Last news in Fakti

23 Декември, 2021 10:01 46 516 78

Това са петте най-добри двигателя за последното десетилетие

  • двигател на годината-
  • мотор-
  • ferrari-
  • bmw-
  • ford-
  • fiat-
  • volkswagen
Това са петте най-добри двигателя за последното десетилетие - 1

"Сърцето" на автомобила се счита за най-важния елемент в една кола - няма значение дали е бензинов, дизелов или дори електрически. Наред с наградата "Автомобил на годината" специализираните журналисти ежегодно провеждат и събитието "Двигател на годината". Именно тези силови агрегати, които печелят най-често въпросната награда правят класацията ни Топ-5 на най-добрите мотори за последното десетилетие.

Ferrari

Това са петте най-добри двигателя за последното десетилетие


Така през 2019 г. наградата за двигател на годината отново беше получена от 3.9-литровия V8 на Ferrari, който се инсталира в спортния автомобил 488 GTB. Сред достойнствата на силовия агрегат са висока мощност и икономичност при шофиране в града. Отбелязва се също, че един от най-динамичните серийни турбо двигатели. Именно този мотор получава наградата четири поредни години - от 2016 до 2019 г.

BMW

Това са петте най-добри двигателя за последното десетилетие


През 2015 г. 1.5-литровият 3-цилиндров мотор на BMW с турбина с променлива геометрия беше признат за най-добрия двигател. Именно този захранващ агрегат е инсталиран на хибридния спортен автомобил BMW i8. Имайте предвид, че през 2015 г. двигателят стана най-добрият в три категории наведнъж: „Новак на годината“, „Най-добър двигател с работен обем в диапазона 1.4 - 1.8 литра обем“ и „Двигател на годината“.

Ford

Това са петте най-добри двигателя за последното десетилетие


Двигател на годината през 2012, 2013 и 2014 е еднолитровият трицилиндров мотор на Ford, носещ името EcoBoost. В продължение на три години този силов агрегат е определян, като най-технологичния и буквално се смята за стандарт сред трицилиндровите агрегати. В същото време за една година хиляди собственици върнаха колите си с еднолитрови двигатели в сервиза поради прегряване, като ремонтите по тях бяха гаранционни.

Fiat

Това са петте най-добри двигателя за последното десетилетие


Още едно "бебе" - 0.9-литровият двигател на Fiat, носещ името TwinAir стана "Двигател на годината" през 2011 г. Силовият агрегат има само два цилиндъра и турбина, което му позволява да произвежда 84 к.с. и 107 Нм въртящ момент. В същото време, въпреки скромния си обем, двигателят издава приятен звук по време на работа.

Volkswagen

Това са петте най-добри двигателя за последното десетилетие


И накрая, през 2009 и 2010 г. 1.4-литровият турбо двигател на Volkswagen TSI беше признат за двигател на годината. Освен това силовият агрегат беше признат и за "Най-екологичния" двигател. Списъкът с модели, на които се монтира този агрегат, е огромен - SEAT Ibiza FR, модели на Cupra, Volkswagen Polo GTI, Skoda Fabia RS и други автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 114 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    303 19 Отговор
    Освен двигателят на Ферари , другите е по добре да участват в конкурс за " миксер на годината " .

    Коментиран от #13, #23, #69

  • 2 Ментеросо

    165 23 Отговор
    куци коне, мощността която на теория е 100-150 к.с. , на практика е реални 50-60 к.с. неможеш един тир да изпревариш !!!

    Коментиран от #49, #55

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Капитана

    156 8 Отговор
    Смях пълен с днешна дата. С такива награди да ти умре коня.
  • 5 антрашпиц

    177 9 Отговор
    Баш пък туй ТСИ.....не ми го фали!
  • 6 шумахер

    186 11 Отговор
    Тези двигатели са за класация на най--чупливите , без Ферари !!!Имате грешка в заглавието !!!!!!!!
  • 7 Софиянец

    144 5 Отговор
    Сега знаем кои двигатели да ги избягваме на всяка цена.
  • 8 Дърт Вейдър

    137 15 Отговор
    Това майтап ли, особено бмв мотор? Той се разпада преди да е стигнал и 100000км.
  • 9 Еко Бустер

    147 5 Отговор
    Еднолитровия еко буст? Някой чувал ли е за кола с такова моторче на 300 хил км.? Някой гледал ли е колко гори при нормално каране? Прегрявания, течове на антифриз? От там си правя сметка за валидността на "двигател на годината" и други подобни класации.

