Първият Mercedes-Benz, оборудван с новата деветстепенна автоматична скоростна кутия, е E350 BlueTec със задно предаване. От компанията съобщиха, че новия деветстепенен автомат е изцяло собствена разработка на Mercedes и първоначално с нея ще се оборудват автомобилите от новата E-Klasse. До този момент настоящата E-Klasse разполагаше с автоматична трансмисия със седем предавки.
Освен с иновационната деветстепенна трансмисия версията E350 BlueTec е снабдена и с трилитров шестцилиндров двигател с мощност от 252 конски сили. Интересното е, че въпреки смяната на трансмисията динамичните характеристики на автомобила остават същите. Седанът със задно предаване ускорява от 0 до 100 км/ч за 6.6 секунди.
Освен новата трансмисия колата е снабдена и със старт-стоп система, като благодарение на двете иновации E350 BlueTec вече е по-икономичен. Средният разход на гориво е 5.3 литра - показател, който е с 0.3 литра по-добър от досегашния. В града E350 BlueTec с деветстепенна трансмисия ще харчи 6.4 литра на 100 километра пробег (досега беше 6.9 л), а на извънградско този показател ще си остане същият - 4.7 литра.
Освен на E350 BlueTec Mercedes-Benz сменя трансмисията на още една от своите модификации. Става дума за E220 BlueEfficiency, шестстепенната механична скоростна кутия, на която е сменена със седемстепенна автоматична трансмисия. Това доведе до снижаване на разхода на гориво от 4.7 до 4.4 литра на 100 километра пробег. Изхвърляните вредни газове и при двете модификации също са по-малко.
И последната новост от Mercedes-Benz е, че семейството на E-Klase се сдоби и с модификация, работеща на газ. Този вариант се нарича E200 NGD и разполага с двулитров турбомотор с мощност 154 конски сили. Максималният му въртящ момент е 269 Нм. От 0 до 100 км/ч "газовият" Mercedes-Benz ускорява за 10.4 секунди.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 skier
Коментиран от #3
10:56 23.07.2013
2 PIRANHA
11:15 23.07.2013
3 Милен Атанасов
До коментар #1 от "skier":
По-добре да се използва всепризнатата за най-добра трансмисия на ZF , отколкото собствени разработки със съмнително качество. Ауди пийнаха вода с мултитроника, да видим как ще е 9-степенният автомат на Мерцедес. Нямам съмнения, че ще е добър, но дали колкото ZF, времето ще покаже.Коментиран от #9
11:18 23.07.2013
4 Станислав Георгиев
13:00 23.07.2013
5 Ивайло Станев
айде сега кажи дали има нещо общо с л/100км?
Коментиран от #7
14:08 23.07.2013
6 валко
14:52 23.07.2013
7 Георги Воденичарски
До коментар #5 от "Ивайло Станев":
Има конвертори в и-нет или по-точно 22 МПГ са 10.7 л/10015:13 23.07.2013
8 skier
15:55 23.07.2013
9 Mercedes-Benz
До коментар #3 от "Милен Атанасов":
Още преди 40 години (ако не и повече) Мерцедес работят заедно със ZF и разработват скоростни кутии. Тогава започват оплаквания от клиентите относно надеждността и приключва съюза им. Оттам нататък Мерцедес сами си правят автоматиците, и ако казваш че били със "съмнително" качество, значи никога не си имал досег с техен автомат. Цял свят е признал 4 степенния и 5 степенния им като едни от най-надеждните,при правилна експлоатация могат да надживеят колата. А да сравняваш боклука с 4 кръга на решетката и Мерцедес е смешно. От 1995-та насам не съм чул да има надеждно ауди.Колкото до статията, ще добавя,че Мерцедес имат серийна газова E-класа от 12 години поне (W210,W211,W212). Доскоро беше E200 Kompressor и се нарича NGT (Natural Gas Technology), а не NGD!
17:12 23.07.2013
10 Bobi
18:05 23.07.2013
11 Виктор Христов
Коментиран от #13
18:38 23.07.2013
12 Виктор Христов
18:38 23.07.2013
13 Йордан Славов
До коментар #11 от "Виктор Христов":
Откога имат 9-степенни? Може би когато няколко години нямаше 7-степенни освен "Мерцедес"?!19:38 23.07.2013
14 Владимир Врачански
Коментиран от #17
20:20 23.07.2013
15 Енцо Енцо
20:43 23.07.2013
16 Енцо Енцо
Трансмисията ще бъде сложена на Elantra и Accent
20:45 23.07.2013
17 Mercedes-Benz
До коментар #14 от "Владимир Врачански":
Не говори глупости като не си наясно, защото изглеждаш смешен!Всички 4-цилиндрови компресорни двигатели на Мерцедес са 1.8 - лепенките 180,200,230 компресор са за различаване на мощността.
200 Компресор 163 коня е двигателя преди фейслифта и мощността е еднаква за NGT и "нормалния" вариант на бензин.
След фейслифта NGT остава със 163 коня,а "нормалния" е 184 к.с.
http://www.youtube.com/watch?v=CqltTIuZvZc
Тук: https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Baureihe_211
отиваме на таблиците с двигателите - Übersicht über die angebotenen Motoren (2002–2006) и втората е по-надолу със същото име,но (2006-2009) (трябва да се цъкне вдясно от името им,казвам го за тия дето са зле с компютрите):
И какво виждаме:
Преди фейса:
E 200 NGT индекс на двг: M271 E1ML NGT (R4 цил.) 1796cc 120kW (163к.с.)
E 200 Kompressor индекс на двг: M271 E18ML (R4 цил.) 1796cc 120kW (163к.с.)
След фейса:
E 200 NGT индекс на двг: M271 E18ML NGT (R4 цил.) 1796cc 120kW (163к.с.)
E 200 Kompressor индекс на двг: M271 E18ML (R4 цил.) 1796cc 135kW (184к.с.)
21:23 23.07.2013
18 Красимир Костов
22:18 23.07.2013
19 Ivailo Chankov
Всъщност на някои автомобили дори им е достатъчна само една предавка .
Коментиран от #20
12:25 24.07.2013
20 Niky Tashkov
До коментар #19 от "Ivailo Chankov":
Веднага ти обяснявам колкото повече скорости толкова по ефективно работи двигателя и на минимални обороти и разход ... Аз карам 6 степенен автоматик и на моменти колата не може да вземе решение на коя скорост да се движи С увеличаване броя на предавките намалява диапазона м/у тях съответно по лесно ги сменя , за големи двигатели и 10 скорости не са излишни сваля разхода много....14:26 24.07.2013
21 Бхд БхД
21:36 24.07.2013
22 борислав димов
21:57 24.07.2013