Last news in Fakti

18 Август, 2001 00:00 1 680 0

Третата пролет

  • yamaha-
  • yamaha bt 1100 bulldog

Безспорно една от гордостите на японската индустрия си остава производството на качествени и радващи клиента удоволствия на две колела. Едва ли има запален почитател на шикозните мотоциклети, който да не е оценил по достойнство eкземплярите, идващи от Страната на изгряващото слънце. Прецизност, високо качество и разумни цени са основното, с което самураите водят битката за сърцата на почитателите си.

Безспорно един от традиционните участници в “сраженията” си остават двуколесните с марката Yamaha. Kонцернът нито за миг не спира да очарова феновите си с все по-атрактивни предложения, като едно от последните носи названието Yamaha BT 1100 Bulldog.

Шармантният роудстър всъщност е наследник на два успешни модела от края на осемдесетте и началото на деведесетте, като него могат да се открият доста общи качества с тези на предшествениците му. Третото подмладяване се е отразило добре на новака и специалистите са единодушни, че той ще бъде силно изкушение за по-младите рокери.

Използваният в оборудването агрегат с въздушно охлаждане, два горноразположени разпределителни вала, както и двата клапана на цилиндър отращат директно в успешното минало на Yamaha в началото на 80-те години. По-запознатите може би още си спомнят триумфа на нестандартния за тогавашното време TR 1.
За амбициите на дебютанта пък говори не само неговото име, но и изявленията на родителите му. Според тях BT 1100 Bulldog трябва да въплъти в себе си удоволствието от управление на скоростно двуколесно с атрактивен дизайн, без то да бъде особено натруфено.

Агрегатът на возилото вече осигурява 65 конски сили при 5500 оборота/мин. Максималната мощност също е нарастнала с три пункта и вече достига стойност от приличните за този клас 88 Нм при 4500 об/мин. Това в съчетание с намаленото тегло в сравнение с предишните модели дава на Bulldog-a още по-добър ритник на старта, а и ускорението никак не е пострадало, дори напротив. При новака обаче, след като създателите му се отказаха от системата за директно впръскване на горивото, стана невъзможно и монтирането на регулируем катализатор в изцяло изработения от благородна стомана ауспух. Конструкторите все пак са помислили и за екологията чрез намерилата място в оборудването вторична въздушна система.

Много по-интересни технически решения обаче японците са използвали при ходовата част. Новата рамка на мотора представлява комбинация от стоманени тръби, алуминий и чугун. В предната част на возилото намират приложение тръб­но-стоманените компоненти, а елементите около задния амортисьор са предимно от алуминий и чугун.
При оборудването на двуколесното създателите му са използвали и телескопична вилка. Отзад място намира еднораменен амортисьор. Японецът разполага и с прецизна спирачна система. Отпред са монтирани два спирачни диска, докато отзад той е само един. И двата спирачни апарата са с по четири цилиндъра.
Скоростната кутия е петстепенна механична, като скоростите се превключват лесно и без усилие. В оборудването място намира и многодисков съединител.

Информационният дисплей е опростен максимално, което гарантира бързото получаване на информация без разсейване от страна на пилота. Използвани са както аналогови така и дигитални технологии.

Очаква се цената на новата Yamaha да бъде около 16 000 DM

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА