Last news in Fakti

13 Октомври, 2020 14:32 31 285 56

Бедните стават още по-бедни: Огромни данъци за внос на употребявани автомобили в Латвия

  • употребявани автомобили-
  • данък-
  • внос-
  • латвия

Новият данък върху употребяваните автомобили не е нищо повече от поредния опит на правителството да бръкне в джоба на обикновените жители на Латвия, сигурен е публицистът Марис Краутманис

Бедните стават още по-бедни: Огромни данъци за внос на употребявани автомобили в Латвия - 1

Докато самите министри и тяхната свита продължават да се возят в автомобили от бизнес класа с огромни двигатели с вътрешно горене, при това с парите на данъкоплатците, в името на климата на планетата те настояват обикновените жители на страната да преминат към нови автомобили с микроскопични или с електрически двигатели, пише колумнистът в статия за Neatkarīgā.

Веднага след провеждането на изборите за Общинския съвет в Рига управляващата коалиция се съгласи без проблеми да въведе нов, доста "солен" данък върху употребяваните автомобили. Този проект е лобиран от дилърите на нови автомобили, смята авторът.

"Посланията на министър-председателя и министър на комуникациите Талис Линкайтс, че ще бъде платен голям данък, ако регистрирате употребявана кола, внесена от други страни за първи път в Латвия, развълнуваха много хора.

И не само купувачите на автомобили. Защото това е много ярък пример за целта на правителствената политика за увеличаване на неравенството в латвийското общество", пише Краутманис.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 41 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    136 28 Отговор
    Добре, че ББ е страхлив, та няма да посмее да направи такова нещо и у нас. Щото това станели в БГ, нещата отиват на истинска революция, а не като тази с яйца на площада.

    Коментиран от #17, #20, #27, #39

  • 2 Божинов

    76 221 Отговор
    Крайно време е и тук да се спре вноса на кочини! За това дишаме най-лошия въздух в Европа. Само вижте всички стари таралясници на 20+ години. Хората трябва да разберат едно. Автомобила не е задължителен и не е даденост!

    Коментиран от #4, #6, #7, #11, #22, #26, #29, #33, #37, #44, #51, #53, #56

  • 3 И у нас

    106 77 Отговор
    за вехтите бракми трябва да има високи данъци.В блока където живея има няколко "тариката" които имат по 3-4 дарака за по 800-1000 лева и като ги наредят отпред никой няма къде да паркира.
  • 4 Прав си

    90 25 Отговор

    До коментар #2 от "Божинов":

    но и критериите за минаване на ГТП трябва да бъдат много завишени защото в момента 90% от колите са с изкормени катализатори и DPF-и а се движат съвсем законно.
  • 5 Бибитко

    165 14 Отговор
    Див и варварски капитализъм навсякъде по света, за да могат шепа хора да притежават несметни богатства, докато народите тънат в бедност и безправие!
  • 6 Нов внос

    103 8 Отговор

    До коментар #2 от "Божинов":

    Цените на коли втора употреба ще продължат да се повишават,поради липсата на средства за нов автомобил.В България,вече има такава тенденция и без увеличаването на мита и такси. Между другото,това се случва в цяла Европа.

    Коментиран от #8

  • 7 321

    38 90 Отговор

    До коментар #2 от "Божинов":

    Да, напълно си прав. Пълно е с боклуци, които пушат като комините на Кремиковци. Трябва и тук данъците за старите коли да станат непосилни, както е в Германия и другите европейски страни. Да не мислите, че на австриеца не му се иска да си кара каруцата до откат. Просто като стане на 10-на години колата, минаването на преглед и данъците на година са колкото 1/3 от новата кола.

    Коментиран от #13, #36, #48

  • 8 Факт

    36 5 Отговор

    До коментар #6 от "Нов внос":

    В Италия за едно много запазено Ауди,А2 на 18 години ми искаха 3500 евро и не свалиха от цената..

