Last news in Fakti

9 Януари, 2023 17:29 25 504 41

Mazda обяви официално завръщането на Ванкеловия мотор

  • mazda-
  • ванкелов мотор-
  • ванкелов двигател-
  • mx-30

Първият модел ще дебютира на 13 януари

Mazda обяви официално завръщането на Ванкеловия мотор - 1

След години слухове и спекулации, Mazda най-после излезе с официално изявление за това кога точно ще видим нов модел на марката оборудван с Ванеклов двигател. Това ще се случи още този месец и то точно на 13 януари по време на автомобилното изложение в Брюксел. Моделът ще се появи на пазара още през тази пролет.

Става въпрос за кросоувърът МХ-30, който ще получи Ванкеловия мотор, който ще служи като генератор за електрическото задвижване на електрическия модел. От компанията все още не разкриват особени подробности за модела, но споделиха новото лого, което ще отличава моделите с Ванкелов двигател.

Към момента МХ-30 се предлага с изключително малка 35.5кВч батерия и пробег от около 200 километра с едно зареждане. Задвижването се осъществява от електромотор на предните гуми, който генерира 144 конски сили.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 65 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Механик

    106 9 Отговор
    Пак тъпизми, написани от хора, които нямат понятие за какво пишат.
    Ако ДВГ (за особено умните- Двигател с Вътрешно Горене), задвижва ел. генератор, който в последствие захранва електродвигател, то това не е "ЕЛЕКТРИЧЕСКА" кола. Дори в това няма и нищо новаторско, понеже преди 60 години, а и до днес, дизеловите мотриси се задвижват именно по тоя начин. В момента в много градове на БГ има тролеи, които имат и дизелов генератор и когато няма ток в мрежата, придвижването им става именно по горния начин.
    Четете, господа претендиращи да пускате статии за автомобили! И научете най-накрая тоя пусти английски, че с автоматичния превод ви се смеят и приматите !

    Коментиран от #3, #4, #10, #20, #27, #31, #34

  • 2 Помощник- механик

    86 7 Отговор
    Най- добрия вариант е електрически мотор с два генератора, един на бензин и един дизелов, за по- сигурно! И за в краен случай отзад в багажника една " циганска любов" на пара!

    Коментиран от #36

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Смех

    13 114 Отговор
    Ванкеловата безсмислица е върха на инженерната некадърност.Хаха как ще промениш физикохимичен термичен процес само на базата на геометрия.Връх на смвха са тия германци но определено ванкел бие по глопост некадърника дизел отровил половината Планета

    Коментиран от #7, #8, #9, #11, #12, #15, #19, #35

  • 6 СЗО

    14 57 Отговор
    Мислех Мазда за по сериозна фирма...

    Коментиран от #17

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Механик

    68 1 Отговор

    До коментар #5 от "Смех":

    Ванкеловата бесмислица не е безмислица. Като идея е страхотна и го е доказала. Проблем е в уплътнението на работното пространство. За там, според мен, няма лечение за сега. Ако тоя проболем се реши, ванкелът може много да даде.

    Коментиран от #28

  • 10 Точно така

    17 3 Отговор

    До коментар #1 от "Механик":

    Съобщението е или от загубени в превода журналисти или от спортни журналисти и да не сме толкова взискателни. :)

    Коментиран от #16

  • 11 Турбо

    38 1 Отговор

    До коментар #5 от "Смех":

    Не познаваш роторния двигател.

    Коментиран от #21

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Така е

    16 7 Отговор
    Високият разход на бензин и масло, проблема с уплътненията на ванкела, не вярвам да доведе до нещо добро. Ще се избегне проблема с ниския въртящ момент в ниски и средни обороти, но други недостатъци на този мотор ще останат. И в екологията май не му е силата. Пък дано да успеят. Да има избор и алтернативи на електрокарите. Мазда скоро рекламираха Х-мотора ама се оказа лек провал.

