Last news in Fakti

2 Октомври, 2020 13:38 20 095 42

Не купувайте употребявана кола без да я проверите

  • автомобилът на старо-
  • употребявани коли-
  • покупка-
  • преглед
Не купувайте употребявана кола без да я проверите - 1
Снимка: Shutterstock

Поговорката "Стара кола и млада жена са на късмет" е абсолютно вярна и ако нямате късмет, можете да попаднете на лоша употребявана кола, колкото и където да я проверявате, но все пак, за да намалите риска е добре употребяваната кола да се провери преди да пристъпите към покупка.

Много купувачи преди закупуване на автомобил се ограничават само до външен оглед на каросерията и салона. Но дори и перфектен външен вид не означава, че няма да има проблеми с автомобила. Първо, пробегът на автомобила може да не е реален, и второ, проблемите могат да бъдат с двигателя, със скоростната кутия (особено ако тя е автоматична, вариатор или робот с два съединителя), с окачването и с какво ли още не.

Нашият съвет : Никога не купувайте употребявана кола само на външен вид. Нещо повече, трябва да проверите колата, дори като я купувате от познати и приятели. Така ще запазите приятелството си и ще постигнете съгласие за справедлива цена, и второ, предишният собственик може да не е наясно с реалното състояние на автомобила. Тези съвети уж се знаят от всеки, но не са малко кандидат купувачите, които се поддават на емоцията и купуват колата без обстоен преглед.

Именно поради тази причина ви припомняме това основно правило. Най-добре е да закарате колата в доверен на вас сервиз, където да се извърши подробен оглед на възлите и агрегатите, но ако това не е възможно и някой механик, на когото имате доверие, може да огледа автомобила на място. Все пак квалифицирано техническо лице гледа по друг начин на нещата.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 49 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    35 6 Отговор
    Старо, но златно правило

    Коментиран от #5

  • 2 Караиванов

    35 5 Отговор
    Истина е, че това всеки го знае и въпреки това не се прави редовно. Уж да си спестим време и пари, а се оказва после едно ходене по мъките.
  • 3 jap

    58 5 Отговор
    У нас повечето от колите които се търгуват са на 5-10% от цените им като нови така,че шансовете след проверка на състоянието им новините да са добри е минимален.Тези коли най често са купувани "на килограм" от западна Европа и ресурса им е към края си.

    Коментиран от #4, #27, #39

  • 4 Бангеев

    24 0 Отговор

    До коментар #3 от "jap":

    Съветът е добър, поне да разбереш какво те чака, а не да имаш напразни надежди

    Коментиран от #8

  • 5 Коментара

    12 3 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Абсолютно!
  • 6 с3ц5б53

    61 2 Отговор
    Аз пък като сервизен техник (автомеханик), който е и собственик на автосервиз, ще ви кажа, че съветът е само до някъде полезен.
    За дам по-ясен, ще ви дам един реален случай с мен.
    Преди години, брат ме помоли да отида до една автокъща и да огедам един мерцедес. Негов много близък искал да го купи.
    Беше студ, яко. Дават ми ключовете от колата. Паля. Направо кибрит! Мърка като коте, от ауспуха не се вижда никакъв дим. Двигателят спокоен. Абе, кола от всякъде. Караме я в сервиза. Ходова част, спирчаки съединител- всичко си е отлично.
    На другия ден идва брат ми с онзи пич и купуват колата след като и те са направили тест-драйв. Отиват до КАТ, който се намира на 500 м. от автокъщата, оправят колата там документално и идват до сервиза. Той се намира на 7-800 метра от КАТ. И докато те се кефят как чисто работи мотора, пред очите ми, започва да чука една дюза. Който знае как чука дюза ще ме разбере, защо на всички косите им се изправиха все едно са бръкнали в контакта.
    Колата платен и прехвърлена, чукането като все едно ей сега ще излезе някое бутало.....
    От тогава, дори и да ми плащат, не искам да взимам отношение към покупка на кола, ако не е за мен лично.

    Коментиран от #11, #18, #32, #36

  • 7 Тошко

    23 31 Отговор
    Вече доста години не се вижда вдигнат на пътя капак на двигателя на автомобил!?!? А какво беше със ЗАЗ, Москвич и ВАЗ, а? Прегрял, протекъл, запушил и т.н.

    Коментиран от #9, #23

  • 8 jap

    33 11 Отговор

    До коментар #4 от "Бангеев":

    Напълно съм съгласен с теб но това правило не важи във всички слуаи.Ако тръгнеш да купуваш 20 годишен Мерцедес S-Клас за 6000-7000 лева при цена като 200000 каквото и да ти каже "майстора" за него истината е,че рисковете от скъпи ремонти ще са безброй.Ако обаче вземеш Тойота Ярис например дори да си я видял само на снимка и най скъпия ремонт по нея ще е 3 цифрена сума.