    Коментиран от #9, #10, #12

  • 9 Емигрант

    30 6 Отговор

    До коментар #8 от "Факт":

    Там средната заплата е около три хиляди а хубавата стока е с хубава цена
  • 10 Иво

    37 4 Отговор

    До коментар #8 от "Факт":

    Aко колата е била запазена дори на 18 години цената е добра защото реално е 7-8% от тази когато е била нова.
  • 11 Негър от МУ

    83 16 Отговор

    До коментар #2 от "Божинов":

    То и колелото не е даденост и е крайно време да въведат регистрационен режим и свидетелство за правоспособност на велопедалите и тротинеткаджиите
  • 12 Любопитен

    11 1 Отговор

    До коментар #8 от "Факт":

    Продавача даваше ли някаква гаранция защото в случай,че е цената е била изгодна...?
  • 13 Ъъъъ

    95 5 Отговор

    До коментар #7 от "321":

    Няма такова нещо. В Австрия и Германия си карат 20-30г коли масово. Хвърлят ги, когато НЕ минат прегледа, обикновено заради ръжда.

    Коментиран от #16, #23

  • 14 бузю

    126 15 Отговор
    автомобила не даденост , а необходимост - там където няма градски транспорт , междуградски минава веднъж в седмицата , влак няма , хората с какво ще се предвижват ??? Да не мислиш , че всички живеят в София? То и там , където ги има всички изброени транспорти , в 90% от колите има по 1 човек.Не ми говори за 20+годишни таралясници - всеки иска да кара ново , но при липса на финансова възможност , кара каквото може да си позволи.
  • 15 бузю

    29 0 Отговор
    до Божинов се отнасяше горното
  • 16 Глупости

    15 18 Отговор

    До коментар #13 от "Ъъъъ":

    Там има "милионници" на под 10 години(каквито често идват у нас)а запазени коли на възрастта която балнуваш има 1 на 10000 в гаражите на пенсионерите.
  • 17 човек от народа

    67 2 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    че ние отдавна си плащаме като попове т.н. "екотакса" ! никой не знае в чии джобове потъва !!!

    Коментиран от #31

  • 18 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    3 22 Отговор
    имаме две леки коли марка АУДИ
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 А не бе

    26 4 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    Направо ще му хвръкне тиквата, само да спомене
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Георги

    29 4 Отговор

    До коментар #2 от "Божинов":

    Напълно си прав! А по повод вдигане цените на автомобили втора употреба, както някои пишат - на какво отгоре? Че има недостиг на такива ли или че прекалено много продажби се извършват в момента от автокъщите? Пазарът е залят с боклуци и продължават да се внасят. Имаме сигурно за 10 години напред резерв в автокъщите да караме бараки. Могат и на цената на новите да ги направят, ако искат!
  • 23 321

    11 26 Отговор

    До коментар #13 от "Ъъъъ":

    Глупости, ако си караха 20-30 годишни коли масово, средната възраст на автопарка там щеше да е като нашия - около 20 години. А там е 4-5 години. И там като отидше на преглед, се прави както трябва - обикновено стар автомобил излиза с предписания за 2-3000 евро ремонти за да може да го мине. Я катализаторче, я ДПФ-че ново, я окачването дрънка. И там услугите са поне тройно по-скъпи.

    Коментиран от #25

  • 24 Гражданин

    18 7 Отговор
    Само някой ,да ми барне колата.Аман от разбирачи.
  • 25 Любо

    41 2 Отговор

    До коментар #23 от "321":

    Имаш Google Earth, виж по улиците на Берлин и Виена какви коли паркират. Повечето коли са от 90-те, новите предимно са служебни и не ги спират от каране.

    Коментиран от #32, #38, #50

  • 26 Старата кокошка

    23 10 Отговор

    До коментар #2 от "Божинов":

    Няма кой да ти слуша глупостите...нагледахме се на Идиоти, ако има ред кочините ще бълват минзухари, карам на газ и съм по еко от дизели е6...
  • 27 Далаверка

    25 0 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    Не е страхлив, пресметлив е. Щом минат изборите ще има още много тесли..
  • 28 GTE

    20 3 Отговор
    Ако човек кара сериозно си заслужава не нова но 3-4-5 годишна, но не след катасрофа. Може да се кара спокойно 7-8 години.
    Ако се кара само съботнонеделно и ваканционно до 10 000 км годишно, не като евридейка, има запазени 8 годишни, които служат вярно още 8 годинки. Така правят масово хората.
    Премиум на 8 години, който струва нов над 40 000 евро, като си го закупите за 12 000 лв, означава че е на поне 300+ хил. км. и си изисква първоначална инвестиция за подмяна на доста неща, ако се прави както трябва и след това сериозна и истинска годишна подръжка, която се плаща като за кола за 80 бона. И това никой не го прави общо взето. А на всичко отгоре се кара на къси дистанции ежедневно и това ги прави подвижни бездънни бараки. Все повече хора си взимат нещо практично, което им е по-джоба, а не скъп лукс с изчерпан ресурс.
    Иначе сравнително запазен премиум за кеф и безделие, стига да ви е по джоба пожелавам на всеки.
    И все пак правети си равносметка без да се оставате да ви заслепи първоначално еуфорията за евтинка скъпа кола.