    Коментиран от #26, #40

  • 14 Съсипия

    15 9 Отговор
    Съсипаха я тая държава, съсипаха ги и Маздите.
  • 15 Хайл

    13 2 Отговор

    До коментар #5 от "Смех":

    Ганюф,папчиф кифльо учиш каквото учат манекенките и се взе на сериозно
  • 16 Хайл

    6 1 Отговор

    До коментар #10 от "Точно така":

    Не,от аФтор учещ като манекенките с 1 клетка
  • 17 Хайл

    19 5 Отговор

    До коментар #6 от "СЗО":

    Теслата сериозна фирма ли е ганюф???? На мъск пентагона му спря парите защото го хванаха в измами и балона взе да издиша още по-силно...само плямпания на наркоман нищо друго

    Коментиран от #23

  • 18 Хайл

    8 3 Отговор
    Пичове,видите ли "статия" от аФтора Гален Ганнюф спокойно го игнорирайте-САМО ПРОСТОТИИ ОТ ТОЯ
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 МЪСК

    16 3 Отговор

    До коментар #1 от "Механик":

    Да, това е сериен (другият подвид е паралелен) хибрид, НО същевременно нов клас коли, наречен ЕЛЕКТРОМОБИЛ С УДЪЛЖЕН ПРОБЕГ, каквито са Chevrolet Volt, Opel Ampera, BMW i3 REX, Fisker Karma, The Tourneo Custom Plug-in Hybrid (PHEV) - където ДВГ е само генератор и не върти колелата.
    Страхотно лого на Мазда! Супер идея - ванкела е перфектен генератор - малък и с високи обороти.
    В CX-30 действително коша е празен и има място за 2-3 даже.

    Коментиран от #33

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този автомобил си е електричка

    7 1 Отговор
    Турнали са му едно ванкелче да дозарежда при необходимост. Но с тази малка батерия на ванкелчето ще му се налага да поработва доста често и си става направо хибрид. Бих казал, че е алтернативно решение ако батерията беше двойно по голяма. Ванкеловият двигател е подходящ за авио модели. Голямото му предимство е 1/3 по ниско тегло за еквивалентна мощност.
    Скептичен съм за използването му в този случаи но нека все пак да го видим в реална обстановка.

    Коментиран от #25

  • 23 СЗО

    7 3 Отговор

    До коментар #17 от "Хайл":

    Къде тук въобще става въпрос за Тесла???
  • 24 Спиро

    46 1 Отговор
    Понякога коментарите са по-интересни от статиите.
    Хората тук явно си мислят, че знаят за автомобилостроенето повече от японците.
    Чувал съм, че българите сме нация техническа, но си мислех, че е само лаф :)
    Японци, германци и прочее “некадърници” трябва по-често да влизат тук във Факти и да се “образоват”.
    Нещо ако не знаят, да питат….

    Коментиран от #29

  • 25 Няма да работи толкова често

    7 4 Отговор

    До коментар #22 от "Този автомобил си е електричка":

    По принцип този двигател ще се използва само и единствено, когато или бързаш за някъде или зареждането с ток ти излиза много по-скъпо от бензина. При среден годишен пробег за европейците от 13 000 км, това са 35 км на ден и при няколко по-дълги пътувания през годината, за останалите дни остават по 20-30 км, което означава че при зареждане веднъж седмично 200 км пробег ще ти стигат за седмицата.


    Освен това има много хора които изминават над средните 13 000 км на година, което означава че останалите изминават по-малко и от 13 000 и за тях този автомобил ще е перфектен.

    А предвид десетината зарядни станции от София до Бургас, което е най-дългото пътуване за годината на повечето софиянци, даже няма да им се налага да ползват двигателя.

    Коментиран от #41

  • 26 Няма проблем с ванкела

    21 2 Отговор

    До коментар #13 от "Така е":

    Описаните от тебе недостатъци не се отнасят за ванкеловия двигател, когато той работи в оптимални обороти. Проблемът с използването му като нормален ДВГ е точно невъзможността постоянно да работи в оптимални обороти.

    А при работа като генератор, този двигател ще работи с предварително избрани обороти и натоварване, които ще са точно оптималните му и по този начин се избягват абсолютно всички недостатъци на двигателя, а се използва предимството му от лекото тегло спрямо мощността и добрата ефективност при оптимални обороти. Предвид рядката работа на двигателя и то само при оптимални обороти, дори и ресурса му няма да е проблем.
  • 27 ПРАВ СИ...!

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "Механик":

    По журналистическата логика от статията,би трябвало и старият изпитан ,,ДЕТ" от съветско време да е...,,Електрически влекач"....!
  • 28 И отново си прав!

    15 1 Отговор

    До коментар #9 от "Механик":

    Най-голямото предимство на Ванкеловият двигател е че той работи без никакви...вибрации...!Защото липсва дебаланса на коляно-мотовилковият механизъм и в това отношение е гениално опростен!Но уплътнението на високата компресия по малката площ на върха на въртящото се ,,бутало" е проблем...!Последно са правени опити с керамично уплътнение на малката контактна площ...
  • 29 Така е

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "Спиро":

    Скромният опит на хора интересуващи се, често показва многото инженерни грешки. Безброй са случаите на инженерни гафове в автомобилостроенето. А това прави едни фирми по-добри и сигурни от други. Един от критериите. Много рядко някои от тях признават грешки. Затова като нямаш информация можеш да напишеш такъв ехиден коментар за коментиращите тук. И пак същия пример от зум-зум компанията-провала на бензиновия-дизел Х-мотор. Те имат и много други провали, но са далеч от рекордьорите.

    Коментиран от #30

  • 30 Любителю на toyota

    3 2 Отговор

    До коментар #29 от "Така е":

    Как ще коментираш това че днес ръководството на toyota буквално повтори думите които ви повтарям от пет години насам, а ти ме питаш дали разбирам повече от шефовете на toyota?

    Ти ще си признаеш ли грешката, след като я потвърждават дори шефовете на toyota?

    А дано, ама надали.
  • 31 ЗнайкУ

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Механик":

    Първо почва да се ползва в корабите, преди около век, вместо редуктор на високооборотната турбина към нискооборотния винт. През втората световна война Фердинант Порше прави свръх тежък танк с такова задвижване, а всички са впечатлени колко тихо и леко се движи огромната машина.
  • 32 Въййй

    4 0 Отговор
    ще дебютира на 13 януари в петък.
    Не съм суеверен амааа
  • 33 Мнение

    3 3 Отговор

    До коментар #20 от "МЪСК":

    Автомобил, захранван от ДВГ - "нов клас коли, наречен ЕЛЕКТРОМОБИЛ С УДЪЛЖЕН ПРОБЕГ"???
    Тва е все едно на кюфтетата да кажеш, че не са от месо, а са от нов клас храни, наречени миксирани таблетки с удължено освобождаване на енергия?!

    Коя част от тоя автомобил, който е очеизвадно задвижван от ДВГ, може да се нарече електричка???

    Колкото до Ванкеловия ДВГ, дали е перфектния генератор, може да отговори всеки собственик на подобна Мазда, който е прекарал по-дълго в сервиза отколкото на магистралата!
  • 34 Станислав

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "Механик":

    Хибрид се казва 🙂
  • 35 Станислав

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "Смех":

    Мазда и германци? 🤦🏼‍♂️
  • 36 помощник на помощника

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Помощник- механик":

    Забравил си покрива - слънчеви панели и перка- генератор и ако има място и хвърчило да има.
  • 37 От опит

    6 0 Отговор
    Четири години карах RX-7 с Ванкелов двигател, най-добрата ми кола. Лека, мощна, достатъчно икономична за спортна кола, и даже не ми е горяла масло колкото сегашната, която е на 2/3 километри. Ванкеловият двигател е страхотна технология, дано Мазда успеят да я възродят.
  • 38 Любен

    1 1 Отговор
    Само на гумите ли ще има електромотор? А джантите кой ще ги върти?

    Коментиран от #39

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Димитър

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Така е":

    Ганчо, ти изглежда си по-умен от един автобус японски инженери.
  • 41 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Няма да работи толкова често":

    Ганюф ганюф,поредна глупост от теб-13 000 км ГОДИШНО ПРИ ЕВРОПЕЙЦИТЕ!!!!!! БИЛ ТЕ Е ТОК ОТ ТЕСЛА МАЙ 🤣🤣🤣🤣