Някои модели на Mercedes-Benz, BMW и Peugeot консумират 50% повече гориво при ежедневна употреба, отколкото производителят посочва на базата на лабораторни изследвания. В някои случаи несъответствията между официалните показатели и реалния разход на гориво са толкова значителни, че не могат да бъдат обяснени единствено с особеностите на методологията на изпитване.
Белгийската екологична организация "Транспорт и околна среда" анализира действителния разход на гориво и вредните емисии на 600 000 автомобила, използвани в страните от ЕС, и ги сравни с паспортните характеристики, дадени от производителя. Ако през 2001 г. несъответствието между декларираните и реалните показатели е било средно 8%, то през 2014-то е нараснало до 40%.
Освен това според природозащитниците до края на 2020 г. разликата може да нарасне до 50%, ако властите не засилят сертифицирането на нови автомобили. Междувременно автомобили като Mercedes-Benz A-Class, C-Class и E-Class, както и BMW Серия 5 и Peugeot 308 с традиционните бензинови и дизелови двигатели при ежедневна употреба вече изгарят около 50% повече гориво и отделят 40-45% повече CO2 в атмосферата, отколкото е посочено в техните спецификации. Модели на Renault и Toyota също попадат в "черния списък".
„Причините за подобни разминавания трябва да бъдат обяснени възможно най-скоро“, обръщат се еколозите към автомобилостроителите. Както е при тестовете за замърсяване на околната среда, европейската методология за проверка на ефективността на горивото напълно се е дискредитирала. Скандалът с Volkswagen е само върхът на айсберга, под който се крие възможността да се манипулират данни за разхода на гориво при това до половината от декларираната сума “, заяви говорителят на T&E Грег Арчър.
За средностатистическия европейски водач изкривяването на данните за действителния разход на гориво струва около 450 евро годишно. Огромно количество собственици на автомобили доплащат, без да осъзнават, за допълнителното гориво. В същото време автомобилните производители се опитват да отложат въвеждането на нова хармонизирана методология за измерване на ефективността на автомобила за по-късна дата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Факт!
Коментиран от #38, #40
10:24 02.03.2020
2 Като има балъци
Коментиран от #81
10:25 02.03.2020
3 Туй де
10:27 02.03.2020
4 Лаборант
Коментиран от #41, #76
10:31 02.03.2020
5 Азз
Коментиран от #11, #30, #78
10:32 02.03.2020
6 куку руку ку
10:37 02.03.2020
7 11111111111111
Коментиран от #26, #31
10:39 02.03.2020
8 lost
10:41 02.03.2020
9 До 4 Лаборант
Коментиран от #18, #33, #56
10:42 02.03.2020
10 KO NE
Малка мощност голям разход.Ето ви екология, нали всички за това се борите.Ама май заговора е да се обират потребителите, като им се предлагат ел. колички с таблетчета на цената на луксозна дизелова лимузина.Нов ел. автомобил става по екологичен от дизелов след 200 000км а до тогава всичко е само врява.
10:45 02.03.2020
11 Фен на БМВ
До коментар #5 от "Азз":
Те на тея хибриди съм убеден, че смятат разхода така- минава 50 км на ток, още 50 на бензин. За тези 50 изгаря 3.9/литра. Оттам и заблудата.Коментиран от #23
10:49 02.03.2020
12 айде айде
Та те дори на електричките ще изкарат че горят бензин, нищо чудно.
10:51 02.03.2020
13 Лаик
10:53 02.03.2020
14 ОБ4
Коментиран от #50, #68
10:55 02.03.2020
15 Селяндур
У София - трамвай му викат.
