Между 1956 и 1970 г. от класическия ГАЗ-21 са произведени близо 640 000 бройки. Оцелелите до днес "волги" обаче стават все по-малко, а консервираните в оригинално състояние екземпляри с малък пробег са единици.
Именно такава капсула на времето се продава в немското градче Лемвердер до Олденбург. Собственикът твърди, че от 1967 г. досега седанът е изминал едва 2 000 км.
"Волгата" се продава за €15 999 и за това си има причина. Изминалите 53 години са оставили своята следа и се е наложило да бъдат сменени спирачките и почти цялата електрическа инсталация.
Продавачът обаче уверява, че в конструкцията не са внасяни никакви изменения и всичко по колата е оригинално. Под предния капак работи 2.5-литров четирицилиндров двигател с мощност 85 к.с., съчетан с тристепенна предавателна кутия с ръчно превключване.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Random
Коментиран от #3, #7, #11, #12, #32
17:01 19.03.2020
2 ОБ4
17:04 19.03.2020
3 comment
До коментар #1 от "Random":
Защо не ги остави да си изпишат глупостите? Щеше да има, на какво да се смеем. Сега - уби цирка в заодиш. :D17:05 19.03.2020
4 Драко
17:07 19.03.2020
5 Мужик
17:11 19.03.2020
6 пенсионер
17:11 19.03.2020
7 Разбирач
До коментар #1 от "Random":
ГAЗ-21Дълги гoдини нa никoгo нe му хрумвa дa търcи първooбрaз нa eдин oт нaй-култoвитe и oбичaни cъвeтcки aвтoмoбили Вoлгa. Руcнaцитe ca убeдeни, чe тя e oригинaлнa "рoднa" рaзрaбoткa. Днec oбaчe caмo cляп чoвeк нямa дa oткриe cхoдcтвaтa мeжду ГAЗ-21 и Fоrd Mаinlinе oт 1952-рa. В aрхивитe дoри имa cнимки нa aмeрикaнcкия oригинaл пo мocкoвcкитe улици.
Коментиран от #10, #13
17:14 19.03.2020
8 Джуган
17:19 19.03.2020
9 Въпрос към автора
Коментиран от #15
17:21 19.03.2020
10 Руски гамбит
До коментар #7 от "Разбирач":
И на теб да ти разбият през ВСВ икономиката + 25 мил население + 5хил предприятия и откраднати тонове злато и ценности от страната, пък тогава се присмивай! Или ръси глупости! Знаеш ли , че точно дядото на Буш и Уолтстрйт са финансирали немската индустрия, преди и след войната! За планът Маршал чувал ли си?Коментиран от #17
17:26 19.03.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Borislav Popov
До коментар #1 от "Random":
Ми това говори, за пренебрежителното отношение на руските автозаводи към собствените си граждани. За външния пазар, само по качествени материали и по мощни двигатели, а за вътрешния може и по калпавички. Същата политика я практикуваха между другото и АатоВАЗ и АЗЛК, всичко най добро, само на износ. Днес е все още е така и термина, експортен вариант съществува и ако някой руснак успее по втория начин да придобие автомобил предназначен за износ, цъка с език и се чуди, на по хубавите материали и на по качествената сглобка.Коментиран от #14, #33
17:42 19.03.2020
13 Random
До коментар #7 от "Разбирач":
И все пак няма и един детайл който да пасне от едното на другото, а уж били копирани...Коментиран от #22
17:43 19.03.2020
14 Random
До коментар #12 от "Borislav Popov":
Глупости на търкалета, може да са се старали като са ги сглабяли(да гледат по-внимателно фугите например), но материалите са същите. Иначе разликата в степента на сгустяване е заради калпавия бензин в СССР, не заради отношението на СССР към гражданите си.Коментиран от #20, #21, #27
17:45 19.03.2020
15 Random
До коментар #9 от "Въпрос към автора":
Оригинал, няма обозначение. Само за 21, 22 и 23.17:47 19.03.2020
16 Аферата Драйфус
Коментиран от #18
17:55 19.03.2020
17 Borislav Popov
До коментар #10 от "Руски гамбит":
Аре стига, това копиране руснаците го практикуват още преди ВСВ, първите автомобили, разните там ЗИС, ЗИЛ и ГАЗ са все копия на различни американски марки. Дори и пърите им автозаводи, ЗИЛ и ГАЗ са построени с помоща на американски специалисти и инженери.Въобще, СССР след съдаването си се индустриализира пак с американска и немска помош, електрификация, машиносироение, металургия и т.н.
