Новото Audi заслужава овации. Винаги при запознанство е редно да се гледаме в очите. В случая ще направим изключение. Започваме по обратен път, от гърба. Така най-ясно се виждат сходните фамилни черти с Audi А6 - заоблени форми на стоповете и капака на багажника, преливащи се брони, дъгообразен покрив, високо изнесени странични стъкла. Веднага възниква въпросът, това плагиат ли е? Твърдо не. Всъщност Audi А4 е модерна интерпретация на по-големия си събрат. Подобна успешна стратегия в дизайна направи и BMW с близките на външен вид модели от 3-та и 5-та серия. Чисти и изящни форми, създават индивидуалното лице на А4. Дизайнът на фаровете и хромираната предна решетка разкрива спортен дух и агресивен характер. Сякаш подсказва: “Ще помета всички, най-вече BMW”. Именно атлетите от Мюнхен, са взети на прицел. Амбицията на новото А4 е да “отнеме”спортния ореол на баварците. Затова конструкторите на ходовата част имат като предизвикателство BMW 3-та серия. Огромното самочувствие на Audi личи от думите на говорителя на компанията Рудолф Шилер: “А4 е най-пъргавият автомобил с предно предаване, на който ще лапат прахта автомобилите със задно задвижване”. За да постигнат високата цел, специалистите от Инголщадт са разработили изцяло нова ходова част. Много от елементите на окачването са от алуминий, с което теглото е намалено с 8.5 кг. Но при обща маса от 1310 кг (за двулитровия модел), това не е особено впечатляващо постижение. Увеличено е не само междуосието, но и следата, с което новото Audi “стъпва” още по-стабилно на пътя. За повишаване на пасивната безопасност, A4 е серийно оборудван със стабилизиращата програма (ESP).
Двигателите изцяло отговарят на високото ниво на конкурентите. Преработен е 4-цилиндровият 1.8-литров бензинов мотор, като работния обем е увеличен на 2.0 л. Оборудван е с по 5 клапана на цилиндър и специален механизъм за изменение на фазите на газоразпределение. С увеличаване на хода на буталата се постига висок въртящ момент още при ниски обороти, независимо че мощността е нараснала само с 5 к.с. (130 к.с.). Без технологични промени остава 1.8-литровият турбо-двигател (150 к.с.). Наложило се е основно да бъде преработен 6-цилиндровият V-образен мотор. Така Audi става равностоен конкурент на Mercedes C 320 (218 к.с.) и BMW 330i (231 к.с.). Както при 4-цилиндровия двигател, и тук специалистите са прибегнали към увеличаване на работния обем - от 2.8 на 3.0 литра, с което постигат мощност от 220 к.с. Спортни и икономични са двата дизелови агрегата (TDI) с директно впръскване на горивото. Четирицилиндровият мотор (1.9 литра) работи по системата “помпа - дюза”, като развива мощност от 130 к.с. (20 повече от предшественика). За разлика от конкуренцията, която в голяма степен залага на горивната уредба Common-Rail, 6-цилиндровият двигател на Audi (работен обем от 2.5 л) се захранва от стандартна горивонагнетателна помпа от ротационно-разпределителен тип (180 к.с.).
Новост в този клас е така наречената “безстепенна” автоматична скоростна кутия - Multitronic. Предимствата на новото “чудо” на Audi са високия комфорт, ниския разход на гориво и изключителната еластичност. За съжаление, на този етап от технологичното развитие, Multitronic може да бъде монтиран единствено на двигатели, чийто въртящ момент не надхвърля 310 Н.м.
А4 е конструиран на базата на новата платформа за VW Passat. Характерно е голямото междуосие от 2650 мм, което гарантира обширно вътрешно пространство, най-вече за задните пасажери. Основно преработено е и арматурното табло. При това, специалистите отново са заимствали от Audi A6. Купето е обезопасено с 6 въздушни възглавници, включващи и “Airbags” за прозорците. В серийното обзавеждане не липсва и климатична инсталация. За съжаление, за практични екстри, като свалящи се облегалки на задните седалки, цените са безсрамно високи - 548 ДМ.
А4 ще има четири модификации - лимузина, комби, купе и кабриолет. Лимузината ще се появи в края на тази година, а едва през есента на 2001 г. - комбито Avant. Дългоочакваният кабриолет, който се разработва с участието на тунинг-фирмата Karmann, както и “суперспортистът” S4 ще бъдат предложени на пазара през януари 2002 г. Голям интерес предизвика дизайнът на модификацията Coupe, който фирмата все още пази в тайна. Базовият модел с 2-литровия мотор в Германия ще струва около 48 хиляди германски марки.
Александър Атанасов
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА