Last news in Fakti

12 Декември, 2021 13:15 19 530 47

Българско решениe за по-бързо навлизане на електромобилите в нашия живот

  • kia-
  • електромобили-
  • зарядни станции
Българско решениe за по-бързо навлизане на електромобилите в нашия живот - 1

Според Kia България електромобилите са бъдещите решения за нашата мобилност, обаче за безпроблемното им движение е необходим лесен достъп до зарядната инфраструктура. Ето защо от Kia изграждат мрежа от зарядни станции в България, а сега добавят и мобилно приложение за ползване на тази мрежа.

Иновацията се нарича Kia Hypercharge и осигурява достъп до 400 000 зарядни станции на в цяла Европа, даващи възможност за зареждане с мощност от 22 kW до 300 kW. Апликацията е своеобразна карта, която показва локациите на зарядни станции на Стария континент. Всички станции, свързани към платформата, предлагат интелигентни възможности за дистанционно управление и автоматично таксуване.

Чрез приложението потребителите имат възможност да стартират и спират зареждането на електромобила; да проследяват детайлите свързани със зареждането и да управляват потребителския си акаунт. Kia Hypercharge съдържа информация за избраната станция – местоположение, мощност, тип, брой точки на зареждане (конектори) и цена за извършената услуга. Плащането на зарядните сесии се извършва според тарифата на съответната станция.

Киа България създава това приложение, базирайки се на опита си в изграждането на мрежа от електростанции на територията на страната, като компанията планира инсталацията на още много зарядни станции с мощност до 300 kW, подготвени да посрещнат нуждите на бъдещето, способни да зареждат следващо поколение електромобили.

Kia Hypercharge е партньор на Virta – най-бързо развиващата се платформа за зареждане на електрически превозни средства в Европа. Virta е част от международното обединение за електрическа мобилност Hubject с над 10 милиона потребители в Европа. В мрежата на Hubject са включени 960 оператора, като техният брой се увеличава всяка изминала година.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 46 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ццц

    62 43 Отговор
    Не щем електрички! Точка.
  • 2 Последния Софиянец

    56 29 Отговор
    Бъдещето е в автоматизирания обществен транспорт.Милиардите електрички ще убият планетата.

    Коментиран от #16

  • 3 ФИЛИП ЕЙДЖИ

    34 10 Отговор
    електрификация и европейска съветска власт-комунизъм
  • 4 още нещо

    69 10 Отговор
    Ако всички коли са на ток ,консумацията на ел.енергия ще скочи три пъти!Естествено е тока ще посъпне още.Но тази тема не се дискутира.

    Коментиран от #8

  • 5 Ами ...

    2 1 Отговор
    😀 😀 😀
  • 6 Батето

    47 7 Отговор
    Едно време им викахме - електрокари .
  • 7 незнайко

    23 26 Отговор
    БЕНЗАНДЖИИТЕ УМИРАТ !!! Електрическите зарядни са без персонал !!!
  • 8 Чия консумация ще се вдигне три пъти

    22 37 Отговор

    До коментар #4 от "още нещо":

    Ако съвсем случайно утре българите намерят едни 300 милиарда за си купят 3 милиона електрически и решат да ги зареждат от мрежата, консумацията на България ще се вдигне не 300% както твърдиш, а само 10%. Към момента изнасяме 20% от произвеждания ток, така че даже няма да се налага да включваме нови мощности, а просто трябва да намалим износа наполовина. Не разбрахте ли, че тази опорна точка не върви?

    Да беше направил една елементарна сметка преди да пльоснеш тази глупост тук.

    Коментиран от #9, #10, #11

  • 9 БРЦК

    26 4 Отговор

    До коментар #8 от "Чия консумация ще се вдигне три пъти":

    Каква е методиката ти за изчиление?. Бързо зареждащи те кабели искат и нова преносна мрежа. Консумацията ще се увелеличи драстично на 1млн автомобили все едно В БГ Домакинствата са двойно

    Коментиран от #12

  • 10 Гост

    14 12 Отговор

    До коментар #8 от "Чия консумация ще се вдигне три пъти":

    Колко ти е слаба математиката, ако знаеш. По статистика българите изминават средно по 27 км на ден с колите си. Това е при 2000000 автомобили в движение. Това прави по 54000000 км на ден. За 300 дни са 16 200 000 000 км. Една електричка да гори средно 15 квч на 100 км. При 20% загуби от зареждане и конвертиране на тока, това прави 3 037 500 000 квч електроенергия на година. При това, ако имаме само леки коли без камиони и бусове. Това са малко над 3 ТВТЧ ток годишно.
  • 11 Гост

    25 6 Отговор

    До коментар #8 от "Чия консумация ще се вдигне три пъти":

    За сравнение през 2020 България е произвела едва 3,3 ТВЧ електроенергия. Ще ни трябва двойно повече ток, ако всички минем на електрически коли.

