До коментар #14 от "Димов":

    Имахме, но преди. А сега имаме т@пи ид..ти като Антиелектрика който освен да пише тъпни по форумите, нищо друго не прави.

    Коментиран от #21

  • 16 Електрошок

    10 17 Отговор
    Димов,това с електрокарите е мит!Пълни боклуци!Всяко предприятие имаше в двора по няколко бракувани електро и мотокара.Двигатели,хидравлика,батерии-боклук.Ел.двигатели-трагедия!Имаше и изработени от ученици в техникума"Киров"Понеже съм запален колоездач за велосипедите Балкан направо мъка-18кг.малко балканче с 18цола гуми!!Даже руските бяха по-добри!Мотоциклет Балкан 250см/2-нема по-грозно от това нещо!Дръжка за брадва,тесла,чук-форма измислена от садисти-да ти се изплъзва от ръката!

    Коментиран от #17, #27, #36

  • 17 Димов

    5 2 Отговор

    До коментар #16 от "Електрошок":

    Това какво общо има с моят коментар? Нито Недев, нито Антонов са правили електрокари.

    Коментиран от #19

  • 18 БАРС

    8 3 Отговор
    Ну добра си е .Едно браво на циганчетата .Жалко че техните роднини в България не се занимават с нещто похвално.Иначе да я сравняваме че са откраднали от ламбо или от ферари това са глупави коментари по простата причина че трябва да се пишат коментарите за самата кола а не да мия сравняват със други марки.Едно мога да кажа и то със сигурност че влезем ли в ерата само не електрически коли то гаранция че старите спортни марки може и да загубят борбата в кокуренцията
  • 19 Електрошок

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Димов":

    Това е към#11
  • 20 ллл

    8 7 Отговор
    Имам роднина, който бе конструктор на мотокарите и да, купувани са само, защото са били под себестойността на материалите, с които са направени. Политбюро е афиширало колко са били добри. Баща ми е работил в завода на Балкан, имали са купени японски моторетки, от които са копирали и са се опитвали да направят следващи модели, но така и не са ги произвели. Сравни само какво е било МЗ или ЧЗ и Балкан при същите години на производство и кубатури.
  • 21 Антиелектрика

    12 7 Отговор

    До коментар #15 от "Erdogan":

    Що не се гръмнеш?
    Многоников ненормалник, повече не ме споменавай в дебилните си коментари, защото нямам намерение да си губя времето.
  • 22 Госあ

    1 2 Отговор

    До коментар #8 от "Електрошок":

    Не си информиран. Кога си говорил с японци ? А с японци с научни степени? А с японци от РИКЕН ?

    Коментиран от #25, #26

  • 23 Ивайло

    6 0 Отговор
    Все едно че са го правили Бърни и Лийпу, хахаха!!!
  • 24 Зомби с квадратен волан

    9 3 Отговор
    Шриланкците са доста по-напред от нас в доста области, а сега и при електрическите автомобили.
    Обаче пък ние си имаме фенове на изкопаемите горива.
    Иначе дизайна е чудесен, средни показатели, ако цената е добра, евала!
  • 25 Електрошок

    4 2 Отговор

    До коментар #22 от "Госあ":

    Какви японци те гонят в коментар#8 ??!!.Какъв рикен,какви нАучни степени?Кога стана калайджия,кога ти почерня г#за?!Какво пи на нова година,та те държи още?

    Коментиран от #29

  • 26 Електрошок

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Госあ":

    Ако много те интересува,обучаван съм и съм работил с инженери от фирмата Нисей през 1982-1985г.,но никога не съм го смятал за нещо специално,макар че за мен те са най-добрите!Не робувам на титли.
  • 27 Ами

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Електрошок":

    И защо си мислиш че в други страни са ползвали някакви хипер енергии. Нека позная пак олово ужас нали затова САЩ вика техника Азия и България е така тв самсунг тел хуавей нещо с чипове да видя западя бате 😂
  • 28 Екстра е колата

    8 1 Отговор
    А ние караме на Европа боклука и го правим единствено него.
  • 29 ГосТ

    5 0 Отговор

    До коментар #25 от "Електрошок":

    Аз пък робувам на титли, по японски тертип. Пиша го защото това е една от малкото страни които имат някакво уважение към българите, не само заради възпитанието си, а заради колаборации случили се по време на соца.
  • 30 Електрошок

    4 0 Отговор
    Аааа,колаборации по време на соца!Така беше!Работех едновременно с западногермански и японски специалисти и мога да сравнявам.А колкото до титлите,най-добрия японски специалист по токопроводящи гуми,беше без образование и без зъби,опадали от дългата работа с химикали!Беше облечен като клошар,но всички мълчаха и го слушаха.

    Коментиран от #31, #35

  • 31 Госあ

    2 0 Отговор

    До коментар #30 от "Електрошок":

    Йерархия, затова и мен трябва да слушате като пиша за малкия и среден бизнес и веитата 😄 Титлите там се вземат по заслуги и са реални.
  • 32 Erdogan

    4 0 Отговор
    Колата е супер ,поръчах си две

    Коментиран от #33

  • 33 Ерсдухан

    4 0 Отговор

    До коментар #32 от "Erdogan":

    Баце,алкохола не прощава!Виждаш ли и бели мишки?
  • 34 Шляхтиц

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Японеца":

    Но вече е по-скъпа с таксите за Турция.
  • 35 Госあ

    5 0 Отговор

    До коментар #30 от "Електрошок":

    и моите впечатления и от западни и източни специалисти са, че истинските майстори изобщо не обръщат внимание на външния си вид,като разбира се спазват просто една хигиена. Че и пътуват много често с градски транспорт. тая чалгарщина и външна показност е присъща на кухите лейки.
  • 36 Бай Яни

    1 5 Отговор

    До коментар #16 от "Електрошок":

    Що лъжиш бре помашка веряга, освен дръжката под чатала на Путкин 😁друго не си и хваща. Освен ковровец на снимка друг мотоциклет не си и мярка в Себир. Камоли да си се качвал на електрокар. Къде в Себир и в тайгата техника😁😁😁😁, амаче педал мързелив и некъдърен си бил. То приматите и едноклетъчни ите са по интилигеннтнни от вас пияните Веряги 😁😁😁😁☠️🤺. Освен в оръпана хралупа и на разядена шейна не можете да и се радвате. Дори нямате средства да се напийте подобаващо као белите хора бре веряжки полян.
  • 37 незнайко

    0 1 Отговор
    А БЪЛГАРИЯ КОГА ЩЕ ИЗМИСЛИ ЕЛЕКТРОМОБИЛ, СЛЕД КАТО БЯХМЕ СВЕТОВНИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ НА ЕЛЕКТРОКАРИ ???

    Коментиран от #38

  • 38 Как да стане

    2 0 Отговор

    До коментар #37 от "незнайко":

    Повечето мислят, какви са недостатъците на ел.колите.
  • 39 Кико

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Инджинерин":

    Толко добри инжинер че правеха тунела в Дупница(240м) 45 години(бил се свличал)!!!
  • 40 Трът

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Електрошок":

    Забравяш ракията менте