Last news in Fakti

2 Март, 2020 10:15 57 902 85

Автомобили, харчещи с 50% повече гориво, в сравнение със заводските данни

  • автомобили-
  • разход на гориво
Автомобили, харчещи с 50% повече гориво, в сравнение със заводските данни - 1
Снимка: Shutterstock

Някои модели на Mercedes-Benz, BMW и Peugeot консумират 50% повече гориво при ежедневна употреба, отколкото производителят посочва на базата на лабораторни изследвания. В някои случаи несъответствията между официалните показатели и реалния разход на гориво са толкова значителни, че не могат да бъдат обяснени единствено с особеностите на методологията на изпитване.

Белгийската екологична организация "Транспорт и околна среда" анализира действителния разход на гориво и вредните емисии на 600 000 автомобила, използвани в страните от ЕС, и ги сравни с паспортните характеристики, дадени от производителя. Ако през 2001 г. несъответствието между декларираните и реалните показатели е било средно 8%, то през 2014-то е нараснало до 40%.

Освен това според природозащитниците до края на 2020 г. разликата може да нарасне до 50%, ако властите не засилят сертифицирането на нови автомобили. Междувременно автомобили като Mercedes-Benz A-Class, C-Class и E-Class, както и BMW Серия 5 и Peugeot 308 с традиционните бензинови и дизелови двигатели при ежедневна употреба вече изгарят около 50% повече гориво и отделят 40-45% повече CO2 в атмосферата, отколкото е посочено в техните спецификации. Модели на Renault и Toyota също попадат в "черния списък".

Автомобили, харчещи с 50% повече гориво, в сравнение със заводските данни

„Причините за подобни разминавания трябва да бъдат обяснени възможно най-скоро“, обръщат се еколозите към автомобилостроителите. Както е при тестовете за замърсяване на околната среда, европейската методология за проверка на ефективността на горивото напълно се е дискредитирала. Скандалът с Volkswagen е само върхът на айсберга, под който се крие възможността да се манипулират данни за разхода на гориво при това до половината от декларираната сума “, заяви говорителят на T&E Грег Арчър.

За средностатистическия европейски водач изкривяването на данните за действителния разход на гориво струва около 450 евро годишно. Огромно количество собственици на автомобили доплащат, без да осъзнават, за допълнителното гориво. В същото време автомобилните производители се опитват да отложат въвеждането на нова хармонизирана методология за измерване на ефективността на автомобила за по-късна дата.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 41 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Факт!

    26 118 Отговор
    Нещата се решават с ел.коли.Като Рено Зои Пежо 208е и Ситроен Ц кросЕ само немски ел коли не виждам освен на анимациики като оръжията на Путя.

    Коментиран от #38, #40

  • 2 Като има балъци

    90 31 Отговор
    Да верват че е възможно да харчи кола 2 литра ше има и тарикати да ги стрижат😂😂😂😂просто трябва да си знаете разхода без значение марката и тои е 8 извънградско и 12 градско а ганю живее за да се чуди ка по малко да даде за гориво😂😂😂

    Коментиран от #81

  • 3 Туй де

    110 12 Отговор
    Най-смешното е че после собствениците на такива коли продължават да лъжат, пристискват ануси и лъжат !
  • 4 Лаборант

    104 25 Отговор
    В България разхода рязко скача, защото горивото е по-некачествено и от Африка. Спомнете си проверките, заради евтиния бензин на Марешки и "отклоненията" с до 60% примеси в горивото!!! После пак ми купувайте скъпи коли в Бг да тъпчете чалгарки и да състпвате двигателя

    Коментиран от #41, #76

  • 5 Азз

    107 1 Отговор
    Тези са безкрайни оптимисти, ако си мислят, че на Тойота Аурис отклонението е само 10%. Карам Аурис хибрид 2016, който има обявен смесен разход 3,9л/100км. Да успявал съм да го докарам на 3,8л/100км, след каране 20км с 60км/ч зад камион, но средно ми дава около 6,5-6,7л/100км. Варна-Шумен ми дава над 7л/100км, по магистралата 140км/ч на темпомат. Градско, ако е за повече от 3-4 км, пада на около 6,2-6,3л/100км. От Варна до София съм успявал да падна на около 5,5л/100км. Да, не се старая да гоня разход, доста често карам над ограничението, но отклонението е доста над 10%, по-скоро е между 40% и 70%.

    Коментиран от #11, #30, #78

  • 6 куку руку ку

    54 9 Отговор
    Лъжата с евро сертификатите започва да се прояснява. Не един път съм казвал, че след като едно количество въздух минава през цилиндрите, то трябва да мине и съответното количество гориво. За да се понижат емисиите трябва или обемът на двигателите да е много малък и да нямат турбо, защото турбото пак вдига количеството въздух и т.н., или трябва да се движат с много ниски обороти, пак със същата цел- намаляване количеството въздух преминаващо през цилиндрите и от там и количеството гориво. Досега не е измислен бензинов двигател да работи с номинална мощност при 2500 об/мин (примерно). Когато създадат двигател, при който да се поддържат високи скорости при ниски обороти, ще се намалят и емисиите СО2.
  • 7 11111111111111

    66 18 Отговор
    Природозащитниците просто пишат глупости, всеки може да докара разхода до заводския, проблема е че заводския разход се прави първо със специални гуми, които се продават с колата, но са скъпи и при пъва смяна на гуми, собственика избира по-евтини. Второ разхода се изчислява при загрял автомобил, повечето хора тръгват със студен автомобил и докато загрее колата, вече са стигнали дестинацията си. Трето разхода е при нормално спокойно каране, повечето хора си настъпват колите защото все за някъде бързат а като даваш газчица и разхода скача. По принцип ако карате като пенсионер при загрял автомобил може лесно да достигнете заводския разход.

    Коментиран от #26, #31

  • 8 lost

    52 3 Отговор
    Митове и легенди! Карам тойота Версо 1.8 147 конски сили. Градско си ги лепи 10 - 11 без да се замисля. Виж извънградско на шеста при нормално каране 120 - 140 пада на 6.5. При по-големите двигатели отклонението е много по-голямо в градски условия. Имах и корса 1.2 която извънградско беше малко под 5. Градско всичко си лапа яко.
  • 9 До 4 Лаборант

    57 9 Отговор
    Прав сте, у нас се говори само едно, колко е стар парка и колко се замърсявало. За качеството на горивата нито дума никъде!!! Защо???? Който е пътувал извън България и е зареждал, в Австрия, Германия и Италия да забелязали, заредят ли у нас и колата се "спъва", като разхода скача с 2 литра. Това се отразява и на изгорелите газове. Щели да въвеждат забрани и какво ли не, но за нормален лизинг, например по 150 лева на месец и нормални цени на горивата, нито дума!!!!! Шайката, както и предишните здраво лапат от високите цени на горивата, като нищо не се прави за по-висок стандарт. Ужасявам се, колко тъпотии ще се измислят за да се вземат повече пари, без с нищо да се подобрят условията за това! Нека попитаме, колко могат да си позволят електрически коли? След като свърши батерията след 5-6 години, какво ще правят тези които са си купили? А една такава е над 100 000 лева!!! А ссмърсявснето при производството на тези батерии е огромно, но засега се крие!!

    Коментиран от #18, #33, #56

  • 10 KO NE

    28 12 Отговор
    Така ще бъде, като направиха малолитражни автомобили.
    Малка мощност голям разход.Ето ви екология, нали всички за това се борите.Ама май заговора е да се обират потребителите, като им се предлагат ел. колички с таблетчета на цената на луксозна дизелова лимузина.Нов ел. автомобил става по екологичен от дизелов след 200 000км а до тогава всичко е само врява.
  • 11 Фен на БМВ

    41 5 Отговор

    До коментар #5 от "Азз":

    Те на тея хибриди съм убеден, че смятат разхода така- минава 50 км на ток, още 50 на бензин. За тези 50 изгаря 3.9/литра. Оттам и заблудата.

