Last news in Fakti

26 Октомври, 2020 10:54 17 436 41

Историята на най-известната S-Klasse без колела в света

  • mercedes-benz-
  • s-klasse-
  • sel 450 6.9-
  • джеймс хънт

През 80-те години на миналия век една тъжна снимка на Mercedes-Benz SEL 450 6.9 обикаля британските медии. С нея таблоидите на Острова илюстрират падението на бившия шампион във Формула 1 Джеймс Хънт, който няма пари дори да купи нови колела на суперседана си и го е подпрял на тухли пред къщата си в Южен Лондон.

Историята на най-известната S-Klasse без колела в света

Хънт печели титлата в най-бързия автомобилен спорт през 1976 г. Бохем, пияница и женкар, Джеймс води живот, за какъвто - може би тайно - мечтае всеки мъж.

Историята на най-известната S-Klasse без колела в света

Шампионът купува баснословно скъпата и мощна S-Klasse през 1980 г. Пилотът току-що се е оттеглил от състезателна дейност, осигурил си е добър договор за коментатор в BBC. Хънт е известен, богат и обичан.

Историята на най-известната S-Klasse без колела в света

В средата на 80-те обаче плейбойският стил на живот, харченето през пръсти и поредица от неудачни инвестиции стопяват състоянието на Джеймс. Някогашната звезда няма пари дори за бензин и нови гуми за любимия си SEL 450 6.9.

Историята на най-известната S-Klasse без колела в света

Хънт понася несгодите стоически. Качва се обратно на невзрачната си баничарка Austin A35 от 1967 г. Дори финансовите трудности обаче не успяват да го принудят да се раздели с кафявата S-Klasse, която запазва до смъртта си през 1993 г.

Историята на най-известната S-Klasse без колела в света

След кончината на на именития си собственик автомобилът е пуснат за продажба на търг. Купува го личният приятел на Хънт лорд Джон Гулд, който плаща за звездния SEL 450 6.9 едва £4 000 (около £8 200 или €9 000 в днешни пари).

Историята на най-известната S-Klasse без колела в света

Гулд дава колата за пълна реставрация, при която за съжаление оригиналният цвят Topaz Brown (код 424) е заменен с Milan Brown (404). Велуреният салон пък е претапициран с кожа Connoly.

Историята на най-известната S-Klasse без колела в света

Днес "бенцът" на Джеймс Хънт с регистрационен номер NLT 935V се намира в далеч по-цветущо състояние, отколкото върху тухлите в двора на бившия пилот през 80-те. Колата вече не е в оригиналния си вид, но снимката без колела винаги ще напомня кой е бил първият ѝ собственик.

Историята на най-известната S-Klasse без колела в света

Историята на най-известната S-Klasse без колела в света

Историята на най-известната S-Klasse без колела в света

Историята на най-известната S-Klasse без колела в света


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 50 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Де Факто

    76 2 Отговор
    "Мерцедес"-ите имат интересни прозвища. "Мечето", Сома"(на снимките), "Пурата"(следващата "S" класа), "Ритнатия"(190), и отново "Мечето"("S" клас от '92-ра), "Куфара"(G-клас). :-)

    Коментиран от #7, #9, #16, #26, #30

  • 2 589

    91 2 Отговор
    Кола,от малкото които заслужават да бъдат обичани!
  • 3 бизнес

    66 3 Отговор
    Те тогава вземаха що годе нормални заплати, а риска за живота им беше голям. Сега са глезльовци със заплати от 1 млн, нагоре. Хамилтън колко взема, 35-40?

    Коментиран от #25

  • 4 ffffffff

    88 4 Отговор
    Инфлуенсърите са новите световни паразити !! Да ги затворим в трудови лагери !
  • 5 W116

    64 2 Отговор
    Когато Мерцедес беше кола за рок звезди и диктатори в източния блок и арабския свят...
  • 6 За такива автомобили разказвайте

    30 30 Отговор
    Поне има някаква история. Не е като поредната Жигула или Заз намерени прашасали в нечий гараж.

