25 665 34

FCA пуска най-мощното серийно SUV в света

Основната техническа иновация е появата на дългоочакваната версия  SRT Hellcat с 6.2-литровия V8 HEMI компресорен мотор

FCA пуска най-мощното серийно SUV в света

Настоящото трето поколение Dodge Durango е най-близкият технически роднина на Jeep Grand Cherokee и се предлага с периодични актуализации от 2010 година насам. Durango обаче е много по-непопулярен от Grand Cherokee, който миналата година стана лидер на американския пазар в SUV сегмента от среден размер. Има обаче един фактор, който кара FCA да обърне внимание на Durango.  Търсенето му остава стабилно, през последните седем години и моделът продължава редовно да носи пари в касата на FCA. Именно поради тази причина FCA набляга на актуализацията на модела 2021 - най-значимата по отношение на интериорния дизайн и моторизация.

FCA пуска най-мощното серийно SUV в света

Новата генерация получава изцяло нов преден панел с хоризонтално ориентиран 10.1-инчов сензорния екран на мултимедийната система Uconnect 5 и нов по-голям контролен панел за климатичната инсталация. Дизайнът на централния тунел със селектора за автоматичната скоростна кутия също е променен: вдясно се появява висока страна, която визуално създава отделно пространство около водача. Отвън обновеното Durango е най-лесно разпознаваемо по изравнената долна решетка на радиатора в стила на леките автомобили на Dodge, по-релефната предна броня със странични прорези във формата на бумеранг и по новите LED фарове.

FCA пуска най-мощното серийно SUV в света

Основната техническа иновация обаче е появата на дългоочакваната версия  SRT Hellcat с 6.2-литровия V8 HEMI компресорен мотор, който FCA  вече е наложил във всичките си емблематични модели, с изключение на Durango. Сега и Gurango разполага с него, което го превръща в най-мощното серийно SUV в света. Под капака на Durango SRT Hellcat легендарният двигател произвежда 720 к.с. и 875 Нм. Идеологично близкият Jeep Grand Cherokee Trackhawk има пикова мощност, която е по-малка със символичните 3 к.с., поради което FCA нарича Durango SRT Hellcat най-мощният сериен SUV в света. Вярно ли е обаче такова твърдение?

FCA пуска най-мощното серийно SUV в света

Ако говорим за автомобили на склад, разработени от нулата, тогава да - зад Bentley Bentayga, Lamborghini Urus и Porsche Cayenne в топ версиите. Но, да речем, добре познатото ателие Hennessey Performance, което има статут на автомобилен производител, напмпа Jeep Trackhawk HPE1200 с двигател с мощност 1217 к.с., като това стана още през 2018 година, а вече предлага ъпгрейд за Durango SRT Hellcat, като новата версия е форсирана до впечатляващите 1 026 к.с.

FCA пуска най-мощното серийно SUV в света

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 52 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Komapak

    58 13 Отговор
    Дали в Европа ще продадат нещо? Тази ламя под 24 не слиза.

    Коментиран от #3, #15, #20, #33, #34

  • 2 сектанта

    29 100 Отговор
    аз затова си взех Дъстър - евтин, гори малко, минава от всякъде и изглежда страхотно! А на тоя джуган само глобите за превишена скорост за една година струват повече от нов Дъстър.

    Коментиран от #9, #10, #17, #19, #22

  • 3 Mercedes

    58 6 Отговор

    До коментар #1 от "Komapak":

    Тука сме хевропейци, не ни е америка, тука може цената на горивото да е х2-х3 на тая в америка и да имаме куп екологични норми и да правим 0.9 литрови хафтомобилчета и тем подобни пластмаси от претопени детски играчки... Дебеличкия американец ич няма да му дреме за разхода, в пари той му е като на такъв на дачия сандеро сигурно.

    Коментиран от #7

  • 4 ГруЮ

    32 15 Отговор
    Колите стават все по-големи и по мощно - точно както динизаврите, преди да изчезнат завинаги.
  • 5 Фиката

    35 2 Отговор
    Ламборгини Урус много ли е икономична ? За всеки влак си има пътници 1

    Коментиран от #11

  • 6 westcoastcustoms

    24 1 Отговор
    Са мо 18 харчи на смесен цикъл 720 к-с- толкова

  • 7 qwerty

    23 6 Отговор

    До коментар #3 от "Mercedes":

    навремето в щатите качвам едно приятелче - реднек 120+ кг в мерцедеса, а тоя отваря прозореца и заядливо: тия европейци не се научиха да правят коли 😂, та няма да има подобни за официални в европата, защото не ги заслужаваме

    Коментиран от #12

  • 8 Ауууууу

    28 3 Отговор
    Супер як е!
  • 9 Кънчо

    25 11 Отговор

    До коментар #2 от "сектанта":

    Забрави да кажеш , че е пластмаса и скрап в едно , с ненадежден двигател
  • 10 дърт шофьор

    26 2 Отговор

    До коментар #2 от "сектанта":

    Е-е-е, ето те най-после с дъстъра. Къде изчезна бе, притеснихме се. Я, кажи нещо за дъстъра.
  • 11 Komapak

    7 2 Отговор

    До коментар #5 от "Фиката":

    За разлика от доджа Ламборгини се продават в пъти по-малко. Малка, но съществена разлика. И цената е горе долу реципрочна...