    Коментиран от #23

  • 12 айде айде

    27 11 Отговор
    Белгия е най-задръстената държава. Постоянно се кара на 1-ва и 2-ра предавка. Постоянно има задръствания и всички улици водят към един булевард, който води към магистралата.
    Та те дори на електричките ще изкарат че горят бензин, нищо чудно.
  • 13 Лаик

    44 5 Отговор
    Не съм инжинер ,а по скоро любител но съм установил, че най здравите двигатели са от 1.6 на горе и здравината е пропорционална на разхода на гориво.Така всеки си прави сметката когато си купуват кола.Няма вариант здрава и икономична.
  • 14 ОБ4

    40 0 Отговор
    Opel Corsa 1.4,automatic 2011г.Пише,че градско разхода е 8.5л на 100 а на мен ми гори 11-12.

    Коментиран от #50, #68

  • 15 Селяндур

    63 3 Отговор
    Има здрава и икономична голяма градска кола.
    У София - трамвай му викат.
  • 16 smeh

    58 2 Отговор
    Откриха топлата вода...Ако почнат да пишат истинските цифри, ще лъсне голата истина, че през последните 10 години даунсайзинга е бил абсолютно излишен. И реална икономия на гориво - НЯМА. Например Пасат 2.0 БиТди/240/, харчи близо до 3.0 тди, а върви по-малко, и е много усложнен. Но на хартия има разход - 5.3 комбиниран !!! И хората се връзват, защото за 2.0 дизел последно поколение изглежда постижимо...до момента в който не се качиш и го подкараш. Аз така се минах с чисто нов бензинов Фокус, взет за градска кола, който се оказа с 40+% разход от обявеното. Иначе от Мото Пфое бяха много сладкодумни преди това - двигател на годината, ала-бала.

    Коментиран от #24

  • 17 Тео

    15 3 Отговор
    Карам пасат б5.5 1.9 -131коня.По каталог му дават 5.9среден разход.При моето каране реалния разход е 6.2 средно селско- градско шофиране.
  • 18 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #9 от "До 4 Лаборант":

    Сто хиляди лева или десет хиляди ? Много нещо ми се вижда сто !

    Коментиран от #57

  • 19 Алфа Вълкът

    3 6 Отговор
    Тоя път що не изкарахте класация от САЩ? Все пак поздрав за БМВ маниаците https://youtu.be/k1J-RluBoJU

    Коментиран от #21

  • 20 Porsche Taycan

    17 0 Отговор
    Сега разбрахте ли защо електрическото Porsche има по документи по-малък пробег в Щатите отколкото в Европа? Ами точно заради начина по който изчисляват пробега (разхода на енергия), който няма как да бъде постигнат в реалността.
  • 21 охобохо

    11 3 Отговор

    До коментар #19 от "Алфа Вълкът":

    Мерцедес SLK 2000 Компресор –14-15л. градско –9–9.5 извън градско!!
  • 22 иванчо

    23 18 Отговор
    Кенефите мерцедес лъжат с данните най-много ,те са първенци по това от поне 15 години, бият дори ВАГ.
  • 23 Азз

    18 1 Отговор

    До коментар #11 от "Фен на БМВ":

    Горе, долу такава е схемата. Но и като цяло обявените разходи нямат нищо общо с реално каране. Заради това и миналата година смениха методиката на тестване, и пак е далеч от истината. А специално в случая с хибридите на Тойота, освен малкото plug-in хибриди, доста трудно се минавата повече от 7-8км само на ток. Аз лично съм успявал 7км и то с 300 зора. Уж има ел. режим, но ако подадеш повече от 25-30% газ и се включва двигателя. Общо взето за да караш на ток, трябва да пречиш доста сериозно на движението. Но пък в задръствания се движиш само на ток и от там пада разходът. Моето мнение е, че най-добрият компромис между автономност и екологичност (емисии на момента от колата, не като цяло) са plug-in хибридите. С 50-75км на ток, достатъчни за около 80-85% от населението да отиде на работа и да се върне, плюс някое друго отклонение, и около 700км на бензин/дизел с 1 резервоар и зареждане за минути. За съжаление все още са преклено скъпи за да навлязат масово на пазара.
  • 24 Фен на БМВ

    26 3 Отговор

    До коментар #16 от "smeh":

    Задкормилното устройство вдига разхода с 20-30-40%. Не, че съм цар на икономията, ама съм се возил в доста приятели. Карането в града е газ-спирачка. Е не може да приближаваш остър завой и ти да дадеш газ, за да може точно преди завоя да намалиш рязко, влизаш и излизаш пак с газ. Просто нямам думи, даже в много случаи само пускам газта и си вземам завоя, без излишни натоварвания.

