ЧАСТ I
За всеки е ясно, че колкото технически е по-сложна колата, толкова по-голяма е вероятността тя да се повреди. А при избора на употребяван автомобил никой не е застрахован от бъдещи аварии. Разбира се, изисканият дизайн не означава, че колата със сигурност ще се развали. И все пак има някои технически решения, които трябва да избягвате.
Вариаторни трансмисии
Безстепенната трансмисия не е толкова рядко явление. Може да се намери например на популярните Toyota RAV4, Subaru Forester и Legacy. Да не говорим за Mitsubishi и Nissan. Вариатор дори ie инсталираше на предишното поколение Audi A6. Какво се използва в дизайна - верига или ремък, не е толкова важно. Ясно е, че вариаторните трансмисси са доста по-ненадеждни от класическите автоматици или от механичните скорости.
Най-често можете да се натъкнете на вариатора Jatco JF011E. Той се използва при Nissan Qashqai, X-Trail, Teana, Murano; Mitsubishi Lancer и Outlander и много други. Трансмисията, за вариатор, се оказа доста надеждна. Ресурсът ѝ обаче рядко надвишава 150 хиляди км. Така че, ако все пак решите да закупите кола със CVT, подгответе пари за превантивна смяна на ремъка, както и смяна на масло и филтър. Сънят ви ще бъде по-спокоен.
Алуминиева каросерия
Един от плодовете на борбата с наднорменото тегло на автомобила беше алуминиевата каросерия. При някои модели част от панелите са изработени от "крилатия метал", а други имат изцяло алуминиев корпус. Предимствата са очевидни - добра устойчивост на корозия и по-ниско тегло. Но има и недостатъци. Една от основните е сложността на ремонта. Не само това, за ремонта на алуминиеви части на каросерията е необходимо специално оборудване и "аргоново" заваряване.
Освен това технологията е много различна. За разлика от стоманените части, алуминият се "разтяга" от центъра към ръба. В този случай човек трябва да бъде много внимателен - металът е лесно да се счупи и ще бъде изключително трудно да се възстановят такива повреди. Освен това силовите елементи на каросерията често се правят отляти и ако са повредени, ремонтът е почти невъзможен - необходима е подмяна. Това да не говорим за факта, че понякога за свързване на елементи на тялото се използват нитове или специално лепило.
Панорамни и отваряеми покриви
Панорамният покрив ви кара да избирате място за паркиране по-внимателно, а всеки люк рано или късно ще загуби херметичността си. От една страна, шибедах или панорамен покрив са красиви и впечатляващи допълнения към автомобила. Но с течение на времето могат да възникнат проблеми. Рано или късно всеки люк ще започва да тече - уплътненията не са вечни. А ако има неизправност в електрическото задвижване - ремонтът е скъп, а неоригинални резервни части просто не се призвеждат.
Панорамният покрив е друга история. Малко вероятно е да започне да тече, но е лесно да се повреди. Достатъчно е да върху него да падне камък или парче лед (всичко това са често срещани явления по нашите улици и пътища) и няма да можете да се отървете от скъпи ремонти.
LED фарове
LED фарове са красиви. Но ако диодите са свързани последователно, дори един изгорял ще угаси цялата лента. Когато основната светлина е диодна, също не е по-лесно. При много то моделите не можете да смените само крушка - трябва да смените фара.
Разбира се, дори колата ви да има някоя от изброените екстри, това изобщо не означава, че ще бъде чест гост в сервиза. Но когато избирате употребявана кола, трябва да запомните една проста истина - не пестете пари за висококачествена диагностика и не се подвеждайте от приятните цени.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Това скрита реклама ли е
Коментиран от #14
12:20 13.02.2022
2 един пропуск
Коментиран от #6, #17
12:22 13.02.2022
3 Име
12:23 13.02.2022
4 въздушно окачване
Коментиран от #75
12:23 13.02.2022
5 jap
Коментиран от #66
12:24 13.02.2022
6 Наско
До коментар #2 от "един пропуск":
не са пропуснати - те са част от хидропневматично окачване - то е ясноКоментиран от #26
12:24 13.02.2022
7 Емил
Коментиран от #19, #64
12:24 13.02.2022
8 голф тройка
Коментиран от #50
12:26 13.02.2022
9 JohnF
Коментиран от #12, #13
12:31 13.02.2022
10 Франсоа Жибер
12:33 13.02.2022
11 Изток
Виждал съм 1.0 двигател на 320к без ремонт , зависи от поддръжка и т. н.
