Last news in Fakti

11 Август, 2011 10:58 17 483 42

Camaro - гадината, която яде мустанги

  • chevrolet-
  • camaro-
  • годишнина-
  • z28-
  • zl1

Може би няма нито един почитател на класическите скоростни автомобили, който лекомислено да пренебрегне успехите на янките в тази област през "златната ера" от 60-те години на миналия век. Една от иконите на т.нар. "мускулести коли" е Chevrolet Camaro.

Именно на днешния ден, 11 август, преди 45 години започва производството на култовото Camaro. Малко преди това на специална пресконференция е обявено и името. Дълго време то се пази в тайна, като се знае само, че названието ще започва с буквата "C", подобно на останалите модели Chevy - Corvair, Corvette, Chevelle и т.н.

Въпреки това в пресата се появяват какви ли не спекулации, като най-достоверния слух гласи, че новият автомобил ще се казва Panther. Веднага след обявяването на моделното име журналисти питат Пит Естс, тогавашен генерален мениджър на General Motors, какво означава Camaro. Отговорът е - малко гадно животно, което яде мустанги.

Премиерата на автомобила е на 12 септември 1966 г. в Детройт и на 19 септември в Лос Анжелис. Официално продажбите стартират на 29 септември. Базовата версия на първото Camaro е оборудвана с шестцилиндров редови двигател с работен обем 4.1 литра и тристепенна механична трансмисия.

Цената е $2 466. Най-култовият модел се появява три години по-късно. През 1969-а от конвейерите на Chevrolet слиза умопомрачаващото Z28 Camaro, което остава в историята с уникалното време за изминаване на четвърт миля - 14.8 секунди.

От тогава до днес Chevrolet вади пет генерации на модела, като последната се появи през 2009 година. В началото на годината дебют направи и най-мощното Camaro. "Наточеното" Chevy носи моделен индекс ZL1 и разполага с 550 к.с. от 6.2-литров осемцилиндров бензинов двигател, снабден с механичен компресор.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 maksito

    9 43 Отговор
    Camaro да гледа да не изяде нещо друго.

    Коментиран от #3

  • 2 donbaro75

    24 7 Отговор
    CAMARO-straschen dizain,mnogo krasiv automobil.A i dvigatelia 6,2l-va moscht-550.p.s.zvuchi mnogo obnadejdavaschto.ALO SCHTE PRIEMETE LI KOMENTARA.
  • 3 Марио

    13 34 Отговор

    До коментар #1 от "maksito":

    като американците са правили коли немците още са си напикавали гащите (предполага се че си техен фен)
  • 4 КУРТИ

    34 7 Отговор
    ВЪОБЩЕ И КАМАРО И КОРВЕТ СА СТРАХОТНИ АВТОМОБИЛИ ! ВИЖДАМ ГИ ЧЕСТО ИЗ ВАРНА !
  • 5 Anonimen

    21 10 Отговор
    Да дизайна е добър, навремето като видях първия консепт на снимка, решетката ми напомни за зъбките на акула. Жалко че двигателя е...как да се изкажа...зле. От 6.2 литра и механичен компресор вадят само 550 коня! Това е по-малко от 100 коня на литър. Но и затова си има обяснение, ако беше по-мощен щеше да навлезе в територията на ZR1.
  • 6 Pain

    27 17 Отговор
    Хубави коли са правили американците едно време... Едно време... Сегашните дизайни на легендите бледнеят пред онова което се е правело през 60-те. И, да, наистина, как може толкова голям двигател, а толкова малко мощност от него? Европейците и японците от 4 цилинтрови двигатели правят чудеса. Явно американците си обичат голямото и тромавото.
  • 7 Име:

    27 10 Отговор
    И стария мустанг и старото камаро са по-хубави от римейковете им.
  • 8 георги

    56 0 Отговор
    Има си причина за по-малкото коне и това е по-дълъг живот на двигателя.Навярно всички помните Mercedes 560SEC 5.6 литров двигател и едва 270 коня...по-малко и от 2000 кубиковата импреза която вади над 280 коня.Но когато кубатурата е по-голяма а конете са по-малко така двигателя издържа много по-дълго без сериозни ремонти....нима ще отречете че страшно много 20-30 годишни мерцедеси се движат още по улиците на градовете,и са превъртали километражите си,а все още двигателите им палят от четвърт?Същото е и с американските автомобили :)