    Коментиран от #34

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Пешо

    41 3 Отговор
    Няма стара няма нова кола има поддържана и неподдържана и на 40г да е гледаш ли си колата стягаш ли е няма грешка.
  • 31 Порно

    3 20 Отговор

    До коментар #17 от "човек от народа":

    Екотаксата е 80 лева , тя не може да спре вноса на таралясници. Но българските политици освен крадливи , са и сиромахомили , особено пред избори.

    Коментиран от #35

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 хккк

    12 5 Отговор

    До коментар #2 от "Божинов":

    Крайно време е глпаците в Бг които не показват необходимите резултатоши в училище да бъдат изхвърляни и след това с максимум 300 лева заплата.
  • 34 Иван

    23 4 Отговор

    До коментар #28 от "GTE":

    Съгласен съм за практичното. Познат мениджър на автосалон в Чехия, на “Борска поле“ край Теско и 8-ма порта на Шкода, при аларма в автосалона, предизвикана от разходка на пиян гражданин сред паркираните нови коли, дойде на място със старо Ауди А2 от първата генерация. При това е човек, чиито бонуси само към годишната заплата надвишават 100,000 лв. Някой нашенец ще се изтъпанчи там веднага с Мерцедес... А в Германия масово се карат стари автомобили, има и автосервизи, в които разполагаш с инструменти, сменяш си частта сам и плащаш символична сума... Не гледайте германците, защото те са здраво спестяваща нация. И не хвърлят автомобил, ако не е за хвърляне.
  • 35 2.0R

    14 0 Отговор

    До коментар #31 от "Порно":

    Кога последно регистрира кола нов внос. 80лв е било преди 15 години поне.
  • 36 Дреме ми

    7 9 Отговор

    До коментар #7 от "321":

    И 1000 лева да стане данъка, колата е на инвалид и продължавам да си пуша с 20+ годишния таралясник. Даже мисля да започна да сипвам в резервоара отработено масло, за по ефтино !
  • 37 123123

    18 4 Отговор

    До коментар #2 от "Божинов":

    старите коли не са проблем, в цяла европа се карат, но и се обслужват. от друга страна Ганьо иска(може) само да кара, за повече няма кинти, и затова купува стара кола, маха всички филтри, слага чип и е той...Поростотията е по-страшна от всичко останало, и е истинската причина за всичките ни беди!
  • 38 321

    10 8 Отговор

    До коментар #25 от "Любо":

    Абе какъв Гугъл бе мен. От там ли ти е информацията. Има статистика, има автомобилни асоциации и държавни институти. Има данни от ЕС. Аман от образовани от Гугъл университета. Ние сме с най-стария автопарк в Европа. Дори Румънците са с доста години пред нас вече. Станахме автоморгата на Европа. И няма нужда да гледам в Гугъл, бил съм няколко пъти в Берлин. Не видях нито една кола да пуши!!! Нито една! Има разбира се и по-стари, като у нас, но са в изправност! Ако те види полицията с автомобил, който прави мъгла 20 метра след себе си го спира, глоба и директно в моргата, от където го купуват българските търговци и ти го продават за перфектен нов внос, каран от баба до магазина по време на неделните пости. И не ми излизай с номера за бедността. Не може българина да си купи нова Дачия, Шкода, Рено- среден клас, но може 10 годишен издухан Мерцедес поне Е класа или БМВ поне 5-та серия на същата цена. Нали се сещаш, че тези двете са карани поне 500-600 хиляди за да дойдат на 20 000 лева в БГ и всички филтри са им приключили.

    Коментиран от #46

  • 39 куку руку ку

    12 0 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    ~Че той ти го направи бре, с новите по-високи данъци свързани с мошеничеството, кръстено "евро некое си".
    Плащах акциз върху горивата, втори път плащаш пътен данък, трето ти събират и винетна такса, четвърто плащаш за достъп до централна част на градовете. Различни данъци за едно и също нещо.
  • 40 Шофьор

    14 0 Отговор
    Когато не искаш да помогнеш на хората да си купят нови коли можеш да ги накараш да не махат катализатори филтри и прочие като ги направиш с достъпни цени за всички стари коли.
  • 41 Всички правителства са еднакви

    10 0 Отговор
    ИЗЕДНИЦИ. Харчат нашите пари безотговорно.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Нима

    14 0 Отговор
    Кой е по-еко - 27 годишната ми бензинова кола с катализатор, която минава 10 000 км годишно или 5 годишна с Евро 5 и махнат DPF филтър, минаваща 70-80 000 годишно?
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Иван Ганев

    5 0 Отговор
    Що се занимавате с тези анклави, там са по умрели и от нас...
  • 46 Сибирь

    10 2 Отговор

    До коментар #38 от "321":

    Не те знам какво си гледал,но в немската провинция е пълно със стари коли! А не пушат ,защото горивото е качествено, по тази оъи рядко сменят каталиьаро5
  • 47 Владислав

    9 1 Отговор
    На всички дето ме карат да изхвърля 18 годината си кола да си дадат телефоните,ще им сипя гориво и да отидат до село Балей видинско да закарат баба ми до доктора.Най-близкото медицинско заведение е на 6км.Колко са качествени услугите не коментирам.Айде сега кажете как Стар човек без превозно средство без да може да ходи много много ще отиде ? А градския транспорт е сутрин в 8 и това е!Да не говорим,че половината от вас карат служебни такива,ама иначе големи тарикати го раздавате! То и да си балък не е лесно,мислите,че не мога да си купя нова кола нисък клас ли? Мога,но не ми се ще монополистите дилъри да се гаврят с мен.Ввднага давам примера и който ме обори и докаже,че не е истина ще му дам 50 лв е така ,от мен.Отивам в "Мото Пфое" искам новата фиеста (преди 3 г беше това).Братовчед ми в Америка (собственик на фирма за тирове ) ми казва GM как продават с какви условия и тн.Тук ми дават 5г гаранция ама само на двигател и трансмисия ,там даваха от броня до броня или 100,000 мили! Тук ми казват,че е задължително в тия 5 г да се сервира колата при тях и това струва 400 лв!!!??? 400 лв за смяна на масло и филтри иначе ми пада гаранцията ? Живи и здрави и да го д....хате.Карайте си новото халал да ви е баламурници

    Коментиран от #52

  • 48 Йойо

    5 0 Отговор

    До коментар #7 от "321":

    А доходите какви са във Австрия,а какви тук?
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Васо

    3 0 Отговор

    До коментар #25 от "Любо":

    А какви са им заплатите
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Баце, евалата,

    4 0 Отговор

    До коментар #47 от "Владислав":

    много добре го каза на всички, дето мно'о ги разбират нещата. Нас тук ни цакат кой откъдето ни е подхванал, най-вече дилърите на нови коли, факт. И моето мнение е, че нова кола може да си купи:
    1. някоя фирма
    2. баламурник с крадени пари
    3. тати да купи на щерката или синчето нещо по-така, ама тати не е случаен човечец, нали?

    Нормален човек да закопае 50к лева (и нагоре) в тенекии, стоящи на улицата - алооо, чавка акъла трябва да ми е изпила, НИКОГА!
    Карам си 25 годишна кола, която е технически безупречна и ич не ми дреме за хорицата с комплекси...

    Коментиран от #55

  • 53 Баши Бузука

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Божинов":

    Първо стандарта, после грацкия транспорт и чак тогава данаците! Но ти ако си от село стой си там, ако не си ходи там ще ти приляга.
  • 54 Иван

    0 0 Отговор
    Това е добре да стане и у нас но данака да се плаща от този който ги внася а не от този които копува колата.
  • 55 Има и други

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "Баце, евалата,":

    Човек с по големи възможности от вашите!
  • 56 type-R

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Божинов":

    Да, въздуха мирише, но не от старите автомобили, а от старите Дизелаци! Намалете цената на бензина и дайте безплатна газова (който я предпочита) на хората! Но МЕРКЕЛ няма да го позволи! Къде ще изхвърля пушилниците тогава?