След години слухове и спекулации, Mazda най-после излезе с официално изявление за това кога точно ще видим нов модел на марката оборудван с Ванеклов двигател. Това ще се случи още този месец и то точно на 13 януари по време на автомобилното изложение в Брюксел. Моделът ще се появи на пазара още през тази пролет.
Става въпрос за кросоувърът МХ-30, който ще получи Ванкеловия мотор, който ще служи като генератор за електрическото задвижване на електрическия модел. От компанията все още не разкриват особени подробности за модела, но споделиха новото лого, което ще отличава моделите с Ванкелов двигател.
Към момента МХ-30 се предлага с изключително малка 35.5кВч батерия и пробег от около 200 километра с едно зареждане. Задвижването се осъществява от електромотор на предните гуми, който генерира 144 конски сили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Механик
Ако ДВГ (за особено умните- Двигател с Вътрешно Горене), задвижва ел. генератор, който в последствие захранва електродвигател, то това не е "ЕЛЕКТРИЧЕСКА" кола. Дори в това няма и нищо новаторско, понеже преди 60 години, а и до днес, дизеловите мотриси се задвижват именно по тоя начин. В момента в много градове на БГ има тролеи, които имат и дизелов генератор и когато няма ток в мрежата, придвижването им става именно по горния начин.
Четете, господа претендиращи да пускате статии за автомобили! И научете най-накрая тоя пусти английски, че с автоматичния превод ви се смеят и приматите !
Коментиран от #3, #4, #10, #20, #27, #31, #34
18:03 09.01.2023
2 Помощник- механик
Коментиран от #36
18:15 09.01.2023
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Смех
Коментиран от #7, #8, #9, #11, #12, #15, #19, #35
18:38 09.01.2023
6 СЗО
Коментиран от #17
18:51 09.01.2023
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Механик
До коментар #5 от "Смех":
Ванкеловата бесмислица не е безмислица. Като идея е страхотна и го е доказала. Проблем е в уплътнението на работното пространство. За там, според мен, няма лечение за сега. Ако тоя проболем се реши, ванкелът може много да даде.Коментиран от #28
19:44 09.01.2023
10 Точно така
До коментар #1 от "Механик":
Съобщението е или от загубени в превода журналисти или от спортни журналисти и да не сме толкова взискателни. :)Коментиран от #16
19:55 09.01.2023
11 Турбо
До коментар #5 от "Смех":
Не познаваш роторния двигател.Коментиран от #21
20:07 09.01.2023
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Така е
Коментиран от #26, #40
21:06 09.01.2023
14 Съсипия
21:16 09.01.2023
15 Хайл
До коментар #5 от "Смех":
Ганюф,папчиф кифльо учиш каквото учат манекенките и се взе на сериозно21:17 09.01.2023
16 Хайл
До коментар #10 от "Точно така":
Не,от аФтор учещ като манекенките с 1 клетка21:18 09.01.2023
17 Хайл
До коментар #6 от "СЗО":
Теслата сериозна фирма ли е ганюф???? На мъск пентагона му спря парите защото го хванаха в измами и балона взе да издиша още по-силно...само плямпания на наркоман нищо другоКоментиран от #23
21:21 09.01.2023
18 Хайл
21:24 09.01.2023
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 МЪСК
До коментар #1 от "Механик":
Да, това е сериен (другият подвид е паралелен) хибрид, НО същевременно нов клас коли, наречен ЕЛЕКТРОМОБИЛ С УДЪЛЖЕН ПРОБЕГ, каквито са Chevrolet Volt, Opel Ampera, BMW i3 REX, Fisker Karma, The Tourneo Custom Plug-in Hybrid (PHEV) - където ДВГ е само генератор и не върти колелата.Страхотно лого на Мазда! Супер идея - ванкела е перфектен генератор - малък и с високи обороти.
В CX-30 действително коша е празен и има място за 2-3 даже.
Коментиран от #33
23:02 09.01.2023
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този автомобил си е електричка
Скептичен съм за използването му в този случаи но нека все пак да го видим в реална обстановка.
Коментиран от #25
01:44 10.01.2023
23 СЗО
До коментар #17 от "Хайл":
Къде тук въобще става въпрос за Тесла???07:02 10.01.2023
24 Спиро
Хората тук явно си мислят, че знаят за автомобилостроенето повече от японците.
Чувал съм, че българите сме нация техническа, но си мислех, че е само лаф :)
Японци, германци и прочее “некадърници” трябва по-често да влизат тук във Факти и да се “образоват”.
Нещо ако не знаят, да питат….
Коментиран от #29
07:14 10.01.2023
25 Няма да работи толкова често
До коментар #22 от "Този автомобил си е електричка":
По принцип този двигател ще се използва само и единствено, когато или бързаш за някъде или зареждането с ток ти излиза много по-скъпо от бензина. При среден годишен пробег за европейците от 13 000 км, това са 35 км на ден и при няколко по-дълги пътувания през годината, за останалите дни остават по 20-30 км, което означава че при зареждане веднъж седмично 200 км пробег ще ти стигат за седмицата.Освен това има много хора които изминават над средните 13 000 км на година, което означава че останалите изминават по-малко и от 13 000 и за тях този автомобил ще е перфектен.
