Last news in Fakti

23 Септември, 2021 11:09 6 097 39

BMW не смята, че електромобилите се нуждаят от по-голям пробег

  • bmw-
  • i4-
  • ix-
  • i3

Според ръководителят на проекта за i4, 600 километра са напълно достатъчни

BMW не смята, че електромобилите се нуждаят от по-голям пробег - 1
Снимки: BMW

Електрическите автомобили на пазара стават все повече и повече, като тази тенденция се очаква да се запази в следващите години. Освен добре познатите марки, произвеждащи автомобили с конвенционални двигатели, на пазара се появиха и други компании, които за пръв път се пробват в автомобилната индустрия, а някои от тях дори го правят успешно.

BMW не смята, че електромобилите се нуждаят от по-голям пробег

В скорошно интервю пред WhichCar, ръководителят на проекта за BMW i4 – Дейвид Феруфино заяви, че от марката не смятат, че трябва да правят електромобили с изключително голям пробег, подобно на Lucid Air, например. Той допълва, че хиляда километра пробег, не е нещото към което BMW се стреми за своите изцяло електрически модели.

BMW не смята, че електромобилите се нуждаят от по-голям пробег

Той допълва, че тяхната цел е 600 километра за колите на ток и 100 километра за plug-in хибридите при ежедневно шофиране. Разбира се, това варира между различните сегменти, като този пробег е приемлив за клиентите, които избират iX или i4, но няма да е подходящ за i3, което е изцяло градски автомобил.

BMW не смята, че електромобилите се нуждаят от по-голям пробег

„Ние не само, че имаме напредък при технологиите на батериите, но също така имаме голяма мрежа от публични зарядни станции, която се разраства с бързи темпове. Пътуването в Европа, от Норвегия до Италия, вече е радостно изживяване когато го направиш с електрически автомобил.“


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 хъхъ

    26 22 Отговор
    Явно не могат да постигнат повече, но Тесла и китайците ще им покажат как се прави. Това не е като да манипулираш компютъра на хвърлящите сажди дизели.

    Коментиран от #15

  • 2 тъжно

    33 6 Отговор
    Абе то и България (уж) е в Европа ,ама ако искаш да заредиш електричка тук - жална ти майка.

    Коментиран от #10

  • 3 Komapak

    22 4 Отговор
    Свръх грозно. Да уволнят целия си дизайнерски отдел! За капак на всичко дори не могат да измислят къде да сложат регистрационния номер. С каквато и технология вътре да разполага отвън изглежда по скоро смешно.
  • 4 сектант

    8 8 Отговор
    щом немците говорят такива работи, май ще си купя акции на тия американци
  • 5 BMW

    25 3 Отговор
    електрокар! И да ги питат нашите сега защо съсипаха завода за електрокари в Пловдив!?
  • 6 БАЙ Х@Й‼

    22 2 Отговор
    Ами електричка с пробег 1000км не е проблем ! Просто закачате едно ремарке с още една батерия 😉😉😉😉😉
  • 7 Ал Тъпоне

    19 3 Отговор
    Барем да сложат едни педали, че да се прибереш като свърши батерията да не викаш пътна помощ, че взимат дебело и отиде икономията поне за две години напред!
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 БАЙ Х@Й‼

    26 3 Отговор
    Никой не коментира , че разходът 600км е оптимален , а зиме на сняг по магистрала с над 130км/ч , отопление, чистачки, фарове, ниска температура и пр. ще се радвате на 300км ‼️

    Коментиран от #28

  • 10 3-фазния

    9 8 Отговор

    До коментар #2 от "тъжно":

    Чак и 6 плюса са ти нацъкали.. Това че не карате такава кола и не ги знаете, нито къде да ги видите, не значи, че ги няма. В PlugShare е гора от станции в България. 2 фирми са опънали мрежа от бързи станции по всички магистрали: Елдрайв и Финес Чарджинг. Останалите като еКарс, Волтспот, EV Point, Kolkotok, Nexton и други са изградили вече мрежа от AC зарядни в цялата страна, достатъчна за 3-те хиляди коли на ток у нас по 3. Отделно стотици фирми и частни лица имат по офис сградите и къщите зарядни станции, които не са публични и няма как да ги видите. От началото на годината няма акт 16 на нови сгради без зарядни на 10% от паркоместата им. Отделно, че всеки от шуко и трифазен контакт става място за зареждане като така или иначе колата е онова животно дето се кара 2 часа и виси 22.
  • 11 Jacques Yves Moineau