Коментиран от #22
12:35 13.02.2022
12 Вистеон
До коментар #9 от "JohnF":
Когато правим компонентите, клиента иска 150к гаранция. Тъй че, толкова изкарват новите коли. На нас инженерите не ни се иска, но тези от финансовия отдел са преценили нещата и са ни вързали ръцете.Коментиран от #33
12:35 13.02.2022
13 Хихи
До коментар #9 от "JohnF":
Много е! Знаеш ли какъв е ремонта на ДСГ на запад? А ремонта на Турбо? А на демпфер! А на ДПФ! И още няколко неща? И всички горе - долу свършват на този пробег! Само работата на сервиза на час е около 100 евро! Ще се сетите, защо започнаха да се хвърлят на електрички!12:47 13.02.2022
14 сектант
До коментар #1 от "Това скрита реклама ли е":
Не е нужно да караш електричка, като съществува новата Дачия дъстър.Коментиран от #21, #60
13:00 13.02.2022
15 ВГГГ
13:12 13.02.2022
16 Раймон Доменек
Коментиран от #28
13:21 13.02.2022
17 kkk
До коментар #2 от "един пропуск":
Слагай 50 бона на масата и идвам да ти демонстрирам какво точно става като се прецака гнусното SBC. Жокер- спирачките си РАБОТЯТ по-добре от тези на 3/4 от колите, тоест НЯМА НИКАКЪВ РИСК. Да- скъпо е, да- гадно е, да- после ти трябва пътна помощ щото колата се движи само на 1-ва предавка и т.н. гадости, но НЯМА НИКАКЪВ РИСК ДА СТАНЕ ИНЦИДЕНТ ЗАРАДИ ПРЕЦАКАН МОДУЛ.13:24 13.02.2022
18 Тотко
13:30 13.02.2022
19 Saguaro
До коментар #7 от "Емил":
Пич,ако изкарваш едни"немъчени кинти",млад си и още живееш под логото кеф цена няма ,проосто си попаднал на грешното място да дискутираш.Ако си като мнозинството от българите които спестяват с много труд,99%купуват употребявани коли и не държат да бъдат забелязани ,да впечатляват с колата си и съседите да им завиждат,какъвто напоследък и аз мога да се броя, можеш спокойно и ползотворно да дискутираш.А сега моето лично мнение за помпа - дюза на vw.Много добра тяга и ускорение с минимален разход на гориво катто плюс ,а също изобилие от резервни части нови и втора употреба на достъпни цени.Минус - твърда работа и вибрации от мотора.За мен проблема съм го решил- качествена музика и не му обръщам внимание и на фона на всички плюсове това мога безпроблемно да го подмина.За по претенциозните по висок клас или друга марка.спокой
13:41 13.02.2022
20 Антон
Коментиран от #23, #30, #55
13:51 13.02.2022
21 Абонат
До коментар #14 от "сектант":
Ама аз не искам да съм абонат на сервизите бе, искам да карам кола и да стигам от А до Б, не всички да ми е шумно и да ми скърца и да ми бучи, един 20г. отдавна изживял живота си Опел е повече кола от тоя кошник Дачия Дъстер. Виж даже как са го кръстили Дъстер , щото хваща прах в сервизите от проблеми .. Имах такъв дарак и никога повече няма да си купя Дачия..14:04 13.02.2022
22 2.6 V6 old school
До коментар #11 от "Изток":
Я пробвай с тоя 1.0 да пътуваш нон стоп по магистрала както правят в белите държави да го видим колко ще изкара. Гаранцията и после като го отвориш - леща.14:09 13.02.2022