    Коментиран от #29

  • 9 Ogi

    27 27 Отговор
    Абе вие луди ли сте или живеете в страната на бай Ганьо?! 550 коня били малко - нещо хептен изтрещяхте. А да сте чували за въртящ момент, който тук не е споменат? Тези американски легенди вървят като щури и янките остават №1 в автомобилостроенето. Точно вчера съобщиха за намерението на Барак Обама в САЩ да бъде приет закон, с който максималният разход на всички автомобили да бъде закован на 5 на 100. Някакави коментари?! Очаквало се, ако това стане, Европа да последва Щатите. А ние мислим, че в Европа се правят най-икономичните коли... Истината е, че навсякъде се правят хубави машини, но видиш ли американските, забравяш всичко останало.

    Коментиран от #17

  • 10 Мустанг Power

    11 24 Отговор
    По-скоро гадината,която го ядат Мустанги ;)
  • 11 Charger Power

    16 4 Отговор
    kato stana vupros za mustangi , DODGE Charger i Challinger sa ubiicite na Ponitata a Camaro-to e s 1 kra4ka pred vsi4ki
  • 12 pucksley

    2 12 Отговор
    ako trqbva da se podredat, na skoro gledah test na koito pyrvi be6e mustang sled nego hyundai genesis coupe, camaro i nqkade nai otzad be6e challenger-a.
  • 13 a

    7 21 Отговор
    qli go mustangi :D:D:D:D Koza i Ford umirat vnezapno bez sinptomi :D:D:D:D:D
  • 14 pucksley

    7 8 Отговор
    eto fakti http://www.youtube.com/watch?v=9EYyF2XZ88E i "a" ford nikoga ne se predava.
  • 15 V8

    20 6 Отговор
    От тоя двигател с съвсем лек тунинг може да се извадят без проблем към 1200-300 коня без куад-турбота и нитро.
    Направи го това ти на 4-banger ;)
    А видял ли си колко разход вади тоя V8, от 6 и 2 литра разход от 10-12 до 19 МАКс. Виждал съм Е36 с 4 цилиндъра дето харчат повече ;)
  • 16 M_SUX

    11 18 Отговор
    Camaroto mi e mnogo lubima kola... i dosta poveche mi hareswa ot Mustang.... Obache togawashnite mustangi bili dosta po-ludi ot segashnite i camaroto ne moglo da se naloji .... nqkyde bqh chel, 4e Mustang bili prodali 450 hil broiki za daden period... dokato camaroto stigalo edwa 150 hil broiki.
  • 17 инж. Денчев

    15 6 Отговор

    До коментар #9 от "Ogi":

    Мило момче много си назад с новините. Вчера били съобщили... Новината на мобиле е от 28 юли.

    http://spisanie.mobile.bg/avtomobili/sasht-iska-zakon-za-razhod-na-gorivo-pod-5-litra.html

    Та съветът ми е съвсем приятелски. Повече чети, по-малко глупости пиши.
  • 18 ЖОРО

    34 2 Отговор
    най забавното е че европейците плюят ли плюят американските коли, а на американците хич и не им пука и продължават да си ги карат. 6.2 литра, а само 550 коня, да ама какъв е въртящият момент?
    Всъщност по интересното при какви обороти развива тези 550 коня. Имайки в предви каква е конфигурацията - V8, обема - 6.2 и налиието на механичен комресор предполагам че е някъде между 4500 - 5000 оборота, и най вероятно още при 1500 разпогара с поне 70% от мощността. И ако е така, това означава, че както си караш на 5-та със 120 и си на около 2500 оборота като настъпиш газта се изтрелваш без да сваляш предавки. Ако сте се качвали някога в американска кола с огромен двигател ще разберете какво е истински кеф.

    Коментиран от #20

  • 19 Anonimen

    13 0 Отговор
    Момко ако ще сравняваш разход на гориво, сравняваи с актуални модели. Плюс това такъв е разхода на V6 двигателя, следователно V8 гори повече.
  • 20 user

    16 2 Отговор

    До коментар #18 от "ЖОРО":

    Браво за коментара, карал съм Американска - Lincoln Towncar V8, усещането е незабравимо, не всичко е коне и ускорение, шумът от двигателя, мощността и возенето ти пълнят душата. Карам Европейски, но нищо против да пробвам и Американска. Само че голяма и истински Американска, а не да е правена за Европа като разните малолитражки на Шевролет !