    14 2 Отговор
    от Норвегия до Италия, вече е радостно изживяване когато го направиш с електрически автомобил.“ хахахаха. Ами да, радостно е защото като спираш да зареждаш имаш време да разгледаш съответния град (или участък от магистралата )
  • 12 гост

    5 14 Отговор
    В момента едно поне 70% от редовно караните автомобили в България са на пропан бутан или метан , което ще рече пробег не повече от 400 км и време за презареждане около 10 минути , особено метановите ! Което е напълно съпоставимо с днешните електромобили , само дето метанстанциите дори сега са 3 пъти по-малко от зарядните ,а скоро ще станат 10 пъти по-малко ! И никой няма да строи нови метанстанции , щото дори сегашните са на загуба при тия цени на метана , а те само ще растат ! Така че не 600 , а даже 400 км пробег и зарядни през 100 км са абсолютно достатъчни за всеки , другото са локуми и писъци на видиотени русопитеци ! Ама скоро ще глътнат водичка и ще спрът да досаждат , хахах !!

    Коментиран от #17, #18, #19, #22

  • 13 Механик

    15 4 Отговор
    На БМВ-тата изобщо не им трябва пробег. И без друго зимата са като ромите- не работят.
  • 14 пешо

    9 4 Отговор
    тия, кога обърнаха китката, кога станаха по-големи... носители на ценности от елтън джон!
    колицата, която карам основно в момента минава 800-900 километра с едно зареждане. 600 (предполагам, при идеални за електрокарчето условия!) ми се струват крайно недостатъчни, това означава трошката да виси постоянно на контакта.
  • 15 драйвър

    8 1 Отговор

    До коментар #1 от "хъхъ":

    хъхи, манипулацийката беше добре организирана. не ставаше дума за бье-йем-вье, а за фау-ве. и не ставаше дума за сажди, а за азотни оксиди. но за теб е все едно, предполагам.
  • 16 Миро

    10 1 Отговор
    Ремарке, агрегат в ремаркето,пускам кабелите и си минавам колкото искам километра. Нито ми трябват зарядни нито нищо. Туби с бензин, агрегата си работи и от Норвегия до България . Тия са напълно малоумни в БМВ. Преди време хакер в САЩ от една 39 Ка направи електромобил с батерии от лаптопи и измина повече от 350 км и ги би разни електрички като маче в дирек. Фен съм на БМВ но там са откачили с тези бъбреци и тази муцуна като японските снегорини. Грозно та грозно. тотална излагация. Вървят надолу с бодра крачка . Само лакомията за пари им е огромна и нищо друго. Жалка история.
  • 17 Грета Тунберг

    4 3 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Ти нали караше Тесла?Какъв метан,пропан бутан и БМВ?

    Коментиран от #20

  • 18 Дизела

    3 3 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Метан станции никнат като гъби.Сутринта видях да се строи нова метан станция на обходния път на Долни Дъбник.

    Коментиран от #21

  • 19 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Тока не се ли вдига в цял свят?Май споменаваш само тези опорки, който са в твоя полза.

    Коментиран от #27

  • 20 БАЙ Х@Й‼

    7 0 Отговор

    До коментар #17 от "Грета Тунберг":

    Ние в БГ и Теслите караме на газ ‼️
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Metodi

    4 3 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Какви 10мин, на бензин зареждам за 2мин, на газ на другата кола пак 2-3 мин и минавам толкова км. А батерията се зарежда от 20до75% за 45мин при 3 фазен ток на бързите станции и като има 2 човека пред тебе ще си чакаш 2 часа. Пълна пародия са, да не говориме че тоя пребег зимата на студено рязко пада, пуснеш си някои екстри ( клитатик, подгреви, фарове, радио, и тем подобни) и гледай как се топи батерията. Да не говориме че го дават тоя пробег в перфекни условия дето е равен път с средна скорост 90-100, а като набиеш трмпомата на 140км и ще ходиш 7 часа до морето, което е по бавно от соца дето се е карало лади, жигули, трабанти, москвичи и др. Съветски коли
  • 23 ТИР