23 гост
До коментар #20 от "Антон":
Съгласен съм с теб, само не разбирам защо си сложил Дачия до Форд . Първо: Форда си е сложна машина в сравнение с Дачията, а и разликата в цената на един и същ клас е доста голяма.Говорим за чисто нови.Коментиран от #25
14:10 13.02.2022
24 Глупости Тъпанчев
14:11 13.02.2022
25 Амтон
До коментар #23 от "гост":
Защото визирах най-базовите и евтини фордове, фиести. Не приравнявам форд на дачиите….Такива заедно с поло, клио , фокуси, и подобен клас мпс-та адски много се срещат в чужбината. Бюджетни коли които вършат работа. Спестяват парички, които може да дадеш за уроци на децата, за тренировки, да ги заведеш на ски, на море, а не да ги изсипваш за рециклирани турбини, амартесоьори, и части от автоморгата. Както винаги казвам за ганчо, ламарината е по-ценна от жената и децата. Пълен смях14:19 13.02.2022
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 ШофИОР
14:26 13.02.2022
28 вероятно за французите
До коментар #16 от "Раймон Доменек":
Искаш да кажеш бибитки, вместо коли!Коментиран от #37
14:33 13.02.2022
29 Qwerty
14:33 13.02.2022
30 Хихи
До коментар #20 от "Антон":
Вече почти всички коли са автоматици, с ДПФ, с много сензори, с демпфери, с турбо и т. н.! Така, че каква кола да е, да няма това? Какво да купуват западняците? И когато решат да продават след 5 години, получават много малко за колата! Защо ли? Защото и купувача и продавача, знаят че следват скъпи ремонти! И продавача, я дава евтино, ако не иска да си плаща сам ремонтите, а някой от тях превишават стойността на колата!14:34 13.02.2022
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Aлфа Bълкът
15:31 13.02.2022
33 Мхм
До коментар #12 от "Вистеон":
кат си роб е такаКоментиран от #41
16:56 13.02.2022
34 Гост
17:03 13.02.2022
35 1122
Коментиран от #36
17:26 13.02.2022
36 опа
До коментар #35 от "1122":
Батерията си има гаранция. Все пак №1 говори за покупка на нови автомобили.18:02 13.02.2022
37 kkk
До коментар #28 от "вероятно за французите":
Бас хващам, че ти още вярваш на онуй за Мерцедес и всички останали- не е хубаво да се самозалъгваш, нали знаеш... Много отдавна французите се научиха да правят читави коли с разумна поддръжка и 90% от хората качили се за 2-3 месеца в такива после не искат да доближат немска или японска кола. И не- неуДачия-та не се брои за френска кола...Въпросче- кои немски коли в средният клас (тип Пасат) набор 2005-2006г. имат СЕРИЙНО (не като доп. опция, а в базовото оборудване) възд. възглавница за коленете на водача? Жокер- първата кола с такава възглавница е някаква Хонда или Тойота от 2002г. и то за японския пазар... Колко немски коли набор 2000г. имат в базовото оборудване имат круиз контрол + сензори за дъжд и светлина + реглаж на волана по дълбочина- то и сега някои неща при швабите са опция, а французина ги слага в базата.