10:59 02.03.2020
16 smeh
Коментиран от #24
11:05 02.03.2020
17 Тео
11:05 02.03.2020
18 Гост
До коментар #9 от "До 4 Лаборант":
Сто хиляди лева или десет хиляди ? Много нещо ми се вижда сто !Коментиран от #57
11:13 02.03.2020
19 Алфа Вълкът
Коментиран от #21
11:18 02.03.2020
20 Porsche Taycan
11:44 02.03.2020
21 охобохо
До коментар #19 от "Алфа Вълкът":
Мерцедес SLK 2000 Компресор –14-15л. градско –9–9.5 извън градско!!11:45 02.03.2020
22 иванчо
11:56 02.03.2020
23 Азз
До коментар #11 от "Фен на БМВ":
Горе, долу такава е схемата. Но и като цяло обявените разходи нямат нищо общо с реално каране. Заради това и миналата година смениха методиката на тестване, и пак е далеч от истината. А специално в случая с хибридите на Тойота, освен малкото plug-in хибриди, доста трудно се минавата повече от 7-8км само на ток. Аз лично съм успявал 7км и то с 300 зора. Уж има ел. режим, но ако подадеш повече от 25-30% газ и се включва двигателя. Общо взето за да караш на ток, трябва да пречиш доста сериозно на движението. Но пък в задръствания се движиш само на ток и от там пада разходът. Моето мнение е, че най-добрият компромис между автономност и екологичност (емисии на момента от колата, не като цяло) са plug-in хибридите. С 50-75км на ток, достатъчни за около 80-85% от населението да отиде на работа и да се върне, плюс някое друго отклонение, и около 700км на бензин/дизел с 1 резервоар и зареждане за минути. За съжаление все още са преклено скъпи за да навлязат масово на пазара.11:58 02.03.2020
24 Фен на БМВ
До коментар #16 от "smeh":
Задкормилното устройство вдига разхода с 20-30-40%. Не, че съм цар на икономията, ама съм се возил в доста приятели. Карането в града е газ-спирачка. Е не може да приближаваш остър завой и ти да дадеш газ, за да може точно преди завоя да намалиш рязко, влизаш и излизаш пак с газ. Просто нямам думи, даже в много случаи само пускам газта и си вземам завоя, без излишни натоварвания.п.п. А имах и познат дето измина 3-4 км. в града на втора скорост. Не помня обороти, но доста бучеше двигателя. Защо? Нямаше обяснение...
Коментиран от #27
12:22 02.03.2020
25 Random
12:30 02.03.2020
26 Слушай
До коментар #7 от "11111111111111":
какво ти пее радиото единичко.Еконормите са големите концерни които правят коли и викат едни тъпи еколози уж те командват парада и им дават пари разбира се.После тези концерни се правят на зависими от екоидиотите и си усложняват колите с цел по голяма печалба в бъдеще.И ние рупаме като амеби.Капиш единичко.13:05 02.03.2020
27 Алфа Вълкът
До коментар #24 от "Фен на БМВ":
Като искате икономия, карайте Опел! Първата ми астра 1,4 ми харчеше 4,5-5л извънградско, 6-7 градско. Ама нещете Опел, искате да сте гъзари и купите някое БМВ или Мерцедес и им турите газчица и кой като вас. Ама пак ви се вижда скъпичко.Коментиран от #32, #35, #70
14:02 02.03.2020
28 Гост
14:35 02.03.2020
29 Ха ха
15:08 02.03.2020
30 Иво
До коментар #5 от "Азз":
Към Шумен ти харчи повече защото се катериш по картата нагоре, а виж София ти е по-направо, та даже и леко надолу. 😁15:32 02.03.2020
31 Стан
До коментар #7 от "11111111111111":
Не като пенсионер,а в ограниченията.Тестовете на новите се правят в ограниченията на скороста.Коментиран от #67
15:49 02.03.2020
32 Фен на БМВ
До коментар #27 от "Алфа Вълкът":
Какво общо има, стила на каране, интелекта на шофьора с марката на колата? Ми не, 2.0 бензин ми е Бмв-то, от 13 години го имам и си го карам на бензин. Карал съм и по-нови коли, различни марки и не. Карай си ти опелчето на бензин, бъди гъзар и върти гуми,амортисьори,врати или каквото там искаш за да се почувстваш велик. Интелект-015:54 02.03.2020
33 Оня
До коментар #9 от "До 4 Лаборант":
При рециклирането и съхранението им също15:59 02.03.2020
34 Гост
16:28 02.03.2020
35 Гост
До коментар #27 от "Алфа Вълкът":
Някакъв проблем с газта ли имате ли с БМВ?16:29 02.03.2020
36 Шкода Октавия
Коментиран от #58, #71, #79
16:39 02.03.2020
37 Луд
73 набор. 10-11 градско. 6-7 извънградско.
Кво повече да коментирам
Коментиран от #42
17:07 02.03.2020
38 РЗС
До коментар #1 от "Факт!":
Прав си, но когато ел колите станат масови, цените на станциите ще изхвърчат в небесата. Така ще излетят, че дори да включим поддръжката на двг ще ни излиза по-евтино с нормална кола. Отделен е въпроса, че има много източници на ток, които човечеството може да ползва безплатно, но някой тр прави пари на гърба на народа19:37 02.03.2020
39 type-R
19:48 02.03.2020
40 Дърт пенционер.
До коментар #1 от "Факт!":
За Пътя не говори че ако ти се наложи да видиш оръжията му ще е еднократно след това ще си в друго агрегатно състояние!20:34 02.03.2020
41 Гост3
До коментар #4 от "Лаборант":
Ами като продадоха рафинерията на КГБ21:14 02.03.2020
42 ????
