Късно снощи, на изискана церемония в столичния хотел Шератон журналисти от водещите автомобилни медии у нас определиха кой е "Автомобил на годината 2013". Кандидатите бяха разделени в четири категории, а до финалния кръг достигнаха следните автомобили:
Категория лек автомобил
Audi А3
BMW серия 3 седан
Chevrolet Malibu
Citroen DS5
Peugeot 208 хечбек
Peugeot 301 седан
Renault Clio IV
Skoda Rapid
Категория автомобил 4х4
Great Wall Steed 5
Citroen C4 Аircross
Hyundai Santa Fe
Mazda CX-5
Peugeot 508 RXH Allroad 4x4
Категория ван
Dacia Lodgy
Ford B-MAX
Opel Zafira Tourer
Категория екологичен автомобил
Lexus GS 450h
Opel Аmpera
Peugeot 508 HYbrid4 седан
Tоyota Yaris HSD
Автомобил на годината 2013 стана BMW 3er. Призът беше връчен от министъра на транспорта Ивайло Московски. В категорията 4х4 най-много гласове събра Hyunday Santa Fe, а при вановете победител стана Ford B-Max. В раздел "екологичен автомобил" награда отиде при Opel Ampera.
За PR на годината автомобилните журналисти избраха Мартина Йорданова от Peugeot,а застраховател на годината стана Bulstrad. Globul бе отличен за особен принос за подобравянето на безопасността на движението по пътищата в България, а Litex Motors спечели наградата за инвестиция на годината в автомобилния бизнес у нас. За най-добро гориво беше определено EKTO на Лукойл.
Конкурсът "Автомобил на годината 2013" стана възможен и с помощта на Bosch, Sony, Маргел, Chivas, Glasurit, MS Yachting и Bulstrad.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
09:05 08.12.2012
2 Shmeker
09:05 08.12.2012
3 Въпрос
Коментиран от #11
09:14 08.12.2012
4 Наблюдател
Коментиран от #5, #23
09:22 08.12.2012
5 Витан
До коментар #4 от "Наблюдател":
Определено нашите журналисти са гласували добре за автомобил на годината. Вижте конкурентите, няма по-добро от третата серия на БМВ. При другите категории обаче има разни странности.09:25 08.12.2012
6 кик
Коментиран от #7
09:32 08.12.2012
7 Марио Вълчев
До коментар #6 от "кик":
BMW е марка, която винаги се е харесвала от българина и повярвай ми ще се харчи много, особено в бедна България. Това си е нормална кола от среден клас, за хора от средната класа, но ти явно не си от нея.09:35 08.12.2012
8 optimista
10:10 08.12.2012
9 БМВ 3
10:22 08.12.2012
10 МММ
10:23 08.12.2012
11 Пирамид Хлътков
До коментар #3 от "Въпрос":
Защо пък да не ги бие?10:27 08.12.2012
12 жоро бекъма
11:39 08.12.2012
13 Jey
Коментиран от #18
11:50 08.12.2012
14 Станимир Христов
Коментиран от #15
12:03 08.12.2012
15 Ицо
До коментар #14 от "Станимир Христов":
Явно ти си спонсора или пък си некой дървен философ, който се прави много навътре в автомобилната журналистика. По-вероятно е да си второто.Коментиран от #21
12:18 08.12.2012
16 hienata
Класацията е за нови автомобили. През тази година изброените от теб нямат нов модел. За това,че журналистите пишат каквото им се каже съм съгласен, още преди да достигнат до финала предвидих, че ще има Форд на челно място. Не безизвестен факт е, че Мото-пфое спонсорира доста от пишештите за автомобили. Но и на бялото не могат да кажат черно (дори купените) просто от финалистите BMW си беше най-добро спор няма.