    п.п. А имах и познат дето измина 3-4 км. в града на втора скорост. Не помня обороти, но доста бучеше двигателя. Защо? Нямаше обяснение...

    Коментиран от #27

  • 25 Random

    10 27 Отговор
    Мерцедес и БМВ се карат по-агресивно и затова харчат повече, ако се кара като дачия сигурно ще харчи по-малко от дачията щото двигателя е по-съвременен.
  • 26 Слушай

    14 2 Отговор

    До коментар #7 от "11111111111111":

    какво ти пее радиото единичко.Еконормите са големите концерни които правят коли и викат едни тъпи еколози уж те командват парада и им дават пари разбира се.После тези концерни се правят на зависими от екоидиотите и си усложняват колите с цел по голяма печалба в бъдеще.И ние рупаме като амеби.Капиш единичко.
  • 27 Алфа Вълкът

    25 10 Отговор

    До коментар #24 от "Фен на БМВ":

    Като искате икономия, карайте Опел! Първата ми астра 1,4 ми харчеше 4,5-5л извънградско, 6-7 градско. Ама нещете Опел, искате да сте гъзари и купите някое БМВ или Мерцедес и им турите газчица и кой като вас. Ама пак ви се вижда скъпичко.

    Коментиран от #32, #35, #70

  • 28 Гост

    18 0 Отговор
    Пежо 5008 средно 9,5/100 при каталог около 6/100
  • 29 Ха ха

    20 3 Отговор
    Масово супер пипер супер немски легени и все "премиум" хи хи...отделно кибиченето им по сервизи
  • 30 Иво

    5 4 Отговор

    До коментар #5 от "Азз":

    Към Шумен ти харчи повече защото се катериш по картата нагоре, а виж София ти е по-направо, та даже и леко надолу. 😁
  • 31 Стан

    7 0 Отговор

    До коментар #7 от "11111111111111":

    Не като пенсионер,а в ограниченията.Тестовете на новите се правят в ограниченията на скороста.

    Коментиран от #67

  • 32 Фен на БМВ

    4 25 Отговор

    До коментар #27 от "Алфа Вълкът":

    Какво общо има, стила на каране, интелекта на шофьора с марката на колата? Ми не, 2.0 бензин ми е Бмв-то, от 13 години го имам и си го карам на бензин. Карал съм и по-нови коли, различни марки и не. Карай си ти опелчето на бензин, бъди гъзар и върти гуми,амортисьори,врати или каквото там искаш за да се почувстваш велик. Интелект-0
  • 33 Оня

    1 2 Отговор

    До коментар #9 от "До 4 Лаборант":

    При рециклирането и съхранението им също
  • 34 Гост

    20 2 Отговор
    Приятел си взе нов автомобил 2018 1.6 дизел 130 к.с. След половин година каране установи че харчи колкото и моя 1.6 дизел 110 коня от 2004-та година. Извънградско 5/8 дизел/бензин. София 8 / 12 дизел/бензин. Вари го, печи го, каквото искаш прави толкова харчи кола тон и половина с 100-150 коня мотор. Ако ще и 2020-та да е произведена.
  • 35 Гост

    12 1 Отговор

    До коментар #27 от "Алфа Вълкът":

    Някакъв проблем с газта ли имате ли с БМВ?
  • 36 Шкода Октавия

    8 6 Отговор
    Шкода Октавия 1.9Tdi под 4 на сто извънградско. Скорост 80-90 колата е 2006 г.

