Електрическите автомобили на пазара стават все повече и повече, като тази тенденция се очаква да се запази в следващите години. Освен добре познатите марки, произвеждащи автомобили с конвенционални двигатели, на пазара се появиха и други компании, които за пръв път се пробват в автомобилната индустрия, а някои от тях дори го правят успешно.
В скорошно интервю пред WhichCar, ръководителят на проекта за BMW i4 – Дейвид Феруфино заяви, че от марката не смятат, че трябва да правят електромобили с изключително голям пробег, подобно на Lucid Air, например. Той допълва, че хиляда километра пробег, не е нещото към което BMW се стреми за своите изцяло електрически модели.
Той допълва, че тяхната цел е 600 километра за колите на ток и 100 километра за plug-in хибридите при ежедневно шофиране. Разбира се, това варира между различните сегменти, като този пробег е приемлив за клиентите, които избират iX или i4, но няма да е подходящ за i3, което е изцяло градски автомобил.
„Ние не само, че имаме напредък при технологиите на батериите, но също така имаме голяма мрежа от публични зарядни станции, която се разраства с бързи темпове. Пътуването в Европа, от Норвегия до Италия, вече е радостно изживяване когато го направиш с електрически автомобил.“
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 хъхъ
Коментиран от #15
11:13 23.09.2021
2 тъжно
Коментиран от #10
11:13 23.09.2021
3 Komapak
11:13 23.09.2021
4 сектант
11:14 23.09.2021
5 BMW
11:14 23.09.2021
6 БАЙ Х@Й‼
11:19 23.09.2021
7 Ал Тъпоне
11:22 23.09.2021
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #28
11:22 23.09.2021
10 3-фазния
До коментар #2 от "тъжно":
Чак и 6 плюса са ти нацъкали.. Това че не карате такава кола и не ги знаете, нито къде да ги видите, не значи, че ги няма. В PlugShare е гора от станции в България. 2 фирми са опънали мрежа от бързи станции по всички магистрали: Елдрайв и Финес Чарджинг. Останалите като еКарс, Волтспот, EV Point, Kolkotok, Nexton и други са изградили вече мрежа от AC зарядни в цялата страна, достатъчна за 3-те хиляди коли на ток у нас по 3. Отделно стотици фирми и частни лица имат по офис сградите и къщите зарядни станции, които не са публични и няма как да ги видите. От началото на годината няма акт 16 на нови сгради без зарядни на 10% от паркоместата им. Отделно, че всеки от шуко и трифазен контакт става място за зареждане като така или иначе колата е онова животно дето се кара 2 часа и виси 22.11:32 23.09.2021
11 Jacques Yves Moineau
11:32 23.09.2021
12 гост
Коментиран от #17, #18, #19, #22
11:35 23.09.2021
13 Механик
11:36 23.09.2021
14 пешо
колицата, която карам основно в момента минава 800-900 километра с едно зареждане. 600 (предполагам, при идеални за електрокарчето условия!) ми се струват крайно недостатъчни, това означава трошката да виси постоянно на контакта.