12:37 08.12.2012
17 hienata
12:39 08.12.2012
18 B M Wiiiii
До коментар #13 от "Jey":
Ееххх12:41 08.12.2012
19 kkk
12:48 08.12.2012
20 гост
13:17 08.12.2012
21 Станимир Христов
До коментар #15 от "Ицо":
Ицеееее, Ицкоооо, аз е явно че не съм автомобилен журналист приятелю нито пък съм спонсор на някое от автомобилните издания така както е явно и ти колко си ..ще кажа кон с капаци че да не прозвуча грубо. Иначе, може да не съм почитател на марката БМВ но пък при тези други автомобили които са изброени то найстина е най-доброто, никога не бих казал на черното бяло.13:34 08.12.2012
22 Катерицата
13:36 08.12.2012
23 Барараца
До коментар #4 от "Наблюдател":
4/4. Прогнозата ми е била абсолютно точна.http://fakti.bg/avto/52870-vijte-kandidatite-za-kola-na-godinata-na-balgaria-2013
коментар 16
13:46 08.12.2012
24 comunist cars maniac
Коментиран от #42
13:49 08.12.2012
25 Peugeot fan
Иначе колата е екстра за парите си. Май това ще е следващата ми кола.
14:01 08.12.2012
26 бай Онзи
14:09 08.12.2012
27 Шматко
14:22 08.12.2012
28 руснака
14:31 08.12.2012
29 ОНЗИ
14:40 08.12.2012
30 големи сте ..........
14:55 08.12.2012
31 гошомадафака
Коментиран от #32
15:27 08.12.2012
32 ivan
До коментар #31 от "гошомадафака":
ами доста бих се замислил кое да избера между bmv 3 и peugeot 508Коментиран от #40
15:46 08.12.2012
33 Стоян HDI
Лека вечер!
Коментиран от #41, #43
16:15 08.12.2012
34 lubo
Това е страхотна кола вози като лодка луксозна е по развита марка от Мерцедес няма .!!!!
16:58 08.12.2012
35 ИВАН ТАНЕВ
17:46 08.12.2012
36 ИВАН ТАНЕВ
Коментиран от #66
17:48 08.12.2012
37 ИВАН ТАНЕВ
17:49 08.12.2012
38 гост
18:04 08.12.2012
39 ///M3-POWER
18:22 08.12.2012
40 бмв
До коментар #32 от "ivan ":
на твое място, въобще не бих се замислил дори, пежото е за боклука ;)18:33 08.12.2012
41 520 zender
До коментар #33 от "Стоян HDI":
Стояне,явно дизел караш-аз също.Но в момента между френски и немски дизелови агрегати никакво сравнение не може да се направи.Разликата е от земята до небето в полза на БМВ.Да давам ли примери или да сравнявам дизелови пежаци със дизелови беемвета..Коментиран от #45
18:35 08.12.2012
42 жоро
До коментар #24 от "comunist cars maniac":
а ми той е краден от БМВ ако не знаеш случайно18:35 08.12.2012
43 жоро
До коментар #33 от "Стоян HDI":
''DS5 е колата, просто не е сериозно да се сравнява с БМВ 3'' .... мнооооооого си заблуден, не го казвай на никой това за да не ти се смеят18:45 08.12.2012
44 iiiiiii!!!!!!!!
18:49 08.12.2012
45 iiiiiii!!!!!!!!
До коментар #41 от "520 zender":
Точно при дизеловите агрегати ,Пежо са много над другите.Коментиран от #46, #47, #49
18:51 08.12.2012
46 20 zender
До коментар #45 от "iiiiiii!!!!!!!!":
С кой двигател по-точно са над другите.Не е лошо да ми приведеш и примери..18:56 08.12.2012
47 520 зендер
До коментар #45 от "iiiiiii!!!!!!!!":
При 2.0д върховата настройка на 320д е 184кс при 380Нм.При 3.0д върховата настройка с каскадно пълнене е 313кс. Със три турбота-381кс.Ти с какво ще ми отвърнеш при френскиде дизели.С какво са модерни те.Или с какво са икономични или там незнам си какво.Вземи си седни на дупенцето и не ми говори за френски дизели че ги виждам на пътя колко са умрелички горките..19:08 08.12.2012
48 520 зендер
19:14 08.12.2012
49 520 зендер
До коментар #45 от "iiiiiii!!!!!!!!":
Замълчи приятелю.За французите Пежо 405 1.9д е върха на сладоледа.Защо-ми защото не се чупи-няма как да се счупи защото е тотално прост мотор.А що не се поинтересуваш нещо за 308д.Мисля че имаше много голям успех......в провала си.19:18 08.12.2012
50 520 зендер
Коментиран от #70
19:20 08.12.2012
51 триста итридесети
всеки който отрича че бмв-то (3-та серия) е номер 1 в класа си, е пълен с предрасъдъци и комплексар.