    Коментиран от #26, #74

  • 10 beast

    78 12 Отговор
    Хонда !
  • 11 Русенец

    87 6 Отговор
    Олеле, майчице! ЕкоШмууст и успешен хахахахахаха. Да ви кажа ли къде леят главите - в Русе. После ги пращат в Крайова за сглобяване. Само ако знаехте, че тази глава е с вграден изпускателен колектор в нея... А да не говорим какъв проблем правят широките леяркси сърца, когато ливне алуминия отгоре им и почнат да се надигат, и после на рентгена се виждат почти запушени водни канали.
  • 12 Отвертко

    91 4 Отговор
    Да двигателите да са били интересни когато са се появили, НО след гаранцията им се случават едни коледни чудеса и направо ми е жал за хорицата дето са се сдобили с тези пластмасови малолитражки над 100 хил. Ферарито е друга бира.

    Коментиран от #16

  • 13 kkk

    79 7 Отговор

    До коментар #1 от "Пич":

    Я не обиждай миксерите- те са в пъти по-здрави и полезни от тея недоразумения
  • 14 DrivingPleasure

    84 5 Отговор
    Най-добри в какво? Изключая мотора на Ферари, който просто е рядкост и 4те други са пословични с ниския си ресурс и ненадеждност. Явно класацията е за най-добри в ремонтите :D
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Komapak

    68 9 Отговор

    До коментар #12 от "Отвертко":

    Ферари на над 100000 км също много трудно може да срещнеш. Така че доколко е здрав е спорен въпрос. Особено с тези две турбини...
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 От 3.0 нагоре

    73 4 Отговор
    Само се качете от 4 на 6 цилиндъра и ще усетите колко по-гладко работи мотора. 1.0 екобуст харчи 10 в София. Същото като 1.6-2.0 4 цилиндъра

    Коментиран от #21, #27

  • 19 Абе

    105 5 Отговор
    ТСИ на ваговете освен за масларка на годината за друго не стават.
  • 20 6473

    82 5 Отговор
    Хахахахахахахаха смях в залата 1.4 ваг
  • 21 Komapak

    47 4 Отговор

    До коментар #18 от "От 3.0 нагоре":

    Още по-добре на осем цилиндъра обаче е въпрос на възможности... 😜
  • 22 Хаха пълен смех

    24 5 Отговор
    Най добрия мотор е на кьонисег този с електромагнитните клапани
  • 23 А ферарито може да бъде музеен ескпонат

    18 15 Отговор

    До коментар #1 от "Пич":

    Що за друго не става тва😂😂😂само да си го гледкаш
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Ner

    78 4 Отговор
    Най проблемния двигател на форд някога създаван е точно еднолитровия ecoboost така че тия награди са за най скапаните двигатели. Фордове с такива двигатели не се купуват.
  • 26 Този

    48 5 Отговор

    До коментар #9 от "Еко Бустер":

    Двигател на годината е такъв с най-голяма мощност и най-малък разход, съответно и изгорели газове. На никой не му дреме, че ресурса е колкото на косачка
  • 27 Хахаха

    11 14 Отговор

    До коментар #18 от "От 3.0 нагоре":

    6така е като ярномелка в сравнение с осмака ноето момче
  • 28 Да ама не

    41 4 Отговор
    За моторите на Форд и ВАГ съм съгласен но фиатския миксер няма техните проблеми и е здрав.
  • 29 Ония другия

    50 3 Отговор
    1.5Т на BMW хвърля гарнитура на главата по-често от Субару

    Коментиран от #77

  • 30 САТЪРА НА ХАНА

    30 5 Отговор
    ТВАНА КОСАЧКИ ЗА ТРЕВА ЛИ ГИ МОНТИРАТ ТИЯ 3 ЦИЛИНДРОВИТЕ ДВИГАТЕЛЧЕТА ???
  • 31 Дон Портокал

    33 2 Отговор
    Цаганката най-красивата жена на всички времена! Те това е класацията...
  • 32 Джамбаза

    53 4 Отговор
    Интересно защо, но немските таксиметрови шофьори не ползват нито един от тези прекрасни двигатели, а се доверяват на добрия стар дизел на Бенц.
  • 33 Nightrunner

    46 6 Отговор
    Нещо не я схванах тая класация?!? Звучи ми като: Едни хора си произвеждаха едни двигатели, направиха си класация и си похвалиха недоразуменията в нея. С изключение на Ферарито имах възможност да карам останалите коли и честно казано не съм впечатлен по никакъв начин, нито от разход нито от вървене и динамика. Имах и едно Айго 2011г с 1.0 мотор с 3 цилиндъра купено ново. Мина 500 хиляди преди да избие гарнитура на главата преди година и до последно вървеше като самолет без ремонти по мотора. По предницата смених два тампона на носачите. За разхода да не говорим- при нормално каране, което рядко му се случваше, гореше около 4,5/100 смесено и не е вдигало повече от 7/100 с климатика и заварена газ. Та незнам как точно ги плавят тия класации .....
  • 34 Jdm

    53 22 Отговор
    Най здравите двигатели на планетата са само на Хонда и Тойота
  • 35 Боби

    27 10 Отговор
    Имам АКОРД 2,2 дизел на 300 000км....друга не ми трябва. Само синтетика на 10000км.Пей сърце, хвърчи г..

    Коментиран от #76

  • 36 Ужас

    35 2 Отговор
    Класация моторите най- големи боклуци на пазара
  • 37 Потник

    22 1 Отговор
    Някой май е пиян
  • 38 Венци

    38 1 Отговор
    Фордовия уж най добрия,а хиляди влезли в бокса от прегряване,tsi го карах 6 месеца много куц и тромав кон

    Коментиран от #50

  • 39 така е

    40 0 Отговор
    Много интересна статия.Показва нивото на журналистите ,които са дали тези оценки.Дали са били корумпирани или незнаещи или друго,няма значение.Показва колко може да се вярва на тези персони.Потребителите категорично казват ,че това са най-лошите мотори. Е има и още няколко,ама те са роднини на тези двигатели.Жалко за автожурналистите.Те не отстъпват по продажност на колегите си от други области.
  • 40 Сатана

    6 13 Отговор
    М54 -6 цилиндъра също е един от най-добрите двигатели
  • 41 Тити

    48 1 Отговор
    Точно пък TSI боклука на VAG харчи масло колкото и бензин по скоро са направили римейк на Варбурга.
  • 42 Анджело

    18 3 Отговор
    Тцъ тцъ къде са японските? И на Мерцедес
  • 43 Илиан

    22 3 Отговор
    Освен Ферари другите са най-лошите двигатели
  • 44 Фен на Учиндолския

    14 5 Отговор
    Много сте хабни в тоя сайт, има японски двигатели по над 1 милион км. Тия миксери я изкарали 200 000 я не!
  • 45 Чичо Манчо

    14 4 Отговор
    Това класация за двигател на вентилатор ли е?
  • 46 Димов

    26 4 Отговор
    Има само една надеждна малолитражка и тя е двутактова, трицилиндрова, на Вартбург.
  • 47 Зайко Байко многознайко

    12 10 Отговор
    3атова ще си карам старите иэпитани Мерцедеси ,W124, E300D два броя, W126 с 5л. ,V8 двигател присаден от "Мечка" на "Пура",М113. Два брояW163 ,ML 500 с V8, Doppelzuender , M119, двигатели (с по две свещи на цилиндър)! Моторите са ми с по-големи двигатели от тия бръмбари , Honda Valkyrie 6 cyl. 1520 cc, Boxer и Suzuki Hayabusa GSX1300R.4cyl. редови!🙄🤔😂😂😂😂😂🏎🏎🏎🏍🏍🏍🏍
  • 48 Toto Rino

    19 4 Отговор
    Дали 1.9 TDI е двигателят на хилядолетието ?
    Казват,че той е направил от маймуната човек и после обратното :)

    Коментиран от #51

  • 49 не си карал

    8 11 Отговор

    До коментар #2 от "Ментеросо":

    такава.Със сигурност караш някое издухано бмв на 20години.Гледам ги на магистралата от 150км повече не вдигат.Виждам зависта в погледите им като ги изпреварвам с миксера си.

    Коментиран от #52, #53

  • 50 как няма да прегрее

    13 2 Отговор

    До коментар #38 от "Венци":

    не може да го натискаш на магистрала колкото може да върви,а това при форда е210км в час.На такова каране не издържа.
  • 51 Гост

    10 14 Отговор

    До коментар #48 от "Toto Rino":

    1,9 ТДИ ли беше с глобите за лъжливи емисии?
    Той ли беше със забиващата геометрия на турбината, която трябваше да се чисти всяка година?
  • 52 Бай Шиле

    12 7 Отговор

    До коментар #49 от "не си карал":

    Ти луд ли си бе пич? Как можеш да сравняваш удоволствието от шофиране на три цилинров блендер с шест цилиндровия М52 на БМВ,па макар и 20 годишен?Явно не си автомобилист.
  • 53 Бай Шиле

    15 5 Отговор

    До коментар #49 от "не си карал":

    Ми карам си шестака на БМВ с 150,ама ако поискам до 200 ги вдига докато мигнеш.Ти като ме задминеш няколко пъти с 180 "еко бустер,туин турбо,супер боост и т.п." и трите цилиндъра ще запушат като забравен чайник на котлона.Не стопляш ли,че всички тия уйдурми са за печалбата,а шараните им се вързват.
  • 54 митничар

    23 0 Отговор
    С нетърпение чакам едноцилиндров двигател на "S" класа на Мерцедес или БМВ: 300 к.с.,26 турбокомпресора с WI FI геометрия на семерингите и 30 компютъра за управление на мигачите.Е със сигурност ще е с пласмасови "стъкла" на фаровете,ама то не се забелязва.
  • 55 Оня с коня

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "Ментеросо":

    Пич, като ти чета глупостите,стигам до извода, че на друго освен ЗАЗ, Москвич и Лада не си се качвал никога.

