Last news in Fakti

4 Ноември, 2022 13:59 60 414 26

VW Tiguan на старо - готин немски кросоувър, но внимавайте с двигателите и скоростните кутии

  • автомобилът на старо-
  • volkswagen-
  • tiguan
VW Tiguan на старо - готин немски кросоувър, но внимавайте с двигателите и скоростните кутии - 1

Volkswagen Tiguan от първото поколение не се оборудва с атмосферни бензинови двигатели, което смятаме за минус. В същото време стотици Tiguan-и се купуват и продават на вторичния пазар. Въпреки че всички двигатели са с компресор, динамични са, но имат своите проблеми. Представяме ви кратко описание на Volkswagen Tiguan (2007–2016) с всичките му проблеми и повреди.

Като техника, комфорт и оборудване моделът се доближава до стандарта на компактен кросоувър. Каросерията не бърза да ръждясва, окачването е здраво, ергономичността е примлива, 200 мм просвет, багажникът е 470 литра, дизайнът е проверен и не старее. Тогава защо толкова внимателно трябва да се купува употребяван Tiguan?

Има известно недоверие към основни възли и агрегати на Volkswagen и те са напълно оправдани. На първо място, към роботизираните DSG скоростни кутии и към 1.4 TSI бензиновия двигател. Тези агрегати често се развалят дори преди 100 хиляди километра.

Концернът постепенно обнови както роботизираните трансмисии, така и двигателите. Но е твърде късно - версиите с модернизираните възли и агрегати идват през 2015 година, когато вече беше представено второто поколение Tiguan. Но ако изборът ви все пак е върху първия Tiguan, неизбежно ще възникне въпросът - с кой двигател да вземем?

1.4TSI (CAVA, CAXA)

Задвижването на веригата за синхронизация е слабото звено на този мотор. Разтягането на веригата е изпълнено с ускорено износване на предавките и нарушаване на обмена на газ в цилиндрите. Ако веригата прескочи със зъб, е възможно разрушаване на клапани и бутала.
Преди рестайлинга (2011 г. и по-рано), моторът се комбинира само с ръчна скоростна кутия - много надеждна и издръжлива. След рестайлинга обаче (от 2012 г. нататък) беше добавен роботът DQ250 (DSG-6) с два „мокри“ съединителя. Не е най-лошият сред роботите и със сигурност е по-добър от DQ200, но и той е по-капризен.

Първоначално предлагаха Tiguan с 1.4 във версията CAVA (150 к.с.), по-късно се присъедини CAXA (122 к.с.). И двата варианта е добре да се карат с високооктанов бензин, защото са чувствителни към стандартния А95.

VW Tiguan на старо - готин немски кросоувър, но внимавайте с двигателите и скоростните кутии

От създаването си всички 1.4 двигатели от семейството EA111 имат два конструктивни проблема. Първият е, че веригата за синхронизация се разтяга твърде бързо (понякога до 60-80 хиляди км). Дори и след модернизацията проблемът не беше напълно решен.

Второто е бързото натрупване на сажди върху клапаните и буталните пръстени. Резултатът е детонация, спад на компресията, разрушаване на буталата. Заводът многократно модифицира двойката бутални пръстени, променяйки техните материали и конфигурация, но без особен успех.
.
Но е неправилно е да се смята, че двигателят е безнадежден. С редовно почистване и изключване на нискокачествено гориво, 250-280 хиляди км ще бъдат изминати без проблем.

2.0TSI (CCZC, CCZD, CAWA, CAWB)

Директно впръскване, турбина, чугунен блок. Предлага се в различни версии (170, 180, 200 к.с.). Но половината от всички автомобили на вторичния пазар са с разновидността на мотора с мощност 170 конски сили в комбинация с хидравличен автомат и задвижване на всички колела.

Роботът DQ500 е рядък, добър е, но няма смисъл да го търсим специално, тъй като има японска "картечница" AQ450 (09M) с ресурс от 250 хиляди км, известна още като Aisin TF-62SN.

VW Tiguan на старо - готин немски кросоувър, но внимавайте с двигателите и скоростните кутии

Всички версии на двигателя имат общи заболявания, при 170-те конски сили те изглеждат малко по-слабо изразени, но все пак неизбежни. И тук ангренажната верига е доста слаба и може да се повреди до 100 хиляди км. Бензинът AI-95 е приемлив, но лошото качество на горивата у нас причинява детонация, а силната детонация води до повреди в буталата.

Саждите се натрупват бързо, препоръчва се да се почистват механично - измиването със специални средства не е много ефективно и помага за кратко време. Наличието на сажди води до повишен разход на масло - до 0.5 литра на 1000 км. Запалителните свещи и бобините често трябва да се сменят. Също така инжекционна помпа не се слави с голям ресурс, а е доста скъпа.

Най-надеждни са ранните поколения на мотора (до 2011 г.), като CAWA е само едно от тях. Пробег от 300 хиляди км е напълно постижим. CCZC вече е второ поколение, а обявеният от завода ресурс е по-малък - 260 хил. км. Всички версии със сигурност ще изискват редовно техническо съдействие. Но се славят с икономичност, но пък разполагат с добра динамика.

2.0 TDI (CBAB)

Най-разпространена у нас е версията със 140 конски сили. Този мотор и "приятел" с Aisin автомата, а „ръчката“ е изключително рядка, както и задвижването само към предната ос.

Чугунен блок, хидравлични компенсатори, пиезо инжектори, блок балансьори, комбинирани с маслена помпа, сложен компресор с вакуумно задвижване с променлива геометрия на лопатките, са все неща, които изискват внимание.

За турбодизел си е доста спокоен агрегат. Икономичен и тих. Изминава над 400 хиляди км. До 200 хиляди км обикновено нищо не трябва да ви притеснява. Но тъй като това е турбодизел, той изисква внимателна и скъпа поддръжка. EGR клапан, вихрови клапи, инжектори, филтър за твърди частици - всичко ще трябва да се почисти. Ангренажният ремък трябва да се смени на 100 0000 кимометра. А лошото дизелово гориво може да убие не само инжекционните помпи и дюзи, но и буталата.

VW Tiguan на старо - готин немски кросоувър, но внимавайте с двигателите и скоростните кутии

Този мотор се характеризира с висок стандартен разход на масло. Половин литър на хиляда км все още не се счита за критичен, трябва да се притеснявате за консумация от литър или повече. До 2009 г. имаше проблем с износването на така наречения "къс" шестограм в маслената помпа - след това беше въведен "дълъг". Турбината е издръжлива.

На фона на бензиновите мотори този дизелов двигател изглежда повече от конкурентен. Много експерти го препоръчват при избора на употребяван Tiguan. Но тази версия е само 4х4. Като такъв Tiguan е надежден и не създава много проблеми. Друг е въпросът, че от практическа гледна точка при чисто градско шофиране задвижването на четирите колела е безполезно - само увеличава експлоатационните разходи.

Обобщение

Tiguan не е с непретенциозен двигател, така че изборът е труден. Ако имате нужда от версия с предно задвижване, тогава няма какво да избирате - заложете на 1.4 с 122 конски сили - по-малко динамика, но по-висока надеждност. Задвижването на четирите колела е препоръчително в комбинация с дизела. И още нещо. Всеки Tiguan се нуждае от промивка на всички радиатори поне веднъж на две години. Високотехнологичните единици се страхуват от прегряване. А какви екземпляри от Tiguan се предлагат у нас, можете да видите ТУК.

VW Tiguan на старо - готин немски кросоувър, но внимавайте с двигателите и скоростните кутии


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иванчо

    69 20 Отговор
    По-гаден кашон от тая кола няма. Почти всичко от VW между 2004 и 2018 година е тотал щета.

    Коментиран от #7, #12

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 2.0 тди

    25 34 Отговор
    икономичен, здрав и бърз

    Коментиран от #11

  • 5 Имам

    10 46 Отговор
    бмв Х3, страхотна машина е

    Коментиран от #23

  • 6 По-добре

    18 39 Отговор
    Рено Каптур
  • 7 Почти

    34 10 Отговор

    До коментар #1 от "Иванчо":

    2005та, купен нов от БГ - 1.9тди, шестстеппена ръчка Туран. На 260 000 сменихме съединител, на 380 000 рециклирахме турбина. А да - колата е служебна и се ползва основно за товарна и то в София.
  • 8 Хахаха

    18 7 Отговор
    Готина кола ама внимавай, че си е пустиняк баце.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 4.4

    60 17 Отговор
    Е нема що, много страхотен. Само трябва да внимаваш за харченето на масло - 1л/1500-2000км; DSG-то да не се скапе, че ремонтър струва повече от джипа. Иначе да, готин, скърца по-зле от смартче, вътре всичко пластмаса, копчетата се изтъркват и т.н. Който е мераклия да си го купи. Аз лично карам японско и съм доволен.
  • 11 .....

    25 26 Отговор

    До коментар #4 от "2.0 тди":

    имам такъв и съм изключително доволен. много приятен практичен сув.
  • 12 Есен е

    36 7 Отговор

    До коментар #1 от "Иванчо":

    Аз имах от тази марка,малка кола
    и внимавам ,без да се заричам за
    нищо на света този таралясник.
    Подскачаше като жабе,абе останах
    без нерви.
  • 13 1.9 ТДИ ценител

    25 11 Отговор
    по-добро от класиката нЕма
  • 14 Дфен

    30 7 Отговор
    Значи пълен леш
  • 15 някой

    60 5 Отговор
    Много хубави,ама внимавайте шото образуват нагар,слаби вериги, калпави сегменти,скоростни кутии, горят масло......е то кво остана? Тенекията.
  • 16 Ся пичове,

    25 5 Отговор
    мерите си шките с коли втора, трета ръка на по 300к км и нагоре, не знам какво очаквате......не са вечни...купете нова тогава разправяйте кой какви проблеми имал, ама до 200к км ще забравите че имате кола, е може водна помпа на 80к км по гаранция и така...

    Коментиран от #20

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Изводът

    29 7 Отговор
    Перфектен скраб! Немско "качество", мерси!
  • 19 Факт

    39 5 Отговор
    Който разбира на този боклук не се спира.
  • 20 Миро

    27 7 Отговор

    До коментар #16 от "Ся пичове,":

    Без проблеми първите 200К? Пич, объркал си десетилетието, даже века! 😉

    Коментиран от #21

  • 21 А са де Мираки

    4 14 Отговор

    До коментар #20 от "Миро":

    Вади парата и да ти водя 2-3 ВАГ- на около 200 хиляди и без проблеми!!!
    Поддържани само в официалния сервиз за съответната марка и ще се види какво, кога и защо е сменявано!!!
  • 22 Хитрото

    19 4 Отговор
    Никога не си купувайте двигател с директно впръскване , рядко изкарва 100000 км , още на 50000 може да дефектира помпата за високо налягане , разхода на масло към 100000 км е 1л/1000 , турбото е другия боклук .Общо взето бягайте надалеч.А и той не търпи газ.Пълна набутка.Правен е максимум да изкара гаранцията.
  • 23 Супер

    7 9 Отговор

    До коментар #5 от "Имам":

    БМВ Х3, F25, дизел, 313кс - чудесна и здрава отвсякъде с нисък разход, много мощност и супер ускорение когато е необходимо.
  • 24 Тойода

    8 5 Отговор
    Форестър за го слага в малкия си джоб.

    Коментиран от #25

  • 25 КЪНДИЛОТО

    7 4 Отговор

    До коментар #24 от "Тойода":

    СЛЕД МУЛТИПЛА-то ТОЯ,, форестър,, МИ Е СУПЕР ГРОЗЕН САНДЪК МНОГО ТЪПА КОЛА .....
  • 26 СЗО

    4 4 Отговор
    Симпатичен Тигуан???