    Коментиран от #13

  • 12 Давай твоите сметки де

    7 10 Отговор

    До коментар #9 от "БРЦК":

    Че май пак бъркаш мощност с енергия? От колко енергия се нуждае един електромобил за дневния си пробег? Умножи тази цифра по един милион и виж колко ще се вдигне консумацията на държавата? И защо зарядните трябва да са мощни? За да са малко на брой като бензиностанциите и хората да се редят на опашки по тях ли? За цената на една бърза зарядна станция могат да се изградят 100 броя "бавни"
  • 13 Я пак провери

    8 10 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Защото без да проверявам за тази година само изнесената енергия е поне три пъти повече!

    Коментиран от #19

  • 14 гост

    10 4 Отговор
    Докога с тези думи, но реално с много условности, многобройни апликации, разнородни центрове за поддръжка, съервиз, съответно ненадеждна услуга. Може да проследите многобройни тестове на зарядните и единственните, които рабоят надеждно са тези на Тесла. Наистина единственните, те функционират в 99.5% от случаите, не само че работи, но работи както е обещано. Йонити, Електрифай Америка, уж конкуренти на Тесла, уж предлагали зареждане до 350кв, а те не рабоят, или изключват след няколко минути. А кажете ми допустимо ли е да включиш колата си да се зарежда, да отидеш за храна и като се върнеш след 30мин разчитайки, че е заредена, тя да е качила само няколко киловата и да е спряла? Това са конкурентите в реални условия, не е шега.
  • 15 Правилно си го сметнал!

    10 5 Отговор
    Аз даже съм ги изкарал малко повече защото съм смятал повече километри и повече автомобили. Сега остана да разбереш по колко тераватчаса се произвеждат годишно в България и да видиш, че 33 милиона електромобила консумацията ще се вдигне с десетина процента и представлява само половината от излишната енергия, която България така или иначе изнася всяка година.

    А ако видиш и разликата в потребяваната мощност в гигавати през деня и през нощта, ще видиш че има едни свободни инсталирани 2 гигавата, които чакат да бъдат ползвани през нощта. Два гигавата, са по 2 киловата мощност на милион електромобила. Тоест имаме достатъчно централи които да произвеждат енергията, имаме електропреносна система която да осигури зареждането на милиони електромобили, само електромобилите ги няма и скоро няма да ги има. Всеки път задавам един и същ елементарен въпрос и досега не съм получил отговор. Кога смяташ че в България ще има "само един" милион електромобила, та си се загрижил дали ще издържи системата? Дай примерна година? Аз не виждам това да се случи преди 2050 година.

    Коментиран от #17, #20

  • 16 Да но

    8 4 Отговор

    До коментар #2 от "Последния Софиянец":

    Ми да я убиват! Като ни управляват шимпанзета със самочувствие на научни работници, това е резултата!
  • 17 гост

    7 8 Отговор

    До коментар #15 от "Правилно си го сметнал!":

    Е с това последното не позна ! В България се купуват над 240-250 000 автомобила годишно , макар че 90 процента са употребявани ! Просто след 5-6 години , когато масово тръгне пазара втора ръка за електрички 1 милион такива ще се внесат и купят само за 5-6 години ! Още 2030 поне 50 процента от реално движещите се ще са електрички ! Тия кюмбета дето гният по дворове и градинки и едвам навъртат по 1000 км годишно може и да се срещат още 15-20 години , но не и в градовете , там още 2030 -2035 ще са абсолютно забранени ! И ако се ослушваме , има начини да ни принудят ! Обаче най-сигурният начин няма нужда от никаква принуда , при повишение на горивата само със 50 процента оборота на бензиностанциите ще падне 2-3 пъти , което значи масов фалит , дори за тия на Лукойл , а кюмбета без бензиностанции или с такива през 100 км на цените на златото просто ще е гавра със петролопитеците !

