Докато самите министри и тяхната свита продължават да се возят в автомобили от бизнес класа с огромни двигатели с вътрешно горене, при това с парите на данъкоплатците, в името на климата на планетата те настояват обикновените жители на страната да преминат към нови автомобили с микроскопични или с електрически двигатели, пише колумнистът в статия за Neatkarīgā.
Веднага след провеждането на изборите за Общинския съвет в Рига управляващата коалиция се съгласи без проблеми да въведе нов, доста "солен" данък върху употребяваните автомобили. Този проект е лобиран от дилърите на нови автомобили, смята авторът.
"Посланията на министър-председателя и министър на комуникациите Талис Линкайтс, че ще бъде платен голям данък, ако регистрирате употребявана кола, внесена от други страни за първи път в Латвия, развълнуваха много хора.
И не само купувачите на автомобили. Защото това е много ярък пример за целта на правителствената политика за увеличаване на неравенството в латвийското общество", пише Краутманис.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
Коментиран от #17, #20, #27, #39
14:37 13.10.2020
2 Божинов
Коментиран от #4, #6, #7, #11, #22, #26, #29, #33, #37, #44, #51, #53, #56
14:39 13.10.2020
3 И у нас
14:40 13.10.2020
4 Прав си
До коментар #2 от "Божинов":
но и критериите за минаване на ГТП трябва да бъдат много завишени защото в момента 90% от колите са с изкормени катализатори и DPF-и а се движат съвсем законно.14:42 13.10.2020
5 Бибитко
14:42 13.10.2020
6 Нов внос
До коментар #2 от "Божинов":
Цените на коли втора употреба ще продължат да се повишават,поради липсата на средства за нов автомобил.В България,вече има такава тенденция и без увеличаването на мита и такси. Между другото,това се случва в цяла Европа.Коментиран от #8
14:48 13.10.2020
7 321
До коментар #2 от "Божинов":
Да, напълно си прав. Пълно е с боклуци, които пушат като комините на Кремиковци. Трябва и тук данъците за старите коли да станат непосилни, както е в Германия и другите европейски страни. Да не мислите, че на австриеца не му се иска да си кара каруцата до откат. Просто като стане на 10-на години колата, минаването на преглед и данъците на година са колкото 1/3 от новата кола.Коментиран от #13, #36, #48
14:51 13.10.2020
8 Факт
До коментар #6 от "Нов внос":
В Италия за едно много запазено Ауди,А2 на 18 години ми искаха 3500 евро и не свалиха от цената..Коментиран от #9, #10, #12
14:52 13.10.2020
9 Емигрант
До коментар #8 от "Факт":
Там средната заплата е около три хиляди а хубавата стока е с хубава цена14:57 13.10.2020
10 Иво
До коментар #8 от "Факт":
Aко колата е била запазена дори на 18 години цената е добра защото реално е 7-8% от тази когато е била нова.15:02 13.10.2020
11 Негър от МУ
До коментар #2 от "Божинов":
То и колелото не е даденост и е крайно време да въведат регистрационен режим и свидетелство за правоспособност на велопедалите и тротинеткаджиите15:10 13.10.2020
12 Любопитен
До коментар #8 от "Факт":
Продавача даваше ли някаква гаранция защото в случай,че е цената е била изгодна...?15:12 13.10.2020
13 Ъъъъ
До коментар #7 от "321":
Няма такова нещо. В Австрия и Германия си карат 20-30г коли масово. Хвърлят ги, когато НЕ минат прегледа, обикновено заради ръжда.Коментиран от #16, #23
15:13 13.10.2020
14 бузю
15:15 13.10.2020
15 бузю
15:17 13.10.2020
16 Глупости
До коментар #13 от "Ъъъъ":
Там има "милионници" на под 10 години(каквито често идват у нас)а запазени коли на възрастта която балнуваш има 1 на 10000 в гаражите на пенсионерите.15:24 13.10.2020
17 човек от народа
До коментар #1 от "Караиванов":
че ние отдавна си плащаме като попове т.н. "екотакса" ! никой не знае в чии джобове потъва !!!Коментиран от #31
15:43 13.10.2020
18 ГРАД КОЗЛОДУЙ
16:02 13.10.2020
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 А не бе
До коментар #1 от "Караиванов":
Направо ще му хвръкне тиквата, само да спомене16:36 13.10.2020
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Георги
До коментар #2 от "Божинов":
Напълно си прав! А по повод вдигане цените на автомобили втора употреба, както някои пишат - на какво отгоре? Че има недостиг на такива ли или че прекалено много продажби се извършват в момента от автокъщите? Пазарът е залят с боклуци и продължават да се внасят. Имаме сигурно за 10 години напред резерв в автокъщите да караме бараки. Могат и на цената на новите да ги направят, ако искат!16:54 13.10.2020
23 321
До коментар #13 от "Ъъъъ":
Глупости, ако си караха 20-30 годишни коли масово, средната възраст на автопарка там щеше да е като нашия - около 20 години. А там е 4-5 години. И там като отидше на преглед, се прави както трябва - обикновено стар автомобил излиза с предписания за 2-3000 евро ремонти за да може да го мине. Я катализаторче, я ДПФ-че ново, я окачването дрънка. И там услугите са поне тройно по-скъпи.Коментиран от #25
17:28 13.10.2020
24 Гражданин
18:16 13.10.2020
25 Любо
До коментар #23 от "321":
Имаш Google Earth, виж по улиците на Берлин и Виена какви коли паркират. Повечето коли са от 90-те, новите предимно са служебни и не ги спират от каране.Коментиран от #32, #38, #50
18:25 13.10.2020
26 Старата кокошка
До коментар #2 от "Божинов":
Няма кой да ти слуша глупостите...нагледахме се на Идиоти, ако има ред кочините ще бълват минзухари, карам на газ и съм по еко от дизели е6...20:07 13.10.2020
27 Далаверка
До коментар #1 от "Караиванов":
Не е страхлив, пресметлив е. Щом минат изборите ще има още много тесли..20:40 13.10.2020
28 GTE
Ако се кара само съботнонеделно и ваканционно до 10 000 км годишно, не като евридейка, има запазени 8 годишни, които служат вярно още 8 годинки. Така правят масово хората.
Премиум на 8 години, който струва нов над 40 000 евро, като си го закупите за 12 000 лв, означава че е на поне 300+ хил. км. и си изисква първоначална инвестиция за подмяна на доста неща, ако се прави както трябва и след това сериозна и истинска годишна подръжка, която се плаща като за кола за 80 бона. И това никой не го прави общо взето. А на всичко отгоре се кара на къси дистанции ежедневно и това ги прави подвижни бездънни бараки. Все повече хора си взимат нещо практично, което им е по-джоба, а не скъп лукс с изчерпан ресурс.
Иначе сравнително запазен премиум за кеф и безделие, стига да ви е по джоба пожелавам на всеки.
И все пак правети си равносметка без да се оставате да ви заслепи първоначално еуфорията за евтинка скъпа кола.
Коментиран от #34
22:08 13.10.2020
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Пешо
22:50 13.10.2020
31 Порно
До коментар #17 от "човек от народа":
Екотаксата е 80 лева , тя не може да спре вноса на таралясници. Но българските политици освен крадливи , са и сиромахомили , особено пред избори.Коментиран от #35
22:58 13.10.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 хккк
До коментар #2 от "Божинов":
Крайно време е глпаците в Бг които не показват необходимите резултатоши в училище да бъдат изхвърляни и след това с максимум 300 лева заплата.00:52 14.10.2020
34 Иван
До коментар #28 от "GTE":
Съгласен съм за практичното. Познат мениджър на автосалон в Чехия, на “Борска поле“ край Теско и 8-ма порта на Шкода, при аларма в автосалона, предизвикана от разходка на пиян гражданин сред паркираните нови коли, дойде на място със старо Ауди А2 от първата генерация. При това е човек, чиито бонуси само към годишната заплата надвишават 100,000 лв. Някой нашенец ще се изтъпанчи там веднага с Мерцедес... А в Германия масово се карат стари автомобили, има и автосервизи, в които разполагаш с инструменти, сменяш си частта сам и плащаш символична сума... Не гледайте германците, защото те са здраво спестяваща нация. И не хвърлят автомобил, ако не е за хвърляне.01:21 14.10.2020
35 2.0R
До коментар #31 от "Порно":
Кога последно регистрира кола нов внос. 80лв е било преди 15 години поне.01:22 14.10.2020
36 Дреме ми
До коментар #7 от "321":