    4 1 Отговор
    Не е ясно Колко Ел,енергия ще трябва след като масово се премине на такава,колко ще струва зареждането,ще държи ли ток батерията,колко време,и Колко ще струва новата която рано или късно ще Дефектира,,,
  • 24 гост

    5 4 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Само за сведение на незапознатите , една метанстанция струва между 800 000 и 2-3 милиона , в зависимост от компресорите , колонките и капацитета , пари за които ще се изградят над 100 бързозарядни правотокови и над хиляда обикновени зарядни !! Да е честито на петролопитеците !
  • 25 Гост

    1 4 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Прав е дизела,метан станцията край Долни Дъбник се строи в момента,както и на много други места в България.Нещо ти свършиха опорките.

    Коментиран от #26

  • 26 Няма значение

    3 1 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    Важното е че се строят и зарядни станции за електромобили, чиито брой се увеличава много по-бързо от метанстанциите, а на практика все още няма електромобили масово в България, за разлика от автомобилите на метан.
    Ако погледнеш картата на България в Fuelo



    Бензиностанции с Метан (1392)
    Бензиностанции с Електричество (782)


    Хайде да се обзаложим след една година кои ще са повече?

    Коментиран от #32

  • 27 Пазарна икономика, брат

    4 2 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Токът наистина се вдига в цял свят, защото най-накрая заработи системата "който цапа плаща". Вече въглищните централи няма да убиват по 400 хиляди човека годишно в Европа, защото 40 хиляди работници щели да останат без работа.

    Така или иначе слънчевата и вятърната енергия вече станаха по-евтини с няколко процента спрямо централите на изкопаеми горива, дори без да смятаме таксите за емисии, сега вече станаха в пъти по-евтини, но не достатъчни. След още две-три лета, когато пече слънце та се пука, но тока е 50 стотинки за киловатчас, дори не много умните като тебе, ще се сетят, че е по-умно да си е монтираш фотоволтаици, които да ти доставят безплатна енергия поне когато пече слънце, а да плащаш на монополистите само когато не пече. Така през лятото ще има излишък и цената на тока ще пада дори до нулата, че и под нея.

    Няма логична причина, цените на тока през лятото да останат високи в дългосрочен план.

    Коментиран от #31

  • 28 Прав си

    7 2 Отговор

    До коментар #9 от "БАЙ Х@Й‼":

    Пробегът през зимата пада доста. Само че пада доста само при градско каране, но не и при 130 км в час. Но и в двата случая, проблемът не е малкия пробег, а бавното зареждане. Не вярвам на някой да му е проблем, ако му се налага да спира по десетина минути през 300-400 км, вместо сегашните 30 минути в най-добрия случай. При еднакви цени на автомобилите и бързо зареждане и достатъчно зарядни станции, не виждам предимства да притежаваш бензинов автомобил. А въпросът не е ДАЛИ това ще се случи, а КОГА. Двигателите с вътрешно горене вече пеят лебедовата си песен.

    Коментиран от #29

  • 29 ААААААААААА

    2 2 Отговор

    До коментар #28 от "Прав си":

    А какъв Ви е проблема, че почивате 40 минути. Когато седнете в някое крайпътно заведение или бензиностанция колко отделяте? В закона като Ви забият задължителна почивка на всеки 400 км за да се наспите и починете и сте готови!

    Коментиран от #30

  • 30 Komapak

    4 0 Отговор

    До коментар #29 от "ААААААААААА":

    400км каране в Германия или Франция не са 400км в България....
  • 31 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #27 от "Пазарна икономика, брат":

    Да си сложим фотоволтаици, да си купим по една Тесла заради батерията и да продаваме ток на енергото.На краставичар краставици да продаваш.Велика идея.
  • 32 гост

    7 1 Отговор

    До коментар #26 от "Няма значение":