До коментар #37 от "Луд":
Жигулата е под 1 тон. Няма никакви консуматори освен фарове. Всички съвременни екстри искат захранване и енергия.21:23 02.03.2020
43 Karcho
Коментиран от #44
22:04 02.03.2020
44 Татю
До коментар #43 от "Karcho":
В кой грац на Европа е грацкото ???6764Коментиран от #48
22:50 02.03.2020
45 Шофьор
На мойта кола накладките и са на 80000 км. И има още хлябв в тях.
Коментиран от #72
22:54 02.03.2020
46 Кибика
23:42 02.03.2020
47 GTI 6
23:45 02.03.2020
48 Karcho
До коментар #44 от "Татю":
Хага Холандия05:04 03.03.2020
49 Разхода по заводски данни
Коментиран от #69
08:37 03.03.2020
50 Spec b
До коментар #14 от "ОБ4":
0о корса !?! 12!? Ай стюа бе:D аз ще си карам начи 3.0 с 13-15 градски разход и няма да се оплаквам:D09:10 03.03.2020
51 Гост
И всеки който каже, че колата му на студен двигател харчи под 10л. лъжи
Коментиран от #66
10:32 03.03.2020
52 бмв
Коментиран от #53
11:20 03.03.2020
53 smeh
До коментар #52 от "бмв":
Е те тва е машина на времето...Караш с 180-200 и гори 6. Винаги съм подозирал, че само изкормен и чипосан дизел може да преобърне физиката. Но най-накрая се появиха факти да ми потвърдят мнението!11:48 03.03.2020
54 Селяни
13:30 03.03.2020
55 Mitaka
14:21 03.03.2020
56 Димитър
До коментар #9 от "До 4 Лаборант":
Ало, лаборанта, математиката май е тъмна Индия за теб?!?! Как ще се получи този "нормален" лизинг от 150 лв. на месец? Или трябва да е за 20 години, или да платиш 95 % от цената на колата като първоначална вноска.14:43 03.03.2020
57 Димитър
До коментар #18 от "Гост":
100 000, не будала.14:45 03.03.2020
58 Под 4
До коментар #36 от "Шкода Октавия":
Това под 4 със сигурност ти го пише на дисплейчето, а ти се радваш да му се радваш, но я пробвай да го засечеш чрез метода на зареждане пълно - пълно и ще се опулил, че те лъжат даже и по този начин.15:00 03.03.2020
59 Gnh
17:15 03.03.2020
60 Иво
17:49 03.03.2020
61 bmw
Коментиран от #65
18:01 03.03.2020
62 advanced
1. Тойота Корола Версо 177 кс - 13092 км/1106,51 литра = 8,45л/100км - по каталог го дават 6.0 л/100 км
2. Тойота Колола Версо 110 кс - 29681 км/ 3080,014 литра ГАЗ = 10,38л/100км - по каталог го дават 7,3. Обръщам внимание че съм го карал на много добре монтирана и конфигурирана газова уредба.
3. Опел Астра 1,6 CNG (заводски метан) 133341,2 км / 6704,717 кг метан - среден разход 5,03. По каталог, не можах да я открия сега - смесения разход го даваха около 5, имайте предвид че карах основно извънградско с нея
Коментиран от #64
19:01 03.03.2020
63 Ясно
22:15 03.03.2020
64 Браво
До коментар #62 от "advanced":
Казваш основно извънградско си ги каралЗначи сметката е точна. На градско обикновено разхода е двоен, казано наизуст, все пак зависи и в какъв град е карането и по кое време на деня.
Та ако 1/5 само ти е градското, сметката излиза.
А и едва ли всичките тези хиляди километри постоянно си ги карал на най-икономичния режим, без да натиснеш да изпревариш, без да намалиш някъде заради препятствие и да се наложи след това да ускориш. Два пъти да идеш от София до морето по магистралата на 140 км/час и разхода излита нагоре.
22:22 03.03.2020
65 Има и по-добри
До коментар #61 от "bmw":
При толкова ограничен избор, между Шкода и БМВ, правилно се ориентираш, ще БМВ-то е по-добро. Но има и други марки, БМВ е далече, далече от върха на сладоледа.22:24 03.03.2020
66 Plameni
До коментар #51 от "Гост":
Ама и ти много лъжеш ,нали караш 4х4 250 кс. ,а сега Дачия22:36 03.03.2020
67 Еко
До коментар #31 от "Стан":
Ограничението на магистралите в Европа е 120-130 км/час. На извънградско 90 км/час.Като караш с ограничението на магистрала разхода може и двоен да е спрямо пенсионерското караме.