11:36 23.09.2021
15 драйвър
До коментар #1 от "хъхъ":
хъхи, манипулацийката беше добре организирана. не ставаше дума за бье-йем-вье, а за фау-ве. и не ставаше дума за сажди, а за азотни оксиди. но за теб е все едно, предполагам.11:38 23.09.2021
16 Миро
12:06 23.09.2021
17 Грета Тунберг
До коментар #12 от "гост":
Ти нали караше Тесла?Какъв метан,пропан бутан и БМВ?Коментиран от #20
12:09 23.09.2021
18 Дизела
До коментар #12 от "гост":
Метан станции никнат като гъби.Сутринта видях да се строи нова метан станция на обходния път на Долни Дъбник.Коментиран от #21
12:21 23.09.2021
19 Гост
До коментар #12 от "гост":
Тока не се ли вдига в цял свят?Май споменаваш само тези опорки, който са в твоя полза.Коментиран от #27
12:35 23.09.2021
20 БАЙ Х@Й‼
До коментар #17 от "Грета Тунберг":
Ние в БГ и Теслите караме на газ ‼️12:45 23.09.2021
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Metodi
До коментар #12 от "гост":
Какви 10мин, на бензин зареждам за 2мин, на газ на другата кола пак 2-3 мин и минавам толкова км. А батерията се зарежда от 20до75% за 45мин при 3 фазен ток на бързите станции и като има 2 човека пред тебе ще си чакаш 2 часа. Пълна пародия са, да не говориме че тоя пребег зимата на студено рязко пада, пуснеш си някои екстри ( клитатик, подгреви, фарове, радио, и тем подобни) и гледай как се топи батерията. Да не говориме че го дават тоя пробег в перфекни условия дето е равен път с средна скорост 90-100, а като набиеш трмпомата на 140км и ще ходиш 7 часа до морето, което е по бавно от соца дето се е карало лади, жигули, трабанти, москвичи и др. Съветски коли13:03 23.09.2021
23 ТИР
13:05 23.09.2021
24 гост
До коментар #21 от "гост":
Само за сведение на незапознатите , една метанстанция струва между 800 000 и 2-3 милиона , в зависимост от компресорите , колонките и капацитета , пари за които ще се изградят над 100 бързозарядни правотокови и над хиляда обикновени зарядни !! Да е честито на петролопитеците !13:06 23.09.2021
25 Гост
До коментар #21 от "гост":
Прав е дизела,метан станцията край Долни Дъбник се строи в момента,както и на много други места в България.Нещо ти свършиха опорките.Коментиран от #26
13:59 23.09.2021
26 Няма значение
До коментар #25 от "Гост":
Важното е че се строят и зарядни станции за електромобили, чиито брой се увеличава много по-бързо от метанстанциите, а на практика все още няма електромобили масово в България, за разлика от автомобилите на метан.Ако погледнеш картата на България в Fuelo
Бензиностанции с Метан (1392)
Бензиностанции с Електричество (782)
Хайде да се обзаложим след една година кои ще са повече?
Коментиран от #32
14:26 23.09.2021
27 Пазарна икономика, брат
До коментар #19 от "Гост":
Токът наистина се вдига в цял свят, защото най-накрая заработи системата "който цапа плаща". Вече въглищните централи няма да убиват по 400 хиляди човека годишно в Европа, защото 40 хиляди работници щели да останат без работа.Така или иначе слънчевата и вятърната енергия вече станаха по-евтини с няколко процента спрямо централите на изкопаеми горива, дори без да смятаме таксите за емисии, сега вече станаха в пъти по-евтини, но не достатъчни. След още две-три лета, когато пече слънце та се пука, но тока е 50 стотинки за киловатчас, дори не много умните като тебе, ще се сетят, че е по-умно да си е монтираш фотоволтаици, които да ти доставят безплатна енергия поне когато пече слънце, а да плащаш на монополистите само когато не пече. Така през лятото ще има излишък и цената на тока ще пада дори до нулата, че и под нея.
Няма логична причина, цените на тока през лятото да останат високи в дългосрочен план.
Коментиран от #31
14:35 23.09.2021
28 Прав си
До коментар #9 от "БАЙ Х@Й‼":
Пробегът през зимата пада доста. Само че пада доста само при градско каране, но не и при 130 км в час. Но и в двата случая, проблемът не е малкия пробег, а бавното зареждане. Не вярвам на някой да му е проблем, ако му се налага да спира по десетина минути през 300-400 км, вместо сегашните 30 минути в най-добрия случай. При еднакви цени на автомобилите и бързо зареждане и достатъчно зарядни станции, не виждам предимства да притежаваш бензинов автомобил. А въпросът не е ДАЛИ това ще се случи, а КОГА. Двигателите с вътрешно горене вече пеят лебедовата си песен.Коментиран от #29