    Коментиран от #18, #21

  • 18 Дрън-дрън

    11 1 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Винаги съм ти казвал че си от моя отбор но си прекалено голям оптимист. Колкото и абсурдно да звучи, повечето Антиелектрици, които са в противниковия отбор, също са по-големи оптимисти от мен и днес търсят решения които евентуално ще стоят на дневен ред през 2050 година. Знаеш ли каква е цената на 6-годишен електромобил? А знаеш ли каква е средната покупна цена на онези 250 000 автомобила? Тенденциите непрекъснато се променят и първите собственици задържат автомобилите повече години при себе си, най-малкото предвид 8-годишната гаранция.

    Забраните в българските градове ще следват забраните в белите държави с поне 5-6 години и ще има да им износваме почти новите дизели и бензинки на пет-шест пъти по-ниска цена от електромобилите.

    30% електромобили от автопарка през 2030 година за които говориш, няма да бъдат постигнати дори в белите държави, дори 100% от продажбите там да са на електромобили по това време.

    Коментиран от #24, #25

  • 19 Гост

    5 4 Отговор

    До коментар #13 от "Я пак провери":

    И като спрем да изнасяме ти ли ще запълниш дупката в бюджета? С джобните си от закуски ли?

    Коментиран от #22

  • 20 Гост

    3 4 Отговор

    До коментар #15 от "Правилно си го сметнал!":

    Написал съм ти колко произвеждаме. Чети преди да коментираш.

    Коментиран от #40

  • 21 Гост

    11 2 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Колко трябва да е зле един такъв, за да си мисли, че бензиностанциите щели да фалират? Собствениците им ше се преориентират по-бързо, отколкото ти ще си купиш електромобил на старо. Казано като за твоите възможности, че да го разбереш, който ти е продавал бензина, ще ти продава и тока. Ти си само плащач и консуматор. Винаги ще си от страната на булката.

    Коментиран от #23

  • 22 Ти да видиш!

    5 4 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    И какво значение има на кого си продал енергията? Дали навън или е останала в България? Само че като си я продал на електромобилите, си спестил на държавата няколко десетки милиарда, за внос на горива. Износът на ток няма нужда да спира или да се ограничава. Изнасяли сме и по повече и ще продължим да изнасяме.
  • 23 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    Въпроса е тебе какво те грее , като бензиностанциите минат на продажби на ток ??? Щото и в двата случая за феновете на кюмбета все едно са затворили !! Щото и сега има такива , ресторанти , дето предлагат безплатно зареждане срещу консумация !! Щото за час - два ако ядеш вътре гаранция ще похарчиш много повече , отколкото ток ще зареди колата ! И при положение , че можеш да си заредиш в къщи на нощна тарифа наистина единствения начин да те спечелят за клиент е да ти подарят тока срещу консумация ! Нещо повече , в моловете и хипермаркетите ще има масово безплатни зарядни и то даже без гаранция за "консумация" , просто защото тия в които няма , клиентите ще идат в другите , които имат !!
  • 24 гост

    1 4 Отговор

    До коментар #18 от "Дрън-дрън":

    Аз много добра представа имам , ама ти не правиш сметка колко бързо се променят ! В момента спокойно се намират електрички по 6-7 000 евро и то 6-7 годишни ! И то с показатели по-добри от на Дачия Спринг примерно ! И това са коли от години , когато в Европа са се продавали по 50-100 000 електрички годишно !! А сега се продават по 1-2 МИЛИОНА годишно , а след 5 години ще се продават по 6-7 милиона , при това на цената на петролка ! След 5 ще има употребявани по 2-3-4 000 евро максимум , а употребяваните петролки ще са на същите цени , щото те пък поскъпват заради намаляващия брой ! А има пазари много по-платежоспособни от България , които ще ги изсмучат като прахосмукачки , даже част от тия дето вече са в България ще заминат за Средна Азия и Африка , щото там изкарват по 3-4 години и са на боклука , а в Европа нови се намират все по-трудно и на по-висока цена ! Всеки джамбазин ще ти каже , че последните 2 години цените се вдигнаха с поне 20% , а това само ще се увеличава ! Употребяваните петролки , които влизат в България ще паднат поне наполовина и то на 40-50% по-високи цени , а тия от моргите даже няма да могат да минат преглед , което значи , че не могат да се регистрират като сега . В най-добрия случай ще искат ремонт по-скъп от цената им ! Продажбите в Европа падат с по 15-20 % годишно , вдигат се само на електричките , а пазара за употребявани в Азия и Африка расте ! Вече половината джамбази казват , че им е по-евтино да изку