    Коментиран от #13

  • 12 Komapak

    19 4 Отговор

    До коментар #7 от "qwerty":

    Доста американски камиони се движат по София. На мен лично ми идват прекалено широки. Може би и заради факта, че не съм дебел... 😂
  • 13 Фиката

    10 2 Отговор

    До коментар #11 от "Komapak":

    не е реципрочна -направи справка Урус започва от 200 000 евро , а това ще е някъде около 120 000 макс , а в сащ 100 000 $
  • 14 тост

    11 0 Отговор
    Дано са оправили Uconnect-а, че забива много често.Поне при мен е така.Гледам и в американските форуми си чешат главите....
  • 15 Сам в бегето хората си мерят

    8 3 Отговор

    До коментар #1 от "Komapak":

    Парите в бензин и питат колко харчи😂😂😂ама нали левски тва ни завеща свята република😂😂😂😂

    Коментиран от #16

  • 16 Komapak

    7 2 Отговор

    До коментар #15 от "Сам в бегето хората си мерят":

    Живея и работя в Германия в момента, след седмица Франция за 5 месеца. Когато започнеш често да посещаваш бензиностанцията се усещаш, че нещо не е на ред.... В Германия не ми пукаше защото е за сметка на фирмата, но не винаги е така. 😉 И така 100км. на ден.
  • 17 бате

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "сектанта":

    ,ти ``коч`` или ``бик`` продаваш?!Пък и ще говорим....
  • 18 БАРО

    18 6 Отговор
    А пък моята фикс идея е следната Астра за 800 лв И като кихна отива на кантара и взимам друга за 800 лв Имам едно много голямо преимущество за 800 лв със страшен кеф мога да оцеля някоя нахална S класа между вратите Даже ще взема някой лев от тотал ката на астрата А иначе джипката е страхотна май и хикса и Мерцедеса А и кюто ще трябва да догонват Ха наздраве

    Коментиран от #26

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор

  • 20 име

    9 7 Отговор

    До коментар #1 от "Komapak":

    На бедни като тебе дето нямат пари за гориво препоръчвам Дачия Дъстър 1000 кубика 70 коня
  • 21 Alfonso

    7 4 Отговор
    Не го заменям за 2,9куб. 510 кс. въпреки че са от един Group! Пробвай и сам ще се убедиш! Без значение дали се казва Stelvio или Giulia! Мотора е същия и залепваш на седалката при старт.
  • 22 пробвах дъстър

    10 0 Отговор

    До коментар #2 от "сектанта":

    Пробвах Дъстър 4x4 Redline - парите са му много. И аз искам нова кола и се бях запалил,но просто не става
  • 23 аз съм си

    6 1 Отговор
    #сектанта приятел само ти си мислиш ,че тоя кокошарник е кола(SUV)
  • 24 Алфа Ромео

    0 2 Отговор
    Безсмислен слон, за обороа може би е подходящ, големи разстояния евтин бензин.
  • 25 Ввв

    4 7 Отговор
    Ауууу гоУем рев,нямало да го има в Европа,изпотрябвал ми е този бидон,американците коли не могат да правят с няколко изключения разбира се :)
  • 26 И аз така

    8 5 Отговор

    До коментар #18 от "БАРО":

    Само че го правя с пасат тройка за 1000лв. Целия е усуркан от това дето разбутвам с него наглеците които ме запушват по центъра на Бургас. Точно вчера изтиках с теглича едно бмв е 46 за да си освободя място. Спрял ми тариката на 30см от задната броня и си мисли че аз ще обикалям квартала да го търся. Свиркам веднъж свиркам дваж и не се ли появи..... ТАРАН и това е

    Коментиран от #27


  • 27 Бе да та ...

    7 0 Отговор

    До коментар #26 от "И аз така":

    Знчи ти си бил?
  • 28 Юроди злобни млък

    8 5 Отговор
    Такива коли караме хора дето изминаваме по 100-200 км на ден и ни трябва нещо стабилно, с голям ресурс и тежко, независимо от скъпите ремонти и злобата на бедняците дето ми драскате вратите по паркингите. Хич не ме интересува колко харчи, изкарвам пари и безопасността ми е важна. Пък ти ела ме удари с астра ако ти стиска, по тежък съм от повечето бусове, дали ще ти извадят цял от кошника или на части?

    Коментиран от #29, #32

  • 29 Ти ли е мишка

    4 2 Отговор

    До коментар #28 от "Юроди злобни млък":

    Я мирен ,мирееееен казах куче
  • 30 Юроди злобни млък

    4 1 Отговор
    Мишката си ти бре! Марш в астрата!
  • 31 Нема лаба'о

    8 0 Отговор
    Преди много години, в зората на демокрацията, една 'баш' мутра /лека му пръс/си докара grand cherokee. Мисирките се подмокриха - три дни не слизаше от новините. А първото нещо, което направи юнака, беше да го закара на село, закачи му плуговете и го вкара в нивата. 30 години по-късно, селско-чалгарския критерий за супер кола си остава. Един каун, минавал 100км/ден :-) и му трябвало нещо стабилно, с голям ресурс и тежко, Ами, има влакове.
  • 32 Порно

    2 4 Отговор

    До коментар #28 от "Юроди злобни млък":

    Ако ти е важна безопасността , вземи си ХС 90 на Волво. Пък и качествато е по добро. Е , ускорението не е същото , но е напълно достатъчно.
  • 33 Хахахахахахахахахаха

    6 0 Отговор

    До коментар #1 от "Komapak":

    Братле европа отдавна не е фактор за автомобилния свят даже и за фв и бмв. Един китайски пазар сам само е по голям от европейския. Да не говорим за америките, русия, африка, арабския полуостров, близкия изток, централна азия, австралия, нива зенландия океания. Далечния изток боооооооооожички господи. Какво е това европа. Половин милиард глаадни въшки и немски правила за вредни емисийки. Хахахахахахахахахахахахахахахахахахахахаха
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.