    Коментиран от #10, #20, #22

  • 9 Нашмурлан Нашмъркаев

    58 23 Отговор

    До коментар #7 от "Тошко":

    Прав си, но аз специално искам пак да съм с жигулката си по бай тошово време. Сложих и само една допълнителна перка с превключвател от купето. Беше точно вляво до конлонката. Май някакви стотинки струваше. И това беше с прегряването. Мноооого сложна работа. Пак да живея ТОГАВАШНИЯТ си живот. И да не идва тая хубава демокрация.
    Това си е мойто лично мнение. Трола си има друго , платено.
  • 10 jap

    17 2 Отговор

    До коментар #8 от "jap":

    200000 цена като нов имах предвид но телефона "яде" думи...

    Коментиран от #28

  • 11 Нали знаеш

    43 3 Отговор

    До коментар #6 от "с3ц5б53":

    Няма по скъпа кола от евтиния Мерцедес...
  • 12 А бе

    32 3 Отговор
    Всичко дето идва у нас е морга, така че покупката е изцяло на късмет. Имам много примери за карани коли по майстори преди покупка и после греда. Гледаш да пали и да има фасон и да имаш поне хилядарка за изненадите след покупката.
  • 13 Дедо клец

    55 1 Отговор
    Истината е като си харесаш кола,отиваш на черква или джамия,молиш се усърдно отиваш и плащаш,като си заделил,ако струва 5000 поне още 3 за ремонт!!!На майстор я караш чак тогава/с тия модерни добавки и със слушалка да слуша не става/ сменяш къде що има масла и съмнителен консуматив..и Газ до ламарината около 1000км...Ако не се "окоти" си отдъхваш,събираш приятелите и черпиш здраво!!!

    Коментиран от #33

  • 14 Вальоо

    32 3 Отговор
    Следващото заглавие в сайта може да е нещо от сорта на
    'Не си слагай ръката върху горещ котлон'
    'Не си си провирай пръстите между банциг'
    Или нещо от тоя сорт,каквото им хареса на редакторите в сайта.
  • 15 onq s konq

    27 3 Отговор
    Язе беенвето го зех много лачено ама дока исхабим едни накладки три пъти праим мотора!
  • 16 велосипедист

    33 4 Отговор
    каквато и кола да е в даден момент ставате клиенти на автосервизи ремонти обслужвания ,данъци, винетки липса на парко места спречквания разни бирници скапани са това колите
  • 17 Тойота

    32 0 Отговор
    Хаха и кво ще видят тея от сервиза , точно нищо.Трябва сам да гледаш и покараш.Ако нищо не разбираш и чакаш на някой бастун (автомеханик) уж да проверява колата оле мале.Като я закачи като нова , като я покараш гробница.
  • 18 Чичо Гошо

    29 2 Отговор

    До коментар #6 от "с3ц5б53":

    Прав си. Много добри майстори отказват да правят същото. Реално на подемник може да се повери окачване, спирачки, течове. Двигател, скоростна кутия, електроника .....на късмет отвсякъде
  • 19 varna

    34 8 Отговор
    търся си кола от 7 месеца и положението е отчайващо във Варна и окръга - дори и към Бургас - само свръх скъпи блъскани трошляци! Търся семеен ван 2007 - 2008г. с ксенонови фарове - 4 ел.стъкла и климатроник по възможност с духалки за задните седалки...за съжаление последното само Туран и скапаната Зафира го имат за до 6 000 лева...лошото е че дизеловите ВАН-ове от 2007 г. са на 450 000 реални км. - но всички ги пишат по 220 000 км..че някои оферти има и на 190 000 км с огромен надпис реални и кожата напукана на волана и врътите с хлътнала тапицерия.

    Коментиран от #40

  • 20 Чичак

    25 2 Отговор

    До коментар #8 от "jap":

    Купих Ярис бензин 2004г. Прав си. Много точен коментар. Бъдете здрави всички. И наздраве. Петък е
  • 21 Пунта Мара

    10 2 Отговор
    И без лично да я покарате
  • 22 Коментара

    16 4 Отговор

    До коментар #8 от "jap":

    Ти за пореден път нищо не казваш пък си се мъчил и от телефон... Ама много ясно, че постоянно ще има риск от скъпи ремонти...не случайно едното като ново е струвало 200 000, а другот 20 000 ..... Важното е да си максимално информиран към настоящия момент на покупка в какво състояние е автомобила без значение от от това колко е струвал. На всеки чергата е различна и за някой хора трицифрена сума (говорим за над 700-800лв.) също не са малко пари. За други 1500лв. за обслужване само на автомата са нормална сума...
  • 23 Тиква

    21 6 Отговор

    До коментар #7 от "Тошко":

    Сега виждам само ровери и вагени със вдигнат капак или ги качват на платформа.