И моята е чувствително по-икономичма на караме под ограниченията. На 80 км/час е по-икономична, отколкото на 90 км/час.
Ограничението от 90 км/час на извънградско е наложено заради безопасността, не заради икономичността.
На 70-75 км/час е дори още по-икономична.
Но нямам нерви да карам със 70 км на добър път извънградско, а и всеки да ме изпреварва е постоянен риск от ПТП.
22:39 03.03.2020
68 Хлопел
До коментар #14 от "ОБ4":
Добре, от 2011 е, а на колко километра, в какво състояние, масла, делко, свещи сменяваш ли ?Като джигит ли я караш между светофарите ?
Нищо чудно няма една кола да харчи двойно спрямо оптималното при хамалско отношение.
22:43 03.03.2020
69 Реални данни
До коментар #49 от "Разхода по заводски данни":
Карал съм 4 коли, за по няколко години.Най-старата беше един 25 годишен Опел, другите ги взимах на 8-10 годишни. И всичките, дори и дъртия Опел с бавно каране, на извънградско под ограниченията даваха заводския разход. С бавно каране и следене на пътя, намаляване основно с двигателя, плавно потегляне и ползване на спирачката най-вече за спиране, не за намаляване.
Сегашната ми харчи газ при 70-80 км/час 6-6.5 на 100(заводски данни за разход на бензин извънградско 6/100), при 90-100 км/час 8 на 100, при 100-110 км 8.5-9 на 100. При 130-140 отива над 12 на 100.
23:02 03.03.2020
70 М.Петров
До коментар #27 от "Алфа Вълкът":
Не съм чувал Опел(Москвич 408), защото е едно и също да гори малко, но ако го буташ или дърпаш може да постигнеш посоченият от теб разход. Още повече, статията е за автомобили, а не за каруци.23:07 03.03.2020
71 М.Петров
До коментар #36 от "Шкода Октавия":
Че къде в Европа се кара 80-90? Нормално 120-130 и нагоре. При такива скорости Октавията ти ще отиде на 6-8л. при което е нормално. Още повече, средногодишният пробег на автомобилите в Германия, Франция, Австрия и тн. е между 20000-30000км. , а не като в България 5000-10000км. Според мен, не сравнявайте несравними неща.23:28 03.03.2020
72 Accord Type S
До коментар #45 от "Шофьор":
Моята е 2011 год.модел, взех я с наполовина износени накладки и за една година и навъртях 44000 км и наистина скоро Трябва да ги сменям00:37 04.03.2020
73 Максим
00:58 04.03.2020
74 дърт шофьор
08:52 04.03.2020
75 Старата школа
09:07 04.03.2020
76 qwerty
До коментар #4 от "Лаборант":
Поне в статията пише за някаква белгийска екоорганизация, а не българска. Предполагам, че и там лъжат с качеството на горивата?10:07 04.03.2020
77 Morgoth
Освен това мощна кола не се кара като баба, дори и да може да достигне фабрично обещания разход, много рядко някой ще я кара с 80 при реална употреба.
10:38 04.03.2020
78 Morgoth
До коментар #5 от "Азз":
Преди време бях с Авенсис и разхода ми беше доста над фабрично обявения. След това го продадох на колега, който по това време беше доста плах шофьор и караше като баба. Докара разход почти като по книжка, а аз си мислех, че е невъзможно. Та много е важно как се кара.10:44 04.03.2020
79 djibra
До коментар #36 от "Шкода Октавия":
По нанадолнище и двама роми да бутат....10:52 04.03.2020
80 Голф 4
Като заредя 95 разхода е към 7,5 извънградско и 11 градско.
В БГ бензина 95 реално е 89 или 91 като за москвич или нещо подобно
22:35 04.03.2020
81 Метанче баце
До коментар #2 от "Като има балъци":
Моята кола е VW eco UP, на метан! По книжка и дават да харчи 3,2кг/100 градско! Реално в София ми харчи 4,0кг/100, което в пари означава 4,0кг х 1,35лв= 5,40лв/100. С тези пари зареждаш около 2,5лт. бензин, което означава, че приравнено в бензин, разхода ми е 2 и половина градско в София!!! Смятай, колко ми е извънградското... ;)01:28 05.03.2020
82 ицо
01:40 05.03.2020
83 Просто
04:06 05.03.2020
84 3339
08:56 05.03.2020
85 niko
РЕАЛНО Градско 8 л. Извънградско- 6 л. Завеса.
10:27 06.03.2020