Поговорката "Стара кола и млада жена са на късмет" е абсолютно вярна и ако нямате късмет, можете да попаднете на лоша употребявана кола, колкото и където да я проверявате, но все пак, за да намалите риска е добре употребяваната кола да се провери преди да пристъпите към покупка.
Много купувачи преди закупуване на автомобил се ограничават само до външен оглед на каросерията и салона. Но дори и перфектен външен вид не означава, че няма да има проблеми с автомобила. Първо, пробегът на автомобила може да не е реален, и второ, проблемите могат да бъдат с двигателя, със скоростната кутия (особено ако тя е автоматична, вариатор или робот с два съединителя), с окачването и с какво ли още не.
Нашият съвет : Никога не купувайте употребявана кола само на външен вид. Нещо повече, трябва да проверите колата, дори като я купувате от познати и приятели. Така ще запазите приятелството си и ще постигнете съгласие за справедлива цена, и второ, предишният собственик може да не е наясно с реалното състояние на автомобила. Тези съвети уж се знаят от всеки, но не са малко кандидат купувачите, които се поддават на емоцията и купуват колата без обстоен преглед.
Именно поради тази причина ви припомняме това основно правило. Най-добре е да закарате колата в доверен на вас сервиз, където да се извърши подробен оглед на възлите и агрегатите, но ако това не е възможно и някой механик, на когото имате доверие, може да огледа автомобила на място. Все пак квалифицирано техническо лице гледа по друг начин на нещата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
Коментиран от #5
13:40 02.10.2020
2 Караиванов
13:41 02.10.2020
3 jap
Коментиран от #4, #27, #39
13:50 02.10.2020
4 Бангеев
До коментар #3 от "jap":
Съветът е добър, поне да разбереш какво те чака, а не да имаш напразни надеждиКоментиран от #8
13:55 02.10.2020
5 Коментара
До коментар #1 от "Марио":
Абсолютно!14:06 02.10.2020
6 с3ц5б53
За дам по-ясен, ще ви дам един реален случай с мен.
Преди години, брат ме помоли да отида до една автокъща и да огедам един мерцедес. Негов много близък искал да го купи.
Беше студ, яко. Дават ми ключовете от колата. Паля. Направо кибрит! Мърка като коте, от ауспуха не се вижда никакъв дим. Двигателят спокоен. Абе, кола от всякъде. Караме я в сервиза. Ходова част, спирчаки съединител- всичко си е отлично.
На другия ден идва брат ми с онзи пич и купуват колата след като и те са направили тест-драйв. Отиват до КАТ, който се намира на 500 м. от автокъщата, оправят колата там документално и идват до сервиза. Той се намира на 7-800 метра от КАТ. И докато те се кефят как чисто работи мотора, пред очите ми, започва да чука една дюза. Който знае как чука дюза ще ме разбере, защо на всички косите им се изправиха все едно са бръкнали в контакта.
Колата платен и прехвърлена, чукането като все едно ей сега ще излезе някое бутало.....
От тогава, дори и да ми плащат, не искам да взимам отношение към покупка на кола, ако не е за мен лично.
Коментиран от #11, #18, #32, #36
14:14 02.10.2020
7 Тошко
Коментиран от #9, #23
14:18 02.10.2020
8 jap
До коментар #4 от "Бангеев":
Напълно съм съгласен с теб но това правило не важи във всички слуаи.Ако тръгнеш да купуваш 20 годишен Мерцедес S-Клас за 6000-7000 лева при цена като 200000 каквото и да ти каже "майстора" за него истината е,че рисковете от скъпи ремонти ще са безброй.Ако обаче вземеш Тойота Ярис например дори да си я видял само на снимка и най скъпия ремонт по нея ще е 3 цифрена сума.Коментиран от #10, #20, #22
14:25 02.10.2020
9 Нашмурлан Нашмъркаев
До коментар #7 от "Тошко":
Прав си, но аз специално искам пак да съм с жигулката си по бай тошово време. Сложих и само една допълнителна перка с превключвател от купето. Беше точно вляво до конлонката. Май някакви стотинки струваше. И това беше с прегряването. Мноооого сложна работа. Пак да живея ТОГАВАШНИЯТ си живот. И да не идва тая хубава демокрация.Това си е мойто лично мнение. Трола си има друго , платено.