    Коментиран от #58, #71, #79

  • 37 Луд

    22 5 Отговор
    Жигула.
    73 набор. 10-11 градско. 6-7 извънградско.
    Кво повече да коментирам

    Коментиран от #42

  • 38 РЗС

    4 5 Отговор

    До коментар #1 от "Факт!":

    Прав си, но когато ел колите станат масови, цените на станциите ще изхвърчат в небесата. Така ще излетят, че дори да включим поддръжката на двг ще ни излиза по-евтино с нормална кола. Отделен е въпроса, че има много източници на ток, които човечеството може да ползва безплатно, но някой тр прави пари на гърба на народа
  • 39 type-R

    18 0 Отговор
    Законите на физиката не могат да бъдат излъгани....
  • 40 Дърт пенционер.

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от "Факт!":

    За Пътя не говори че ако ти се наложи да видиш оръжията му ще е еднократно след това ще си в друго агрегатно състояние!
  • 41 Гост3

    7 1 Отговор

    До коментар #4 от "Лаборант":

    Ами като продадоха рафинерията на КГБ
  • 42 ????

    5 3 Отговор

    До коментар #37 от "Луд":

    Жигулата е под 1 тон. Няма никакви консуматори освен фарове. Всички съвременни екстри искат захранване и енергия.
  • 43 Karcho

    6 7 Отговор
    Mercedes E350 2010г 3.0 цди извън грацко в бг 8.4 в Европа 7.2 грацко бг 11.6 в Европа.10.1 и всичко е по бордови но определено има разлика в горивата.

    Коментиран от #44

  • 44 Татю

    15 2 Отговор

    До коментар #43 от "Karcho":

    В кой грац на Европа е грацкото ???6764

    Коментиран от #48

  • 45 Шофьор

    18 4 Отговор
    Момчета! Ако с едни накладки не можете да изкарате 40000км. Не се сърдете на колата, че не е икономична. Проблема е във вас.
    На мойта кола накладките и са на 80000 км. И има още хлябв в тях.

    Коментиран от #72

  • 46 Кибика

    8 0 Отговор
    Всяка кола си консумира.Карам 3.0 дизел градско под 10 абсурд на дълъг път 140 темпомат 6.6 е падало.Кола,която не се кара тя не харчи.Катаможни данни не следя защото знам,че е Бошлаф работа
  • 47 GTI 6

    5 9 Отговор
    От 10 години карам Golf 6 GTI и реалния разходът и заводските данни винаги съвпадад , каквито и проби и експерименти да съм си правил за 150 000км. Всичко зависи от това как и колко настъпваш газта и спирачката.
  • 48 Karcho

    1 2 Отговор

    До коментар #44 от "Татю":

    Хага Холандия
  • 49 Разхода по заводски данни

    5 0 Отговор
    Се изчислява на стенд и няма нищо общо с реалноста.Разбира се,че данните са занижени.

    Коментиран от #69

  • 50 Spec b

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "ОБ4":

    0о корса !?! 12!? Ай стюа бе:D аз ще си карам начи 3.0 с 13-15 градски разход и няма да се оплаквам:D
  • 51 Гост

    4 0 Отговор
    Зависи от градското. Аз карам градско по 1-2 км. студен двигател. 1.6 v16 105 магарета. 10-12 л А95. Дачия Логан 2008г извънградско 8 -9 л. 110- 120км/ч.
    И всеки който каже, че колата му на студен двигател харчи под 10л. лъжи

    Коментиран от #66

  • 52 бмв

    3 20 Отговор
    Бмв 2006г 535D e60 450hp чип ,ново турбо , изкормено без разни тъпи дпф , катализатори .Гори 6 извънградско и 10.6 градско.И ти ококаря очите като дадеш газ.На междуселски път (без дупки) 180-200 км/ч , като натисна повечко отива на 280км/ч.Тия опели къде ги приказвате ,ч горят 6 като минавам кряй тях даже не мога да ги позная.

    Коментиран от #53

  • 53 smeh

    27 2 Отговор

    До коментар #52 от "бмв":

    Е те тва е машина на времето...Караш с 180-200 и гори 6. Винаги съм подозирал, че само изкормен и чипосан дизел може да преобърне физиката. Но най-накрая се появиха факти да ми потвърдят мнението!
  • 54 Селяни

    3 0 Отговор
    Защо никой не коментира качеството на родните горива и реално толкова ли гориво ни продават колкото заплащаме.
  • 55 Mitaka

    0 3 Отговор
    Струва ми се, че еколозите трябва да се насочат в друга посока и всичко е контрол на пазара.Разбира се тук трябва да се обърне внимание на старите чипосани дизели с махнати катализатори и разни отвратително стари камиони и автобуси.
  • 56 Димитър

    5 0 Отговор

    До коментар #9 от "До 4 Лаборант":

    Ало, лаборанта, математиката май е тъмна Индия за теб?!?! Как ще се получи този "нормален" лизинг от 150 лв. на месец? Или трябва да е за 20 години, или да платиш 95 % от цената на колата като първоначална вноска.
  • 57 Димитър

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    100 000, не будала.
  • 58 Под 4

    3 0 Отговор

    До коментар #36 от "Шкода Октавия":

    Това под 4 със сигурност ти го пише на дисплейчето, а ти се радваш да му се радваш, но я пробвай да го засечеш чрез метода на зареждане пълно - пълно и ще се опулил, че те лъжат даже и по този начин.
  • 59 Gnh

    3 0 Отговор
    Карам кола 2017 Евро 6 на 30000км 1.6турбо бензин да не пиша марка за да не е реклама 4 пъти ходих при дилъра разхода на извън градски път е с 60% над обявения както искайте е карайте ако искате с 50км толкова е. Аз найстина си мисля че може и горивата да са причина.
  • 60 Иво

    3 0 Отговор
    Октавия 2.0и, дизел, 150 кс, нова. 2000 км, 25% градско (София), останалото магистрали. 2 възрастни + 2 деца, умерен багаж. Среден 5.6. Засечено по двата начина. 130 км/ч средно на магистрала. Отговаря на очакванията. Общо "навъртени" с 12 автомобила / всякакви горива 800К км. Перфектно. (не е реклама на шкода а споделен опит).
  • 61 bmw

    6 6 Отговор
    шкода ОСТАВИ Я ! Чисто нова подарък от баща ми след 400км осъзнах ,че ми е прекалено кратък живота за да карам такъв кенеф.БМВ ТО СИ Е БМВ ,само за порше бих го заменил и то пак не съм сигурен.

    Коментиран от #65

  • 62 advanced

    3 1 Отговор
    ето и пълната ми статистика за харчове на 3 автомобила:
    1. Тойота Корола Версо 177 кс - 13092 км/1106,51 литра = 8,45л/100км - по каталог го дават 6.0 л/100 км
    2. Тойота Колола Версо 110 кс - 29681 км/ 3080,014 литра ГАЗ = 10,38л/100км - по каталог го дават 7,3. Обръщам внимание че съм го карал на много добре монтирана и конфигурирана газова уредба.
    3. Опел Астра 1,6 CNG (заводски метан) 133341,2 км / 6704,717 кг метан - среден разход 5,03. По каталог, не можах да я открия сега - смесения разход го даваха около 5, имайте предвид че карах основно извънградско с нея

    Коментиран от #64

  • 63 Ясно

    1 0 Отговор
    Е това като го прочетох "според природозащитниците" и ми стана ясно колко е истина и колко е обективно.
  • 64 Браво

    4 0 Отговор

    До коментар #62 от "advanced":

    Казваш основно извънградско си ги карал
    Значи сметката е точна. На градско обикновено разхода е двоен, казано наизуст, все пак зависи и в какъв град е карането и по кое време на деня.
    Та ако 1/5 само ти е градското, сметката излиза.
    А и едва ли всичките тези хиляди километри постоянно си ги карал на най-икономичния режим, без да натиснеш да изпревариш, без да намалиш някъде заради препятствие и да се наложи след това да ускориш. Два пъти да идеш от София до морето по магистралата на 140 км/час и разхода излита нагоре.
  • 65 Има и по-добри

    2 1 Отговор

    До коментар #61 от "bmw":

    При толкова ограничен избор, между Шкода и БМВ, правилно се ориентираш, ще БМВ-то е по-добро. Но има и други марки, БМВ е далече, далече от върха на сладоледа.
  • 66 Plameni