    Коментиран от #26, #27

  • 25 Фен

    6 3 Отговор

    До коментар #18 от "Дрън-дрън":

    Вие двамата гост и дрън-дрън сте един и същи човек страдащ от раздвоение на личността.Личи от еднаквия стил на писане и от еднаквия начин на мислене.Симулираш масовост и поддръжка с множество никове.
  • 26 Фен

    8 6 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Електричка втора употреба ще си купи само пълен кретен.След покупката следва смяна на скъпа батерия.За утилизацията на старата ще те изтръскат допълнително.
  • 27 гост

    1 6 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Казват , че им е по-евтино да изкупуват от България , отколкото да вкарват отвън ! Плюс това самите европейци предпочитат да си карат старите коли още 2-3-4 години , докато чакат по-добри оферти за електрички , а това още повече свива пазара на употребяваните ! А както оня ден се коментираше само след 4-5 години в центровете не само на София , ами и още 5-6 най-големи градове няма да може да се влиза с петролка , а това е над 50-60 % от България ! Та не е нужен никакъв оптимизъм да видиш , че до 8-9 години поне 50% от продажбите ще са на електрички !
  • 28 Дремеминашапката

    3 3 Отговор
    Имам гараж, има ток вътре, когато мога ще си взема електричка, вие плащайте на пирожките и фесовете за фалшивата нафта.

    В една електрическа кола освен батерията няма какво да се развали, двигателите могат да карат по 1 милион километра.

    Коментиран от #29

  • 29 Ивелин

    2 6 Отговор

    До коментар #28 от "Дремеминашапката":

    Пич, в твоя гараж има ли инсталация, която ще ти достави за една нощ ток за 100км или само си дрънкаш празни приказки

    Коментиран от #30, #31

  • 30 гост

    5 5 Отговор

    До коментар #29 от "Ивелин":

    Ток "за 100 км" е 15 квт в най-лошия случай , ако не си наясно ! Който от който си искаш контакт у вас , а не в гаража ще изкараш най-много за 3 часа или даже за 2 , ако инсталацията ти не е повече от 20 годишна ! От всеки контакт който намериш където и да е за "една нощ" ще изкараш ток поне за 300-400 км , в зависимост от електричката която зареждаш !! Не се цепете неподготвени , че ще докарате спазми от смях на нормалните хора !! А от гаража , където всеки втори има трифазен ток 100 км се зареждат за по-малко от час !!

    Коментиран от #36

  • 31 Тъп ли си

    3 3 Отговор

    До коментар #29 от "Ивелин":

    Ами чакай да видим, 10 часа7.2 kW = 72 kWh/20 = 350 km... Май да, ти кво мислиш ? Или ти нямаш къде да зареждаш ????

    Коментиран от #32

  • 32 Анонимен

    4 2 Отговор

    До коментар #31 от "Тъп ли си":

    От кой обикновен контакт вкъщи викаш вадиш 7 kWh ?

    Коментиран от #34, #35

  • 33 Барба Ганьос

    3 1 Отговор
    Електрификация на автомобилите плюс евролиберастия е равно на джендър власт.
  • 34 ...

    3 1 Отговор

    До коментар #32 от "Анонимен":

    Така е, от контакт може да е 3.6 kW, ако човек си вземе зарядна станция е 7.2 kW.
  • 35 Сложил е розовите очила

    3 2 Отговор

    До коментар #32 от "Анонимен":

    За 7,2 киловата ти трябва малко по-специален контакт, но инсталацията може да го понесе. От най-обикновен контакт 16А, мощността е 3,6 киловата и за 10 часа през нощта се зареждат 200км - над 70 хиляди километра годишно. Малко ли са ти?
  • 36 Ивелин

    2 2 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Ограмотете се малко, колко е разхода на ток на един електромобил(не триколка). Това за трифазния ток ме развесели.

    Коментиран от #41

  • 37 номад

    2 0 Отговор
    споко има решение : псевдо мутрите и батките карат на бензин а мишките взимат субсидий за електрокари Аз съм шматка искам нова кола който е батка кара милионер премиум плаща мойта субсидия в формата на данък а тока не го мислете един курс в ромската махла как се краде ток и те така от бас касата магнитски връз електромера и да буксува намясто
  • 38 Всичко е сценарии и измама

    2 2 Отговор
    Всичко е нагласено кое след кое да следва за да се грабят поколенията и да са вечните робове на корпорациите и политиците дето крадат от извънземните технологиите и ги правят за комерчески цели и на тази база се върти светът...тва е грозната истина иначе категорично се отрича че има извънземни и се хвърля цялата машина за дезинформация и заблуда на робовете

    Коментиран от #39

  • 39 Дали се взема или се дава

    5 1 Отговор

    До коментар #38 от "Всичко е сценарии и измама":

    Май забравяш че производството на ток се дава в ръцете на нормалният човек и всеки може да си инсталира фотоволтаици на покрива, ако е имал благоразумието да си осигури покрив над главата.