    Това е някаква грешка и то голяма !! Абсолютно невъзможно е в България да има 1400 метанстанции !! То 140 ако има пак добре !! Не знам Фуело какво са смятали , ама с изключение на първите 6-7 града , в останалите областни градове има по 1-2 , а в по-малките градове на птъсти се броят тия дето има въобще !! В цялата област Стара Загора са 7 (седем) , в област Ямбол са 2 (!!!) , в област Сливен са 3 , в област Бургас са 9 , в област Хасково са 4 и в област Кърджали е 1 (ЕДНА !!!!!!) , в област Пловдив са 18 , в област Пазарджик е 1 (!!!!!) , в Смолян също 1 , област София 4 , област Кюстендил са 3 и в област Благоевград са 9 ! И единствено в София град са 20 !! Тоест цялата южна България са 82 (осемдесет и две ) !!!!! В северна са много по-малко , че не ми се смята , ама най-много 50-60 !! Тоест общо около 140 !!! Тия 1400 най-вероятно са всички бензиностанции въобще в България !! 1400 метанстанции няма в Италия , каква България какви 5 лева !! И те и тия 140 ще почнат да затварят скоро с тия цени на метана 2 лева и отгоре !!

    Коментиран от #33

  • 33 Komapak

    2 2 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Метана е на сметка ако въртиш много километри. Чудно защо ли целия градски транспорт на София е на метан а не е електро. Явно някой може да смята в милиони, а не като тене на дребно😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

    Коментиран от #34

  • 34 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #33 от "Komapak":

    Целия градски транспорт на София е 80% на ток , за твое най-голямо съжаление , щото толкова процента от пътниците се возят на метро , трамвай и тролей !!! Метановите автобуси са на доизживяване и се купуват ЕЛЕКТРИЧЕСКИ НА БАТЕРИИ !!! И има решение на общината за преминаване до 10 години САМО на електрически !!! Сори , ама си мноооого назад с информацията , не се бутай в шамарите !!
  • 35 Милен

    1 1 Отговор
    Единственото условие което накланя везните в полза на ел. колите е да имаш гараж където да си я зареждаш. От там на татък всеки с това условие и имащ пари за нова кола ще предпочете ел. колата. А тези хора не са никак малко. Висенето по колонки ще остане за петролките. Изключително рядко ще ти се наложи да заредиш на бърза зарядна, особено в Бг. Изключвам тук работещите с кола или бус които въртят по много км на ден. Аз съм на газ и пълня бутилката два пъти месечно. Минавам 400км с едно зареждане. Колко пъти ще отида на бързо зарядно ако минавам по 300км с едно зареждане на батерията като мога да я заредя всяка вечер след като се прибера от работа( което ще се случва веднъж седмично даже) Така ще е и с другите каращи ел. коли, което автоматично изключва опашки по зарядни. С гаранция 8 години, ако имах парите бих си взел веднага една. Но и това ще стане.

    Коментиран от #36

  • 36 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Милен":

    В цяла Европа в момента се движат вече повече от 3-4 милиона електромобила !! И не повече от 15-20% от тях стоят в гараж !! Дори в доста по-студените от България Норвегия , Швеция , Финландия и Дания !!! Няма абсолютно никакава връзка между зарядно и гараж , колкото и да ви се ще на петролопитеците !! Пълно е със зарядни и по обществените паркинги и по частните и около блоковете и частните къщи !! БЕЗ гараж !!! Сори , ама тая опорка отдавна се изтърка !!

    Коментиран от #37

  • 37 Милен

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "гост":

    Ти не ме разбра. Аз съм ЗА електричките. Просто казвам, че идеята е да си имаш гараж да си я зареждаш у дома и да не ходиш да обикаляш по зарядни. То че има има. Даже в блока който живея има долу на паркинга зарядни. Но най удобно си е да си живееш в къща с гаражче и да си я зареждаш в къщи.

    Коментиран от #38

  • 38 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "Милен":

    Еми за съжаление повечето хора , особено е по-големите градове живеят в апартаменти ! Но това изобщо не значи , че не могат да имат "лични" зарядни на паркинга на същия блок ! Айде не лични , но споделени с 2-3 комшии най-много , с което и цената на зарядното спада драстично ! Вече го обяснявах в друга тема ! Плюс това при нормален ежедневен пробег от 30-40 км ще ти са налага да зареждаш само веднъж седмично !! И това за по-евтините електромобили с батерия 45-50 квт !

    Коментиран от #39

  • 39 Милен

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "гост":

    Оооо да, аз затова казвам че рано или късно ще премина на ел. Аз и сега зареждам най много два пъти месечно. А ако си с гараж забравяш за зарядни.