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "Гост":

    Ама и ти много лъжеш ,нали караш 4х4 250 кс. ,а сега Дачия
  • 67 Еко

    1 1 Отговор

    До коментар #31 от "Стан":

    Ограничението на магистралите в Европа е 120-130 км/час. На извънградско 90 км/час.
    Като караш с ограничението на магистрала разхода може и двоен да е спрямо пенсионерското караме.
    И моята е чувствително по-икономичма на караме под ограниченията. На 80 км/час е по-икономична, отколкото на 90 км/час.
    Ограничението от 90 км/час на извънградско е наложено заради безопасността, не заради икономичността.
    На 70-75 км/час е дори още по-икономична.
    Но нямам нерви да карам със 70 км на добър път извънградско, а и всеки да ме изпреварва е постоянен риск от ПТП.
  • 68 Хлопел

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "ОБ4":

    Добре, от 2011 е, а на колко километра, в какво състояние, масла, делко, свещи сменяваш ли ?
    Като джигит ли я караш между светофарите ?
    Нищо чудно няма една кола да харчи двойно спрямо оптималното при хамалско отношение.
  • 69 Реални данни

    1 0 Отговор

    До коментар #49 от "Разхода по заводски данни":

    Карал съм 4 коли, за по няколко години.
    Най-старата беше един 25 годишен Опел, другите ги взимах на 8-10 годишни. И всичките, дори и дъртия Опел с бавно каране, на извънградско под ограниченията даваха заводския разход. С бавно каране и следене на пътя, намаляване основно с двигателя, плавно потегляне и ползване на спирачката най-вече за спиране, не за намаляване.
    Сегашната ми харчи газ при 70-80 км/час 6-6.5 на 100(заводски данни за разход на бензин извънградско 6/100), при 90-100 км/час 8 на 100, при 100-110 км 8.5-9 на 100. При 130-140 отива над 12 на 100.
  • 70 М.Петров

    2 4 Отговор

    До коментар #27 от "Алфа Вълкът":

    Не съм чувал Опел(Москвич 408), защото е едно и също да гори малко, но ако го буташ или дърпаш може да постигнеш посоченият от теб разход. Още повече, статията е за автомобили, а не за каруци.
  • 71 М.Петров

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "Шкода Октавия":

    Че къде в Европа се кара 80-90? Нормално 120-130 и нагоре. При такива скорости Октавията ти ще отиде на 6-8л. при което е нормално. Още повече, средногодишният пробег на автомобилите в Германия, Франция, Австрия и тн. е между 20000-30000км. , а не като в България 5000-10000км. Според мен, не сравнявайте несравними неща.
  • 72 Accord Type S

    2 0 Отговор

    До коментар #45 от "Шофьор":

    Моята е 2011 год.модел, взех я с наполовина износени накладки и за една година и навъртях 44000 км и наистина скоро Трябва да ги сменям
  • 73 Максим

    2 0 Отговор
    Хора както и да го въртим колкото и да гори говорим за разликата от дадените данни до реалния разход. Додж калибър 2009г. по каталог 5.1/7.6 реално 6.5/9.5 с нормално каране извън града с 90/140 в гадско с повече тормоз във Варна
  • 74 дърт шофьор

    0 0 Отговор
    Не знам дали заводите занижават данните за разход. Може да е вярно. Но е възможно и друго. Разходът им е измерен при едни условия, а собствениците експлоатират в други. Не може да форсираш от светофар до светофар и от лента в лента, за да покажеш колко си велик шофьор и колко ти е яка колата, и да очакваш заводския разход. А за горивата на Марешки е вярно: измерен преразход 5-10 %.
  • 75 Старата школа

