В скорошно изявление пред клуба Tesla Owners Silicon Valley, Илон Мъск заяви, че фабриките на компанията в Тексас и Берлин губят милиарди долари. „Двете фабрики в Берлин и Остин са огромни пещи за пари в момента. Ясно? Това е като силен ръмжащ звук, звукът на парите, които изгарят.“, заяви Мъск в типично свой стил.
Той добави още, че фабриката в Тексас към момента произвежда съвсем малка бройка от автомобилите, които трябва поради проблеми свързани с увеличаването на производството на батериите 4680. Проблеми има и с друг вид от батериите, тези от типа 2170, инструментите за направата на които се бавят на китайско пристанище.
„Това ще бъде поправено много бързо, но изисква много внимание и ще отнеме повече сили да направим тази фабрика високопроизводителна, отколкото отне да я построим. Изминалите две години бяха абсолютен кошмар на прекъсвания на доставки, нещата идваха едно след друго и все още не са свършили. Нашата главна грижа е това да запазим фабриките отворени, за да можем да плащаме на хората и да не банкрутираме. Затварянията на фабриките в Китай бяха, много, много трудни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ха-ха-ха
13:09 25.06.2022
2 Някой
13:10 25.06.2022
3 Дааа
13:51 25.06.2022
4 местещ коня
13:51 25.06.2022
5 Къпан пор
14:03 25.06.2022
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 После пак питайте
Той няма батерии и чипове за настоящите модели и губи пари, защото трябва да плаща на работниците които е наел, защото те не са виновни, че не може да им осигури работа.
Ако на този етап построи още по една фабрика за пикапа и камиона, те също ще губят пари.
Коментиран от #19
15:00 25.06.2022
9 БСП КОМУНЯГИТЕ В ШОК......
18:28 25.06.2022
10 БСП МИЛИАРДЕРИТЕ...КАПИТАЛИСТИ
18:29 25.06.2022
11 ПУТИН В ШОК
Коментиран от #12
18:30 25.06.2022
12 ПУТИН В ШОК
До коментар #11 от "ПУТИН В ШОК":
Шеги задминем...Кога????18:38 25.06.2022
13 БСП ВИЦЕТО
18:52 25.06.2022
14 ЛАДА НИВА
18:53 25.06.2022
15 Акио Тойода
19:26 25.06.2022
16 Антон
21:16 25.06.2022
17 Къпан пор
Коментиран от #23
21:18 25.06.2022
18 дада
21:22 25.06.2022
19 Грета Тунберг
До коментар #8 от "После пак питайте":
Скъпи,кога ще ме повозиш на пикапа на Тесла?21:42 25.06.2022
20 Японеца
23:12 25.06.2022
21 Не е проблем
За първото тримесечие на тази година произведоха 310 000 броя. Почти никоя автомобилна компания от 100-годишните няма да може да произведе толкова за цялата година.
Toyota смята да произведе само 10 хиляди електромобила тази година и срещна трудност с набавянето на батериите от един доставчик, затова ще произвежда единствения си модел с батерии от два отделни доставчика.
А Тесла в момента увеличава производството само на китайския си завод на 21 хиляди броя седмично. Другите три фабрики отделно!
Дали печалбите от работещите фабрики няма да компенсират загубите от другите?
Зарядните станции също ще добавят допълнителни приходи, защото и техния брой нарасна на 35 000, като И клиентите им ще нараснат, защото отварят станциите за зареждане и на други марки.
Коментиран от #24, #39
23:58 25.06.2022
22 Но мъск
01:21 26.06.2022
23 Айкю 1
До коментар #17 от "Къпан пор":
Слънцето му пречил01:22 26.06.2022
24 Гост
До коментар #21 от "Не е проблем":
Китайския завод са в локдаун.Тази година Тесла май ще произведе по малко електрокари от миналата.Коментиран от #25, #27
08:47 26.06.2022
25 Дежавю
До коментар #24 от "Гост":
Точно така говорихте в края на 2020 година, помниш ли?Тогава спорехте, че е невъзможно да произведат планирания още през 2015 половин милион броя и дори ще произведат по-малко от 370 хиляди от 2019 година, заради световния локдаун. Ръста бил приключил и това ниво на продажби щяло да се задържи.
Колкото познахте тогава, толкова ще познаете и сега. Ако с два завода за първите три месеца са произведени 310 хиляди, по колко ли ще произвеждат с 4 завода?
А след месец ще затворят доброволно завода в Китай за няколко седмици, за да му увеличат производствения му капацитет.
09:01 26.06.2022
26 Къпан пор
Коментиран от #28
10:12 26.06.2022
27 Малко цифри
До коментар #24 от "Гост":
"Barclays избра да намали оценката си за данните за второто тримесечие на Tesla от 315 000 превозни средства до по-консервативните 251 000, според Barrons . Това е малко по-малко от оценките на анализатори, анкетирани от FactSet, които в момента очакват Tesla да изведе доставки от 289 000 през второто тримесечие. Barclays също намали оценката си за печалбата на Tesla на акция до $2,08."Да обобщим. Дори ако Тесла вместо да увеличава производството, всяко тримесечие произвежда само по 250 хиляди до края на годината, на края на годината ще са произвели милион и 60 хиляди автомобила, което е 200 хиляди автомобила повече от миналата година.
Също така анализаторите говорят за намалена печалба, а не загуби, въпреки очевидното горене на милиарди долари в новите фабрики.
Тоест Тесла вече е изградила напълно устойчив бизнес, който е печеливш дори по време на кризи. Представи си, когато всичко се нормализира!
Все пак останалите се опитват да започнат да произвеждат електромобили на печалба, въпреки че продават на по-високи цени от Тесла, а Тесла продава на по-ниски цени от тях и въпреки това има над 30% брутен марж на печалбата, което е неосъществима мечта дори за производство на автомобили с ДВГ.
Коментиран от #29
10:19 26.06.2022
28 Прочетох
До коментар #26 от "Къпан пор":
А ти прочете ли, че ще увеличават производствения капацитет? Ето ти и на тебе малко цифри, дано да можеш да ги осмислиш :"...надстройката ще започне през юли и ще продължи до началото на август, а надстройката има за цел да доведе общото производство до над 21 000 превозни средства на седмица:
Работата по модернизацията във фабриката на юг от Шанхай се очаква да бъде завършена около 7 август, като производството на SUV Model Y след това се увеличи до 14 000 бройки седмично от около 11 000 преди пандемията и производството на седана Model 3 на 7 700 единици на седмица от 5500 преди, казаха хората.
Това би довело производствения капацитет на Tesla в Шанхай до над 1 милион електрически превозни средства годишно."
Край на цитата. Само да ти напомня, че производствения капацитет в края на 2021 на всички фабрики на Тесла беше 1,2 милиона, а от август само тази в Шанхай ще има 1 милион производствен капацитет.
Малък ли ти се вижда ръста?
10:26 26.06.2022
29 Къпан пор
До коментар #27 от "Малко цифри":
Губят милиарди, пише го в статията.Да не четеш по вентилатор ара система.Коментиран от #32
10:43 26.06.2022
30 Къпан пор
10:50 26.06.2022
31 Къпан пор
10:52 26.06.2022
32 Чета статията
До коментар #29 от "Къпан пор":
Но доколкото виждам ти си се ограничил в четенето на заглавието и вече коментираш.Тези двата завода в Тексас и Берлин започнаха производство още през 2021 година и през първото тримесечие също бяха на загуба, защото не продадоха нито една бройка от произведеното. Но въпреки това Тесла имаше пет милиарда брутна печалба от 17 милиарда приходи, което е над 30% печалба.
Сега приходите ще са по-малко, но това все още не означава, че ще са на загуба, а че печалбата ще е по-малка от 5 милиарда.