    И изведнъж тези хора спират да са роби на петролната мафия, енергийната мафия, електроразпределителната мафия и въглищната мафия, които чрез своята работа осигуряват работа на фармацевтичната мафия и оръжейната мафия.

    Виждаш ли колко робства ще се премахнат, ако енергията стане чиста и от евтина до безплатна? А съвременните фотоволтаици имат живот 30 години и е трудно да кажеш, че ще станеш роб на някой от който трябва да си напазаруваш два пъти в живота.

    Батериите също имат дълъг живот при правилна експлоатация. Там има опасности за зависимост, но вече има достатъчно технологии, които да заместят критични материали с по общодостъпни. Ето че заместиха кобалта с никел, а китайците вече заместват лития с натрий.

    А циклите е живот на батериите, вече стигат за цял човешки живот. Остава да видим как ще им е деградацията във времето.
  • 40 Аз чета, а ти?

    5 0 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Даже ти казах с колко ти е грешката. Както виждаш самият ти си сметнал че за електромобилите трябват 3 тераватчаса и обясняваш че на година произвеждаме толкова. Но ако беше сметнал само АЕЦ Козлодуй колко произвежда, щеше да видиш в каква огромна грешка си. Само АЕЦ Козлодуй произвежда по 16 тераватчаса годишно. Тоест само една пета от произвежданата само от една централа енергия стига за зареждането на всички автомобили в България. Това са 20% от мощността само на една централа, а ти ми говориш че трябва да увеличим със 100% тоест двойно производството на електрическа енергия? В България годишно се произвежда над 45 тераватчаса енергия от които десетина се изнасят. Сещаш ли се какво представляват на този фон скромните 3 тераватчаса за електромобилите? Хайде стига с тази мантра за недостига на енергия заради електромобилите. Дай първо да видим как ще се появят три милиона електромобила в България. Според вас ще стане с магическа пръчка за една нощ и ще почнат проблемите с тока и със зарядните станции.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Именит

    1 0 Отговор
    400 000...това дали е вярна цифра?

    Коментиран от #43

  • 43 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #42 от "Именит":

    И да е вярна, хората нямат пари за електрически коли. Все едно всички да караме Q7.

    Коментиран от #44

  • 44 А другата вярна ли е

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "Гост":

    Последно 3 тераватчаса електрическа енергия ли се произвежда в България годишно или 45? Успя ли да провериш?

    А местата на които са инсталирани тези 400 хиляди зарядни станции, очевидно са места на които хората имат пари за електромобили. Стига си надничал в чуждата паничка!
  • 45 От чужбина

    2 3 Отговор
    Още няма достатъчно ел.коли, а тези вече разработват системата за РАЗПЛАЩАНЕ. Това ги интересува много повече отколкото реалния пробег или времето за зареждане. И преди съм казвал, че се търсят печалбите, а не някакво опазване на околна среда. Защо до сега никой производител на ел.коли не е монтирал соларни панели деректно по капаците и покривите на колите??? Тези панели няма да карат колата, но ще в значителна помощ. Проблема е, че произведеното електричество няма да се отчита никъде и няма да бъде обект на продажба и облагане с данъци.
  • 46 XXL

    0 1 Отговор
    Някой пак бълнува, зместо да се замисли на какво дередже е и електроснабдяването у нас. Чака се година-две за прокарване на ток до обект, или за вдигане на присъединителната мощност. Може и повече ако вече са се накачили повече маймуни на клона и трябва да се строи нов транфопост и 20kV кабели до него. Отделно електропроводите на НЕК до подстанциите.
    И откъде ще дойде тока, след като от краварника ни наредиха, че не ни трябва АЕЦ Белене и седми блок в Козлодуй?!
  • 47 Да попитам...

    1 0 Отговор
    Колко квадратни километра е площта на покривите на ВСИЧКИ сгради в България, на колко от тях ще е удачно да се монтират фотоволтаици и колко Ватчаса годишно ще могат да произвеждат.... Някой разбирачи смятали ли са го?