Коментиран от #38, #39, #40
18:13 13.02.2022
38 Тоя па
До коментар #37 от "kkk":
Коя друга марка освен френските след известно време се сдобива с разтекли се дисплеи, на които не се вижда нищо, камо ли да можеш да ги ползваш? Не се мъчи, няма да се сетиш. Защото няма такива. Французите не могат да правят електроника.Коментиран от #44, #65
18:50 13.02.2022
39 Plameni
До коментар #37 от "kkk":
Имах Мерцедес от среден клас преди 2000г.който имаше 10 въздушни възглавници,със сензори за светлина,дъжд,регулиране на волана електрически дори с памет с активно окачване и саморегулиране на височината на задния мост ,гласови команди ,навигация,CD телевизия ,телефон,суббуфър перфорирана двуцветна кожа с ел регулиране на седалките с подгряване и опдухване дори има опдухване на огледалото за обратно виждане с автоматично затлъстяване и още какво ли неКоментиран от #43, #48
19:11 13.02.2022
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Вистеон
До коментар #33 от "Мхм":
Не ги разбираш нещата очевидно. Не е да си роб. а е въпрос на оцеляване. Утре ако аз седна и направя нещо по-скъпо, което да кара 20г, ти ще си го купиш ли ? Не, разбира се, ще си вземеш тога дето кара 5г и ще си кажеш, гледай го тоя наглец колко пари иска, сигурно е много нагъл. Няма да се замислиш дали наистина си заслужава или не. А като не си я купиш, аз утре оставам на улицата, защото няма да имам какво да работя и ще отида другаде. Тъй, че си разшири мирогледа.Коментиран от #45
19:33 13.02.2022
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Az не е прекалино късо
До коментар #41 от "Вистеон":
Не ми ги оправдавй тия изпилявания, дето водят до спестяване на 0,2 цента на детайл. Не печелиш ти от тая работа. Финансовият отдел е достатъчно оправдание, нямаше нужда да продължаваш нататък с разни сълзливи словоизлияния.Коментиран от #47
21:17 13.02.2022
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Вистеон
До коментар #45 от "Az не е прекалино късо":
Пичанга, за 0.2 стотинки на детайл никой не се занимава. Играеме си с неща от по 4-10 стотинки. При 50 милиона на година продажби това са 2-5 милиона. Сега умножи това по стотици проекти и тегли чертата. Аз искам да си храня децата и семейството и затова нещо взимам хубава заплата. Ако не ми изнася, търсят инженери дизайнери на мебели където ако взимам 900 лв ще трябва да вдигна купон. Тъй че и аз да ти кажа, еня ме какво мислиш за моите оправдания, но аз не съм роб да работя за 900 лв.Коментиран от #52
22:02 13.02.2022
48 Xcazer
До коментар #39 от "Plameni":
оБДухване!!!!!!!!!!!!!Коментиран от #49
22:43 13.02.2022
49 Plameni
До коментар #48 от "Xcazer":
Ок!!!!!!!!22:52 13.02.2022
50 опа опа
До коментар #8 от "голф тройка":
Така ли?Да се притеснявам ли за Артеона ми?Коли на 15 години не са като новите.Нищо общо,бако!23:57 13.02.2022
51 Адмирации
04:03 14.02.2022
52 kkk
До коментар #47 от "Вистеон":
Така де, пестят се мизерни стотинки които на годишна база обаче стават 3-5 милиона. Сега въпросът е какво става с тези 5млн. дето си спестил на шефа- той влага ли ги в разработки за подобряване на тея детайли? Ами не, не ги влага за подобряване- щом си му спестил 5млн. и чарковете продължават да си изкарват гаранционният период на колата на шефа ти не му пука. И накрая на годината четеш по новините как шефовете на концерн Х са си раздали 3-400млн. премии и бонуси...Няма нищо лошо в спестяването на 5млн. от такива като теб, няма лошо и в огромните бонуси за шефовете- лошото е, че теб те карат да спестяваш стотинки от всичко само и единствено за да има после още няколко милиона за бонуси на шефовете...
Примерче- имам под ръка 15-17 годишна френска кола на повече от 700 000км. Коженият салон е износен, но не е скъсан никъде, пластмасите не са надрани, почти нищо не скърца. Под ръка имам и Пасат набор 2017г. и 170 000км.- кожата му вече е скъсана на 2 места, пластмасите му са порядъчно надрани и скърца с пъти повече от дъртия французин. И разликата не е французин - немец, а в годините на проектиране...