Коментиран от #33, #36, #40, #42
11:22 26.06.2022
33 Къпан пор
До коментар #32 от "Чета статията":
Ядец не позна.Започнаха края на март.11:51 26.06.2022
34 Къпан пор
11:52 26.06.2022
35 Гост
Коментиран от #45
11:56 26.06.2022
36 Гост
До коментар #32 от "Чета статията":
През 2021 завода в Берлин беше още в строеж.11:58 26.06.2022
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Гост
14:25 26.06.2022
39 Гост
До коментар #21 от "Не е проблем":
Ето го пак типичният теслофил. Мъск му казва директно, че нещата не вървят, а той влиза тук и пише, че всичко било цветя и рози.Коментиран от #41, #47
14:28 26.06.2022
40 Грета Тунберг
До коментар #32 от "Чета статията":
Скъпи,да не фалира Тесла?14:59 26.06.2022
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Гост
До коментар #32 от "Чета статията":
Аз се чудя защо Тесла произведени в Берлин имат парчета хоросан,тухли и бетон в купето,а те били сглобени по време на строежа.Коментиран от #46
15:14 26.06.2022
43 Грета Тунберг
Коментиран от #54
15:16 26.06.2022
44 Погледни датата на статията
30.11.2021
Американският автомобилен производител Tesla вече е произвел няколко електрически автомобила на тестова база в завода си в Грюнхайде близо до Берлин. Според Tesla обхватът на ранните одобрения за отделни строителни стъпки включва и производството на ограничен брой тестови автомобила. Те са предназначени за тестови цели в Грюнхайде или във външни системи. Произведените по този начин части и коли няма да се допускат за продажба. Официалната тестова дейност в автомобилния завод все още не е започнала, предава германската агенция DPA.
17:08 26.06.2022
45 Това да не ти е хляб?
До коментар #35 от "Гост":
След като 30 автомобила са предадени на клиентите на 22 март, кога смяташ че са ги произвели? На 22 март сутринта и директно са ги предали на клиентите?Знаеш ли колко тестове трябва да се направят на произведените в този завод автомобили, за да ги одобрят за продажба? Както виждаш от статията, производството започна ноември месец 2021 година, след това беше поискано разрешение за производство на още 2000 тестови автомобила през 2022 година, а чак след това получиха разрешение за производство на автомобили, които могат да продават на клиенти!
Коментиран от #48
17:11 26.06.2022
46 Объркал си се нещо
До коментар #42 от "Гост":
Той за вода беше построен и както виждаш започна производство през ноември месец 2021 година, много по-рано отколкото немските бюрократи успяха да му изкарат окончателното екологично разрешително, което е един от задължителните документи за издаване на окончателно разрешително за строеж, което получиха няколко месеца по-късно в началото на март 2022 година.Тоест познах, че чак след започване на производството, ще си получат екологичното одобрение, за което подадоха документи в края на 2019 година и очакваха да им бъде издадено в началото на 2020 година, за да почнат да секат дърветата да разчистят терена за завода.
Германска му работа? А даже и се гордеят, че издали разрешителното много бързо по германските критерии.
17:17 26.06.2022
47 Какви цветя, какви рози?
До коментар #39 от "Гост":
Милиардите загуби, са си милиарди загуби. Да не твърдиш, че ако старите заводи са спечелили 4 милиарда за второто тримесечие, а новите губят по милиард и половина, Това не е проблем защото в крайна сметка Тесла била на печалба един милиард?Ами проблем си е и то огромен! За тебе може 3 милиарда загуби да са пари за семки, но за Илон Мъск, понеже няма финансовите ти възможности, са си сериозна сума пари, за която да се притеснява.
Коментиран от #50
17:23 26.06.2022
48 Гост
До коментар #45 от "Това да не ти е хляб?":
Колко автомобила произвежда на ден Тесла в Берлин?За колко минути ще се произведат 30 автомобила?Плана е за 1000 седмично,200 дневно като начало.Та колко минути трябват за 30 Тесли.Коментиран от #49
18:06 26.06.2022
49 Как си представяш
До коментар #48 от "Гост":
За един ден да направят всички краш тестове, да извършват хомологация на произведените в завода автомобили и да ги доставят в същото денонощие на клиентите?Нещо да кажеш за произведените през ноември месец 2021 автомобили и получаването на екологично разрешително през март месец 2022 година?
Те едно екологично разрешително проточиха от 2019, 2020, 2021, та го дадоха през 2022 година 4 календарни години, а ти ми говориш че ще направят тестовете и ще им издадат необходимите документи в един работен ден?
И един мармот завива шоколада в станиол!
Тестовото производство започна няколко месеца преди продажбите. Факт. Ти си приказвай колкото си искаш, че продажбите били започнали в деня на производството на първия автомобил на поточната линия.
Коментиран от #51
18:59 26.06.2022
50 Гост
До коментар #47 от "Какви цветя, какви рози?":
Пак ли се направи, че не си разбрал? И пак ли пишеш с моето име?Коментиран от #53
19:00 26.06.2022
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Смешен си
До коментар #51 от "Гост":
Това ли успя да измислиш? Другия път просто не се изказвай неподготвен!Хайде сега като си ти, кажи кога Тесла получи екологичното си разрешително? Нали спореше, че ако го няма, не може да започне да строи без него, защото не се издава разрешително за започване на строеж без ОВОС?
Или последните три години някой пишеше с твоя Ник?
Коментиран от #59
19:09 26.06.2022
53 Я направо кажи кое си писал ти?
До коментар #50 от "Гост":
Тесла повече или по-малко автомобили ще произведе тази година в сравнение с предишната?Това тримесечие на печалба ли ще е или ще фалира?
Или продължаваме по същата схема - "не съм врачок, за да кажа какво ще стане, но със сигурност няма да стане каквото и да е казал теслю"
Коментиран от #60, #63
19:14 26.06.2022
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Симо
Коментиран от #56
09:52 27.06.2022
56 Семо
До коментар #55 от "Симо":
Две фабрики не печелят,другата в Китай затворена заради ковид,с една работеща в Калифорния как да излязат на печалба.Коментиран от #57
16:12 27.06.2022
57 Грешна ти е информацията
До коментар #56 от "Семо":
Тази в Китай БЕШЕ затворена за няколко седмици, а тук говорим за общата печалба на Тесла от цяло тримесечие.Пропускаш и факта, че Тесла не е (само) автомобилна компания и има и други приходи. Очаква се съвсем скоро енергийния и бизнес да задмине по печалби автомобилния. Ама не си мъчи мозъка. Опорната ти точка ще се срути още до края на седмицата, когато свършва тримесечието.
Коментиран от #58, #61
18:10 27.06.2022
58 Семо
До коментар #57 от "Грешна ти е информацията":
Затова ли три месеца не можах да се прибера от Шанхай?Коментиран от #62
13:06 28.06.2022
59 Гост
До коментар #52 от "Смешен си":
Ако пък има дори един коментар в който съм спорил нещо за овос на Тесла, значи си бил ти с моето име.18:01 28.06.2022
60 Гост
До коментар #53 от "Я направо кажи кое си писал ти?":
Вярно е, че не съм врачок и не казвам какво ще стане. Само се смея на това, което журналистите вече поднасят като факти, докато ти продължаваш да го отричаш, дори когато е под носа ти. И не откланяй въпроса - Тесла е на зор - ФАКТ. Прочети пак фактите и ридай.18:05 28.06.2022
61 Гост
До коментар #57 от "Грешна ти е информацията":
До края на месеца Германия смята да върне въглищните електроцентрали. Тесла занимава ли се с въглища? Усещаш ли чия опорна точка се клати?18:06 28.06.2022
62 Гост
До коментар #58 от "Семо":
Колега, ти нищо не разбираш. Нашето гуру тук знае повечко за теб, отколкото ти знаеш за себе си. Той е всезнаещ, всеможещ и вечно прав, дори когато греши.18:07 28.06.2022
63 Гост
До коментар #53 от "Я направо кажи кое си писал ти?":
Чети днешната статия за спрените доставки на коли от Тесла към клиентите й. Там пише отговорът, който търсиш, но който ще се направиш, че не си видял.18:37 28.06.2022