14:41 23.09.2021
29 ААААААААААА
До коментар #28 от "Прав си":
А какъв Ви е проблема, че почивате 40 минути. Когато седнете в някое крайпътно заведение или бензиностанция колко отделяте? В закона като Ви забият задължителна почивка на всеки 400 км за да се наспите и починете и сте готови!Коментиран от #30
16:10 23.09.2021
30 Komapak
До коментар #29 от "ААААААААААА":
400км каране в Германия или Франция не са 400км в България....16:56 23.09.2021
31 Гост
До коментар #27 от "Пазарна икономика, брат":
Да си сложим фотоволтаици, да си купим по една Тесла заради батерията и да продаваме ток на енергото.На краставичар краставици да продаваш.Велика идея.17:15 23.09.2021
32 гост
До коментар #26 от "Няма значение":
Това е някаква грешка и то голяма !! Абсолютно невъзможно е в България да има 1400 метанстанции !! То 140 ако има пак добре !! Не знам Фуело какво са смятали , ама с изключение на първите 6-7 града , в останалите областни градове има по 1-2 , а в по-малките градове на птъсти се броят тия дето има въобще !! В цялата област Стара Загора са 7 (седем) , в област Ямбол са 2 (!!!) , в област Сливен са 3 , в област Бургас са 9 , в област Хасково са 4 и в област Кърджали е 1 (ЕДНА !!!!!!) , в област Пловдив са 18 , в област Пазарджик е 1 (!!!!!) , в Смолян също 1 , област София 4 , област Кюстендил са 3 и в област Благоевград са 9 ! И единствено в София град са 20 !! Тоест цялата южна България са 82 (осемдесет и две ) !!!!! В северна са много по-малко , че не ми се смята , ама най-много 50-60 !! Тоест общо около 140 !!! Тия 1400 най-вероятно са всички бензиностанции въобще в България !! 1400 метанстанции няма в Италия , каква България какви 5 лева !! И те и тия 140 ще почнат да затварят скоро с тия цени на метана 2 лева и отгоре !!Коментиран от #33
20:38 23.09.2021
33 Komapak
До коментар #32 от "гост":
Метана е на сметка ако въртиш много километри. Чудно защо ли целия градски транспорт на София е на метан а не е електро. Явно някой може да смята в милиони, а не като тене на дребно😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀Коментиран от #34
21:11 23.09.2021
34 гост
До коментар #33 от "Komapak":
Целия градски транспорт на София е 80% на ток , за твое най-голямо съжаление , щото толкова процента от пътниците се возят на метро , трамвай и тролей !!! Метановите автобуси са на доизживяване и се купуват ЕЛЕКТРИЧЕСКИ НА БАТЕРИИ !!! И има решение на общината за преминаване до 10 години САМО на електрически !!! Сори , ама си мноооого назад с информацията , не се бутай в шамарите !!21:19 23.09.2021
35 Милен
Коментиран от #36
15:42 24.09.2021
36 гост
До коментар #35 от "Милен":
В цяла Европа в момента се движат вече повече от 3-4 милиона електромобила !! И не повече от 15-20% от тях стоят в гараж !! Дори в доста по-студените от България Норвегия , Швеция , Финландия и Дания !!! Няма абсолютно никакава връзка между зарядно и гараж , колкото и да ви се ще на петролопитеците !! Пълно е със зарядни и по обществените паркинги и по частните и около блоковете и частните къщи !! БЕЗ гараж !!! Сори , ама тая опорка отдавна се изтърка !!Коментиран от #37
19:33 24.09.2021
37 Милен
До коментар #36 от "гост":
Ти не ме разбра. Аз съм ЗА електричките. Просто казвам, че идеята е да си имаш гараж да си я зареждаш у дома и да не ходиш да обикаляш по зарядни. То че има има. Даже в блока който живея има долу на паркинга зарядни. Но най удобно си е да си живееш в къща с гаражче и да си я зареждаш в къщи.Коментиран от #38
02:16 25.09.2021
38 гост
До коментар #37 от "Милен":
Еми за съжаление повечето хора , особено е по-големите градове живеят в апартаменти ! Но това изобщо не значи , че не могат да имат "лични" зарядни на паркинга на същия блок ! Айде не лични , но споделени с 2-3 комшии най-много , с което и цената на зарядното спада драстично ! Вече го обяснявах в друга тема ! Плюс това при нормален ежедневен пробег от 30-40 км ще ти са налага да зареждаш само веднъж седмично !! И това за по-евтините електромобили с батерия 45-50 квт !Коментиран от #39
09:47 25.09.2021
39 Милен
До коментар #38 от "гост":
Оооо да, аз затова казвам че рано или късно ще премина на ел. Аз и сега зареждам най много два пъти месечно. А ако си с гараж забравяш за зарядни.01:26 26.09.2021