    Коментиран от #24

  • 21 SsToKaTa

    12 1 Отговор
    Може би няма нито един почитател на класическите скоростни автомобили, който лекомислено да пренебрегне успехите на янките в тази област през "златната ера" от 60-те години на миналия век. Една от иконите на т.нар. "мускулести коли" е Chevrolet Camaro. tova napravo si be6e ubida za nas vsi4kite fenove na kolite ot 60-te godini ili po to4no camaro , mustang tova mi e me4ta da si kupq takava kola 69 ... zvuka mi plani du6ata 1 fr ima bmw e36 280k.c. na koeto kato mu podade gaz ima6 4uvstvoto 4e 6te izleti no drugo si emustang ili camaro sig ako spre6 na nqkoi svetofar v bg vsi4ki 6te te zaobikolqt i 6te po4nat da se snimat :D nz tova sa neveroqtni koli no li4no az nemoga da si pozvolq takava i vse pak ako sled vreme vadq dosta pari sas sigurnost 6te si vzema takava ako izob6to namerq de no ima6 li pari nqma nevazmojni ne6ta !
  • 22 V V T I

    9 10 Отговор
    пичове не се палете чак толкова хора дето са били в америка казват че колите им са много мощни и бързи ноооооо нямали никакви шансове срещу европейски и японски адски машини направени за техния стандарт това дето го гледате по филмите че на старт вдигат предницата бош лаф работа като ги барне едно рс-6, брабус стелт 65,някоя супра или жтр направо ги праели диви и щастливи така поне казват

    Коментиран от #23

  • 23 КУРТИ

    5 1 Отговор

    До коментар #22 от "V V T I":

    ЗА КЪВ СТЕЛТ 65 ГОВОРИШ, ЯВНО ИМАШ ПРЕДВИД ДОДЖ СТЕЛТ, КОЕТО СИ Е АМЕРИКАНСКА КОЛА ! ДРУГ Е ВЪПРОСА, ЧЕ СЕ ПРОИЗВЕЖДА ПОД ФОРМАТА НА ДОЖЙНТ ВЕНЧЪР С МИЦУБИШИ КАТО МИЦУБИШИ 3000GT !

    Коментиран от #27

  • 24 Дошо

    3 13 Отговор

    До коментар #20 от "user":

    Аз Таункар само съм виждал и е е...ати супер посредствения сандък.Дизайн 0.Не разбирам как може нещо толкова посредствено и грозно да се хареса на човек.
  • 25 Зрител

    21 1 Отговор
    Гладна кокошка просо сънува. Също и : Кисело е гроздето защото е на високо. В момента в САЩ най скъпия бензин е $4.49 за галон (3.8 литра) което прави 1.38 лева за 1 литър. Средната заплата е $2,700 Защо да не карат малко по-големички коли ? И какво ги интересуват мненията на завистливите познавачи ?
  • 26 klasika

    10 1 Отговор
    klasicheskite koli vina gi sa bili i 6te badat nai iakite koli koito sa6testvuvat
  • 27 V V T I

    7 1 Отговор

    До коментар #23 от "КУРТИ":

    Курти по някога ме скапваш от смях говоря ти за това Brabus Stealth 65: a second more powerful Mercedes SL65 Black Series ти баце кво ти се върти в главата само ти си знаеш

    Коментиран от #35

  • 28 docenta

    17 1 Отговор
    Хората са правили автомобили и правят в момента,а ние и преди и сега стоим и гледаме отстрани и чоплим семки от 20ст.::)
  • 29 аудифен

    4 1 Отговор

    До коментар #8 от "георги":

    ПРАВ СИ ГЕОРГИ!
  • 30 ND

    14 2 Отговор
    Ей това са най яките масъл кари които са правили американците. Чалънджър и Чарджър.
  • 31 4x4

    5 0 Отговор
    1968г. Steve McQueen (Bullitt) Ford Mustang срещу лошите в Dodge Charger

    = НАЙ–ВЕЛИКАТА ФИЛМОВА СЦЕНА НА ПРЕДСЛЕДВАНЕ С КОЛИ!!!
    КЛАСИКА

    Коментиран от #34, #39

  • 32 G777

    2 2 Отговор
    TEQ XORA DA SPRAT DA TROSHAT TAKIVA RELIKVI PO-RAZNI FILMI,ZASHTOTO NE OSTANAXA MN
  • 33 G777

    2 1 Отговор
    KAKVO E GT-R,MOTIRALO JIVOTNO OT QDRENATA CENTRALA KOETO E NA DIETA,QDE SAMO VEYRON-I I TUK TAM NQKOE PORSCHE
  • 34 the driver

    5 0 Отговор

    До коментар #31 от "4x4":

    Ей това е класическо преследване.