и като давате сравнение с други страни, да не забравите че всеки ще защити своето, а за цената, да , по-висока е, ми нали за това е по-добро, ако е по-евтино от един голф да речем или хонда, пежо, хюндай, ми то всеки ще вземе бмв-то
19:54 08.12.2012
52 Ivan
Коментиран от #55
19:55 08.12.2012
53 Гоуф
19:56 08.12.2012
54 СОМО БМВ
19:58 08.12.2012
55 Аз
До коментар #52 от "Ivan ":
Ами като незнаеш тогава си трай, BMW нямат TDS от много гдини.Коментиран от #56
20:14 08.12.2012
56 ivan
До коментар #55 от "Аз":
Щот ти всека година си вземаш ново бмв, та знаеш нали, аз поне казвам, че имам наблюдение за коли от 2000-2003 г. , а не като повечето тук да карат бараки от 90-те и да ме обеждават колко били хубави новите бмв-та, които са виждали само на снимка.Коментиран от #59, #69
20:21 08.12.2012
57 Батенцето
http://insurance.profit.bg/news/Naj-ustojchivite-i-naj-chuplivite-koli-za-poslednite-15-godini/nid-109394.html
20:28 08.12.2012
58 frenchfAn
http://www.youtube.com/watch?v=mMnR5vbIyNw
така, че бегайте прибирайте колите, заспивайте зимен сън и напролет ще се видим по улиците...и се молете горивото да ви е по джоба.
Коментиран от #65
20:29 08.12.2012
59 Аз
До коментар #56 от "ivan ":
Ами не всяка ама преди един месец си взех точно такава тройка и то от магазина чисто нова 1,8d 143 к.с. А дали вярваш на това или не ми е все тая!!! И друго да ти кажа , да преди това карах стари коли но никога не са били бараки защото съм ги потдържал добре.Коментиран от #61
20:40 08.12.2012
60 бати батев
Коментиран от #63, #68
21:23 08.12.2012
61 Петър
До коментар #59 от "Аз":
Най-много обичам неграмотници да обясняват как карат коли за по 70-80 000. Аре, приятел, ходи да си поТдържаш баварката.21:24 08.12.2012
62 hahaha
22:02 08.12.2012
63 б.б.
До коментар #60 от "бати батев":
Бих казал,че освен коментара и ситроена,нищо друго не е смешно22:43 08.12.2012
64 galin
23:03 08.12.2012
65 триста итридесети
До коментар #58 от "frenchfAn":
не виждаш ли че е с летни гумиКоментиран от #83
23:30 08.12.2012
66 figo
До коментар #36 от "ИВАН ТАНЕВ":
ti v red li si be ?.4e ti ne izliza6 na ulicata .ogledai se i shte se uverish che po srechtana kola ot mercedes niama i da dopalnia-frenskite (bokluci koito biat bmws ikinimichnostta si).HDImotora e po nadejden ot BMW v patiidi se strelni hahahhaha-smeshnici koito karat koli s kachulki na glavite da ne im se smeiat horata i za tova che sa kompleksari i se misliat za gangsteri xaxxaxaxaxxaxaxxa06:38 09.12.2012
67 520 zender
Коментиран от #74
07:23 09.12.2012
68 520 zender
До коментар #60 от "бати батев":
Ей балу,когато ДС5 стигнат продажбите на БМВ3 тогаз ми се обади.За сега това е законодатела в класа си.07:27 09.12.2012
69 520 zender
До коментар #56 от "ivan ":
Е като имаш наблюдения за този период например при БМВ не ти ли е направило впечатление че се прави дизел със комън реил с 136 150 163 184 193кс.Къде в тия години си видял ТДС.Не ги чаткаш работите за дизелите на БМВ.Ами по-добре ме убеди че пежарските двигатели са добри.За тях не зная много,освен че са слабички.Коментиран от #71, #75
07:32 09.12.2012
70 ***
До коментар #50 от "520 зендер":
Моторът беше разработен за C6 и още си го правят предимно с него. Здрав, икономичен, мощен. И да, монтира се на Jaguar. А онези там, какви бяха бе... немските бе... трошливите... дето само се въртяха... Ех, как не мога да се сетя... Та техен мотор в Джааааг не съм виждал.11:34 09.12.2012
71 ivan
До коментар #69 от "520 zender":
Е виж незнам точно как са им съкращенията на двигателите, но мога да ти кажа, че имам поне 5 познати с HDI пежа и никой от тях не се е оплаквал от двигател, нито пък са им слаби двигателите имат си прилична динамика, аз лично предпочитам бензиновите мотори.11:51 09.12.2012
72 nobody
12:15 09.12.2012
73 iiiiiii!!!!!!!!