    2 2 Отговор
    ЗА ВСИЧКИ "РАЗБИРАЧИ " ЗАД ВОЛАНА,ПЪРВО СЕ НАУЧЕТЕ ДА КАРАТЕ,ВТОРО ПРОМЕНЕТЕ СИ МИСЛЕНЕТО, ЗАЩОТО КАТО ТРЪГНЕТЕ НА ПЪТ, ТОЙ НЕ Е САМО ЗА ВАС,А ЗА ВСИЧКИ.ПЕНСОНЕРИТЕ СА БИЛИ,КАТО ВАС-МЛАДИ,НО ВИЕ ДАЛИ ЩЕ СЕ ПЕНСИОНИРАТЕ СТОВА КАРАНЕ?ПОГЛЕДНЕТЕ СТАТИСТИКАТА И ПАМЕТНИТЕ ПЛОЧИ НА ПЪТЯ.
  • 76 qwerty

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Лаборант":

    Поне в статията пише за някаква белгийска екоорганизация, а не българска. Предполагам, че и там лъжат с качеството на горивата?
  • 77 Morgoth

    0 0 Отговор
    2001-ва на никого не му пукаше колко горят мощните коли и какви са им емисиите, затова и производителите не лъжеха. Сега лъжат масово и колкото по-голям става натиска за ниски емисии, толкова повече ще опитват да лъжат и да клинчат.
    Освен това мощна кола не се кара като баба, дори и да може да достигне фабрично обещания разход, много рядко някой ще я кара с 80 при реална употреба.
  • 78 Morgoth

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Азз":

    Преди време бях с Авенсис и разхода ми беше доста над фабрично обявения. След това го продадох на колега, който по това време беше доста плах шофьор и караше като баба. Докара разход почти като по книжка, а аз си мислех, че е невъзможно. Та много е важно как се кара.
  • 79 djibra

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "Шкода Октавия":

    По нанадолнище и двама роми да бутат....
  • 80 Голф 4

    0 0 Отговор
    На Голф 4 бензин като му заредя 100 октана си харчи 6 /100 извънградско и 9 градско, колкото е по каталог и работи перфектно.
    Като заредя 95 разхода е към 7,5 извънградско и 11 градско.
    В БГ бензина 95 реално е 89 или 91 като за москвич или нещо подобно
  • 81 Метанче баце

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "Като има балъци":

    Моята кола е VW eco UP, на метан! По книжка и дават да харчи 3,2кг/100 градско! Реално в София ми харчи 4,0кг/100, което в пари означава 4,0кг х 1,35лв= 5,40лв/100. С тези пари зареждаш около 2,5лт. бензин, което означава, че приравнено в бензин, разхода ми е 2 и половина градско в София!!! Смятай, колко ми е извънградското... ;)
  • 82 ицо

    1 0 Отговор
    BMW 3 E90 dizel 2.0 163 коня- извънградско винаги под 5 на 100 и на комп и на засичане, градско 7-8 може и 10 с много газ. За бензиновите не знам ама моя нисък разход за тоя мотор кърти вече 5 години я карам. Вдигна ми разхода двойно за една седмица само и единствено като замина дюзата на 230х километра. Добре че случих на много добри майстори и ми казаха ако не сменя разпръсквачите на които също им е дошло времето няма се оправи разхода и така беше след смяна колата стана като нова откъм разход. Тъй че тая 3 серия БМВ да я махат от картинката. Като не я подържаш и 25 ше гори. И на Марешки с нафтата съм карал много пъти пълни резервоари не е вярно, че е калпава нафтата там даже е доста по добра от други места. Най калпавата и бързо заминаваща нафта много пъти съм засичал е от Петрол. А от Еко няма да забравя колата ми за първи и последен път след зареждане едвам запали първия път никога не ми се е случвало каква беше тая нафта не знам не съм стъпал повече в тая бензиностанция и никога не съм имал тоя проблем от години вече смятай какво менте е.
  • 83 Просто

    0 0 Отговор
    Форд фокус 2005г. 1.6 tdci 109 к.с. 205/55/16/7J, смесен разход 6,5/7.0, извън градско 4.0/4.5 при нормално каране до 100-120 км/ч.
  • 84 3339

    0 1 Отговор
    Немска му работа. Те за кое ли не излъгаха. Не съм изненадан.
  • 85 niko

    1 0 Отговор
    Пежо Рифтер 2019. дизел 1.5, 130коня. Данни на производител - 4.8л градско, 4л - извънградско.
    РЕАЛНО Градско 8 л. Извънградско- 6 л. Завеса.