    Е и? Всички намираме в мазетата и гаражите си по някой чисто нов, но непотребен към ден днешен боклук от едно време. Дайте да напишем статия за всеки от тях?
  • 7 бъркаш са

    45 10 Отговор

    До коментар #1 от "Де Факто":

    ''Пурата'' е модел 1985-1993г. Този е от 1978-79. И тези имена са дадени от селтаците, които ги караха. Имаше и едно ''яйце'' на Ауди.

    Коментиран от #8, #21

  • 8 Дъждец

    30 3 Отговор

    До коментар #7 от "бъркаш са":

    И капката на opel 😉
  • 9 Мхм

    16 15 Отговор

    До коментар #1 от "Де Факто":

    190 съм я чувал единствено като "Японката"

    Коментиран от #10

  • 10 Де Факто

    27 5 Отговор

    До коментар #9 от "Мхм":

    Пропуснах "Японката". :-) "Японката" е точно "Сома".Така му викаха на тоя "S" клас, който замени "Чайките" на "червените".А колегата #7 е прав за "Ауди"-80 ("Яйцето"), но нещо бърка годините на моделите "Мерцедес".И #8 е прав."Опел Кадет" - "капка".

    Коментиран от #11

  • 11 111

    37 5 Отговор

    До коментар #10 от "Де Факто":

    Японката е W123 (дядото на Е-класата). Сома е W116 (първата S-класа) като на снимките и му казват така заради черните ивици по броните, наподобяващи мустаци на сом. Пурата е следващата S-класа (W126).

    Коментиран от #38

  • 12 БДЖ

    27 20 Отговор
    Всички автомобилни производители се равняват с Мерцедес, БМВ, Ауди и Волво всичко друго е пунта-мара, всички нововъведения и системи за сигурност идват от тези марки. Колкото и да ги плюете те си остават като еталон за всички останали.

    Коментиран от #28

  • 13 3929

    1 31 Отговор
    Японката е 124-та

    Коментиран от #15, #20

  • 14 3929

    24 3 Отговор
    w115 е конската глава

    Коментиран от #17

  • 15 Бай Стою касапина

    15 6 Отговор

    До коментар #13 от "3929":

    Грешиш, японката е w123.
  • 16 Random

    16 2 Отговор

    До коментар #1 от "Де Факто":

    Чувал съм и Табакера и Конска Глава

    Коментиран от #31

  • 17 Бай Стою касапина

    12 4 Отговор

    До коментар #14 от "3929":

    Не, w111 е конска глава.
  • 18 Георги

    19 2 Отговор
    Страхотен автомобил!
  • 19 123

    26 3 Отговор
    Голям зоопарк с Мерцедес-ите в България.
  • 20 Етко

    5 4 Отговор

    До коментар #13 от "3929":

    В Рисе на 124 му викахме „писмо”, заради формата на багажника.

    Коментиран от #27

  • 21 W123 300d

    9 3 Отговор

    До коментар #7 от "бъркаш са":

    “Пурата” е модел 1979 - 1992 г. и още 2 години в Южна Африка.
  • 22 Като гост

    20 1 Отговор
    6900 кубика, няма 300кс,три скоростен автомат...... ЯКО!!!

    Коментиран от #24

  • 23 ПЕТКО

    11 1 Отговор
    КЛАСИКА!
  • 24 Като гост

    16 3 Отговор

    До коментар #22 от "Като гост":

    Между другото на първа вдига 100км/ч. Като превключи сам на втора оставяше около 6 метра плътна следа на асфалта и то с бензин 86 октана. Бяхме деца и мерехме с крачки черните следи от гуми.

    Коментиран от #32, #37

  • 25 Onzi

    2 5 Отговор

    До коментар #3 от "бизнес":

    35-40 на седмица или?
  • 26 Onzi

    3 2 Отговор

    До коментар #1 от "Де Факто":

    Конската глава? :D
  • 27 rrrrrrrrr

    7 2 Отговор

    До коментар #20 от "Етко":

    Викате му, ама вече 3та година един перфектно запазен 2.6 редови шестак нов внос с ръчна скоростна син w124 седи в мобилето в Русе, ама няма кой да го купи - първо 4000лв, сега 6000лв - сигурно му е оправил гарнитурата на гравата, ако е била сдухана, обикновено е тия дето са нов внос. Та няма кой да го купи...жалко че съм ги насъбрал и вече нямам сили.
  • 28 Владислав

    9 3 Отговор

    До коментар #12 от "БДЖ":

    Прав си ама не баш, :) ,че има много нововъведения от въпросните марки е така,НО! НЕ АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ!Първите завиващи фарове са измислени от "Ситроен" както и първото хидропневматично окачване.Завиващите задни колела на моята любов "Ауди RS6 " които се представят за "иновативни" всъщност има в тойота още през 80'
  • 29 Иван Шишман -- 😒🇧🇬🇷🇺

    8 4 Отговор
    Аз съм чувал за асансьора и чекмеджето.
    Сега на мода,са ф.16 ...книжните.
  • 30 Джуган

    12 1 Отговор

    До коментар #1 от "Де Факто":

    Не забравяйте “Очиларката” :)
  • 31 мдаа

    7 1 Отговор

    До коментар #16 от "Random":

    "Табакера" каэваха на Опел - Рекорд
  • 32 Те Така Те

    1 7 Отговор

    До коментар #24 от "Като гост":

    За пръв път чувам, автоматик като си сменя сам предавките , да си пали гумите. Щом казваш...
  • 33 Ичиргу боила

    8 2 Отговор
    Гледайте какво правят с мерцедес руснаците. Първо един jl 63 amg глупости 600 конски сили как го заля с 10 туби бензин и го запали. На една поляна. Като пари 12000000 рубли или 120000 евро. Друг g класа брониран по скъп и от този. Вдигнаха го на 300 метра с хеликоптер и го пуснаха на земята. Стана на..... Та това е сегашния мерцедес. Скъп маркетинг електронна еднодневка. Има хора с пари. Но те също се изнервят след като даден продукт на мерцедес който струва нереално мнооого постоянно е в сервиз. Оторизиран.
  • 34 Дедовия

    8 4 Отговор
    Уважавам мерника до 1997.Но да напомня на тези дето не четът ,че първият дизелов агрегат в света на лек автомобил е на СИТРОЕН кабриото също .Има и още неща които са измислени от франсетата
  • 35 Никой

    1 4 Отговор
    Тука явно има много "професори" по автомобилите?! Само N: 11 знае за какво става въпрос!
  • 36 Никой

    4 3 Отговор
    Виждам в двора на Джеймс Хънт има една досто по скъпа и по ценна кола-Porcshe Carrera
  • 37 Ще вдигне

    2 4 Отговор

    До коментар #24 от "Като гост":

    На първа 100 кога аз стана космонавт. Кола от балканската война на която червената зона на оборотомера почва от 5500 оборота. Само да те светна че Ламборджини диабло на първа вдига 90 а на втора 170 при 8500 оборота на двигателя

    Коментиран от #40, #41

  • 38 Дърт

    2 4 Отговор

    До коментар #11 от "111":

    Японката е дядото на С класата не на Е класата.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 0000

    0 2 Отговор

    До коментар #37 от "Ще вдигне":

    Явно грам не си в час
  • 41 Като гост

    2 1 Отговор

    До коментар #37 от "Ще вдигне":

    Случайно да прочете че е с три скорости... Даже правеше 100 на първа с коктейл от бензин и тулол в кризата за горива в началото на 90-те