И 1000 лева да стане данъка, колата е на инвалид и продължавам да си пуша с 20+ годишния таралясник. Даже мисля да започна да сипвам в резервоара отработено масло, за по ефтино !06:58 14.10.2020
37 123123
До коментар #2 от "Божинов":
старите коли не са проблем, в цяла европа се карат, но и се обслужват. от друга страна Ганьо иска(може) само да кара, за повече няма кинти, и затова купува стара кола, маха всички филтри, слага чип и е той...Поростотията е по-страшна от всичко останало, и е истинската причина за всичките ни беди!09:41 14.10.2020
38 321
До коментар #25 от "Любо":
Абе какъв Гугъл бе мен. От там ли ти е информацията. Има статистика, има автомобилни асоциации и държавни институти. Има данни от ЕС. Аман от образовани от Гугъл университета. Ние сме с най-стария автопарк в Европа. Дори Румънците са с доста години пред нас вече. Станахме автоморгата на Европа. И няма нужда да гледам в Гугъл, бил съм няколко пъти в Берлин. Не видях нито една кола да пуши!!! Нито една! Има разбира се и по-стари, като у нас, но са в изправност! Ако те види полицията с автомобил, който прави мъгла 20 метра след себе си го спира, глоба и директно в моргата, от където го купуват българските търговци и ти го продават за перфектен нов внос, каран от баба до магазина по време на неделните пости. И не ми излизай с номера за бедността. Не може българина да си купи нова Дачия, Шкода, Рено- среден клас, но може 10 годишен издухан Мерцедес поне Е класа или БМВ поне 5-та серия на същата цена. Нали се сещаш, че тези двете са карани поне 500-600 хиляди за да дойдат на 20 000 лева в БГ и всички филтри са им приключили.Коментиран от #46
09:50 14.10.2020
39 куку руку ку
До коментар #1 от "Караиванов":
~Че той ти го направи бре, с новите по-високи данъци свързани с мошеничеството, кръстено "евро некое си".Плащах акциз върху горивата, втори път плащаш пътен данък, трето ти събират и винетна такса, четвърто плащаш за достъп до централна част на градовете. Различни данъци за едно и също нещо.
10:12 14.10.2020
40 Шофьор
11:29 14.10.2020
41 Всички правителства са еднакви
12:11 14.10.2020
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Нима
13:42 14.10.2020
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Иван Ганев
14:45 14.10.2020
46 Сибирь
До коментар #38 от "321":
Не те знам какво си гледал,но в немската провинция е пълно със стари коли! А не пушат ,защото горивото е качествено, по тази оъи рядко сменят каталиьаро516:13 14.10.2020
47 Владислав
Коментиран от #52
18:33 14.10.2020
48 Йойо
До коментар #7 от "321":
А доходите какви са във Австрия,а какви тук?21:06 14.10.2020
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Васо
До коментар #25 от "Любо":
А какви са им заплатите21:30 14.10.2020
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Баце, евалата,
До коментар #47 от "Владислав":
много добре го каза на всички, дето мно'о ги разбират нещата. Нас тук ни цакат кой откъдето ни е подхванал, най-вече дилърите на нови коли, факт. И моето мнение е, че нова кола може да си купи:1. някоя фирма
2. баламурник с крадени пари
3. тати да купи на щерката или синчето нещо по-така, ама тати не е случаен човечец, нали?
Нормален човек да закопае 50к лева (и нагоре) в тенекии, стоящи на улицата - алооо, чавка акъла трябва да ми е изпила, НИКОГА!
Карам си 25 годишна кола, която е технически безупречна и ич не ми дреме за хорицата с комплекси...
Коментиран от #55
21:09 15.10.2020
53 Баши Бузука
До коментар #2 от "Божинов":
Първо стандарта, после грацкия транспорт и чак тогава данаците! Но ти ако си от село стой си там, ако не си ходи там ще ти приляга.07:59 16.10.2020
54 Иван
10:11 16.10.2020
55 Има и други
До коментар #52 от "Баце, евалата,":
Човек с по големи възможности от вашите!20:33 16.10.2020
56 type-R
До коментар #2 от "Божинов":
Да, въздуха мирише, но не от старите автомобили, а от старите Дизелаци! Намалете цената на бензина и дайте безплатна газова (който я предпочита) на хората! Но МЕРКЕЛ няма да го позволи! Къде ще изхвърля пушилниците тогава?17:37 17.10.2020