Коментиран от #56
06:39 14.02.2022
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Гост5
До коментар #20 от "Антон":
Ти каква нова кола си купи?07:19 14.02.2022
56 Вистеон
До коментар #52 от "kkk":
Пичанга, не идва изискването от нашите шефове, идва от такива концерни като BMW , PSA , Ваг групата и т.н. и ще ти кажа защо се къса, защото като идват при нас и казват искаме да прави това това и това и да струва толкова и като им кажем, ама ние искаме да е качествено и да изкара 20г и ще струва х2 и те ни казват ДОВИЖДАНЕ, разбираш ли ? Не е до бонуси, шефове и т.н. Клиентите искат така. Затова ще ти се къса седалката на 4г. кола, защото толкова са вложили големите, ние сме само малки рибки в големия океан.Коментиран от #61
07:38 14.02.2022
57 ганю
останалото са боклуци
08:17 14.02.2022
58 Така е
09:08 14.02.2022
59 Дюзата
09:21 14.02.2022
60 Иво
До коментар #14 от "сектант":
Туй дачия ли неудачия ли какво е туй нещо? Да не е румънска консерва със сарми или мамалига някаква....09:47 14.02.2022
61 Голем разбирач
До коментар #56 от "Вистеон":
Тоест да разбирам че у Вистеон се пише траш код по бързата процедура?09:54 14.02.2022
62 Шаран БГ
Имам съсед , непризнаващ друга кола освен френската !? "Който не е пил френско вино, който не е карал френска кола и не е спал с френска жена ..........нищо не знае от хубостите на този свят " Но има завещани още от дядо си инструменти и всякакво оборудване за ремонт на френските Рено най.вече. Познавам друг, който е влюбен в немската техника и няма разубеждаванее, не приема никакви аргументи и факти........ Какво да кажа за друг - заклет ловец. Освен руските УАЗ и Нива .....другото го няма за автомобил. Много меко возели, били много ниски, трудни за ремонт и поддръжка, нямали ефективно отопление и още, и още.....
Комшиите казват - Всеки башка луд..! Вярно – старите майстори /фирми, заводи, предприятия/ правеха всичко да е "вечно" Сега е пазарна икономика. Майката му е да излъжеш клиента и след 5 години отново да "цъфне" при теб за новото изделие....Карайте си тенекиите и бъдете здрави !!!...
10:01 14.02.2022
63 Гошш
10:08 14.02.2022
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 дебела кратуна
До коментар #5 от "jap":
Ти колко DSG трансмисии си виждал на живо? За един приятел питам.... Купуват си коли по на 800к км. и после трошливи били.. ПС - не съм фен на VAGКоментиран от #70
10:21 14.02.2022
67 Някой
11:23 14.02.2022
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Антон
До коментар #68 от "kkk":
Не се хаби, с тези няма смисъл. Живота така ми се разви последните години че мога да изкажа мнение за доста премиум модели във високия клас. Бил съм обвиняван че съм дете, че лъжа, че си измислям и т.н. Проблема на много народ е че когато те не притежават нещо, разсъждават че и друг не може да го притежава, изхождайки от собствената си покупателна възможност12:22 14.02.2022
70 jap
До коментар #66 от "дебела кратуна":
Преди години един приятел си купи Шкода Фабия 1.6TDI с такава кутия от магазина.След по малко от 30000км колата започна да потегля със закъснение а при смяна на предавка придърпваше.В сервиза смениха маслото и препрограмираха управляващия модул но почти нищо не се промени.Скоро я продаде малко преди да изтече удължената гаранция и практически се отърва.12:44 14.02.2022
71 Реалист
14:00 14.02.2022
72 Скорпион
Коментиран от #73, #74
15:01 14.02.2022
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 макак така
До коментар #72 от "Скорпион":
Абе на всички са ви много здрави колите по форумите ама като отиде човек до който и да е сервиз и целия е заринат с коли, питаш за час, кажат ти чак на м@йната си. А не е като да няма сервизи, само в София сигурно са повече отколкото във всички западно-европейски столици накуп!16:16 14.02.2022
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Трън
08:53 15.02.2022