    Коментиран от #36

  • 35 КУРТИ

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "V V T I":

    ДА БЕ, СЕГА ТЕ РАЗБРАХ ! НО АЗ ТЕЗИ ДОПЪЛНЕНИЯ КЪМ ИМЕТО НА ТОЗИ АВТОМОБИЛ НЕ ГИ БЯХ ЧУВАЛ, ЗАТОВА СЕ ОБЪРКАХ ! И ДРУГО МИ СЕ ВЪРТЕШЕ В ГЛАВАТА, ЧЕ МОЖЕ БИ СИ ПИСАЛ СТЕЛТ 65 ПО ПОВОД НА ЛАМБОРГИНИ РЕВЕНТОН ! ПОНЕЖЕ ТО СИ Е ЕДИН НИСКО ЛЕТЯЩ СТЕЛТ ПО МАГИСТРАЛИТЕ, НО СИ КАЗАХ ЧАК ПЪК ТОЛКОВА ДА НЕ ГО ЗНАЕШ...!? ПЪК И ДВИГАТЕЛЯ НА РЕВЕНТОНА Е ОТ МУРСИЕЛАГО, КОЕТО Е 6,5 ЛИТРОВО И СИ ПОМИСЛИХ, ЧЕ СИ ИЗТЪРВАЛ ЗАПЕТАЯТА СЛЕД ШЕСТИЦАТА ! НО СЕГА И АЗ ВЕЧЕ ЩЕ ЗНАМ, ЧЕ ИМАЛО НЯКАКЪВ МЕРЦЕДЕС СЛ65 СТЕЛТ !
  • 36 КУРТИ

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "the driver":

    ТОЗИ ФИЛМ СЪМ ГО ГЛЕДАЛ КАТО МАЛЪК В КИНАТА 2-3 ПЪТИ ! МНОГО ДОБЪР БЕШЕ ЗА ВРЕМЕТО СИ !
  • 37 Nosferatu

    1 1 Отговор
    Няма какво да кажа... Жоро, георги, V8 и ogi са хората който разбират и са казали каквото трябва... останалите сте едни льоьовци хейтъри :)
  • 38 някой

    1 2 Отговор
    За това фалираха защото правят сандъци горящи 30 на сто и с изключително много дефекти.И ако бъде приет закон за 5 на сто японците още повече ще си вдигнат продажбите.Техните коли са най икономични.А не знам какво ще стане с лимузините,там 5 на сто разход може само ако я бутат.
    Да му мислят премиум марките ако този закон влезе в сила.
  • 39 niki

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "4x4":

    yako nyama animaziya butilki pod sedalkite i podoni
  • 40 Случайник

    6 0 Отговор
    Chevrolet Camaro SS 69' е най-великата мускулеста кола създавана някога!
  • 41 ТРОШАЧА до the driver

    0 0 Отговор
    БРАВО ПИЧ КАЧИЛ СИ НЕЩО НАИСТИНА ДОБРО ! ЕДНО ВРЕМЕ ХОРАТА СЛЕД ТОЗИ ФИЛМ ИЗЛИЗАХА ОБЕЗУМЕЛИ ОТ КИНОСАЛОНИТЕ ! ЗА ВРЕМЕТО СИ ,,ШОФЬОРЪТ'' БЕШЕ ПРОСТО БРИЛЯНТНО ИЗПЪЛНЕНИЕ МАКАР ЧЕ И СЕГА СТАВА ЗА ГЛЕДАНЕ АКО ТРЯБВА ДА СМЕ ЧЕСТНИ!ШЕВРОЛЕТ КАМАРО НИКАК НЕ Е ЗА ПОДЦЕНЯВАНЕ!
  • 42 Димитър

    0 0 Отговор
    Хей момчета, някой има ли камаро и би ли ми разкзал повече за него. Лично аз искам да си купя камаро, но много хора ми казват, че са били боклуци и съм щял само пари да давам по него. И достъпни ли са частите по Българския пазар?