18:03 19.03.2020
18 Аферата Кенефус
До коментар #16 от "Аферата Драйфус":
Там поне има достатъчно храна18:04 19.03.2020
19 фейк
18:09 19.03.2020
20 Borislav Popov
До коментар #14 от "Random":
Не са никакви глупости, дори и сега на АвтоВАЗ съществува отделна поточна линия, където се сглобяват автомобили само за износ. А преди старите Лади в чужбина се продаваха с лайсни и други хромирани елементи, а в СССР се продаваха без тези прибамбаси. На 2107, в България, решетките им бяха метал - хром, а в Рксия бяха от черна пластмаса. Седалките и корите на вратите на Ладите в чужбина бяха винилови, а в Русия бяха с обикновен евтин текстил, който се износваше още на втората година. Имаше и още много дреболии, които бяха различни, но не ми се занимава сега с тях.Коментиран от #23, #34
18:31 19.03.2020
21 Borislav Popov
До коментар #14 от "Random":
А защо тогава, малката СССР-овска колония, ГДР е можела да произвежда качествен бензин, а в СССР бензина бил калпав ?19:15 19.03.2020
22 Borislav Popov
До коментар #13 от "Random":
Има много детайли, които си пасват, а най първите модели, бяха 1 към 1 еднакви с американския ти събрат. Има много литература, търси, чети , ограмотявай се.Коментиран от #24
19:22 19.03.2020
23 Random
До коментар #20 от "Borislav Popov":
1. Нищо подобно. Имат отделни поточни линии за различните платформи - 4х4, B0, Гамма и C.2. Пластмасовите решетки на 2107 и 2106 се въвеждат след разпада на СССР заради влошената икономика. С вратите е същото.
Коментиран от #26
19:26 19.03.2020
24 Random
До коментар #22 от "Borislav Popov":
Дай примери, аз така мога да кажа че съм прочел някъде че водата била суха.Коментиран от #25
19:27 19.03.2020
25 Borislav Popov
До коментар #24 от "Random":
Дал съм ти пример с най пъовата Волга, която е точно копие на американския автомобил.Коментиран от #28
20:12 19.03.2020
26 Borislav Popov
До коментар #23 от "Random":
1. Имало е такава поточна линия и сега съшо я има, не я бъркай с поточните линии на отделните модели.2. Това за разпадането на СССР, си го изсмукал от пръстите си. Бил съм през 1982-1987 г. в СССР и оше тогава Ладите шестици и седмици, бяха без лайсни отстрани и всички бяха отпред с пластмасови решетки и с парцалени седалки. Така, че върви на някой друг ги разправяй тези простотии, за разпадането на СССР. Аз този термин - экспортный вариант, от тогава го знам още и не аз съм го измислил, сигурен съм, че и ти си го чувал, но сега пррсто се правиш на халосан, а може и наистина да си халосан. От де да те знам ?
Коментиран от #29
20:31 19.03.2020
27 hienata
До коментар #14 от "Random":
Не е заради качеството на бензина, а заради октановото число. В СССР се е ползвал освен 86 и 72октанов. В повечето държави бензин 72 не се е продавал. Заради 72 октановия, са "разтоварили" малко двигателите на колите за вътрешния пазар.20:49 19.03.2020
28 Random
До коментар #25 от "Borislav Popov":
Никакъв пример не си дал, ей ти данни ЧЕРНО НА БЯЛО(ФАКТИ)- Форд/Волга - междуосие: 2934/2700мм, дължина: 5037/4770мм, широчина: 1859/1800мм, предна следа: 1473/1410мм, задна следа: 1422/1420, резервоар: 64/60л.Коментиран от #30
20:59 19.03.2020
29 Random
До коментар #26 от "Borislav Popov":
Експортен вариант значи гуми Пирели и разни дребни екстри, в някои редки случаи вносни части по електриката. Никакви винили, седалки, решетки и прочие.Коментиран от #31
21:06 19.03.2020
30 Borislav Popov
До коментар #28 от "Random":
Пак си в грешка, ГАЗ-21 не е копирана от Форд, дай някакъв адрес или електронна пощта, да ти пратя малко литература да се ограмотиш.Коментиран от #37
21:19 19.03.2020
31 Borislav Popov
До коментар #29 от "Random":
Гуми Пирели, ама друг път, сякаш а България, все с Пирели са идвали. А за решетките, винилите, седалките и лайсните съм го виждал с очите си. Ладите за вътрешния пазар изглеждаха много по евтино бяха много по грозни от тези които се изнасяха. Даже, такива цветове каквито имаше за износния вариант, ги нямаше в Русия .Коментиран от #35
21:33 19.03.2020
32 Японеца
До коментар #1 от "Random":
Личи си правилната ти мисъл от средата на 20 век! Трий касабов, джурналист си!21:36 19.03.2020
33 бай Шиле
До коментар #12 от "Borislav Popov":
Боре,сърце на място ти дойде.Любимото ти слабо място на ушанките - автомобилите.Найс,а?23:09 19.03.2020
34 qwerty
До коментар #20 от "Borislav Popov":
Имал съм холандска петица. Емииии...беше с оригинални тасове, плюш, радиокасетофон шарп лада, широки лайсни. 1500 мотор. Разкошна и непретенциозна. Караш си със 110 и те боли еди кое си. С нищо по-лошо от кадет същата година.Коментиран от #38
23:11 19.03.2020
35 Явно
До коментар #31 от "Borislav Popov":
сам си пишеш "+" - вете.23:12 19.03.2020
36 Красотка
23:41 19.03.2020
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Borislav Popov
До коментар #34 от "qwerty":
Не мога да разбера, защо ми го казваш това на мен, кажи го на Рандома. Ми нали и аз това казвам, че тези Лади, които се изнасяха на Запад се оборудваха с по мощни двигатели и по качествени материали, а той това го отрича. По онези времена, плюшевите седалки се ценяха по добре и от виниловите даже и плюша няма нищо общо с евтиния текстилен материал, който се слагаше на седалките на Ладите в СССР. А за широки лайсни и за японски касетрофрни, в сссрето, само можеха да си мечтаят.Коментиран от #40
10:44 20.03.2020
39 STEFCO
11:21 20.03.2020
40 Random
До коментар #38 от "Borislav Popov":
Пращай: [email protected]Коментиран от #41
12:00 20.03.2020
41 Borislav Popov
До коментар #40 от "Random":
Ще ти пратя един гол ..й аз на теб, ти тук сипеш по мой адрес всякакви псувни и обиди, а аз значи литература ще ти пращам, да се ограмотяваш, гиди непрокопсник. Мога само, да ти препоръчам да посетиш заводския музей на ГАЗ в Нижний Новгород и да видиш, че първите ГАЗ 21 и другите по стари модели на марката, коитр са се произвеждали там, се отличават от американския си събрат, само по емблемите. Точно както и първите жигулита бяха 1 към 1 с Фиатите. А за първите ЗИС-ове, ЗИМ-ове и ЗИЛ-ове, че също са били точни копия на американските си донори, можеш да се убедиш като посетиш, заводския музей на ЗИЛ в Москва. Намира се на ул. Автозаводская-23 корпус 15, само, че избързай, понеже в най скоро време, може и да го бутнат, на неговото място ще строят нов голям мол и нов аквапарк.Коментиран от #42
13:27 20.03.2020
42 Random
До коментар #41 от "Borislav Popov":
Ти сам предложи, виж си коментар 30Коментиран от #43
14:33 20.03.2020
43 Borislav Popov
До коментар #42 от "Random":
Ти си виж по добре 37-мия коментар.Коментиран от #44
14:45 20.03.2020
44 Random
До коментар #43 от "Borislav Popov":
Изтрили са ми мейла, затова отново отговорих с 40-ти16:35 20.03.2020
45 възхитен
Ако стане някое бедствие, единствените автомобили които ще продължават да са в бойна готовност са тези Волги!
16:06 21.03.2020
46 Аре бегай
11:41 22.03.2020
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Този коментар е премахнат от модератор.