    Коментиран от #73

  • 56 ЗиД

    15 1 Отговор
    Има причини за такава класация….но очевидно не е обяснено в статията. До всички хейтъри на БМВ - няма по-добър дизелов двигател от 6 цилиндровия редови след модификацията от 2013г. Мерцедес, след като имаха редови шестак, започнаха да слагат V-образен. Но, от 2018 се върнаха пак към редови шестак. 8-маците са супер, но разхода на гориво и ресурса им не ги прави подходящи за масова употреба. Факт: 4-цилиндъра, 3-цилиндъра - това са в друга категория. Както и в спорта борба не се състезават 60кг борец с 120кг борец. Щастлива Коледа и Честита Нова Година :-)
  • 57 Турбо Дизел

    8 5 Отговор
    Господа коментиращи инджинери,това са двигатели от последното десетилетие ,евентуално ще можете да ги коментирате след 10г когато станат на 20 и започнете да си ги купувате.
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Шофьор на " Трабант"

    7 2 Отговор
    А къде оставихте " Нисан" Алмера- Тино бе " разбирачи"??
  • 60 Борислав

    8 1 Отговор
    Като прочета, че tsi го дават за пример и ме загубиха.
    Класическият 1.6 на ваг е ок, а всичко тси/фси е биклик.
    1.6 на Форд е супер, а оня косачка 1.0 е биклик.
    1.6 на Хюндай явно не става, макар да е един много корав двигател. Ти да видиш класация.
  • 61 Дядо ви кУрти от село пиперково

    14 1 Отговор
    Бензиновите мотори на ваг-TSI,FSI,TFSI- са маслояди и не стават за нищо,фабрично горят масло,при това в промишлени количества...
  • 62 БгТопИдиот

    10 1 Отговор
    3 цилиндрови турбинирани екошайзета.Не ,благодаря (данке)
  • 63 Алабала

    9 1 Отговор
    Голям смях!Засрамете се и не пишете повече такива статии.
  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Фен

    8 2 Отговор
    Да попитам Форд и БМВ колко еднолитров три цилиндрови двигателя има в момента в движение ? НЯМА МНОГО повечето са блокирани
  • 66 Фен

    8 2 Отговор
    Това е лудост 1.4 тsi не може да изкара 100 Хил км без ремонт
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Bulava

    10 0 Отговор
    Тая класация е пълна малоумщина.Тези двигатели са отдавна в някои контейнер за отпадъци.Инжинерите създали тези двигатели да късат дипломите
  • 69 Пеуник

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "Пич":

    Не! Направо печелят конкурса за боклуци на века! Имам предвид за немските боклуци. За фията не знам.
  • 70 Иван

    8 0 Отговор
    Какви са тези гейски двигатели на по 1 литър?????????
  • 71 авото

    3 0 Отговор
    От малките, само Исузу 1,7 д! Другото скрап!
  • 72 Иво

    3 0 Отговор
    1.8 турбо ! и тесни спички
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 ФЕН

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Еко Бустер":

    Аз карам еко бус 1,6 /182кс.автомат 4х4 колата се сменя маслото на 8-10К км.в момента е на 330 000 км. до тука е сменено само масла двигател и скорости и 1 път ангренаж на 220 к. ... и накладки няколко пъти л.разхода е същия като беше нова 7-8 на дълго 10-12л. в града .От 2 г се кара на газ няма промяна всичко по колата си е оригинално както е произведена!
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Волвар

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "Боби":

    "Имам АКОРД 2,2 дизел на 300 000км....друга не ми трябва. Само синтетика на 10000км."

    2.4 дизел на Волво е тъкмо разработен на тези километри. Сменях синтетиката на 15 000, продадох го на 400 000, ще одере новия собственик, ако му се кара кола 2003 година.
    Кола под два литра не карам!
  • 77 хихихи

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Ония другия":

    е къде са тия гарнитури на субару май само си чувал за това имам две субарута и съм минал 100 000 нито гарнитури нито други проблеми аре стига аман от разбирачи
  • 78 Гош

    1 0 Отговор
    Точно така е! Немци и италианци прават най добрите двигатели и коли!