12:30 09.12.2012
74 iiiiiii!!!!!!!!
До коментар #67 от "520 zender":
Поинтересувай се за Пежо 505 2.5 турбо дизел.Безсмъртен двигател,136 кс,започва да се произвежда през 1979г. Тогавашните БМВта могат само да си мечтаят да имат такава динамика.Коментиран от #78, #79
12:34 09.12.2012
75 iiiiiii!!!!!!!!
До коментар #69 от "520 zender":
Незнам дали знаеш,че точно около 2000г. дизеловите БМВта са много чупливи.Коментиран от #77
13:22 09.12.2012
76 Ф-1
Да удоволствие е, но чувството за летене е само при МЕРЦЕДЕС!
13:40 09.12.2012
77 520 зендер
До коментар #75 от "iiiiiii!!!!!!!!":
Не ми е ясно как по-точно са чупливи при положение че карам Е39 530Д и вече имам с него над 100 000км.Приказвай ги тия на някой друг.Говори ми какво имат сега Пежо а не какъв експериментален мотор са правили.Туй 505 си е автомобил с колекционерска стойност-никъде го няма.Само да попитам -какъв аналог има Пежо на каскадното пълнене на настоящата пета серия 535д.А какъв аналог има Пежо на 550д.Що са правиш на интересен при положение че за французите 130-160кс са върха на дизеловата тяга бе мен...14:47 09.12.2012
78 520 zender
До коментар #74 от "iiiiiii!!!!!!!!":
Абе ти кого лъжеш че умрялото пежо има през 1979г 136кс а.Няма такива филми мой-проверих.2.5д-96кс а през 85-та глд-77кс.А 2.3глд-81кс със микроскопичен въртящ момент.Лъжи децата а не мене.Не е лошо да се поинтересуваш откога БМВ 524тд има 115кс.14:59 09.12.2012
79 520 zender
До коментар #74 от "iiiiiii!!!!!!!!":
Не ги чуваш петлите братле.Не спори със мен за дизели.И кво-пежата имат сигурни дизели.Възможно е щото са доста елементарни.В момента лидер при дизеловите технологии е БМВ. Техните двигатели съчетават висока мощност и Нм със нисък разход комбиниран със 8 степенна кутия.Пежо ша направят дизел с 300 коня ама когато стана космонафт....15:04 09.12.2012
80 GMC
15:40 09.12.2012
81 Димитър Ненчев
15:42 09.12.2012
82 иван драган
18:25 09.12.2012
83 frenchfAn
До коментар #65 от "триста итридесети":
При малко повече желание от твоя страна, може да видиш, че е със зимни гуми. Иначе нямаше да е коректно от моя страна да дам линк.HDI - High pressure Direct Injection.
Коментиран от #86, #89, #90
19:02 09.12.2012
84 iiiiiii!!!!!!!!
Коментиран от #94
19:57 09.12.2012
85 iiiiiii!!!!!!!!
Коментиран от #92
20:01 09.12.2012
86 жоро
До коментар #83 от "frenchfAn":
тоя - HDI - High pressure Direct Injection е пълна порнография мой20:17 09.12.2012
87 Авто
Коментиран от #93
20:18 09.12.2012
88 гугу
а Пежо и БМВ, точно в момента заедно си творят простотиите, коя от чуплива, по-чуплива и то с единствената цел да е с ниски емисии и икономична като нова, за да влезе без проблем в Евро 6 и след третата година да започне да се саморазпада, така че да принуди собственика да се поддаде на изкушението за новия модел ...
Всичите антики, за които говорите са в пъти по-здрави от сегашните.
20:20 09.12.2012
89 триста итридесети
До коментар #83 от "frenchfAn":
ти виждал ли си зимна гума наживо20:34 09.12.2012
90 триста итридесети
До коментар #83 от "frenchfAn":
знам че ти се иска да са летниКоментиран от #91
20:35 09.12.2012
91 триста итридесети
До коментар #90 от "триста итридесети":
исках да кажа зимни20:35 09.12.2012
92 триста итридесети
До коментар #85 от "iiiiiii!!!!!!!!":
бръкни в германското мобиле и ги виж на кви км са, да те светна - от по 300-350к и повече, щото не са здрави20:37 09.12.2012
93 триста итридесети
До коментар #87 от "Авто":
имал си бмв-та от годините когато бензина бе6е евтин то, я си вземи новата 320д и друга песен ще запееш, със 180+ коня и разход като на ЧЗ 350 кубика, ама нямаш кинтиии20:42 09.12.2012
94 520 zender
До коментар #84 от "iiiiiii!!!!!!!!":
Порових се доста-Няма такава модификация с толкова голяма мощност.Междо другото царя на дизелите Мерцедес по онова време едвам прави 88-90кс .Изобщо не мога да си представя как ако не чрез тунинг ще ги имаш тия 136кс от 1979година.Ноооооо ти си знаеш.Важното е че си вярваш.Щото аз не ти вярвам.21:47 09.12.2012
95 ВИП АМГ
Коментиран от #96
22:13 09.12.2012
96 Така е
До коментар #95 от "ВИП АМГ":
Евала. Ти си златко ладата от Люлин:)23:23 09.12.2012
97 Пловдив
23:56 09.12.2012
98 boyan
Коментиран от #105
00:05 10.12.2012
99 Димо
За М серията им няма какво да се коментира-без аналог
Ако по някаква незнайна причина марката Ауди не съществуваше,или изчезне(в което се съмнявам) Именно БМВ би бил моя избор
02:35 10.12.2012
100 реактор
08:58 10.12.2012
101 Карлито
09:11 10.12.2012
102 Megane
А по темата: БМВ-то си е с право спечелило първото място (естествено, не съм го шофирал, както и болшинството от хората тук, на които обаче не им пречи да си коментират). Но предполагам, че си е за първо място. 3-ката си е еталон в класа си.
Лично на мен много ми допада и новото Клио (въпреки, че за повечето хора е с ужасен дизайн) - някакси по нестандартно и различно е. Но само по външен вид - за друго нямам наблюдения. В смисъл: електроника, возия, окачване, икономичност и т.н.
А за Пежата - както съм писал и в друга тема за френските автомобили, не мисля че им е нужно 200 - 300 коня ДВГ. Та погледнете продажбите за последните 10-ина години, и то основно на модела 206 (и 207 след това) - какво ви говори това?! Мисълта ми е, че се продават добре, значи има кой да ги купува. Светът не е само България - тук сме с големи и мощни машини само :) Но в Европа хората гледат и практичността.
10:41 10.12.2012
103 Рс9990
11:33 10.12.2012
104 Мишо
14:53 10.12.2012
105 330и
До коментар #98 от "boyan":
говоря за 320d "ефишън динамик" виж провери и тогава коментирай, по спомен на дълго - под 4/10022:17 14.12.2012