14:28 02.10.2020
10 jap
До коментар #8 от "jap":
200000 цена като нов имах предвид но телефона "яде" думи...Коментиран от #28
14:28 02.10.2020
11 Нали знаеш
До коментар #6 от "с3ц5б53":
Няма по скъпа кола от евтиния Мерцедес...14:30 02.10.2020
12 А бе
14:37 02.10.2020
13 Дедо клец
Коментиран от #33
15:03 02.10.2020
14 Вальоо
'Не си слагай ръката върху горещ котлон'
'Не си си провирай пръстите между банциг'
Или нещо от тоя сорт,каквото им хареса на редакторите в сайта.
15:27 02.10.2020
15 onq s konq
15:42 02.10.2020
16 велосипедист
15:44 02.10.2020
17 Тойота
15:56 02.10.2020
18 Чичо Гошо
До коментар #6 от "с3ц5б53":
Прав си. Много добри майстори отказват да правят същото. Реално на подемник може да се повери окачване, спирачки, течове. Двигател, скоростна кутия, електроника .....на късмет отвсякъде15:58 02.10.2020
19 varna
Коментиран от #40
16:01 02.10.2020
20 Чичак
До коментар #8 от "jap":
Купих Ярис бензин 2004г. Прав си. Много точен коментар. Бъдете здрави всички. И наздраве. Петък е16:02 02.10.2020
21 Пунта Мара
16:04 02.10.2020
22 Коментара
До коментар #8 от "jap":
Ти за пореден път нищо не казваш пък си се мъчил и от телефон... Ама много ясно, че постоянно ще има риск от скъпи ремонти...не случайно едното като ново е струвало 200 000, а другот 20 000 ..... Важното е да си максимално информиран към настоящия момент на покупка в какво състояние е автомобила без значение от от това колко е струвал. На всеки чергата е различна и за някой хора трицифрена сума (говорим за над 700-800лв.) също не са малко пари. За други 1500лв. за обслужване само на автомата са нормална сума...16:16 02.10.2020
23 Тиква
До коментар #7 от "Тошко":
Сега виждам само ровери и вагени със вдигнат капак или ги качват на платформа.Коментиран от #31
16:21 02.10.2020
24 Едмонд Дантес
16:45 02.10.2020
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Dianski
17:57 02.10.2020
27 Сако
До коментар #3 от "jap":
Не към края а изобщо без ресурс18:28 02.10.2020
28 Сако
До коментар #10 от "jap":
Ами гладен е като не го храниш редовно. Телефон или не и той иска да яде18:33 02.10.2020
29 Някой
20:47 02.10.2020
30 Хонда
21:28 02.10.2020
31 ГОСТ 23
До коментар #23 от "Тиква":
Виждаш защото ровърите са боклуци а вагените които ги внасят са на много километри и са тотално износени.23:23 02.10.2020
32 ГОСТ 23
До коментар #6 от "с3ц5б53":
Просто си нямал опит.Аз давам гаранция ако се направи на колата тест драйв 200км ако няма възможност тогава казвам има вероятност колата да е добра но не препоръчвам да се взема.Коментиран от #42
23:33 02.10.2020
33 Брачеда
До коментар #13 от "Дедо клец":
Мойта се окоти след 5000 км. Гаранция няма.09:47 03.10.2020
34 Тракторист хулиган
11:36 03.10.2020
35 Аноним
13:03 03.10.2020
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Zzzzz
19:04 03.10.2020
38 Кокъл
19:27 03.10.2020
39 Йойо
До коментар #3 от "jap":
Много си прав, точно така е.19:36 03.10.2020
40 Спец
До коментар #19 от "varna":
6000лв ,че и ксенонови фарове ,матрични не искаш ли .и друго зафира не е лош ван дизела е перфектен трябва само дпф да следиш фолксваген за 6000лв ще гризниш дръвце03:19 04.10.2020
41 някой
Пълни кенефи.
15:37 04.10.2020
42 ддсасд
До коментар #32 от "ГОСТ 23":
Аз така взех прегледан от мой много опитен човек автомобил, жена ми го плати, подарък за мене. Тест драйва всичко мърка, прибирам я после колата на магистралата върви супер и като навъртях 300 километра се почнаха мъките. Година и половина ремонтирам, всеки път е за последен. Парадоксално ако я натиснеш с 200 всичко върви прекрасно, караш със 120-30-40 и след 100 километра влиза в авариен режим. След като бяхме набили 12 бона (цената на колата + ремонтите). Накрая я продадох на едни наглеци за смешни пари, колата я няма, но болката остана :( Никога дизел, никога шведско, никога пипнато от Форд, никога премиум. Ако нямате твърде много излишни пари, не я правете тази грешка, както и никога за нищо не отивайте в Мото-Пфое!!! Връщат ти колата по-счупена от колкото си я вкарал, и накрая искат и пари за това!!!!17:23 05.10.2020