    Коментиран от #31

  • 24 Едмонд Дантес

    20 1 Отговор
    Купуваш кола на старо. Задели за всеки случаи 20 процента от стоиноста на колата за ремонт .Ако след време не си изхарчил парите за ремонт .Заведи СЕМ на почивка. Аз така направих .
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Dianski

    24 10 Отговор
    Боклуци, произведени след 2000година не ми трябват. Те са направени да се скапват. Карам само трошки до 2000-та и си свиркам. Който иска да се перчи с гъзарка кола, дупе да му е яко.
  • 27 Сако

    11 1 Отговор

    До коментар #3 от "jap":

    Не към края а изобщо без ресурс
  • 28 Сако

    5 0 Отговор

    До коментар #10 от "jap":

    Ами гладен е като не го храниш редовно. Телефон или не и той иска да яде
  • 29 Някой

    9 1 Отговор
    Купуваш на късмет.И все пак ще позлатяваш майстори.Какво да очакваш от нещо,струващо 20 000 да купиш за 2000,примерно.Имах Сиера Бензин 2000 л.DOHC от 90 година,изгниха гредите и отзад,а двигател на 350000 беше в силата си.Вече не ги правят такива издръжливи.Късмет на купувачите!
  • 30 Хонда

    22 3 Отговор
    Хвали старо,карай ново са казали хората!
  • 31 ГОСТ 23

    6 0 Отговор

    До коментар #23 от "Тиква":

    Виждаш защото ровърите са боклуци а вагените които ги внасят са на много километри и са тотално износени.
  • 32 ГОСТ 23

    4 10 Отговор

    До коментар #6 от "с3ц5б53":

    Просто си нямал опит.Аз давам гаранция ако се направи на колата тест драйв 200км ако няма възможност тогава казвам има вероятност колата да е добра но не препоръчвам да се взема.

    Коментиран от #42

  • 33 Брачеда

    8 1 Отговор

    До коментар #13 от "Дедо клец":

    Мойта се окоти след 5000 км. Гаранция няма.
  • 34 Тракторист хулиган

    10 0 Отговор
    Купувайте смело слагате няколко хилядарки в жабката за ремонти и газ до тенекето!
  • 35 Аноним

    11 4 Отговор
    Взимаш японско шанса да ремонтираш цялата кола е по малък
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Zzzzz

    0 0 Отговор
    Ала бала глупости.
  • 38 Кокъл

    2 0 Отговор
    Сега, даже и да я закарате на майстор не е гаранция че няма да има скрити дефекти, който даже и във сервиза няма да ги видят. Един примерно спукан всмукателен колектор който тече леко антифриз, как ще разберат във сервиза. Когато я покарате и се разсмърди на антифриз тогава виждаш какво е. Това го дадох за пример просто, но цена на всмукателен колектор са космически, защото след 2009 год. са пластмасови.
  • 39 Йойо

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "jap":

    Много си прав, точно така е.
  • 40 Спец

    0 2 Отговор

    До коментар #19 от "varna":

    6000лв ,че и ксенонови фарове ,матрични не искаш ли .и друго зафира не е лош ван дизела е перфектен трябва само дпф да следиш фолксваген за 6000лв ще гризниш дръвце
  • 41 някой

    2 1 Отговор
    И какво като я провериш, аз купих един мерцедес на 8 г., провериха го в Ивайжет - уж специално сервиз за мерцедес в София, като видиш сградата на сервиза си казваш - разбират. Казаха, всичко е точно, някакви дреболии имаше само за оправяне. Купих го и след 6 м. се почна - турбо, дюзи, скорости, раздатка - всичко. Пълен боклук, дадох над 10 000 лв за ремонти и повече мерцедес няма да си купя никога, освен ако не е чисто нов и не дизел.
    Пълни кенефи.
  • 42 ддсасд

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "ГОСТ 23":

    Аз така взех прегледан от мой много опитен човек автомобил, жена ми го плати, подарък за мене. Тест драйва всичко мърка, прибирам я после колата на магистралата върви супер и като навъртях 300 километра се почнаха мъките. Година и половина ремонтирам, всеки път е за последен. Парадоксално ако я натиснеш с 200 всичко върви прекрасно, караш със 120-30-40 и след 100 километра влиза в авариен режим. След като бяхме набили 12 бона (цената на колата + ремонтите). Накрая я продадох на едни наглеци за смешни пари, колата я няма, но болката остана :( Никога дизел, никога шведско, никога пипнато от Форд, никога премиум. Ако нямате твърде много излишни пари, не я правете тази грешка, както и никога за нищо не отивайте в Мото-Пфое!!! Връщат ти колата по-счупена от колкото си я вкарал, и накрая искат и пари за това!!!!