А предвид десетината зарядни станции от София до Бургас, което е най-дългото пътуване за годината на повечето софиянци, даже няма да им се налага да ползват двигателя.
Коментиран от #41
10:23 10.01.2023
26 Няма проблем с ванкела
До коментар #13 от "Така е":
Описаните от тебе недостатъци не се отнасят за ванкеловия двигател, когато той работи в оптимални обороти. Проблемът с използването му като нормален ДВГ е точно невъзможността постоянно да работи в оптимални обороти.А при работа като генератор, този двигател ще работи с предварително избрани обороти и натоварване, които ще са точно оптималните му и по този начин се избягват абсолютно всички недостатъци на двигателя, а се използва предимството му от лекото тегло спрямо мощността и добрата ефективност при оптимални обороти. Предвид рядката работа на двигателя и то само при оптимални обороти, дори и ресурса му няма да е проблем.
10:29 10.01.2023
27 ПРАВ СИ...!
До коментар #1 от "Механик":
По журналистическата логика от статията,би трябвало и старият изпитан ,,ДЕТ" от съветско време да е...,,Електрически влекач"....!11:00 10.01.2023
28 И отново си прав!
До коментар #9 от "Механик":
Най-голямото предимство на Ванкеловият двигател е че той работи без никакви...вибрации...!Защото липсва дебаланса на коляно-мотовилковият механизъм и в това отношение е гениално опростен!Но уплътнението на високата компресия по малката площ на върха на въртящото се ,,бутало" е проблем...!Последно са правени опити с керамично уплътнение на малката контактна площ...11:06 10.01.2023
29 Така е
До коментар #24 от "Спиро":
Скромният опит на хора интересуващи се, често показва многото инженерни грешки. Безброй са случаите на инженерни гафове в автомобилостроенето. А това прави едни фирми по-добри и сигурни от други. Един от критериите. Много рядко някои от тях признават грешки. Затова като нямаш информация можеш да напишеш такъв ехиден коментар за коментиращите тук. И пак същия пример от зум-зум компанията-провала на бензиновия-дизел Х-мотор. Те имат и много други провали, но са далеч от рекордьорите.Коментиран от #30
14:21 10.01.2023
30 Любителю на toyota
До коментар #29 от "Така е":
Как ще коментираш това че днес ръководството на toyota буквално повтори думите които ви повтарям от пет години насам, а ти ме питаш дали разбирам повече от шефовете на toyota?Ти ще си признаеш ли грешката, след като я потвърждават дори шефовете на toyota?
А дано, ама надали.
16:00 10.01.2023
31 ЗнайкУ
До коментар #1 от "Механик":
Първо почва да се ползва в корабите, преди около век, вместо редуктор на високооборотната турбина към нискооборотния винт. През втората световна война Фердинант Порше прави свръх тежък танк с такова задвижване, а всички са впечатлени колко тихо и леко се движи огромната машина.16:07 10.01.2023
32 Въййй
Не съм суеверен амааа
16:25 10.01.2023
33 Мнение
До коментар #20 от "МЪСК":
Автомобил, захранван от ДВГ - "нов клас коли, наречен ЕЛЕКТРОМОБИЛ С УДЪЛЖЕН ПРОБЕГ"???Тва е все едно на кюфтетата да кажеш, че не са от месо, а са от нов клас храни, наречени миксирани таблетки с удължено освобождаване на енергия?!
Коя част от тоя автомобил, който е очеизвадно задвижван от ДВГ, може да се нарече електричка???
Колкото до Ванкеловия ДВГ, дали е перфектния генератор, може да отговори всеки собственик на подобна Мазда, който е прекарал по-дълго в сервиза отколкото на магистралата!
16:52 10.01.2023
34 Станислав
До коментар #1 от "Механик":
Хибрид се казва 🙂19:24 10.01.2023
35 Станислав
До коментар #5 от "Смех":
Мазда и германци? 🤦🏼♂️19:27 10.01.2023
36 помощник на помощника
До коментар #2 от "Помощник- механик":
Забравил си покрива - слънчеви панели и перка- генератор и ако има място и хвърчило да има.20:18 10.01.2023
37 От опит
03:16 11.01.2023
38 Любен
Коментиран от #39
08:13 11.01.2023
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Димитър
До коментар #13 от "Така е":
Ганчо, ти изглежда си по-умен от един автобус японски инженери.13:26 11.01.2023
41 Хайл
До коментар #25 от "Няма да работи толкова често":
Ганюф ганюф,поредна глупост от теб-13 000 км ГОДИШНО ПРИ ЕВРОПЕЙЦИТЕ!!!!!! БИЛ ТЕ Е ТОК ОТ ТЕСЛА МАЙ 🤣🤣🤣🤣20:19 12.01.2023